Ouamuamua!

Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Ouamuamua!

Indlægaf Slettet bruger » 14. dec 2017, 23:00

Ved ikke om de danske medier har historien om Ouamuamua?

Det er en 800 meter lang sten ude i rummet som NASA fandt, og den kommer sq helt fra en anden stjerne somewhere. Det er første gang man finder noget der ikke er fra solsystemet.

Den fløj med, hold fast, 200.000 mph, og den "tumler" mens den flyver.

Den ser ca sådan her ud (kuntsnerisk billede, baseret på data)

Billede

Og her er dens bane gn solsystemet

Billede

Ja og den lignede et rumskib nok til at nogen forskere scannede den for radiosignaler, men dt var der så ikke :)
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Ouamuamua!

Indlægaf kidkomb » 14. dec 2017, 23:12

Jeg har lige sagt navnet højt for mig selv et par gange.
Syret navn! :lol:
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Ouamuamua!

Indlægaf Slettet bruger » 14. dec 2017, 23:26

kidkomb skrev:Jeg har lige sagt navnet højt for mig selv et par gange.
Syret navn! :lol:


Det hele er super syret :) Navnet er hawaiansk og betyder "gæst" det var vist et observatorium på hawai der fandt den.

Og Guardian kunne faktisk køre den her overskrift

Is ‘Oumuamua an alien spacecraft? First scans show no signs of technology


Fordi de scanner den faktisk for real for at se om det er et skib. (Selv om odds er meget meget lave for det skal det lige tjekkes af.)
1
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Ouamuamua!

Indlægaf Slettet bruger » 14. dec 2017, 23:53

Falstria skrev:Man har kun kigget efter den slags i 5 år og kun i et meget snævert område.

At man så allerede har set en lige her i nærheden, tyder på at de er meget almindelige, 2-12 stk. om året burde vi kunne observere hvis vi kigger grundigt efter lige i nærheden af jordens egen bane.

Nogle kan være hele planeter, som ikke er bundet til en stjerne.


Ja jeg tænkte også at odds for at hvis man smider en sten ud fra solsystemet og at den så rammer et andet solsystem må være ekstremt lille, fordi langt de meste bare er tomt rum.

Så når der nu kommer en, så tænker jeg også det betyder der er masser af dem der flyver rundt fra stjerne til stjerne.
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20376
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 763
Likede indlæg: 43764

Re: Ouamuamua!

Indlægaf paint » 16. dec 2017, 10:19

eks-Maupassant skrev:
Falstria skrev:Man har kun kigget efter den slags i 5 år og kun i et meget snævert område.

At man så allerede har set en lige her i nærheden, tyder på at de er meget almindelige, 2-12 stk. om året burde vi kunne observere hvis vi kigger grundigt efter lige i nærheden af jordens egen bane.

Nogle kan være hele planeter, som ikke er bundet til en stjerne.


Ja jeg tænkte også at odds for at hvis man smider en sten ud fra solsystemet og at den så rammer et andet solsystem må være ekstremt lille, fordi langt de meste bare er tomt rum.

Så når der nu kommer en, så tænker jeg også det betyder der er masser af dem der flyver rundt fra stjerne til stjerne.


Billede
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra

Tilbage til "Videnskab og teknologi"