Hører shorts til på en arbejdsplads?
-
- Likede indlæg: 20787
Re: Hører shorts til på en arbejdsplads?
Mænd i shorts ligner Lille Per, det holder ikke hvis man vil tages seriøst. På min arbejdsplads er der påbudt lange bukser og skjorte, og jeg synes det er fint. Men jeg har så heller ikke problemer med varmen, den generer mig ikke. Nogle mennesker ser ud som om de er ved at dø, og skjorten er svedt igennem som om de havde løbet 10 kilometer så snart termometeret sniger sig over 20 grader, og det kan jeg da godt se må være lidt træls.
1
- Code71
- Kort karma: 304
- Geografisk sted: København
- Likede indlæg: 3345
Selvfølgelig hører korte bukser ikke til på kontoret, men i fritiden. Jeg er helt enig med ham
2
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
- landsbytossen
- Kort karma: 207
- Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
- Likede indlæg: 5792
0
Min mening står ikke til diskussion.
"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
^Nu behøver det jo ikke at se sådan der ud. Det kunne også være sådan noget her:
Jeg ville ikke opfatte en advokat i den påklædning som useriøs eller uprofessionel. Skoene skulle måske være anderledes, men skjorten og shortsene er da fint præsentable.
Jeg ville ikke opfatte en advokat i den påklædning som useriøs eller uprofessionel. Skoene skulle måske være anderledes, men skjorten og shortsene er da fint præsentable.
Senest rettet af Flora 14. maj 2018, 20:59, rettet i alt 1 gang.
13
-
- Likede indlæg: 20787
Flora skrev:^Nu behøver det jo ikke at se sådan der ud. Det kunne også være sådan noget her:
Jeg ville opfatte en advokat i den påklædning som useriøs eller uprofessionel. Skoene skulle måske være anderledes, men skjorten og shortsene er da fint præsentable.
Er det med vilje at du har valgt en sort model? Han ser væsentligt pænere ud i shorts end den gennemsnitlige blege dansker. Sådan et par behårede, blege ben på en småkvabset 40-årig dansker er bare ikke helt så værdigt som det der.
3
abcd skrev:Flora skrev:^Nu behøver det jo ikke at se sådan der ud. Det kunne også være sådan noget her:
Jeg ville opfatte en advokat i den påklædning som useriøs eller uprofessionel. Skoene skulle måske være anderledes, men skjorten og shortsene er da fint præsentable.
Er det med vilje at du har valgt en sort model? Han ser væsentligt pænere ud i shorts end den gennemsnitlige blege dansker. Sådan et par behårede, blege ben på en småkvabset 40-årig dansker er bare ikke helt så værdigt som det der.
Jeg føler mig pludselig personligt angrebet
1
Do as I say!
Vores afdelingsleder talte på et tidspunkt om at vi skulle tænke os om med hvad vi havde gå uden at gå i detaljer.
Da jeg startede i mit job her som bygherre havde jeg skjorte på, men det er også først og sidste gang jeg har haft det, da vi generelt har en meget uformel påklædning, hvor det generelt kun er ledere som går i skjorte, og så nogle få af de ældre medarbejdere.
Det er faktisk min plan at have shorts på i morgen for første gang i dette job. Men det bliver så også en ren kontor dag.
Da jeg startede i mit job her som bygherre havde jeg skjorte på, men det er også først og sidste gang jeg har haft det, da vi generelt har en meget uformel påklædning, hvor det generelt kun er ledere som går i skjorte, og så nogle få af de ældre medarbejdere.
Det er faktisk min plan at have shorts på i morgen for første gang i dette job. Men det bliver så også en ren kontor dag.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
abcd skrev:Flora skrev:^Nu behøver det jo ikke at se sådan der ud. Det kunne også være sådan noget her:
Nej, det er ikke med vilje, at han er sort. Det var bare et af de første billeder, der kom op. Men hvide mænd kan nu også sagtens se præsentable ud i et lignende outfit efter min mening.
1
- DetSorteCirkus
- Kort karma: 2548
- Likede indlæg: 61025
Jeg tror egentlig ikke, at det er shorts i sig selv, der er problemet, men forestillingen om at varme overtrumfer arbejdspladsens normale konduite og giver ret til at iføre sig fritidstøj, og så er det lettere at forbyde korte bukser end at lade det være op til den enkelte medarbejder at klæde sig på en måde, der, udover at være luftig, også er præsentabel.
Det ville måske være noget andet, hvis lederen gik ud fra, at medarbejderne ville investere i en professionel sommergarderobe, men jeg synes ofte, at mindre tøj betyder, at folk bare ifører sig noget mere afslappet, end de plejer, og det kan jeg godt se kan være problematisk på arbejdspladser med dresscode.
Det ville måske være noget andet, hvis lederen gik ud fra, at medarbejderne ville investere i en professionel sommergarderobe, men jeg synes ofte, at mindre tøj betyder, at folk bare ifører sig noget mere afslappet, end de plejer, og det kan jeg godt se kan være problematisk på arbejdspladser med dresscode.
4
- LadyFox
- Kort karma: 2471
- Geografisk sted: Kbh
- Likede indlæg: 47192
Jeg synes det er ærgerligt at så mange åbenbart ikke kan tage en mand i shorts seriøst, når vi snakker om shorts i en længde der ikke er i nærheden af "at vise for meget".
Stod det til mig så skulle mænd i alle fag have lov at gå i pæne shorts på arbejdspladsen så længe der ikke er omstændigheder der umuliggøre det, så som sikkerhed.
