Hører shorts til på en arbejdsplads?

Er UGG støvler stadig fede? Og hvad skal man købe til vinter? Del dine modetips her.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Hører shorts til på en arbejdsplads?

Indlægaf Wizzze » 19. maj 2018, 17:00

Kæft hvor lyder ham modemanden fra Euroman, tør og kedelig, mon ikke han skulle kaste sig over at sælge forsikringer eller noget :D
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19607
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46087

Re: Hører shorts til på en arbejdsplads?

Indlægaf LadyFox » 19. maj 2018, 17:09

Wizzze skrev:Kæft hvor lyder ham modemanden fra Euroman, tør og kedelig, mon ikke han skulle kaste sig over at sælge forsikringer eller noget :D

Og sådan lidt mærkeligt også.
Shorts er uhygiejnisk fordi der kommer hår i buffeten? :stoned: ah. Mon dog.
Og det er okay for håndværkere fordi de bare sidder ude i varmen hele dagen. Alle håndværkere laver jo det samme :/
1
...
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6679

Re: Hører shorts til på en arbejdsplads?

Indlægaf 1234 » 19. maj 2018, 17:26

Vira skrev:
fisken80 skrev:
Vira skrev:Medmindre man er livredder eller noget i den dur, så er shorts ganske upassende


Hvad hvis man er lærer? Eller gør rent? Eller er postbud? Eller anlægsgartner? Eller tømrer?

Jeg er dybt konservativ når det handler om kontorjob-lignende arbejdspladser, men der er mindst lige så mange job, hvor jeg synes shorts sagtens kan være passende.

Så er det også et nej til shorts :)

Så lærer må ikke have shorts på?
Jeg tror godt nok mange elever ville grine og finde det fjollet, hvis deres lærer rendt rundt i lang bukser, når det er aller varmest.
Senest rettet af 1234 19. maj 2018, 17:28, rettet i alt 1 gang.
0
fisken80
Indlæg: 22067
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52045

Re: Hører shorts til på en arbejdsplads?

Indlægaf fisken80 » 19. maj 2018, 18:07

Vira skrev:
fisken80 skrev:
Vira skrev:Medmindre man er livredder eller noget i den dur, så er shorts ganske upassende


Hvad hvis man er lærer? Eller gør rent? Eller er postbud? Eller anlægsgartner? Eller tømrer?

Jeg er dybt konservativ når det handler om kontorjob-lignende arbejdspladser, men der er mindst lige så mange job, hvor jeg synes shorts sagtens kan være passende.

Så er det også et nej til shorts :)


Okay, det er simpelthen for mærkeligt. Sorry, men altså postbuddene har shorts som en del af deres uniformer. Man kan købe tømrershorts med lommer som i de lange bukser.
Seriøst, det er virkelig den underligst holdning jeg nogensinde er stødt på, og jeg kan ikke finde ét eneste godt argument for, at en tømrer, en rengøringsassistent eller et postbud ikke skulle kunne have shorts på. Virkelig ikke ét.

En lærer kan, måske, diskuteres og placeres i en gråzone, men der er nu mange af mine mandlige kolleger, der har shorts på. Pæne knælange short som dem her i tråden. Og det har aldrig fået mig til at kigge en ekstra gang.
5
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
fisken80
Indlæg: 22067
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52045

Re: Hører shorts til på en arbejdsplads?

Indlægaf fisken80 » 19. maj 2018, 18:08

Vira skrev:
1234 skrev:
Vira skrev:
fisken80 skrev:
Vira skrev:Medmindre man er livredder eller noget i den dur, så er shorts ganske upassende


Hvad hvis man er lærer? Eller gør rent? Eller er postbud? Eller anlægsgartner? Eller tømrer?

Jeg er dybt konservativ når det handler om kontorjob-lignende arbejdspladser, men der er mindst lige så mange job, hvor jeg synes shorts sagtens kan være passende.

