Har din 9årige søn også tøj og sko for 250.000kr. ?

Er UGG støvler stadig fede? Og hvad skal man købe til vinter? Del dine modetips her.
Sof
Kort karma: 40
Likede indlæg: 1084

Re: Har din 9årige søn også tøj og sko for 250.000kr. ?

Indlægaf Sof » 26. okt 2018, 17:40

Jeg er egentlig lidt ligeglad med hvad de har brugt eller ikke har brugt, ligesom at jeg generelt går ind for at folk må se ud som de vil og opdrage deres børn lige præcis som de lyster (så længe børnene ikke bliver forsømt/mishandlet/indsæt selv andre undtagelser, som man ikke ønsker for andre mennesker i al almindelighed).

Men jeg synes at artiklen er på grænsen til pinlig. Her taler jeg ikke om hvad Oliver udtaler, jeg er helt overbevist om at efter at ældste søskende har fået smag for The Sweet Life, så var der nok ingen vej tilbage for at nr 2 og 3 ikke også skulle have denne interesse. Vil næsten vædde med at han er flasket op på designeritems som snak ved aftensmaden i stedet for emner, som man måske ville kalde mere almindelige.
Min *ting* er mere de ting faren udtaler, det virker lidt virkelighedsfjernt at begrunde eller forklare sønnens indkøb med at så har han jo ikke den nyeste telefon. Eller at han selv tjener til noget af det ved at gå med familiens hund.. hvad får han for det? 300 kroner så en uges “arbejde” kan købe et par Yeezys eller?
Og som jeg skrev i den anden tråd, hvis man har tøj for en kvart mil i ens størrelse og man stadig er i voksealder, så lyder det ikke ret meget som om man prioriterer noget over kvantitet, for det er sgu da skide mange stykker tøj og sko.

Min søn (og vi) går også i mærkevarer, vi bor da også med designermøbler, men det her virker helt ude af proportioner.

Hvis han i øvrigt gerne vil spille fodbold i skolegården, men han har lært hjemmefra at det ikke går i de sko, så synes jeg egentlig er lidt synd. Altså at et barns leg bliver begrænset af påklædningen, dyrt eller ej.
5
Brugeravatar
Misantropen
Kort karma: 75
Likede indlæg: 1873

Indlægaf Misantropen » 26. okt 2018, 18:16

BlueBunny skrev:Det er sikkert en lidt unuanceret artikel. Kan jo være han har andre sko til fodbold. Jeg synes da det er fornuftigt han ikke bruger skoene til 3000kr.

Umiddelbart virker det forkert med prioriteterne.
Men der kan være noget vi ikke ved.
Hvad er forældrenes branche?
Har de en interesse og adgang til mode udover normalen?
At skille sig ud kan medføre succes på den lange bane.
Se feks Wozniacki. Mange synes hendes barndom og liv var forkert. For hende og familien var det rigtigt.
At stræbe efter noget og gå all in.

jeg ved ikke hvad jeg skal synes. Har desværre ikke mulighed for at se hvis der kommer et indlæg i tv nu.

Jeg synes det er lidt fascinerende.

:gogo:

Man bliver ikke god til noget her i livet hvis ikke man engagerer sig. Det er fuldstændig lige meget om man vil være naturvejleder, musiker, politiker, iværksætter, elitesportsudøver, læge, youtuber eller jægersoldat.

Nogle drømmer kræver bare mere end andet i forhold til tid, økonomi og muligheder.

Ang. forældrenes job. Jeg synes der i tv-indslaget stod faderen var noget med marketing :gruble: Moderen så man ikke.
2

Beklager savefejl. Mine biller er i stykker.

Billede
Sof

Indlægaf Sof » 26. okt 2018, 19:10

Far er markedschef i et IT-konsulentfirma. Der er ikke lige nogle billeder af mor hans på Instagram.

Men efter at have kigget på insta, så tænker jeg at lille Oliver nok godt gad spille fodbold i skolegården, eftersom at storebror spiller fodbold på en form for elite-hold.
0
JoyNips
Kort karma: 605
Likede indlæg: 9824

Indlægaf JoyNips » 26. okt 2018, 19:13

Nej. Det har jeg ikke engang selv (men jeg ville gerne, haha).
Jeg går op i mode og design, men jeg bruger ikke formuer på tøj og deslige. Jeg har en håndfuld tasker af tidløst og (synes jeg) pænt design, som har kostet en pæn sjat, og jeg vil ikke have noget imod at give en vis form for kvalitetsbevidsthed og god smag videre til vores børn. Men med måde.
0
SurSødSovs
Kort karma: 141
Likede indlæg: 1103

Indlægaf SurSødSovs » 26. okt 2018, 20:50

Sof skrev:Far er markedschef i et IT-konsulentfirma. Der er ikke lige nogle billeder af mor hans på Instagram.

