Dresscode på jobbet

Er UGG støvler stadig fede? Og hvad skal man købe til vinter? Del dine modetips her.
avdotja
Indlæg: 4945
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 538
Likede indlæg: 14771

Dresscode på jobbet

Indlægaf avdotja » 6. dec 2015, 10:28

Jeg har fået nyt job med en lidt mindre løs påklædningspolitik end mit tidligere firma ( :whine: ). Vi er ikke ude i skjorte-jakke-slips, men hvad HR definerede som "pænere kontorbrug". Uden helt at være klar over hvad det dækker over, ser det ud til at jeg vil være nogenlunde dækket ind på tøjfronten hvis jeg får skiftet mine hullede (dejlige, behagelige :trist: ) jeans ud med nogle pæne, sorte bukser og ellers beholder mine ganske almindelige, tætsiddende, ensfarvede overdele. De pænere af mine jeans tror jeg heller ikke er noget problem.

Desværre er det ikke lykkes mig at fange nogle af mine kollegaer i sneakers/sportssko/trainers/hvad det nu hedder, så her har jeg netop været ude og købe et par neutrale, sorte læderstøvletter. Der er ingen tvivl om at et par pumps ville være pænere, men har besværlige fødder, så er ret kræsen med hvad jeg har på. Men hold da op en jagt :wacko: Når man først har vænnet sig til at rende rundt i sneakers, er det ikke sådan at ens fødder ligefrem jubler når de kommer ned i almindelige sko/støvler.

Nå, men den lange smøre var egentlig bare for at spørge: er du underlagt dresscode og hvad dækker det over?
0
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9526
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7841

Re: Dresscode på jobbet

Indlægaf Sophies-mor » 6. dec 2015, 10:56

Anstændig kontorbrug.
Men, jeg ser folk i statement t-shirts (før sommerferien havde vi én, med t-shirts som "Det er skønt at være buttet" på forsiden og "Jeg ved godt, at du ser på min røv" henover ja, røven.... så... :tie:) og hullede bukser osv.
Den er meget løs.

Vi formodes at være repræsentative til enhver tid, men alligevel render mange rundt i hullede jeans, sneakers (og ikke de pænere af dem) og det, jeg kalder almindeligt meget casual hverdagstøj.
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Akehurst2
Indlæg: 14189
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40749

Re: Dresscode på jobbet

Indlægaf Akehurst2 » 6. dec 2015, 12:30

Vi skal vist generelt være pænt klædt på, og gerne så det nogenlunde matcher de virksomheder, vi har kontakt til (hvor folk generelt er meget formelt klædt).

Jeg går aldrig med cowboybukser og sneakers på kontoret, men det er der nu mange, der gør, ligesom casual sweatre også findes i stor stil hos nogen. Men aldrig hullet tøj eller med store statements.

Så vores dresscode er vist ret løs, men dog med en eller anden ydre grænse, folk ikke overskrider.

(Jeg synes så personligt, den burde være strammere. Jeg synes, cowboybukser, sweater og kondisko er hjemmetøj, ikke arbejdstøj.)
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Dresscode på jobbet

Indlægaf DetSorteCirkus » 6. dec 2015, 12:40

Ikke erklæret nej, men efter jeg begyndte at arbejde i folkeskolen, har jeg bevidst ladet min tøjstil (på arbejdet) gå i en mere neutral og praktisk retning. Det sidste giver sig selv, men det første har helt klart noget at gøre med, at jeg finder det mest behageligt at være lidt nedtonet i et job, hvor man automatisk får så meget opmærksomhed og hele tiden er i en meget overordnet rolle.

Mine faste tøjfarver, 70-100% sort (hver dag) tilsat hvid og rød, holder jeg dog fast i. Et job med uniform ville af samme grund være et mareridt for mig.
0
Brugeravatar
Lurende Peber
Indlæg: 3096
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:28
Kort karma: 487
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 6068

Re: Dresscode på jobbet

Indlægaf Lurende Peber » 6. dec 2015, 13:05

Ingen officiel dresscode. Går i jeans og skjorte i DK. I udland er det afhængigt af land, og hvilken funktion jeg udfører på turen.
0
Registreret Gammel Gris :gris:
Brugeravatar
Jungletiger
Indlæg: 621
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:54
Kort karma: 67
Geografisk sted: Søborg
Likede indlæg: 607

Re: Dresscode på jobbet

Indlægaf Jungletiger » 6. dec 2015, 13:58

Vi har ingen dress-code.
Havde det i min tidligere job - og det var et helvede ikke at måtte gå rundt i pæne sneakers eller lignende - specielt når man har dårlig ryg :(
0
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 13004
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55904
Kontakt:

