Arbejdstøj - hvad er det for dig?

Er UGG støvler stadig fede? Og hvad skal man købe til vinter? Del dine modetips her.
Brugeravatar
Guldfuglen
Kort karma: 31
Likede indlæg: 428

Re: Arbejdstøj - hvad er det for dig?

Indlægaf Guldfuglen » 26. jul 2018, 23:04

Chachacha skrev:
Guldfuglen skrev:Ja, som overskriften siger. Hvad ser du som arbejdstøj, og hvilken branche er du i?

Jeg er snart psykolog og min kommende arbejdsplads har en rimelig afslappet dresscode, men jeg tænker stadig over at min garderobe skal være mere arbejdsvenlig end den er nu. Og neutral til en vis grad, når jeg har patienter. En del ting vil jeg ikke kunne tage på på arbejde.

Men få ting er jeg i tvivl om: fx t-shirts fra Ganni, der har frugt-motiv e.l.. De er jo populære og ret normale at se i bybilledet. Men måske stadig upassende? Og hvad med de der moderne bukser med vide, der grænser til at ligne nattøj (men som jeg elsker)?

Hvor meget personlighed 'må' man have på arbejdet? Hvor vigtigt er det at se neutral og professionel ud?

I nogle brancher er det jo nærmest et must at være trendy klædt.

Men jeg ville klart finde det distraherende med en psykolog, der var i meget hippe Ganni prints eller generelt farvestrålende tøj. Det ville for mig pludselig være, at skulle forholde mig til psykologen som person, og når jeg betaler 1100 kroner i timen for at det kun skal handle om mig, så ville jeg foretrække en ret konservativ påklædning. Ligesom jeg ville finde det meget distraherende hvis jeg var til læge/gynækolog/andet sundhedsrelateret, og vedkommende sad i mønstret fugleskjorte eller Ganni t-shirts med "Snack Attack" skrevet henover. Der fungerer personlighed ikke, synes jeg. Der må være ren fokus på det faglige.

Det er det her jeg selv har tænkt. At det ligesom er at være på den sikre side, at styre udenom de mere iøjenfaldende ting. Netop fordi patienter bruger en masse tid og penge på min faglighed, og ikke mig som person, omend kemi spiller en rolle.

-

Sikke en masse fine overvejelser.

Det er rart at vide at andre psykologer derude ikke går meget formelt klædt, men det var nu også mit indtryk.

Jeg skal ikke arbejde med psykotiske patienter e.l., så det er ikke på dén måde at tøjet er en bekymring. Mere rent udtryksmæssigt.

Tror jeg lægger mine Ganni t-shirts, Stan Smith velcro sko og 'natbukser' bagerst i skabet. I hvert fald her til en start.
0
JoyNips
Kort karma: 589
Likede indlæg: 9181

Indlægaf JoyNips » 27. jul 2018, 08:09

Jeg er jurist i en styrelse og går efter at det skal være pænt og rimelig neutralt men gerne med lidt personlighed. Ikke for corporate, og det skal også være komfortabelt.

I de her dage hvor der nærmest ikke er nogen på arbejde bliver det meget komfortabelt med shorts og birkenstocks, det ville jeg ellers normalt ikke tage på, men når det er så varmt og der ingen mennesker er, vinder komforten.

Min kvindelige chef kommer iøvrigt i alt fra spadseredragter til pailletbesatte kjoler og tårnhøje hæle og jeans + hoodie. Så jeg tænker at anything goes... :lol:
1
Brugeravatar
Miss_no_More
Kort karma: 173
Geografisk sted: Nordjylland
Likede indlæg: 4362

Indlægaf Miss_no_More » 27. jul 2018, 09:41

Wizzze skrev:
Hov hov, nogen af os prøver altså!
OK, i dag har jeg sumpet en del af dagen i underdrenge og en Star Wars T-shirt, men det var jo varmt :genert:

Hvis det sker en torsdag, vil jeg ikke vide, hvad du ifører dig casual friday :lol:
6
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 2792
Likede indlæg: 17729

Indlægaf Wizzze » 27. jul 2018, 09:53

Miss_no_More skrev:
Wizzze skrev:
OK, i dag har jeg sumpet en del af dagen i underdrenge og en Star Wars T-shirt, men det var jo varmt :genert:

Hvis det sker en torsdag, vil jeg ikke vide, hvad du ifører dig casual friday :lol:

:slem:
3
Do as I say! :whip:
No1
Kort karma: 144
Likede indlæg: 1967

Indlægaf No1 » 27. jul 2018, 10:29

Wizzze skrev:
Miss_no_More skrev:
Wizzze skrev:

:slem:

:shock: :shock: :shock:
0
Don't get so tolerant that you tolerate intolerance.
Kilix
Kort karma: 8
Likede indlæg: 92

