Paris: Hvor og hvad skal jeg shoppe?

Er UGG støvler stadig fede? Og hvad skal man købe til vinter? Del dine modetips her.
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5598
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1484
Likede indlæg: 22809

Paris: Hvor og hvad skal jeg shoppe?

Indlægaf POCKETKITTEN » 16. okt 2018, 09:30

Google er helt uoverskuelig, og jeg lander i aften! Har fem dage.

Hit me!
0
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24982
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29985

Re: Paris: Hvor og hvad skal jeg shoppe?

Indlægaf Wizzze » 16. okt 2018, 10:24

POCKETKITTEN skrev:Google er helt uoverskuelig, og jeg lander i aften! Har fem dage.

Hit me!


Hvad er du ude efter? Luksus, highstreet, vintage, eller noget helt andet?

Hvis du starter nede ved Louvre, så er der små butikker i kælderen inde i Louvre, og så er der karusellen https://www.carrouseldulouvre.com/ et mini mall lige ved Louvre, med en del forskellige butikker. Derfra vil jeg anbefale at gå langs Rue Saint Honore. Her finder du alle slags butikker lige fra H&M og Zara til Chanel, gaden går både forbi Place Vendome, med Ritz hotellet og butikker som Dior og LV, og lige bagefter Rue Chambon, hvor Chanel huset og Deres store flagship store med den berømte trappe ligger. Du kommer på tværs af Rue Royal, hvor Madeline Kirken ligger til højre og Concorde Pladsen ligger til venstre, og hvor der er også er butikker på begge sider. Fortsætter du lige ud af Rue Honore, så kommer butikker som Gucci, Prada, Lanvin, Louboutin, Hermes osv. blandet med lidt mere prisvenlige steder, men man må jo gerne bare kigge ;) inden gaden kommer til det franske præsidentpalads Elysee. Drejer I til venstre ned bag præsidentpaladset, så kommer i til den "grønne" del af Champs Elysees, med Elyseeshaven og museerne/udstillingerne i det store og lille palads. Kigger I op ad Champs Elysees, kan i se Triumfbuen, men inden I går derop, så vil jeg anbefale at krydse tværs over CE til Avenue Montaigne, her har alle de store modehuse "flagship stores" op og ned ad gaden, men ingen større end Diors, stedet hvor brandet er født. Efter at have gloet AM igennem, så følg Rue Fransois 1 til Avenue George 5, som går op til Champs Elysees og Triumfbuen igen. Disse gader huser de "mindre" modehuse som D&G, Tom Ford og nyere trendy designere som ikke helt er Chanel, LV og Dior niveau endnu :D Oppe i Triumfbue delen af Champs Elysees er det mere normale highstreet butikker og også her du finder det Danske hus i Paris.

En anden god gade at kende er Boulevard Haussmann, Her ligger de kæmpe stormagasiner Printemps og Galleries Lafayette, samt de store afdelinger af kæder som H&M, Mango, Zara osv. Samt en masse af de i DK ikke så kendte franske kæder. Gaden løber også forbi den berømte Opera (den med spøgelset ;) )
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5598
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1484
Likede indlæg: 22809

Re: Paris: Hvor og hvad skal jeg shoppe?

Indlægaf POCKETKITTEN » 18. okt 2018, 20:34

Tak for tips Wiz! Jeg har været her i to dage og har ikke rigtig købt andet end macarons og entrebilletter. Synes ikke umiddelbart, det er den ultimative shoppingby, det altid bliver gjort til. Men jeg har ikke været i La Fayetteville endnu. :D
0
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24982
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29985

Re: Paris: Hvor og hvad skal jeg shoppe?

