Gyyyys, der er mere end en!!

Er UGG støvler stadig fede? Og hvad skal man købe til vinter? Del dine modetips her.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Gyyyys, der er mere end en!!

Indlægaf Wizzze » 5. jun 2018, 09:37

:shock:

Her gik jeg og troede at er kun var et eksemplar af racen Crazzzy shoe lady, og så åbner man sin morgenbørs, og bliver konfronteret med, at racen ikke kun bor på Østerbro, nææ de findes åbenbart også på Amager :lol:

Og når man så sender artiklen til kæresten for at drille, så kommer der bare et tørt "De fleste koster altså kun 3.500-4.000kr." tilbage :-D
Bitches be crazy :devil:

http://borsen.dk/nyheder/avisen/artikel ... tikel.html
"Nikita Klæstrup: "Jeg har designersko for i hvert fald 330.000 kr"
Nikita Klæstrup er kendt som feminist, debattør og en kvinde, der ikke er bange for at vise sin kvindelighed frem. Når pengepungen skal op af lommen, bliver den brugt på tårnhøje dyre designersko, der gerne har en rød sål.

Møblerne er der få af i 23-årige Nikita Klæstrups etværelses lejlighed på Amager. For det er ikke møbler, der får lov at samle støv i lejligheden, men derimod vægge fyldt med designersko.
" I øjeblikket er alle mine penge investeret i mit klædeskab. Jeg har designersko for i hvert fald 330.000 kr. Siden mine tidlige teenageår, hvor jeg så Paris Hilton i Louboutin-stiletterne, har de med deres stilrene røde sål stået som noget af det mest ikoniske, jeg kunne købe mig til," siger Nikita Klæstrup, når hun omtaler de elskede Christian Louboutin-stiletter, hvis røde såler går de færreste forbi.
Skohylderne i lejligheden rummer, ifølge hende selv, mindst 55 par stiletter til en værdi af ca. 6000 kr. stykket.
Og selvom alle skoene ikke bliver brugt til daglig, så kunne hun aldrig finde på at købe et par sko, hun ikke ville bruge.
"Hvis du ikke har råd til at bruge dine sko, så har du ikke råd til at købe dem," siger Nikita Klæstrup.

For tre år siden blev de første karakteristiske sko købt efter et brud med en kæreste. Egentlig skulle pengene være gået til et indskud i den nye lejlighed, men det kom til at gå anderledes.
"Jeg synes, alle mine sko er fornuftige investeringer. Jeg køber dem i de måneder, hvor jeg har ekstra penge på kontoen, og kunne aldrig finde på at bruge penge, jeg ikke har."
Som studerende har Nikita Klæstrup måneder, hvor økonomien er mere stram. Derfor kunne man fristes til at tro, at en let vej til hurtige penge kunne være, hvis hun solgte ud af sine sko, men det overvejer fjerdegenerationsfeministen ikke.
"Folk spørger ofte, hvornår jeg begynder at sælge ud af mine sko? Men det er jo mine små babyer, dem sælger man ikke sådan," siger Nikita Klæstrup.

Nikita Klæstrup tjener pengene til de dyre mærkevarer på at reklamere på den private instagramprofil, hvor hun har 216.000 følgere. Her varierer det meget, hvad de enkelte opslag giver, men hun vurderer mellem 10.000 og 20.000 kr. Derudover medvirker hun i realityprogrammer og er heller ikke bleg for at sige, at hun har fået et par eller to af sine dyre sko af tidligere kærester.
Hun er godt klar over, at lasten for mange kan virke ekstrem.
"Det er helt klart voldsomt mange penge at bruge på sko. Men så kunne jeg aldrig drømme om at bruge mange penge på møbler, min lejlighed er nærmest bare et walk-in-closet. Og alt, der har noget med madlavning at gøre, gider jeg heller ikke bruge penge på."
Nikita Klæstrup bruger også gerne en hel del penge på dyrt undertøj fra mærket Agent Provocateur. Med hele 50 undertøjssæt til omkring 2000 kr. sættet ligger der i hendes undertøjsskuffe en værdifuld samling til en værdi af 100.000 kr. "
http://borsen.dk/nyheder/avisen/artikel ... tikel.html
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3667
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1204
Likede indlæg: 12187

Re: Gyyyys, der er mere end en!!

Indlægaf achillaxedprune » 5. jun 2018, 09:49

Haha, jeg så faktisk hendes hjem i Kender du Typen? på DR. Og hun har fået langt mere end et enkelt eller 2 par af mænd.

Hende om det, men jeg synes det er så mærkeligt at pynte sig med fjer, man har bollet sig til og samtidig kalde sig feminist.
... For mig hænger feminismen sammen med at klare sig selv og lige rettigheder. Ikke at knalde sig til designersko og bagefter flashe dem på de sociale medier.