Men efter at have kigget på insta, så tænker jeg at lille Oliver nok godt gad spille fodbold i skolegården, eftersom at storebror spiller fodbold på en form for elite-hold.

Fordi alle dtenge bare skal synes fodbold er sejt? Eller fordi alle små drenge vil det samme som storebror?
1
Sof

Indlægaf Sof » 26. okt 2018, 21:26

SurSødSovs skrev:
Fordi alle dtenge bare skal synes fodbold er sejt? Eller fordi alle små drenge vil det samme som storebror?

Fordi jeg læser artiklen som at det er en familie der meget vil det samme, far siger at lillebror også er interesseret i det, fordi de store er. Synes ikke det er et mega stretch at tænke at han også ser op til de store søskende.

Faren har, ifølge hans insta, været *noget* ved den storebrors fodboldhold. Storebror spiller elite-bold, så det fik mig til at tænke at lillebror til en vis grad måske også synes det er spændende, om ikke andet, så bare for sjov med vennerne i skolegården.

Men nu er der også billeder af lillebror med fodbold udstyr og pokaler, så det var ikke helt galt skudt.

Ellers et godt forsøg på at skyde mig noget i skoene som jeg på ingen måde mener. Hverken det ene eller det andet. Særligt ville jeg være virkelig glad hvis min egen dreng ikke gider fodbold, der findes nærmest ikke en sportsgren jeg har mindre lyst til at se på og engagere mig i, men hvis det er det han vil, så skal jeg da nok kigge på....
1
Brugeravatar
hotlips
Kort karma: 268
Likede indlæg: 4990

Indlægaf hotlips » 27. okt 2018, 02:27

Næ men jeg synes ikke det er værre end hvis voksne har det, jeg har generelt svært ved at forstå man kan anse tøj og udseende for en værdi der er værd at bruge større ressourcer på, mindst af alt en stor andel af sin tid,og det er nok det jeg bliver mest bekymret over i forhold til sådan en lille dreng.

Børn øver sig når de leger, og jeg kan ikke se hvordan det kan blive et godt bytte for ham på sigt at have opgivet en ret stor andel af de år han skulle bruge på det, på at gå op i om hans sko bliver snavsede, og jeg tænker også at han på en eller anden måde har byttet det at lære at begå sig socialt for en nem løsning der er svær at se vil komme ham til gode på sigt.

Men det er jo i forhold til mine værdier og forældre der lader den dreng står frem i pressen med det her har utvivlsomt en tankegang der ikke er realistisk for mig at følge,så det er jo umuligt at regne ud hvordan de er kommet frem til at det er en god ting de har givet ham på sigt, men et eller andet har de jo nok som argumenter de har regnet for vigtige.. Jeg kan ikke få mig selv til at tro nogen synes det er fyldestgørende at lære deres barn at være en ekstrem show off i forventning om at så er det godt nok.
4
Hewlett
Kort karma: 36
Likede indlæg: 1530

Indlægaf Hewlett » 27. okt 2018, 07:25

Altså. Hvis man nu vinkler den lidt anderledes og med fokus på, at det er hans hobby, en passion, og ikke prisen og de penge der er brugt, er det så værre end de 9-årige børn der f.eks. dyrker dyrere hobbyer på højt niveau (f.eks. ridning med egen dyr pony fra det rigtige opdræt).

Ja, det er tidligt (og ikke almindeligt) at interessere sig for lige præcis tøj, men ville der stadig blive set skævt til ham hvis han om 10 år er en verdenskendt topdesigner der fortæller, at han i sin barndom gik meget op i sit tøj og sin stil og at hans forældre støttede ham fordi de havde råd?

Det eneste jeg synes er lidt ærgerligt er, at han passer så godt på sit tøj og sine sko at han ekskluderer sig selv fra sociale aktiviteter - løsningen her kunne jo så være at man som forælder bad ham tage nogle andre sko på i skole, eller gav ham et par billigere kondisko med som han kunne skifte til.
2
Brugeravatar
A 7
Kort karma: 22
Likede indlæg: 303

Indlægaf A 7 » 27. okt 2018, 08:01

Hewlett skrev:Altså. Hvis man nu vinkler den lidt anderledes og med fokus på, at det er hans hobby, en passion, og ikke prisen og de penge der er brugt, er det så værre end de 9-årige børn der f.eks. dyrker dyrere hobbyer på højt niveau (f.eks. ridning med egen dyr pony fra det rigtige opdræt).

Ja, det er tidligt (og ikke almindeligt) at interessere sig for lige præcis tøj, men ville der stadig blive set skævt til ham hvis han om 10 år er en verdenskendt topdesigner der fortæller, at han i sin barndom gik meget op i sit tøj og sin stil og at hans forældre støttede ham fordi de havde råd?

