Statisk elektricitet i tøj

Er UGG støvler stadig fede? Og hvad skal man købe til vinter? Del dine modetips her.
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4495
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 940
Likede indlæg: 4728

Statisk elektricitet i tøj

Indlægaf Panton » 12. jan 2019, 10:42

Hej

Min søns logo bluser til træning er så statiske og jeg har søgt nettet tyndt. Eddike virker ikke, det brugte vi til vasketøjet i forvejen. Jeg købte sådan en spray, det virker heller ikke.

Hvad hjælper, ordentligt?? Jeg vil helst ikke ud i hårlak, det lyder virkelig ulækkert og creme på indersiden lige så klamt. Der må være noget der virker som jeg ikke kan google mig til. Det er kun trøjen, shorts'ne er der ingen problemer med :forvirret:

Det er ikke en mulighed at undgå dem, det er klubbens logo trøjer og de skal træne i dem.

Hjælp lige, takker

PS: jeg ved godt det er værre om vinteren, men jeg skal stadig have løst problemet, for han bliver så sur og hader det.

kh P
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Statisk elektricitet i tøj

Indlægaf zembra1986 » 12. jan 2019, 12:12

En tur i fryseren kan hjælpe.

Jeg har et par bukser som godt kan være elektriske, og det plejer at hjælpe lige at smide dem i fryseren 10 min.
1
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Statisk elektricitet i tøj

Indlægaf Fru Sunshine » 12. jan 2019, 14:16

Må de tumbles? For så kan man få nogle klude, der afhjælper det.

Jeg ved godt, du siger ingen hårlak. Det er bare det eneste, der har virket på mit ikke-tumblebare tøj. Det bliver ikke stift eller klamt. Der skal meget lidt til.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Bergen
Indlæg: 7271
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 467
Likede indlæg: 11850

Re: Statisk elektricitet i tøj

Indlægaf Bergen » 12. jan 2019, 15:53

Skyllemiddel.
2
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4495
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 940
Likede indlæg: 4728

Re: Statisk elektricitet i tøj

Indlægaf Panton » 12. jan 2019, 19:41

zembra1986 skrev:En tur i fryseren kan hjælpe.

Jeg har et par bukser som godt kan være elektriske, og det plejer at hjælpe lige at smide dem i fryseren 10 min.


Det skal testes, tak
1
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4495
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 940
Likede indlæg: 4728

Re: Statisk elektricitet i tøj

Indlægaf Panton » 12. jan 2019, 19:43

Fru Sunshine skrev:Må de tumbles? For så kan man få nogle klude, der afhjælper det.

Jeg ved godt, du siger ingen hårlak. Det er bare det eneste, der har virket på mit ikke-tumblebare tøj. Det bliver ikke stift eller klamt. Der skal meget lidt til.


Jeg har ingen tumbler, så det er umuligt. Det med lakken, skal det ikke over hele blusen, begge sider?
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4495
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 940
Likede indlæg: 4728

Re: Statisk elektricitet i tøj

Indlægaf Panton » 12. jan 2019, 19:44

Bergen skrev:Skyllemiddel.


Ja det kan han ikke tåle, men jeg kan vel finde noget perfumefrit. Det vil jeg prøve, tak
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16840
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20889

Re: Statisk elektricitet i tøj

Indlægaf Misantropen » 12. jan 2019, 19:54

Man kan få sprays til at modvirke det. Jeg gætter på det har samme virkning som hårlak, men bare er "sundere"? https://texcare.dk/vare/texcare-antista ... gJ-EfD_BwE

Er der andre på holdet der har samme problem for så er det måske måden stoffet er behandlet på. Hvis det er et generelt problem for alle kan I overveje andre trøjer.

Tør hud kan vist også gøre det værre, men hvis han har en undertrøje eller T-shirt på som mellemlag gør det nok ingen forskel.
1
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Statisk elektricitet i tøj

Indlægaf Fru Sunshine » 12. jan 2019, 20:14

Panton skrev:
Fru Sunshine skrev:Må de tumbles? For så kan man få nogle klude, der afhjælper det.