Ja, der er så meget jeg ikke forstår ved den der 4. bølge.
Senest rettet af achillaxedprune 5. jun 2018, 09:50, rettet i alt 1 gang.
11
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Gyyyys, der er mere end en!!

Indlægaf DetSorteCirkus » 5. jun 2018, 09:49

Det går sørme godt for Børsen med Bjarne Corydon ved roret :sarkasme:

Det er ikke længe siden, der herinde blev linket til en artikel, hvor journalisten ikke kunne finde ud af at oversætte "young professionals" og "college professor", og det her må godt nok siges at være endnu et højdepunkt indenfor skarphed og relevans.
5
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Gyyyys, der er mere end en!!

Indlægaf DetSorteCirkus » 5. jun 2018, 09:53

achillaxedprune skrev:Haha, jeg så faktisk hendes hjem i Kender du Typen? på DR. Og hun har fået langt mere end et enkelt eller 2 par af mænd.

Hende om det, men jeg synes det er så mærkeligt at pynte sig med fjer, man har bollet sig til og samtidig kalde sig feminist.
... For mig hænger feminismen sammen med at klare sig selv og lige rettigheder. Ikke at knalde sig til designersko og bagefter flashe dem på de sociale medier.

Ja, der er så meget jeg ikke forstår ved den der 4. bølge.


Er gaver mellem partnere da noget, man knalder sig til?
10
Brugeravatar
Fru Himmelblå
Indlæg: 2947
Tilmeldt: 20. dec 2015, 16:58
Kort karma: 277
Likede indlæg: 8315

Re: Gyyyys, der er mere end en!!

Indlægaf Fru Himmelblå » 5. jun 2018, 10:03

DetSorteCirkus skrev:
achillaxedprune skrev:Haha, jeg så faktisk hendes hjem i Kender du Typen? på DR. Og hun har fået langt mere end et enkelt eller 2 par af mænd.

Hende om det, men jeg synes det er så mærkeligt at pynte sig med fjer, man har bollet sig til og samtidig kalde sig feminist.
... For mig hænger feminismen sammen med at klare sig selv og lige rettigheder. Ikke at knalde sig til designersko og bagefter flashe dem på de sociale medier.

Ja, der er så meget jeg ikke forstår ved den der 4. bølge.


Er gaver mellem partnere da noget, man knalder sig til?


Nej. Ikke nødvendigvis. Lige i hendes tilfælde virker det dog som om, at hendes kærlighed er til salg for den højest bydende.
3
Vir prudens non contra ventum mingit
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Gyyyys, der er mere end en!!

Indlægaf Juki » 5. jun 2018, 10:09

Jeg kan ikke se problemet i hendes samling og prisen på tingene. Det lyder jo til at hun bruger dem og at de har et formål i hendes job osv.

Jeg ville ikke selv prioritere at eje så mange sko, men jeg har andre interesser og hobbyer der heller ikke er billige at passe. Hvis hun får noget ud af et par dyre sko, så fred være med det. Andre køber dyr kunst eller dyre smykker, der er så kostbare at de skal gemmes væk i et pengeskab eller i en aflåst bankboks.

Hvis jeg havde valget mellem skoene og smykkerne så havde jeg også valgt skoene og fået noget ud af dem fordi de kunne bruges til deres formål.
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Gyyyys, der er mere end en!!

Indlægaf LadyFox » 5. jun 2018, 10:21

Frøken Himmelblå skrev:
DetSorteCirkus skrev:
achillaxedprune skrev:Haha, jeg så faktisk hendes hjem i Kender du Typen? på DR. Og hun har fået langt mere end et enkelt eller 2 par af mænd.

Hende om det, men jeg synes det er så mærkeligt at pynte sig med fjer, man har bollet sig til og samtidig kalde sig feminist.
... For mig hænger feminismen sammen med at klare sig selv og lige rettigheder. Ikke at knalde sig til designersko og bagefter flashe dem på de sociale medier.

Ja, der er så meget jeg ikke forstår ved den der 4. bølge.


Er gaver mellem partnere da noget, man knalder sig til?


Nej. Ikke nødvendigvis. Lige i hendes tilfælde virker det dog som om, at hendes kærlighed er til salg for den højest bydende.


Hvorfor?
2
...
Selma156
Indlæg: 2351
Tilmeldt: 27. maj 2016, 16:41
Kort karma: 398
Likede indlæg: 6819

Re: Gyyyys, der er mere end en!!

Indlægaf Selma156 » 5. jun 2018, 11:13

Sikke en intetsigende artikel. Jeg kunne da ikke være mere ligeglad med, hvor mange designersko en eller anden SoMe kendis har.
5
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3667
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1204
Likede indlæg: 12187

Re: Gyyyys, der er mere end en!!