Så er det også et nej til shorts :)

Så lærer må ikke have shorts på?
Jeg tror godt nok mange elever ville grine og finde det fjollet, hvis deres lærer rent rundt i lang bukser, når det er aller varmest.

Ikke i min optik nej. Det er et klart no-go :)


Men hvorfor? Jeg synes jeg savner argumenter for din holdning.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
fisken80
Indlæg: 22067
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52045

Re: Hører shorts til på en arbejdsplads?

Indlægaf fisken80 » 19. maj 2018, 18:19

Vira skrev:
fisken80 skrev:
Vira skrev:
fisken80 skrev:
Vira skrev:Medmindre man er livredder eller noget i den dur, så er shorts ganske upassende


Hvad hvis man er lærer? Eller gør rent? Eller er postbud? Eller anlægsgartner? Eller tømrer?

Jeg er dybt konservativ når det handler om kontorjob-lignende arbejdspladser, men der er mindst lige så mange job, hvor jeg synes shorts sagtens kan være passende.

Så er det også et nej til shorts :)


Okay, det er simpelthen for mærkeligt. Sorry, men altså postbuddene har shorts som en del af deres uniformer. Man kan købe tømrershorts med lommer som i de lange bukser.
Seriøst, det er virkelig den underligst holdning jeg nogensinde er stødt på, og jeg kan ikke finde ét eneste godt argument for, at en tømrer, en rengøringsassistent eller et postbud ikke skulle kunne have shorts på. Virkelig ikke ét.

En lærer kan, måske, diskuteres og placeres i en gråzone, men der er nu mange af mine mandlige kolleger, der har shorts på. Pæne knælange short som dem her i tråden. Og det har aldrig fået mig til at kigge en ekstra gang.

En eller anden holdning bliver jo nødt til at være den underligste :D Og nej jeg tror ikke der er ret mange der deler min holdning


Men hvad er argumentet? Jeg er virkelig nysgerrig fter at høre, hvorfor du mener det er no go med shorts i alle andre job end strandlivredder.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15282
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25603

Re: Hører shorts til på en arbejdsplads?

Indlægaf Delfin » 19. maj 2018, 18:24

Wizzze skrev:Kæft hvor lyder ham modemanden fra Euroman, tør og kedelig, mon ikke han skulle kaste sig over at sælge forsikringer eller noget :D


Han er for latterlig. Viser billeder af lyserøde boksershorts (er det i øvrigt ikke underbenklæder?) og snakker om udsyn til nosser. Det ville jeg heller ikke finde passende, ikke engang til livredderen, men der findes da andre typer shorts.
0
14 11 14
fisken80
Indlæg: 22067
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52045

Re: Hører shorts til på en arbejdsplads?

Indlægaf fisken80 » 20. maj 2018, 06:52

Vira skrev:
fisken80 skrev:
Vira skrev:
fisken80 skrev:
Vira skrev:
fisken80 skrev:
Vira skrev:Medmindre man er livredder eller noget i den dur, så er shorts ganske upassende


Hvad hvis man er lærer? Eller gør rent? Eller er postbud? Eller anlægsgartner? Eller tømrer?

Jeg er dybt konservativ når det handler om kontorjob-lignende arbejdspladser, men der er mindst lige så mange job, hvor jeg synes shorts sagtens kan være passende.

Så er det også et nej til shorts :)


Okay, det er simpelthen for mærkeligt. Sorry, men altså postbuddene har shorts som en del af deres uniformer. Man kan købe tømrershorts med lommer som i de lange bukser.
Seriøst, det er virkelig den underligst holdning jeg nogensinde er stødt på, og jeg kan ikke finde ét eneste godt argument for, at en tømrer, en rengøringsassistent eller et postbud ikke skulle kunne have shorts på. Virkelig ikke ét.

En lærer kan, måske, diskuteres og placeres i en gråzone, men der er nu mange af mine mandlige kolleger, der har shorts på. Pæne knælange short som dem her i tråden. Og det har aldrig fået mig til at kigge en ekstra gang.