Indlægaf Wizzze » 18. okt 2018, 22:03

POCKETKITTEN skrev:Tak for tips Wiz! Jeg har været her i to dage og har ikke rigtig købt andet end maccarons og entrebilletter. Synes ikke umiddelbart, det er den fede shoppingby, det ofte bliver gjort til. Men jeg har ikke været i La Fayetteville endnu. :D


Hvis i tager op til Montmartre så er der langs Boulevard Clichy og Rochechouart en masse "skæve" butikker og vintage sælgere, og så kan I gå op til Sacre Coeur, og nyde udsigten over byen. Den berømte Moulin Rouge ligger også på Clichy (samt en del ohlala-butikker :slem: )

Er I nede og besøge Notre Dame, så kryds over Petit Pont og følg gaden ned til Boulevard Saint Germain, og gå så langs den til i kommer til den store kirke Eglise St. Germain, så kommer i gennem hjertet af Latiner kvarteret med masser af butikker og snack steder ;) Fra St. Germain kirken, fører Rue Four/Rue Sevres lige ned til Stormagasinet Bon Marche. Men jeg vil foreslå at I slingrer lidt mere for sidegader som Rue Rennes og Rue Grenelle er stoppet med butikker, som også er værd at tage med.

Efter Bon Marche kan I så enten gå videre til Eiffeltårnet og parken foran, på vejen kommer I forresten forbi Les Invalides, det store militær museum i Paris, I kirken sammen sted, kan i Besøge Napoleon i hans sarkofag. Husker noget med at hr. Kitten er milimand, og der skal jo også være lidt til ham ;) Er Eiffeltårnet ikke sagen kan I sigte lidt sydligere og gå efter Rue Commerce, som er det tætteste Paris har på Strøget, ikke helt en gå gade men næsten, og masser af butikker, både kæder, og lokale.

Nede bag Louvre, ligger områdes Les Halles, de gamle markedshaller i Paris, hvor man tidligere handlere kød, fisk, frugt og grøntsager, de er i dag lavet om til en masse boder og butikker, både over og under jorden. Her finder du både gode butikker og gode spisesteder.
2
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5598
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1484
Likede indlæg: 22809

Re: Paris: Hvor og hvad skal jeg shoppe?

Indlægaf POCKETKITTEN » 18. okt 2018, 22:06

Vi har været ved Montmartre og Eiffeltårnet i dag. :D

Der var et par hyggelige vintagebutikker, men mest bare turistfælder og småkedelige spisesteder. Og det er også et lidt uoverskueligt område at gå på må og få i. Skal nok lige derhen og kigge igen senere.

Jeg synes, vi har vadet rundt og rundt i nærheden af Notre Dame, men den må få et skud mere. Jeg nægter at vende tomhændet hjem.

Rue Commerce må jeg tjekke ud!
0
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24982
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29985

Re: Paris: Hvor og hvad skal jeg shoppe?

Indlægaf Wizzze » 18. okt 2018, 22:18

POCKETKITTEN skrev:Vi har været ved Montmartre og Eiffeltårnet i dag. :D

Der var et par hyggelige vintagebutikker, men mest bare turistfælder og småkedelige spisesteder. Og det er også et lidt uoverskueligt område at gå på må og få i. Skal nok lige derhen og kigge igen senere.

Jeg synes, vi har vadet rundt og rundt i nærheden af Notre Dame, men den må få et skud mere. Jeg nægter at vende tomhændet hjem.

Rue Commerce må jeg tjekke ud!


Det er Paris, man vader og vader :-D
På selve øen er der ikke meget andet end selve Notre Dame, og så lovens lange arm i form at politi og retssale :D
Men på den ene side af floden er der som sagt Latinerkvarteret, men i skal ned til Boulevard Saint Germain og så til højre før det bliver sjovt. Og tager I Pont neuf til den anden side af floden, så er i bag Louvre, og skal bare følge Rue Pont Neuf så kommer I til det omtalte Les Halles.
2
Do as I say! :whip:
IrmaPigen
Indlæg: 7782
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12427

Re: Paris: Hvor og hvad skal jeg shoppe?

Indlægaf IrmaPigen » 19. okt 2018, 09:07

Marais er et hyggeligt shoppingområde med mange små butikker. Der er åbent om søndagen og masser af mennesker i gaderne.
0

Tilbage til "Mode"