Hører shorts til på en arbejdsplads?

Er UGG støvler stadig fede? Og hvad skal man købe til vinter? Del dine modetips her.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Hører shorts til på en arbejdsplads?

Indlægaf Wizzze » 14. maj 2018, 19:40

Chefen for JyllandsPosten har bestemt at shorts ikke hører til på en arbejdsplads, kun på campingpladsen, og det har han meddelt personalet.

Billede

https://www.bt.dk/erhverv/intern-mail-a ... bejdsplads

Hvad mener I har han ret? bør shorts og andre korte gevandter ikke forefindes på en arbejdsplads?
0
Do as I say! :whip:
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Hører shorts til på en arbejdsplads?

Indlægaf JoyNips » 14. maj 2018, 19:44

Kææææft en hat.
2
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Hører shorts til på en arbejdsplads?

Indlægaf Persnikedy » 14. maj 2018, 19:45

Jeg kan godt se at fx bermuda shorts måske ikke høre til i en bedemandsforretning men alm shorts på et kontor? Virkerlig?

Hvis kvinderne må have knælang på må mændende sgu da også
11
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Hører shorts til på en arbejdsplads?

Indlægaf Wizzze » 14. maj 2018, 19:46

Hos os findes der en formel beklædningsguide, hvor Lange bukser til mænd har været påbudt altid. Det bevirker bare at dage med ulideligt varmt vejr, der arbejder jeg hjemme. Men det er der jo mange som ikke har mulighed for.
kan man ikke godt være pæn og præsentabel med de rigtige korte benklæder og tilbehør, eller er behårede mandeben bare altid gyseligt? :gruble:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36729

Re: Hører shorts til på en arbejdsplads?

Indlægaf Daine » 14. maj 2018, 19:48

Jeg synes det er fint med dresscode, så længe den er rimelig. Og det synes jeg den er her. I den kæde hvor jeg arbejder (lidt endnu) har vi en meget udførlig dresscode, helt ned til hvilke farver og hvilke typer af sko vi må gå med. Det synes jeg måske nok er liiige i overkanten, set i lyset af vi “bare” er en butikskæde. Men altså, det er jo sådan det er.
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Muspel
Indlæg: 3878
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 10745

Re: Hører shorts til på en arbejdsplads?

Indlægaf Muspel » 14. maj 2018, 19:59

Jeg synes det kommer an på typen af arbejde. Jeg er lærer, der kan mændene godt have shorts på lige over knæene. På min tidligere arbejdsplads gik en af de mandlige lærere i små syntetiske håndbold(?)shorts der knap dækkede ballerne. Det syntes jeg ikke var foreneligt med lærerautoritet.

Skulle jeg mødes med en advokat, ville jeg undre mig, hvis han havde shorts på.
4
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Hører shorts til på en arbejdsplads?

Indlægaf landsbytossen » 14. maj 2018, 20:04

Er der kundebetjening bør mænd ikke bære shorts.

Jeg har haft en ansat, som klagede over han ikke måtte bære shorts, når kvinderne måtte bære nederdel. Det kunne jeg godt se var unfair, så jeg tilbød at købe en nederdel til ham.
10
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19040

Re: Hører shorts til på en arbejdsplads?

Indlægaf Flora » 14. maj 2018, 20:07

Jeg synes, der skal være plads til shorts på en arbejdsplads, når det er varmt. Jeg kan helt ærligt ikke se, hvem det skader. Jeg ville i hvert fald ikke se det som et problem, hvis jeg kom som kunde i et fancy firma og medarbejderne havde shorts på. Så længe de leverer den ydelse, de sælger, så er det da fløjtende ligegyldigt, hvad de har på.
1
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Hører shorts til på en arbejdsplads?

Indlægaf Wizzze » 14. maj 2018, 20:09

landsbytossen skrev:Er der kundebetjening bør mænd ikke bære shorts.

Jeg har haft en ansat, som klagede over han ikke måtte bære shorts, når kvinderne måtte bære nederdel. Det kunne jeg godt se var unfair, så jeg tilbød at købe en nederdel til ham.


Kilt? :gruble:
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Hører shorts til på en arbejdsplads?

Indlægaf landsbytossen » 14. maj 2018, 20:11

Wizzze skrev:
landsbytossen skrev:Er der kundebetjening bør mænd ikke bære shorts.

Jeg har haft en ansat, som klagede over han ikke måtte bære shorts, når kvinderne måtte bære nederdel. Det kunne jeg godt se var unfair, så jeg tilbød at købe en nederdel til ham.


Kilt? :gruble:

Jo, måske. Bare ikke sækkepiben hænger forneden.
1
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Hører shorts til på en arbejdsplads?

Indlægaf landsbytossen » 14. maj 2018, 20:15

Confucius skrev:
landsbytossen skrev:Er der kundebetjening bør mænd ikke bære shorts.