En eller anden holdning bliver jo nødt til at være den underligste :D Og nej jeg tror ikke der er ret mange der deler min holdning


Men hvad er argumentet? Jeg er virkelig nysgerrig fter at høre, hvorfor du mener det er no go med shorts i alle andre job end strandlivredder.

Jeg har ikke et argument desværre , blot en holdning. Beklager :D


Okay...
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Kilix
Indlæg: 1592
Tilmeldt: 16. nov 2016, 22:36
Kort karma: 204
Likede indlæg: 2899

Re: Hører shorts til på en arbejdsplads?

Indlægaf Kilix » 20. maj 2018, 12:17

Vi har en meeeeget casual culture i den internationale virksomhed jeg arbejder i. Der er ingen dresscode, ud over "common sense". Hvis det er varmt, er det helt fint med shorts og skirts, t-shirts og toppe. Generelt er der ingen der kigger skævt til band t-shirts, cargo pants og så videre. VPs, Directors og opefter går dog ofte i skjorte og pæne bukser.
Oftest er de folk der har habitjakke på, dem som ikke behøver det :D

Har jeg et eksternt møde, eller får besøg af partner eller vendors, er det smart-casual efter eget initiativ - min chef er ligeglad.
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hører shorts til på en arbejdsplads?

Indlægaf kidkomb » 20. maj 2018, 12:27

Som i mange andre tilfælde vil jeg mene at det må arbejdsgiveren virkelig selv bestemme.
Ligesom jeg mener at erhvervsdrivende i Dk selv burde kunne vælge hvem de vil have ansat og hvorfor.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Hører shorts til på en arbejdsplads?

Indlægaf Wizzze » 4. jun 2018, 08:07

Så er den gal igen
https://www.bt.dk/danmark/to-store-firm ... latterligt

Bus chauffører må gerne have korte bukser på, minibus chauffører må ikke have korte bukser på, det udstråler åbenbart ikke autoritet?? :gruble:
øøhhh hvad??? :forvirret: :stoned: :rulle:
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Hører shorts til på en arbejdsplads?

Indlægaf Wizzze » 4. jun 2018, 08:13

Confucius skrev:
Wizzze skrev:Så er den gal igen
https://www.bt.dk/danmark/to-store-firm ... latterligt

Bus chauffører må gerne have korte bukser på, minibus chauffører må ikke have korte bukser på, det udstråler åbenbart ikke autoritet?? :gruble:
øøhhh hvad??? :forvirret: :stoned: :rulle:


Hvad undrer du dig over? Jeg synes det forklares ret tydeligt.

    - Vi stiller lidt hårdere krav til chaufførerne i flextrafikken, fordi de kommer tættere på kunderne. De henter dem ofte ved hoveddøren eller på hospitalsafdelinger, og nogle kunder skal have hjælp til at komme ind i minibussen. Det stiller krav til deres beklædning, og uniformen med lange bukser giver dem en autoritet, siger han.


Nok fordi jeg ikke køber forklaringen om autoritet
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Hører shorts til på en arbejdsplads?

Indlægaf Wizzze » 4. jun 2018, 08:29

Confucius skrev:
Wizzze skrev:
Nok fordi jeg ikke køber forklaringen om autoritet


Hvad er det du ikke køber?


Dels at man ikke kan have autoritet i korte bukser, dels at minibus chauffører skulle kræve mere autoritet end alm. buschauffører. Som jeg ser det, er der da brug for mere autoritet som bus chauffør der skal sikre betaling og være kontrollør for gyldig rejsehjemmel, end en minibus chauffør, der ikke skal udøve myndighed, men mere er en handicaphjælper, der transporterer efter aftale og ikke skal sikre betaling.
2
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7610

Re: Hører shorts til på en arbejdsplads?

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 4. jun 2018, 08:49

Hos os er der krav til længden på shorts og nederdele. De må ikke være over knæene.
Jeg går så alligevel aldrig i shorts på job. Vi har aircondition og jeg skifter evt. først når jeg går hjem.
0

Tilbage til "Mode"