Har I smidt vinterjakken?

Er UGG støvler stadig fede? Og hvad skal man købe til vinter? Del dine modetips her.
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Har I smidt vinterjakken?

Indlægaf DenBruneMunk » 22. mar 2018, 18:29

Spjaerten skrev:
DenBruneMunk skrev:Der var en artikel på DR for nogle dage siden om overvægt og fordele. Og i denne tråd passer det nok rigtig godt ind, at hvis man er overvægtig eller svært overvægtig så har man ikke samme behov for vinterfrakke som dem der har et normal BMI eller ligefrem lavere, så har de jo tendens til at fryse bare vi kommer under 15 grader. Det er så også en personlig erfaring og ikke bare hvad artiklen skrev.

Det er altså et plus at man slet ikke behøver vinterfrakke om vinteren, når man er godt polstret til vinteren uden, desværre har den besparelse så en masse andre ulemper.


Jeg vejer for meget og er en frossenpind og kører så lang tid som muligt med vinterjakke.
Så den teori holder ikke.

Det er ikke nogen teori, fedt holder på varmen, så er du bare ikke fed nok, det kan du jo glædes over.

Måske er der andre årsager til du ikke har varmen, det kan være helt andre problemer men du kan være sikker på at fedtet holder på varmen, og især for de svært overvægtige.


Er du en af dem, der går med shorts om vinteren, fordi du kan? Så er det måske, fordi du har lidt ekstra fedt på kroppen.
Ifølge overlæge Jens Peter Kroustrup, der forsker i fedme på Aalborg Universitetshospital, fungerer vores fedtlag nemlig ligesom som en frakke.
- Fedtlaget holder på varmen. Og når vi opererer folk for fedme, oplever vi tit, at de fryser, efter de er blevet tyndere, siger han.
0
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Har I smidt vinterjakken?

Indlægaf twinkle » 22. mar 2018, 18:57

Halvt om halvt. Har brugt min PU jakke er par gange, med et stort halstørklæde til.
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
didaa
Indlæg: 1710
Tilmeldt: 29. nov 2015, 18:49
Kort karma: 106
Likede indlæg: 2351

Re: Har I smidt vinterjakken?

Indlægaf didaa » 29. mar 2018, 13:30

Det ser ikke ud til den skal smides lige de næste par dage. Kom hjem fra Vietnam her til morgen fra 38 grader, og sidder nu og drikker kaffe og kigger ud på sneen der daler ned. Rigtig fint, men øv hvor er det en strid vind.
0
Brugeravatar
flicka
Indlæg: 2206
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:08
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3227

Re: Har I smidt vinterjakken?

Indlægaf flicka » 29. mar 2018, 14:33

Nope, slet ikke.
0
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn


A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Har I smidt vinterjakken?

Indlægaf Juki » 30. mar 2018, 02:17

Ficus skrev:Jeg har slet ikke haft den på denne vinter :ninja:

Har haft en vatteret jakke på, på de kolde dage med en trøje under. Ville gerne have en ny, “rigtig” vinterjakke, men har ikke fundet en endnu og den gamle jeg har, er virkelig kun til nødstilfælde :blush: den er simpelthen så grim. Hvis det bliver vinter-vinter koldt og jeg skal ud, så vil jeg overveje at grave den frem, ellers vil jeg hellere blive inde i varmen.

Samme her. Jeg troede ellers jeg var vældig smart at købe nye vinterstøvler og en fancy vinterjakke, der nærmest ville kunne holde en varm i Sibirien, i god tid så det blev købt allerede i august eller september. Men begge dele er da knapt nok pakket ud :(

I stedet har jeg brugt en overgangsjakke der fint har kunne holde mig varm, men der går nok ikke længe før jeg må finde et alternativ. Hvis nu ikke der var risiko for sne og regn så kunne jo nok snart klare mig med en tyk trøje, men nu skal man jo passe på med hvad man siger. Vejret kan jo hurtigt ændre sig igen :mellow:
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Primerose
Indlæg: 1783
Tilmeldt: 29. dec 2015, 00:54
Kort karma: 468
Likede indlæg: 5009

Re: Har I smidt vinterjakken?

Indlægaf Primerose » 30. mar 2018, 23:31

Jeg har brugt en faux fur fra Day det meste af vinteren, og den bruger jeg altså stadig med en tyk strik under. I dag var jeg dog ude at køre bil i solen, og der blev det helt ubehageligt varmt. Men ellers er det jo stadig koldt selvom det er 5-6 grader.

Jeg har en rimeligt velfungerende indre termostat. Fryser ikke så let. Men når jeg fryser kan det også tage flere timer at blive ordentligt varm igen. Er ikke overvægtig.
0
I had the blues because I had no shoes, until a day upon the street I met a man who had no feet.
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16230
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1407
Likede indlæg: 30210

Re: Har I smidt vinterjakken?

Indlægaf TinaW » 1. apr 2018, 14:23

Jeg er en frossenpind, så jeg har stadig vinterjakker på. Både ved hesten, på lufteturen med hundene og i bil til og fra job.
0
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6680

Re: Har I smidt vinterjakken?

Indlægaf 1234 » 1. apr 2018, 14:41

Jeg bruger min vinterfrakke endnu, men det er heller ikke den varmeste model. Jeg kender en del der nok ville kalde den en overgangsjakke.
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Har I smidt vinterjakken?

Indlægaf kidkomb » 1. apr 2018, 14:52

Jeg er overvægtig og den mest frysende jeg selv kender tror jeg.
Der bliver lavet jokes om at jeg fryser.
Da jeg var yngre og væsentligt slankere (som i faktisk lige lovlig slank) da svedte jeg altid tran. Jeg havde kun sommerjakke på om vinteren, hvis jeg kunne slippe afsted med det.
Kroppen er nok temmelig meget mere kompliceret end fedtlag/ikke-fedtlag skal du se ;)
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.

Tilbage til "Mode"