Jeg kan virkelig ikke se problemet i det, og jeg synes det er meget firkantet.
Jeg synes ikke det gør noget at folk har det rart i deres tøj. Og jeg vil personligt hellere have en dygtig advokat et par anstændige shorts, end en dygtig advokat der sveder i sit jakkesæt. Men.. Ja, der skal også meget til for at forarge mig i forhold til påklædning.
Dermed ikke sagt jeg mener at der ikke er grænser, men lidt synes jeg godt man kunne løsne lidt op.
Stod det til mig så skulle mænd i alle fag have lov at gå i pæne shorts på arbejdspladsen så længe der ikke er omstændigheder der umuliggøre det, så som sikkerhed.
Jeg kan virkelig ikke se problemet i det, og jeg synes det er meget firkantet.
Jeg synes ikke det gør noget at folk har det rart i deres tøj. Og jeg vil personligt hellere have en dygtig advokat et par anstændige shorts, end en dygtig advokat der sveder i sit jakkesæt. Men.. Ja, der skal også meget til for at forarge mig i forhold til påklædning.
Dermed ikke sagt jeg mener at der ikke er grænser, men lidt synes jeg godt man kunne løsne lidt op.
18
...
- Anlewi
- Kort karma: 200
- Geografisk sted: Storkøbenhavn
- Likede indlæg: 4286
Jeg syntes det er noget pjat. Jeg ville være fløjtende ligeglad med om bankmanden eller advokaten var i shorts, så længe de er pæne (ikke shorts til havebrug) da de jo kan piftes op med en pæn skjorte.
3
selvom man er tyk kan man godt have tynd mave
Jeg tror, det er rigtigt, at de få ødelægger det for de mange. Hvis man tillader knælange shorts, kommer de fleste i pæne bukser som dem, der vises i tråden, og så kommer nogle få i pangfarver, mønstre eller stoffer, der leder tankerne hen på ferie. Så er det lettere helt at forbyde shorts.
6
Livslinjen: 70 201 201
-
- Kort karma: 738
- Likede indlæg: 11241
Jeg kan simpelthen ikke komme på en eneste proffesion/arbejdsplads, hvor jeg ville synes ensfarvede afdæmpede shorts var upassende....selv ikke et advokatkontor.
Jeg fatter ikke at en persons professionalisme skulle kunne gøres op i om vedkommende på en varm sommerdag viser sine lægge eller ej.....Jeg undre mig virkelig over at man ville undre sig over en advokat i shorts....hvorfor? Hans påklædning, som stadig kan være anstændig og klassisk i shorts....har da intet at gøre med hans professionelle egenskaber
Jeg fatter ikke at en persons professionalisme skulle kunne gøres op i om vedkommende på en varm sommerdag viser sine lægge eller ej.....Jeg undre mig virkelig over at man ville undre sig over en advokat i shorts....hvorfor? Hans påklædning, som stadig kan være anstændig og klassisk i shorts....har da intet at gøre med hans professionelle egenskaber
7
- Purple Haze
- Kort karma: 1051
- Geografisk sted: Kbh.
- Likede indlæg: 22960
DetSorteCirkus skrev:Jeg tror egentlig ikke, at det er shorts i sig selv, der er problemet, men forestillingen om at varme overtrumfer arbejdspladsens normale konduite og giver ret til at iføre sig fritidstøj, og så er det lettere at forbyde korte bukser end at lade det være op til den enkelte medarbejder at klæde sig på en måde, der, udover at være luftig, også er præsentabel.
Den er jeg med på.
Har som sådan ikke noget imod shorts, så længe det er et par der er ‘passende til lejligheden’.
Synes fx kjoler/nederdele generelt er helt fint på kontoret, men ikke i alle former, længder og pasforme, har det på samme måde med shorts.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
- Sophies-mor
- Kort karma: 799
- Likede indlæg: 8090
Jeg er splittet.
Indrømmet. Og ville ønske, at jeg havde en 100% klar holdning til shorts for mænd på arbejdspladsen.
Umiddelbart, nej.
Jeg synes ikke, at det viser professionalisme selv med knælange shorts. Og jeg kan ikke rigtigt give nogen valid, faktuel begrundelse.
Men i det mindste har jeg det sådan med begge køn.
For jeg synes fx heller ikke, at det er professionelt med en skjorte som denne til kvinder - og ville ønske, at jeg kunne udtrykke, præcis hvorfor. Men jeg synes, at det er mere professionelt med et ærme som på billedet af t-shirten.
Så, lid i stilhed, brug ventilatorer og følg dresscode. Det er dét, vi andre gjorde. (Nu er jeg jo så desværre ledig, men før det....)
Indrømmet. Og ville ønske, at jeg havde en 100% klar holdning til shorts for mænd på arbejdspladsen.
Umiddelbart, nej.
Jeg synes ikke, at det viser professionalisme selv med knælange shorts. Og jeg kan ikke rigtigt give nogen valid, faktuel begrundelse.
Men i det mindste har jeg det sådan med begge køn.
For jeg synes fx heller ikke, at det er professionelt med en skjorte som denne til kvinder - og ville ønske, at jeg kunne udtrykke, præcis hvorfor. Men jeg synes, at det er mere professionelt med et ærme som på billedet af t-shirten.
Så, lid i stilhed, brug ventilatorer og følg dresscode. Det er dét, vi andre gjorde. (Nu er jeg jo så desværre ledig, men før det....)
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Hæklerier på hjernen