Indlægaf achillaxedprune » 5. jun 2018, 11:22

DetSorteCirkus skrev:
achillaxedprune skrev:Haha, jeg så faktisk hendes hjem i Kender du Typen? på DR. Og hun har fået langt mere end et enkelt eller 2 par af mænd.

Hende om det, men jeg synes det er så mærkeligt at pynte sig med fjer, man har bollet sig til og samtidig kalde sig feminist.
... For mig hænger feminismen sammen med at klare sig selv og lige rettigheder. Ikke at knalde sig til designersko og bagefter flashe dem på de sociale medier.

Ja, der er så meget jeg ikke forstår ved den der 4. bølge.


Er gaver mellem partnere da noget, man knalder sig til?


I nogle tilfælde, ja.

Og er det ikke også det hun bl.a. "kæmper" for som feminist? At hun har ret til at bruge sin krop som hun vil, inkl. handelsvare. Og det er vel egentlig et ganske fint ideal, når nu jeg tænker over det.
... :gruble:
Senest rettet af achillaxedprune 5. jun 2018, 11:35, rettet i alt 2 gange.
1
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20485
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43971

Re: Gyyyys, der er mere end en!!

Indlægaf paint » 5. jun 2018, 11:23

Jeg så også 'Kender du typen', hvor de var hjemme hos hende. Det så helt forrykt ud, med hylde efter hylde på væggene, med diverse sko. Anne Glad, som åbenbart kender noget til priser på sko, udpegede et par som (ifølge hende) kostede ca. 50.000 kr.

En kollegielejlighed og sko på væggene med en stykpris på 50.000 kr :gruble:
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5085
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 503
Likede indlæg: 9838

Re: Gyyyys, der er mere end en!!

Indlægaf Tilly » 5. jun 2018, 11:24

Altså, hun må jo selv om hvordan hun prioriterer at bruge hendes penge. Jeg forstår det nok bare ikke, og synes måske det er smule kvalmende og seriøst udnødvendig overforbrug at bruge over 300.000 på sko. Men igen, det er jo hendes valg.
3
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5648
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1488
Likede indlæg: 22963

Re: Gyyyys, der er mere end en!!

Indlægaf POCKETKITTEN » 5. jun 2018, 11:49

paint skrev:Jeg så også 'Kender du typen', hvor de var hjemme hos hende. Det så helt forrykt ud, med hylde efter hylde på væggene, med diverse sko. Anne Glad, som åbenbart kender noget til priser på sko, udpegede et par som (ifølge hende) kostede ca. 50.000 kr.

En kollegielejlighed og sko på væggene med en stykpris på 50.000 kr :gruble:


Ej, det var da en Birkin-taske og ikke et par sko, så vidt jeg husker. Og den var vist også en gave.
2
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20485
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43971

Re: Gyyyys, der er mere end en!!

Indlægaf paint » 5. jun 2018, 11:52

POCKETKITTEN skrev:
paint skrev:Jeg så også 'Kender du typen', hvor de var hjemme hos hende. Det så helt forrykt ud, med hylde efter hylde på væggene, med diverse sko. Anne Glad, som åbenbart kender noget til priser på sko, udpegede et par som (ifølge hende) kostede ca. 50.000 kr.

En kollegielejlighed og sko på væggene med en stykpris på 50.000 kr :gruble:


Ej, det var da en Birkin-taske og ikke et par sko, så vidt jeg husker. Og den var vist også en gave.


Var det? Jeg synes bestemt at det var et par sko. Men måske har du ret - jeg sad ikke klistret til skærmen. Men min kæreste gjorde og hun kom med diverse udbrud ;)
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5648
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1488
Likede indlæg: 22963

Re: Gyyyys, der er mere end en!!

Indlægaf POCKETKITTEN » 5. jun 2018, 11:55

Jeg husker det ret tydeligt som en orange Hermes Birkin. :D
Senest rettet af POCKETKITTEN 5. jun 2018, 17:04, rettet i alt 1 gang.
3
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Akehurst2
Indlæg: 14182
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40719

Re: Gyyyys, der er mere end en!!

Indlægaf Akehurst2 » 5. jun 2018, 11:57

paint skrev:En kollegielejlighed og sko på væggene med en stykpris på 50.000 kr :gruble:


Tjo, eller en herskabslejlighed med IKEA-møbler, eller en billig andel og dyre jordomrejser. De fleste af os er jo nødt til at prioritere et eller andet sted og kan ikke både have luksus bolig/bil/tøj/sko/rejser/etc.

Og hvis man hellere vil have dyre sko end større bolig, hvad så?
11

Tilbage til "Mode"