Har du oplevet ikke at måtte købe noget fordi du var i DK?

Er UGG støvler stadig fede? Og hvad skal man købe til vinter? Del dine modetips her.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Har du oplevet ikke at måtte købe noget fordi du var i DK?

Indlægaf Wizzze » 6. feb 2018, 22:46

Så er der nu godt nyt.

https://www.dr.dk/nyheder/indland/koeb- ... er-nemmere

Frk W siger at f.eks. Mango har været slemme til geo-blokering, hvor har I oplevet det?
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Har du oplevet ikke at måtte købe noget fordi du var i DK?

Indlægaf Juki » 7. feb 2018, 00:48

Wizzze skrev:Så er der nu godt nyt.

https://www.dr.dk/nyheder/indland/koeb- ... er-nemmere

Frk W siger at f.eks. Mango har været slemme til geo-blokering, hvor har I oplevet det?

Det er vist primært på den engelske Amazon og varer der er farligt gods(eller hvad det hedder) som neglelak eller ting i trykflasker.

Jeg tror dog mest at de produkter jeg er stødt på fra fx England, har været underlagt noget med rettigheder :gruble: I så fald gør det vel ingen forskel med det nye tiltag?
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Har du oplevet ikke at måtte købe noget fordi du var i DK?

Indlægaf Ficus » 7. feb 2018, 07:22

Der er noget jeg ikke forstår, kan en italiensk webshop så bare kan skrive “OBS danske kunder skal selv arrangere fragt.”, og så er den nye lovgivning fuldstændig ligegyldig?
1
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21755

Re: Har du oplevet ikke at måtte købe noget fordi du var i DK?

Indlægaf Pandesteg » 7. feb 2018, 07:22

Ja nogle E-bøger på Amazon.co.uk - total mærkeligt. Så gik jeg over på .com og købte dem uden problemer :gruble:
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Har du oplevet ikke at måtte købe noget fordi du var i DK?

Indlægaf Ficus » 7. feb 2018, 07:29

Men ja, jeg har prøvet ikke at måtte købe. Fx det samme som pandesteg, med e-bøger på Amazon. Triumph er også billigere i Polen, kunne endda få leveret til et polsk hotel min kæreste boede på, men man kunne ikke betale med udenlandske kort :gruble:

Ellers synes jeg mest det er sider hvor man kan vælge valuta, at man bliver “snydt” i DKK. Fx hos Asos, har for nyligt købt et par sneakers til 60 pund, som stod til 650 i kroner.
0
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11499
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 909
Likede indlæg: 18522

Re: Har du oplevet ikke at måtte købe noget fordi du var i DK?

Indlægaf PaleSeptember » 7. feb 2018, 08:03

Det er vel lidt ligegyldigt, hvis butikken bare kan nægte at levere til andre lande. Jeg skal godt nok kunne spare ekstremt meget på en vare, før jeg selv gider have bøvlet med at arrangere fragt.
0
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14705
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Har du oplevet ikke at måtte købe noget fordi du var i DK?

Indlægaf sigge » 7. feb 2018, 13:05

PaleSeptember skrev:Det er vel lidt ligegyldigt, hvis butikken bare kan nægte at levere til andre lande. Jeg skal godt nok kunne spare ekstremt meget på en vare, før jeg selv gider have bøvlet med at arrangere fragt.


Ja, det tænker jeg også. Det er lidt en hul sejr.


Jeg sad før jul og kiggede på sko til en julegave, der var de €20 dyrere på .eu hjemmesiden, som sendte til Danmark, end på .de hjemmesiden, som kun sendte til Tyskland (og måske Østrig). Det syntes jeg, var irriterende. Jeg endte med at købe nogle helt andre, men det var nu ikke pga. pengene.

Forrige år var jeg på jagt efter en bestemt taske fra Coach, og jeg fandt den på flere udenlandske sider bl.a. i England og Tyskland, men igen sendte de kun til deres eget land. Jeg endte så med at bestille den i USA via ShopUSA.

Men jeg ville da ikke ane, hvordan jeg skulle gribe det an selv at arrangere forsendelse fra hverken Tyskland eller England.
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Chachacha
Indlæg: 705
Tilmeldt: 3. sep 2015, 00:51
Kort karma: 104
Likede indlæg: 2116

Re: Har du oplevet ikke at måtte købe noget fordi du var i DK?

Indlægaf Chachacha » 7. feb 2018, 19:06

Jeg synes det lugter af en regel, der LIGNER at den kommer forbrugerne rigtig meget til gode, men reelt bare ender med at kræve formalia af shopsne, som får en længere bureaukratisk tekst om, at man selv skal hente varen i Italien med en godkendt varevogn eller sådan noget fis.

Lidt ligesom at man kan returnere brugte køb nu - hvor mange har reelt gjort brug af det og fået noget positivt ud af det? Butikken må jo trække en værdiforringelse fra, og det er vanvittigt uigennemskuelig for forbrugeren.
0
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Har du oplevet ikke at måtte købe noget fordi du var i DK?

Indlægaf DenBruneMunk » 7. feb 2018, 19:09

Jeg kan ikke købe nogen Alexa bokse på Amazon ;( Heller ikke købe musik og streame fra den europæiske side. Det virker kun fra USA.

Så vælter de også i firmaer som ikke tænker over de sælger til EU lande, og når man så får købt noget hos dem, så skynder de sig at blokere for at der kan købes til samme land igen ;( (især Tysk amazon)

Så masser af geoblokering på amazon siderne.
0

Tilbage til "Mode"