Anbefal mig en varm uldsok

Er UGG støvler stadig fede? Og hvad skal man købe til vinter? Del dine modetips her.
Brugeravatar
Tiger
Indlæg: 1010
Tilmeldt: 12. aug 2015, 15:31
Kort karma: 143
Likede indlæg: 1335

Anbefal mig en varm uldsok

Indlægaf Tiger » 13. nov 2018, 09:37

Jeg fryyyyser mine fødder allerede og mangler uldsokker til hjemmebrug og når jeg er ude.

Vi har allerede diverse uldsokker/vandresokker med uld fra Falke, Point6, Helly Hansen, Smartwool osv. Men hvert par koster plus/minus 200 kr og det er knapt så sjovt for pengepungen ;)

Krav:

-De skal være varme
-Må ikke kradse
-Skal have god pasform
-Skal kunne vaskes på uldprogram i maskine
-Det må gerne være blandingsprodukt af uld og andet
-Billigere end ovenstående mærker, jeg nævner

Jeg er åben for både uldsokker, der kan bruges som hjemmesko og mellemtykke sokker, som kan bruges uden for i sko/støvler. Og kan en sok opfylde begge behov, så er det bare ekstra nice :D

Hvad kan I anbefale?
Senest rettet af Tiger 13. nov 2018, 09:53, rettet i alt 1 gang.
0
“Den største ære i livet ligger ikke i aldrig at falde, men i at rejse os hver gang vi falder” (Nelson Mandela)
Brugeravatar
Tiger
Indlæg: 1010
Tilmeldt: 12. aug 2015, 15:31
Kort karma: 143
Likede indlæg: 1335

Re: Anbefal mig en varm uldsok

Indlægaf Tiger » 13. nov 2018, 09:41

Er der fx nogle, der har erfaringer med Sirius sokken? Jeg er lidt nervøs for om ulden kradser, fordi det fx ikke er merino-uld

https://koore.dk/eskimo-uldsokker-3229p
0
“Den største ære i livet ligger ikke i aldrig at falde, men i at rejse os hver gang vi falder” (Nelson Mandela)
Brugeravatar
Pax Romana
Indlæg: 1490
Tilmeldt: 5. sep 2017, 10:15
Kort karma: 191
Likede indlæg: 4072

Re: Anbefal mig en varm uldsok

Indlægaf Pax Romana » 13. nov 2018, 10:13

Tiger skrev:Er der fx nogle, der har erfaringer med Sirius sokken? Jeg er lidt nervøs for om ulden kradser, fordi det fx ikke er merino-uld

https://koore.dk/eskimo-uldsokker-3229p
Jeg har temmelig god erfaring med disse fra forsvaret.
Har brugt dem i Nordnorge i vintertiden og de virker bare. Har aldrig oplevet at de kradser.
1
Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others.
Life begins at the end of your comfort zone.
I don't know where I'm going, but I sure know where I've been.
Bergen
Indlæg: 7286
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 469
Likede indlæg: 11891

Re: Anbefal mig en varm uldsok

Indlægaf Bergen » 13. nov 2018, 10:13

Jeg bruger Smartwool også til hverdag. De er glimrende og ret holdbare. Ellers bruger vi sokker svigermor strikket.
1
Brugeravatar
Tiger
Indlæg: 1010
Tilmeldt: 12. aug 2015, 15:31
Kort karma: 143
Likede indlæg: 1335

Re: Anbefal mig en varm uldsok

Indlægaf Tiger » 13. nov 2018, 10:43

Bergen skrev:Jeg bruger Smartwool også til hverdag. De er glimrende og ret holdbare. Ellers bruger vi sokker svigermor strikket.


Hvilken model bruger du?

Som skrevet ovenfor har jeg Smartwool herhjemme. Margharita var jeg ikke begejstret for. Saturnsphere er ok, men jeg piller hele tiden fnuller af indvendigt, selv efter flere år (jeg har vist den gamle model). Jeg har ikke prøvet PhD vandresokkerne, men de er også pricey. Jeg så dog en medium-tykkelse sok på bud til 149 kr tidligere i dag.
0
“Den største ære i livet ligger ikke i aldrig at falde, men i at rejse os hver gang vi falder” (Nelson Mandela)
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Anbefal mig en varm uldsok

Indlægaf Stitch » 13. nov 2018, 10:55

Jeg har netop købt 2 par i Netto til 25 kr. parret. De overholder dine krav og er rigtig fine. Jeg er især sart med om de klør og kigger generelt meget på stof/materiale og om tingene klør.
1
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
Tiger
Indlæg: 1010
Tilmeldt: 12. aug 2015, 15:31
Kort karma: 143
Likede indlæg: 1335

Re: Anbefal mig en varm uldsok

Indlægaf Tiger » 13. nov 2018, 11:04

Stitch skrev:Jeg har netop købt 2 par i Netto til 25 kr. parret. De overholder dine krav og er rigtig fine. Jeg er især sart med om de klør og kigger generelt meget på stof/materiale og om tingene klør.