Det eneste jeg synes er lidt ærgerligt er, at han passer så godt på sit tøj og sine sko at han ekskluderer sig selv fra sociale aktiviteter - løsningen her kunne jo så være at man som forælder bad ham tage nogle andre sko på i skole, eller gav ham et par billigere kondisko med som han kunne skifte til.

Det kunne man måske mene, men der nævnes jo, at det er en modetrend. Så det tyder på, at det ikke er bare er noget, netop den dreng brænder for, men bare er det sædvanlige go with the flow, så man ikke føler sig udenfor.

Jeg tør godt sætte tre flasker Barolo på, at vi ser ham i Luksusfælden om nogle år.
1
Akehurst2
Kort karma: 596
Likede indlæg: 13008

Indlægaf Akehurst2 » 27. okt 2018, 08:15

Hewlett skrev:Altså. Hvis man nu vinkler den lidt anderledes og med fokus på, at det er hans hobby, en passion, og ikke prisen og de penge der er brugt, er det så værre end de 9-årige børn der f.eks. dyrker dyrere hobbyer på højt niveau (f.eks. ridning med egen dyr pony fra det rigtige opdræt).

Men han køber jo bare? Når man ser omtaler om topdesignere, der fortæller om hvordan det var deres interesse helt fra de var børn, så handler det om, hvordan de fra en tidlig alder selv syede og forandrede deres tøj og skabte noget. Ham her køber jo bare noget tøj med nogle store logoer på.
10
Akehurst2

Indlægaf Akehurst2 » 27. okt 2018, 08:16

SurSødSovs skrev:
Sof skrev:Far er markedschef i et IT-konsulentfirma. Der er ikke lige nogle billeder af mor hans på Instagram.

Altså, han siger jo selv, at han fravælger fodbold i frikvarteret på grund af skoene. Det lyder da som om, han ellers gerne ville spille fodbold.
6
Hewlett
Kort karma: 36
Likede indlæg: 1530

Indlægaf Hewlett » 27. okt 2018, 08:54

A 7 skrev:

Det kunne man måske mene, men der nævnes jo, at det er en modetrend. Så det tyder på, at det ikke er bare er noget, netop den dreng brænder for, men bare er det sædvanlige go with the flow, så man ikke føler sig udenfor.

Jeg tør godt sætte tre flasker Barolo på, at vi ser ham i Luksusfælden om nogle år.

Det nævnes også at det er samleobjekter for ham. Og en hobby.
0
Fynerfin82
Kort karma: 14
Likede indlæg: 243

Indlægaf Fynerfin82 » 27. okt 2018, 09:01

Umiddelbart så bruger vi det samme beløb på tøj om året, som de bruger på en gennemsnitlig måned. Men det er også utroligt fjernt for både min mand og jeg at gå op i mærker og design, så det ville være underligt hvis vores børn gik op i det, i så tidligt en alder.

Jeg synes at folk må gøre præcis hvad de vil med deres penge, men jeg synes det er synd at det virker til at det dyre tøj begrænser ham i at lege med sine jævnaldrende.
0
Brugeravatar
hotlips
Kort karma: 268
Likede indlæg: 4990

Indlægaf hotlips » 27. okt 2018, 13:13

Det kan jeg ikke rigtig se ske, han siger jo selv han går meget op i mærket, jeg har aldrig hørt om en af de helt store designere der var startet med at gå op i den slags, det er jo meget kreative mennesker og det er ret gennemgående at de på en eller anden måde kigger på form og farve og har gjort det tidligt.. Jeg kan huske jeg engang læste om Chanel der jo i første omgang blev berømt for det helt enkle, hun fortalte om det virkede helt forstyrrende på hende når hun mødte nye damer iført sådan et kæmpe skrud og hun havde svært ved at abstrahere fra det.

Der er sikkert undtagelser men det er jo oftest de har skilt sig ud fordi de har valgt noget der ikke lige kunne købes færdigsyet fra et stativ, og så vist jeg kan forstå er det stadig bare stangtøj der er tale om den dreng går op i.
1
Akehurst2

Indlægaf Akehurst2 » 27. okt 2018, 13:46

achillaxedprune skrev:Det må være en rig familie, hvis de har brugt over 10.000 kr. om måneden på designertøj til deres yngste barn (ud af 3). Jeg er ligeglad med hvad folk bruger deres penge på, men når de taler om der kun handler om prioriteter og at den 9-årige også selv betaler for en del af det, slår det mig meget virkelighedsfjernt! :lol:

Ej, det er også meget 'lad dem da spise kage'-agtigt. De færreste kan prioritere for 250.000 kr. designertøj til en niårig ved at fravælge den nye iphone.
8

Tilbage til "Mode"