Hjælp - frakke i uldmix suger alt fnuller til sig

Er UGG støvler stadig fede? Og hvad skal man købe til vinter? Del dine modetips her.
Brugeravatar
Filejs
Indlæg: 107
Tilmeldt: 4. dec 2015, 07:43
Kort karma: 29
Likede indlæg: 166

Hjælp - frakke i uldmix suger alt fnuller til sig

Indlægaf Filejs » 7. okt 2018, 19:55

Hej debatten!

Hjælp søges. Jeg har købt en virkelig dejlig frakke, synes jeg, men inden jeg beslutter mig for ikke at returnere den, så vil jeg høre, om der er tips og tricks mod fnuller/fnug/støv/hår/noget?

Jakken er en sort frakke, i noget uldmix. Virkelig fin. Men den suger ALT til sig, kan jeg konstatere efter at have prøvet den første gang :whine:

Det konstaterede jeg efter at have prøvet et tørklæde af uld, som jeg også har købt. Tørklædet har helt sikkert sin del af skylden, meeeen... Jeg kan bare se for mig, hvordan alt bare sætter sig på den frakke.

Kan man gøre noget, andet end permanent have en fnugrulle i lommen?

Kan imprægnering af en art gøre en forskel?

Håber der er nogen der har gode råd, jeg vil så gerne beholde den jakke ... :sarkasme:
0
ajnaM
Indlæg: 9908
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1050
Likede indlæg: 27007

Re: Hjælp - frakke i uldmix suger alt fnuller til sig

Indlægaf ajnaM » 7. okt 2018, 20:10

Filejs skrev:Hej debatten!

Hjælp søges. Jeg har købt en virkelig dejlig frakke, synes jeg, men inden jeg beslutter mig for ikke at returnere den, så vil jeg høre, om der er tips og tricks mod fnuller/fnug/støv/hår/noget?

Jakken er en sort frakke, i noget uldmix. Virkelig fin. Men den suger ALT til sig, kan jeg konstatere efter at have prøvet den første gang :whine:

Det konstaterede jeg efter at have prøvet et tørklæde af uld, som jeg også har købt. Tørklædet har helt sikkert sin del af skylden, meeeen... Jeg kan bare se for mig, hvordan alt bare sætter sig på den frakke.

Kan man gøre noget, andet end permanent have en fnugrulle i lommen?

Kan imprægnering af en art gøre en forskel?

Håber der er nogen der har gode råd, jeg vil så gerne beholde den jakke ... :sarkasme:


Måske kan man hårspraye den? Ligesom med kjoler, der er statisk elektriske? :gruble: Men det er måske lidt svært at returnere den, hvis man har prøvet, og det ikke virker. :wink3:
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Hjælp - frakke i uldmix suger alt fnuller til sig

Indlægaf Annione » 7. okt 2018, 21:29

Min vinterfrakke er også sort og uldmix. Jeg har vænnet mig til at den skal fnugrulles hver gang jeg tager den på.
Så er der en løsning, så er jeg game.
0
Brugeravatar
Filejs
Indlæg: 107
Tilmeldt: 4. dec 2015, 07:43
Kort karma: 29
Likede indlæg: 166

Re: Hjælp - frakke i uldmix suger alt fnuller til sig

Indlægaf Filejs » 10. okt 2018, 16:18

Tak for svar. Øv, jeg havde håbet nogle havde trickET.

Og nej, det dur nok ikke at forsøge med hairspray, hvis jeg skal levere den retur :-D
0

Tilbage til "Mode"