Indlægaf Kilix » 28. jul 2018, 21:49

Vi har en meget casual stil med hensyn til arbejdstoej. Alle - fra VPs og Directors til den sidste Customer Service dude - gaar i alt fra smadrede jeans, band tees, og hoodies til jakkesaet, skjorte og slips. Bare arme eller skuldre er fint, og en nedringing eller kort nederdel/kjole er ogsaa OK, saa laenge det ikke er direkte vulgaert.
Personligt gaar jeg i paene slacks med sorte sneakers og band tee. Faar vi eksterne gaester (og jeg husker det) kan jeg godt liiiiige klemme mig i en blazer.
1
ajnaM
Kort karma: 289
Likede indlæg: 6016

Indlægaf ajnaM » 29. jul 2018, 09:04

Jeg arbejder i en fagforening og kan egentlig have det på, jeg har lyst til. Har mandlige kollegaer i shorts og sokker/sandal-kombi, og jeg har kvindelige kollegaer i høje hæle og kjoler. Der er også skjorter og habitbukser på arbejdspladsen.

Jeg har tøj, jeg ikke ville have på på arbejdspladsen, men udelukkende fordi jeg selv ville synes, det var upassende. Det er mest meget store festkjoler. :genert: Jeg ville heller aldrig have ekstremt nedringet tøj eller meget korte nederdele på - men det ville jeg heller ikke gå med privat.
0
Brugeravatar
paint
Kort karma: 332
Likede indlæg: 13377

Indlægaf paint » 29. jul 2018, 10:53

Jeg er psykolog, men arbejder ikke som klinisk psykolog, mere. Mit arbejdsfelt er mere teoretisk. Jeg ser ud som på billedet, i forskellige variationer (farver)

Billede

Billede
2
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
DenSyngendeLussing
Kort karma: 265
Likede indlæg: 5423

Indlægaf DenSyngendeLussing » 16. aug 2018, 12:15

Pænt, professionelt og en anelse konservativt. Jeg er godt nok selvstændig, og arbejder enten hjemme eller på offentlige steder, så i princippet kan jeg tage hvad som helst på. Skal jeg til møde med en kunde, interviewe eller på anden vis repræsentere min egen lille virksomhed eller et medie, så er jeg ordentligt klædt på - som regel i en skjorte eller sweater, et par pæne bukser eller slacks og et par højhælede sko.

Jeg har dog ingen politik imod synlige tatoveringer - én af fordelene ved at være sin egen boss. :D
0
Brugeravatar
Maanii
Kort karma: 137
Likede indlæg: 901

Indlægaf Maanii » 19. aug 2018, 17:11

Jeg kalder det selv klassisk minimalistisk.
Pænt, afdæmpet og uden iøjefaldende detaljer.

Jeg bryder mig ikke om at “larme” for meget når jeg er på arbejde – det er mit eget valg, vi har ikke dresscode og mere personlighed er helt acceptabelt.

57375C7C-4D5A-4A37-83D1-931EDDF7ADB8.jpeg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Put egg on my house, I kill what you love!
Brugeravatar
Falstria
Kort karma: 553
Likede indlæg: 2909

Indlægaf Falstria » 19. aug 2018, 17:29

Meget af mit hjemmearbejde, som er det der er mest af, foregår i T-shirt og tights... her i sommer har en stor del været uden T-shirten.
0
Brugeravatar
FruKuk
Kort karma: 227
Likede indlæg: 2271

Indlægaf FruKuk » 19. aug 2018, 18:45

Maanii skrev:Jeg kalder det selv klassisk minimalistisk.
Pænt, afdæmpet og uden iøjefaldende detaljer.

Jeg bryder mig ikke om at “larme” for meget når jeg er på arbejde – det er mit eget valg, vi har ikke dresscode og mere personlighed er helt acceptabelt.

57375C7C-4D5A-4A37-83D1-931EDDF7ADB8.jpeg

Det ligner til forveksling min garderobe. Jeg går altid i sort, og jeg går næsten altid i lange bukser eller nederdele.
Jeg er souschef i en socialpædagogisk organisation og ønsker at fremstå så afdæmpet som muligt.
0
Brugeravatar
Wizzze

Indlægaf Wizzze » 19. aug 2018, 18:52

paint skrev:Jeg er psykolog, men arbejder ikke som klinisk psykolog, mere. Mit arbejdsfelt er mere teoretisk. Jeg ser ud som på billedet, i forskellige variationer (farver)

Billede

Billede

Hvorfor kopierer du min stil? :evil:
:-D
0
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 2242
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 21574

Indlægaf kidkomb » 21. aug 2018, 22:48

Jeg har desværre ikke meget valg.
Dresscoden på mit arbejde er bananer i pyjamas.
Fedt.
2
Min yndlingsstilling er søstjernen.
Brugeravatar
Wizzze

Indlægaf Wizzze » 21. aug 2018, 22:56

kidkomb skrev:Jeg har desværre ikke meget valg.
Dresscoden på mit arbejde er bananer i pyjamas.
Fedt.

Er du inden i B1 eller B2?
En karriere i børne-tv må da være interessant, løber du ind i Bamse og Kylling ind i mellem?
:-D
2

Tilbage til "Mode"