Spørgsmål ang. reklamationsretten

Er UGG støvler stadig fede? Og hvad skal man købe til vinter? Del dine modetips her.
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Spørgsmål ang. reklamationsretten

Indlægaf Juki » 10. mar 2018, 15:28

Jeg købte for et godt stykke tid siden(men indenfor de sidste 2 år) nogle vandresko med nogle særligt slidstærke snørebånd.

Jeg har brugt dem dagligt i efteråret og om vinteren, primært til gåture forskellige steder og i forskelligt terræn, men aldrig på deciderede vandreture hvor de har skulle holde til lidt af hvert. For nogle dage siden knækkede det ene snørebånd, der ellers skulle være så slidstærkt, så det nu er ubrugeligt. Det andet snørebånd og selve skoene har ellers holdt sig rigtig godt og er stadig pæne, bortset fra skjolder fra vejsalt, men det er jo ikke noget der påvirker skoenes funktion. Der er altså ikke noget på skoen der er gået i stykker og har "gnavet" så det er blevet kappet over.

Jeg regner med at reklamere over det, men jeg vil bare lige høre inden hvad man kan forvente i forhold til om det går under forventelig slid eller ej. Det virker måske småligt at reklamere over nogle snørebånd, men det er princippet i det, om man ikke kan forvente at sådan nogle snørebånd, på den type sko, holder længere. Det er jo ikke bare sådan nogle billige snørebånd i bomuld som var lette at erstatte.

Altså jeg forventer ikke at få et par nye sko eller få refunderet hele beløbet for skoene, men hvad er rimeligt at forlange? Det er jo ikke noget der bare lige kan repareres og så vidt jeg lige har kunne finde ud af så sælges tilsvarende snørebåndene ikke separat.

Jeg har kigget på den her side: https://taenk.dk/raadgivning-og-rettigh ... ige-regler

Der står godt nok at:
Du kan normalt forvente, at en hvilken som helst vare som helhed kan holde i 2 år, med mindre andet er oplyst.

Så det gælder vel også noget simpelt som snørebånd?

Men hvordan beviser jeg så samtidig at de ikke har været i stykker hele tiden eller at jeg ikke har brugt dem uhensigtsmæssigt? :genert:

Hjælp tak! :D
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Spørgsmål ang. reklamationsretten

Indlægaf FormerlyKnownAs » 10. mar 2018, 15:37

Tænker st de vel kan se på skoene at de ikke har unormalt meget slid eller. De kan garanteret også skaffe ekstra snørebånd, så det ville egentlig bare være det jeg forlangte hvis jeg var i dine sko (!).
0
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Spørgsmål ang. reklamationsretten

Indlægaf Juki » 10. mar 2018, 15:46

FormerlyKnownAs skrev:Tænker st de vel kan se på skoene at de ikke har unormalt meget slid eller. De kan garanteret også skaffe ekstra snørebånd, så det ville egentlig bare være det jeg forlangte hvis jeg var i dine sko (!).

Det kan man da håbe på.

Om ikke andet så er det da et forsøg værd :D
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16082
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1399
Likede indlæg: 29902

Re: Spørgsmål ang. reklamationsretten

Indlægaf TinaW » 10. mar 2018, 16:44

Snørebånd er ikke dækket af garantien på sko. Er selv uddannet i butik, inden for sko. Og uanset hvor dyre sko/støvler der var tale om, så var snørebåndene altså ikke omfattet.
0
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Spørgsmål ang. reklamationsretten

Indlægaf Juki » 10. mar 2018, 18:07

TinaW skrev:Snørebånd er ikke dækket af garantien på sko. Er selv uddannet i butik, inden for sko. Og uanset hvor dyre sko/støvler der var tale om, så var snørebåndene altså ikke omfattet.

Tak, det var godt lige at få det afklaret :)
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Spørgsmål ang. reklamationsretten

Indlægaf FormerlyKnownAs » 10. mar 2018, 18:25

Juki skrev:
TinaW skrev:Snørebånd er ikke dækket af garantien på sko. Er selv uddannet i butik, inden for sko. Og uanset hvor dyre sko/støvler der var tale om, så var snørebåndene altså ikke omfattet.

Tak, det var godt lige at få det afklaret :)


Men er de ikke købt bl.a. Fordi der var de her særlige snørebånd på?
0
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16082
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1399
Likede indlæg: 29902

Re: Spørgsmål ang. reklamationsretten

Indlægaf TinaW » 10. mar 2018, 18:30

FormerlyKnownAs skrev:
Juki skrev:
TinaW skrev:Snørebånd er ikke dækket af garantien på sko. Er selv uddannet i butik, inden for sko. Og uanset hvor dyre sko/støvler der var tale om, så var snørebåndene altså ikke omfattet.