Jeg har haft en ansat, som klagede over han ikke måtte bære shorts, når kvinderne måtte bære nederdel. Det kunne jeg godt se var unfair, så jeg tilbød at købe en nederdel til ham.


Apropos...

"HK indbragte herefter sagen for Ligestillingsnævnet, fordi forbundet mente, at det var i strid med ligebehandlingsloven at lave specifikke beklædningsregler, der kun gælder for mænd. På mandens arbejdsplads var det nemlig helt tilladt, at kvinderne gik i shorts eller nederdele. Men arbejdsgiveren mente, at det leder tankerne hen på afslapning og ferie, og at det virker uprofessionelt, hvis mænd har shorts på.
Dette argument købte Ligestillingsnævnet dog ikke. Her afgjorde dommerne, at det klart er i strid med ligebehandlingslovens paragraf 4 at lave sådanne retningslinjer for påklædning, fordi mænd og kvinder skal have lige arbejdsvilkår."

https://www.ftf.dk/beskaeftigelse/artik ... -jobbet-1/

Jeg gjorde ikke forskel. Shorts var no-go for begge køn.
0
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Hører shorts til på en arbejdsplads?

Indlægaf Wizzze » 14. maj 2018, 20:18

Muspel skrev:Jeg synes det kommer an på typen af arbejde. Jeg er lærer, der kan mændene godt have shorts på lige over knæene. På min tidligere arbejdsplads gik en af de mandlige lærere i små syntetiske håndbold(?)shorts der knap dækkede ballerne. Det syntes jeg ikke var foreneligt med lærerautoritet.

Skulle jeg mødes med en advokat, ville jeg undre mig, hvis han havde shorts på.


Ja vi har nok bygget nogen forventninger op om at advokater, bank & finansfolk, sælgere mm fremstår professionelle, og det betyder for de fleste noget med jakkesæt, eller mindst lange bukser og blazer.
Men jeg har godt nok mødt mange af den slags folk, som var langt fra professionelle, bare hule jakkesæt. Så vil jeg hellere snakke med en hippie i korte bukser og jesussandaler, der ved hvad han snakker om, end en CBS fyr, der kan alle de smarte buzzwords, men reelt ikke ved hvad han snakker om.
14
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Tobywan
Indlæg: 1013
Tilmeldt: 1. sep 2015, 18:12
Kort karma: 74
Likede indlæg: 1965

Re: Hører shorts til på en arbejdsplads?

Indlægaf Tobywan » 14. maj 2018, 20:23

Han har ret. Jeg gider heller ikke se på kollegaer i shorts, sandaler og sokker - det er som altid de få som ødelægger det for de fleste.

Her kommer både kunder, leverandører, og så synes jeg helt generelt ikke det hører sig et professionelt arbejdsmiljø til-
2
Muspel
Indlæg: 3878
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 10745

Re: Hører shorts til på en arbejdsplads?

Indlægaf Muspel » 14. maj 2018, 20:23

Wizzze skrev:
Muspel skrev:Jeg synes det kommer an på typen af arbejde. Jeg er lærer, der kan mændene godt have shorts på lige over knæene. På min tidligere arbejdsplads gik en af de mandlige lærere i små syntetiske håndbold(?)shorts der knap dækkede ballerne. Det syntes jeg ikke var foreneligt med lærerautoritet.

Skulle jeg mødes med en advokat, ville jeg undre mig, hvis han havde shorts på.


Ja vi har nok bygget nogen forventninger op om at advokater, bank & finansfolk, sælgere mm fremstår professionelle, og det betyder for de fleste noget med jakkesæt, eller mindst lange bukser og blazer.
Men jeg har godt nok mødt mange af den slags folk, som var langt fra professionelle, bare hule jakkesæt. Så vil jeg hellere snakke med en hippie i korte bukser og jesussandaler, der ved hvad han snakker om, end en CBS fyr, der kan alle de smarte buzzwords, men reelt ikke ved hvad han snakker om.


Det er totalt sandt. Det minder mig om en film, der foregår på Hawaii, hvor business åbenbart foregår i shorts og ja- hawaii skjorter. The decendants. Utrolig god film i øvrigt. George cloonie kan godt have shorts på på arbejde ;)
1
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Hører shorts til på en arbejdsplads?

Indlægaf landsbytossen » 14. maj 2018, 20:25

Confucius skrev:
landsbytossen skrev:Jeg gjorde ikke forskel. Shorts var no-go for begge køn.


Jeg tror nu nok alligevel det kunne blive genstand for en drøftelse. Sandt at sige, så tror jeg ikke den går, som man siger i Pladderballe.

Jeg ved, den ville gå.
0
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup

Tilbage til "Mode"