Re: Dresscode på jobbet

Indlægaf Ado » 6. dec 2015, 14:05

Kokkejakke, forstykke, Crocs og opsat hår. :slem: (Nogle dage savner jeg at kunne være pæn på jobbet)
Senest rettet af Ado 6. dec 2015, 14:15, rettet i alt 1 gang.
2
Donna Martin Graduates!
D.itsen
Indlæg: 3330
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 563
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8998

Re: Dresscode på jobbet

Indlægaf D.itsen » 6. dec 2015, 14:05

Jeg arbejder i kontrolleret område, som det så smukt hedder, så jeg skifter til noget der mest ligner grimt nattøj, hver morgen. Vi kan nøjes med sokker, sikkerhedssko og kittel over vores normale tøj, hvis vi ikke skal i produktionslokaler, men det er bare nemmest at skifte hver dag
0
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3993
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 407
Likede indlæg: 5237

Re: Dresscode på jobbet

Indlægaf girl_beat » 6. dec 2015, 15:25

Jeg er underlagt samme dresscode som TS - kan dog godt have en lidt frisk statement top på sammen med sorte jeans og sort blazerjakke :) Enkelte mandlige kolleger burde dog smide deres lyse og for korte jeans meget langt væk :tie:
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
avdotja
Indlæg: 4945
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 538
Likede indlæg: 14771

Re: Dresscode på jobbet

Indlægaf avdotja » 6. dec 2015, 16:25

girl_beat skrev:Jeg er underlagt samme dresscode som TS - kan dog godt have en lidt frisk statement top på sammen med sorte jeans og sort blazerjakke :) Enkelte mandlige kolleger burde dog smide deres lyse og for korte jeans meget langt væk :tie:

Jeg tror i virkeligheden at man har ret frie tøjler som kvinde. Selv steder hvor mænd går i jakke-skjorte-slips, er det min indtryk at man som kvinde sagtens kan komme i jeans hvis man f.eks. kombinerer det med høje hæle og en blazer som du nævner. Mit personlige problem er at jeg ofte synes det er fodtøjet som gør forskellen på hvorvidt det er "pænt" eller ej og her trækker et par hæle bare gevaldigt op (i min bog, ved selvfølgelig ikke om jeg er alene med den opfattelse :gruble:).
1
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15373
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25742

Re: Dresscode på jobbet

Indlægaf Delfin » 6. dec 2015, 18:07

Fodtøjet er virkelig vigtigt, når man har dumme fødder. Kunne man tænke sig et par sorte sneakers? Det ikke er helt så iøjefaldende som et par med smarte farver/mønstre. Arbejdspladsen foretrækker forhåbentlig en medarbejder, som kan holde dagen igennem, fremfor en der skal ligge brak med fødderne oppe.


Til det sidste spørgsmål er jeg vist ikke underlagt nogen anden dresscode end sund fornuft og anstændig påklædning (pædagog)
0
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8941
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1517
Likede indlæg: 25618

Re: Dresscode på jobbet

Indlægaf Madam Pomfrey » 6. dec 2015, 18:15

Er socialpædagog og vi er på ingen måde underlagt tøjpolitikker, - andet end at vi har institutionsvask til rådighed, hvis vi føler herfor, og det gør vi til tider :)

Min mand arbejder i et firma der har "pænere kontorrbrug" som dresscode, - pæne sneakers er accepteret! men f.x. ikke almindelige t-shirts og sporty sweatshirts, for mændene er det enten skjorter eller polo-shirts, aldrig shorts. Kvinderne er også til den pænere side, men de har nok lidt friere rammer end mændene :)
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Dresscode på jobbet

Indlægaf Krølle » 6. dec 2015, 18:54

I tidligere job var der dresscode a la din (måske lidt mere formel) - jeg havde et skab fyldt med plain sorte bukser fra Bruuns Bazaar med tilhørende blazere. Følte jeg mig fancy, blev det lysegrå eller mørkeblå luftet :slem:

Hjemme er jeg til jeans, men det var så nemt ikke at behøve tænke om morgenen :genert:

I dag er det noget helt andet. Som resultat har jeg et halvt klædeskab med tøj, jeg ikke bruger :rulle:
0
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Dresscode på jobbet

Indlægaf Krølle » 6. dec 2015, 18:56

Jeg gik for øvrigt død på høje hæle efter et stykke tid og gik i stedet i ballerinaer. De stod i skabet på kontoret, så jeg kunne skifte derinde i stedet for at fryse til og fra job.
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Dresscode på jobbet

Indlægaf FruKuk » 6. dec 2015, 19:11

Eneste dresscode hos os er hjemmesko/strømpesokker :genert:
0

Tilbage til "Mode"