Tak, det var godt lige at få det afklaret :)


Men er de ikke købt bl.a. Fordi der var de her særlige snørebånd på?


Er stadig ret sikker på, at snørebåndene ikke er dækket af garantien. Men ellers er det vel bare at tage kontakt til butikken og spørge?
0
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9492
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7810

Re: Spørgsmål ang. reklamationsretten

Indlægaf Sophies-mor » 10. mar 2018, 18:33

Snørebånd hører under almindelig slitage.
Så kan de være ekstra slidstærke osv, men det er stadig en slid-del.
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Mariajensen83
Indlæg: 300
Tilmeldt: 2. nov 2015, 21:03
Kort karma: 17
Likede indlæg: 165

Re: Spørgsmål ang. reklamationsretten

Indlægaf Mariajensen83 » 10. mar 2018, 19:06

Jeg har lige fået pengene tilbage for et par Eccostøvler, hvor snørebåndene var knækket. Det var nogle specielle snørebånd med sådan en plastikdims man spænder ind og ud istedet for at binde dem.
Jeg skrev først til Boozt, hvor jeg havde købt dem, og se afviste reklamationen, og henviste til at det var almen slitage. Det var min søns støvler og de var kun et par måneder gamle, så jeg syntes egentlig det var lidt for dårligt. Så jeg skrev til Ecco, og de svarede at de faktisk har udvidet garanti på snørebånd, så jeg fik pengene tilbage.
Så jeg ville altså give det et forsøg, hvis jeg var dig. Det ville da være god stil, hvis du fik et par nye snørebånd.
1
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Spørgsmål ang. reklamationsretten

Indlægaf Juki » 10. mar 2018, 20:01

FormerlyKnownAs skrev:
Juki skrev:
TinaW skrev:Snørebånd er ikke dækket af garantien på sko. Er selv uddannet i butik, inden for sko. Og uanset hvor dyre sko/støvler der var tale om, så var snørebåndene altså ikke omfattet.

Tak, det var godt lige at få det afklaret :)


Men er de ikke købt bl.a. Fordi der var de her særlige snørebånd på?

Jo, på en måde.

Det var primært skoene i sig selv der gjorde at jeg købte dem, men det trak bestemt ikke ned at det var slidstærke snørebånd. Jeg synes nemlig altid jeg får ødelagt snørebånd i sko og støvler fordi de knækker med tiden :genert:

Jeg prøver at tage kontakt til forhandleren og evt. også mærket bag, afhængig af hvad førstnævnte svarer.

Tak for hjælpen :)
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Spørgsmål ang. reklamationsretten

Indlægaf FormerlyKnownAs » 10. mar 2018, 20:24

Juki skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
Juki skrev:
TinaW skrev:Snørebånd er ikke dækket af garantien på sko. Er selv uddannet i butik, inden for sko. Og uanset hvor dyre sko/støvler der var tale om, så var snørebåndene altså ikke omfattet.

Tak, det var godt lige at få det afklaret :)


Men er de ikke købt bl.a. Fordi der var de her særlige snørebånd på?

Jo, på en måde.

Det var primært skoene i sig selv der gjorde at jeg købte dem, men det trak bestemt ikke ned at det var slidstærke snørebånd. Jeg synes nemlig altid jeg får ødelagt snørebånd i sko og støvler fordi de knækker med tiden :genert:

Jeg prøver at tage kontakt til forhandleren og evt. også mærket bag, afhængig af hvad førstnævnte svarer.

Tak for hjælpen :)


Jeg ville gøre det samme, hvis det netop var en feature som gjorde produktet mere attraktivt end tilsvarende. Uden tvivl.
0
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Spørgsmål ang. reklamationsretten

Indlægaf JoyNips » 12. mar 2018, 08:36

TinaW skrev:Snørebånd er ikke dækket af garantien på sko. Er selv uddannet i butik, inden for sko. Og uanset hvor dyre sko/støvler der var tale om, så var snørebåndene altså ikke omfattet.


Det er fuldstændig ligemeget om det er garanti på. Garanti er noget ekstra, sælger kan vælge at give.

Snørebåndene er omfattet af den lovmæssige reklamationsret, der findes. Den er præceptiv.
5
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Purple
Indlæg: 698
Tilmeldt: 19. jan 2016, 21:44
Kort karma: 128
Likede indlæg: 1657

Re: Spørgsmål ang. reklamationsretten

Indlægaf Purple » 12. mar 2018, 12:47

Jeg har haft et par støvler, hvor snørebånd knækkede - og de gav mig nye snørebånd,- der var fejl på dem :)

Jeg ville bestemt lige tage fat i butikken - og hvis ikke de er brugt ret meget, så ville jeg egentlig også forvente, at det blev byttet. Er de slidt, så er det noget andet - men det kan man ofte se på skoen jo :)
0

Tilbage til "Mode"