Wauw en fin pris. Er det dem her, der er på tilbud i denne uge?
0
“Den største ære i livet ligger ikke i aldrig at falde, men i at rejse os hver gang vi falder” (Nelson Mandela)
Bergen
Indlæg: 7286
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 469
Likede indlæg: 11891

Re: Anbefal mig en varm uldsok

Indlægaf Bergen » 13. nov 2018, 11:16

Tiger skrev:
Bergen skrev:Jeg bruger Smartwool også til hverdag. De er glimrende og ret holdbare. Ellers bruger vi sokker svigermor strikket.


Hvilken model bruger du?

Som skrevet ovenfor har jeg Smartwool herhjemme. Margharita var jeg ikke begejstret for. Saturnsphere er ok, men jeg piller hele tiden fnuller af indvendigt, selv efter flere år (jeg har vist den gamle model). Jeg har ikke prøvet PhD vandresokkerne, men de er også pricey. Jeg så dog en medium-tykkelse sok på bud til 149 kr tidligere i dag.


Cozy Cabin og PhD Outdoor. Og nogle stykker jeg ikke husker navne på andet end der står Smartwool på dem.
1
Brugeravatar
Tiger
Indlæg: 1010
Tilmeldt: 12. aug 2015, 15:31
Kort karma: 143
Likede indlæg: 1335

Re: Anbefal mig en varm uldsok

Indlægaf Tiger » 13. nov 2018, 11:22

Bergen skrev:
Tiger skrev:
Bergen skrev:Jeg bruger Smartwool også til hverdag. De er glimrende og ret holdbare. Ellers bruger vi sokker svigermor strikket.


Hvilken model bruger du?

Som skrevet ovenfor har jeg Smartwool herhjemme. Margharita var jeg ikke begejstret for. Saturnsphere er ok, men jeg piller hele tiden fnuller af indvendigt, selv efter flere år (jeg har vist den gamle model). Jeg har ikke prøvet PhD vandresokkerne, men de er også pricey. Jeg så dog en medium-tykkelse sok på bud til 149 kr tidligere i dag.


Cozy Cabin og PhD Outdoor. Og nogle stykker jeg ikke husker navne på andet end der står Smartwool på dem.


Tak :gogo:

Jeg har luret på begge, men prisen er omkring de 200 kr som jeg jo helst vil undgå. Men vil have dem i baghovedet, hvis jeg ikke finder andre :)
0
“Den største ære i livet ligger ikke i aldrig at falde, men i at rejse os hver gang vi falder” (Nelson Mandela)
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Anbefal mig en varm uldsok

Indlægaf Stitch » 13. nov 2018, 12:49

Tiger skrev:
Stitch skrev:Jeg har netop købt 2 par i Netto til 25 kr. parret. De overholder dine krav og er rigtig fine. Jeg er især sart med om de klør og kigger generelt meget på stof/materiale og om tingene klør.


Wauw en fin pris. Er det dem her, der er på tilbud i denne uge?


Jeg købte dem i sidste uge, men det ser nu rigtigt ud. Købte et par i gråt og et i rødmeleret. De er så fine og klør ikke. Har mine timberlands på med de grå uldsokker på i dag uden andre tynde indenunder (det har jeg normalt, da je synes uld klør), og det går super fint! Kan varmt anbefales.
1
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
Tiger
Indlæg: 1010
Tilmeldt: 12. aug 2015, 15:31
Kort karma: 143
Likede indlæg: 1335

Re: Anbefal mig en varm uldsok

Indlægaf Tiger » 14. nov 2018, 10:13

Jeg købte 6 par uldsokker i 4 forskellige designs i Netto. Jeg har vasket dem to gange i går og har nu det ene par på. De er dejligt varme, men har lidt den der uld-kradse fornemmelse. Jeg håber det bare er tilvænning, for det har været et super billigt køb.

Er der andre anbefalinger, så hører jeg dem stadig gerne :)
0
“Den største ære i livet ligger ikke i aldrig at falde, men i at rejse os hver gang vi falder” (Nelson Mandela)

Tilbage til "Mode"