Jeg ved godt, du siger ingen hårlak. Det er bare det eneste, der har virket på mit ikke-tumblebare tøj. Det bliver ikke stift eller klamt. Der skal meget lidt til.


Jeg har ingen tumbler, så det er umuligt. Det med lakken, skal det ikke over hele blusen, begge sider?

Jeg plejer at vende vrangen ud og spraye på 30 cm afstand med hurtige bevægelser på begge sider. Så bliver det et tyndt lag, jeg ikke kan mærke.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4495
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 940
Likede indlæg: 4728

Re: Statisk elektricitet i tøj

Indlægaf Panton » 12. jan 2019, 21:22

Super det prøver jeg, tak
1
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
IrmaPigen
Indlæg: 7782
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12427

Re: Statisk elektricitet i tøj

Indlægaf IrmaPigen » 13. jan 2019, 07:30

Skyllemiddel er nok det sundeste for din krop. Især hvis du vælger et uden parfume.
1
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4495
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 940
Likede indlæg: 4728

Re: Statisk elektricitet i tøj

Indlægaf Panton » 13. jan 2019, 08:43

Misantropen skrev:Man kan få sprays til at modvirke det. Jeg gætter på det har samme virkning som hårlak, men bare er "sundere"? https://texcare.dk/vare/texcare-antista ... gJ-EfD_BwE

Er der andre på holdet der har samme problem for så er det måske måden stoffet er behandlet på. Hvis det er et generelt problem for alle kan I overveje andre trøjer.

Tør hud kan vist også gøre det værre, men hvis han har en undertrøje eller T-shirt på som mellemlag gør det nok ingen forskel.


sprayen er indkøbt, den gør ikke tricket. Det virker 5 min og så klistre den igen!! Han vil ikke spørge andre på holdet om deres trøjer også er sådan, han er teenager og sådan noget spørger man ikke sine kammerater om :D jeg kender ikke forældrene, så jeg kan ikke forhøre mig den mig.

Det med en trøje indenunder, evt. en form for sportsundertrøje, det kunne måske gå, jeg ved bare ikke om han vil det, eller om han vil føle sig hæmmet af det. Det er boksetræning og de sveder MEGET!

tak for dit forslag
1
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4495
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 940
Likede indlæg: 4728

Re: Statisk elektricitet i tøj

Indlægaf Panton » 13. jan 2019, 08:45

IrmaPigen skrev:Skyllemiddel er nok det sundeste for din krop. Især hvis du vælger et uden parfume.



jeg er helt grøn udi skyllemiddel. Han har aldrig kunnet tåle det, testede det da han var baby, og så har ikke brugt det siden. Det lader til at være nemt at finde uden parfume, så det vil jeg helt klart teste. Jeg troede bare alle slags skyllemiddel "duftede" :D
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Tiger
Indlæg: 1010
Tilmeldt: 12. aug 2015, 15:31
Kort karma: 143
Likede indlæg: 1335

Re: Statisk elektricitet i tøj

Indlægaf Tiger » 13. jan 2019, 08:54

Skyllemiddel er en dårlig ide, hvis det er tøj med svedtransporterende egenskaber som sportstøj. Det ødelægger tøjet og dets egenskaber.
0
“Den største ære i livet ligger ikke i aldrig at falde, men i at rejse os hver gang vi falder” (Nelson Mandela)
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4495
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 940
Likede indlæg: 4728

Re: Statisk elektricitet i tøj

Indlægaf Panton » 13. jan 2019, 10:33

Tiger skrev:Skyllemiddel er en dårlig ide, hvis det er tøj med svedtransporterende egenskaber som sportstøj. Det ødelægger tøjet og dets egenskaber.



Det er tøj med svedtransporterende egenskaber, men hvad så?? :forvirret: Jeg skal bare have fundet en løsning, for han bliver vanvittig af at det klistrer og han synes det ødelægger træningen at det hele tiden generer. Jeg tror han har svært ved at abstrahere fra det, nu når han ved det er et problem. :forvirret2: Det fylder ihvertfald meget. :wacko:
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win

Tilbage til "Mode"