Statisk elektricitet i tøj

Er UGG støvler stadig fede? Og hvad skal man købe til vinter? Del dine modetips her.
Brugeravatar
Tiger
Indlæg: 1010
Tilmeldt: 12. aug 2015, 15:31
Kort karma: 143
Likede indlæg: 1335

Re: Statisk elektricitet i tøj

Indlægaf Tiger » 13. jan 2019, 10:51

Panton skrev:
Tiger skrev:Skyllemiddel er en dårlig ide, hvis det er tøj med svedtransporterende egenskaber som sportstøj. Det ødelægger tøjet og dets egenskaber.



Det er tøj med svedtransporterende egenskaber, men hvad så?? :forvirret: Jeg skal bare have fundet en løsning, for han bliver vanvittig af at det klistrer og han synes det ødelægger træningen at det hele tiden generer. Jeg tror han har svært ved at abstrahere fra det, nu når han ved det er et problem. :forvirret2: Det fylder ihvertfald meget. :wacko:


Jeg har ingen forslag desværre. Jeg har selv dyrket en del sport i svedtransporterende tøj og det er trælst om vinteren. Du kan google sportstøj og skyllemiddel og selv læse.

Men en bitte slat skyllemiddel, er bedre end at han ikke dyrker sport. Bare I er opmærksomme på, at det forkorter og forringer tøjet.

Ellers kan bokseklubben eller en god sportsforretning måske have en løsning?
2
“Den største ære i livet ligger ikke i aldrig at falde, men i at rejse os hver gang vi falder” (Nelson Mandela)
Brugeravatar
Minou
Indlæg: 31
Tilmeldt: 9. dec 2018, 15:51
Kort karma: 3
Likede indlæg: 41

Re: Statisk elektricitet i tøj

Indlægaf Minou » 13. jan 2019, 11:05

Jeg har også positive erfaringer med at lægge tøjet i fryseren i 10-15 minutter :)
1
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4495
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 940
Likede indlæg: 4728

Re: Statisk elektricitet i tøj

Indlægaf Panton » 13. jan 2019, 11:22

Tiger skrev:
Panton skrev:
Tiger skrev:Skyllemiddel er en dårlig ide, hvis det er tøj med svedtransporterende egenskaber som sportstøj. Det ødelægger tøjet og dets egenskaber.



Det er tøj med svedtransporterende egenskaber, men hvad så?? :forvirret: Jeg skal bare have fundet en løsning, for han bliver vanvittig af at det klistrer og han synes det ødelægger træningen at det hele tiden generer. Jeg tror han har svært ved at abstrahere fra det, nu når han ved det er et problem. :forvirret2: Det fylder ihvertfald meget. :wacko:


Jeg har ingen forslag desværre. Jeg har selv dyrket en del sport i svedtransporterende tøj og det er trælst om vinteren. Du kan google sportstøj og skyllemiddel og selv læse.

Men en bitte slat skyllemiddel, er bedre end at han ikke dyrker sport. Bare I er opmærksomme på, at det forkorter og forringer tøjet.

Ellers kan bokseklubben eller en god sportsforretning måske have en løsning?


Han dropper ikke at dyrke sport pga. det. Men det er et irritationsmoment og han ønsker virkelig jeg løser det. Jeg kommer ikke i bokseklubben og jeg tror ærligt taget at trænerteamet ville glo hvis jeg troppede op for at høre hvordan de vaskede deres klubtøj. Min søn ville dø langsomt :genert:

Hvorvidt det så forringer og forkorter tøjets levetid, det er fuldstændig ligemeget og bliver det lidt ringere til at svede i, bemærker han ikke. Det er gennemblødt af sved alligevel og det er han vant til. Så skyllemiddel bliver nok det jeg tester først da det ellers er meget tøj der skal i fryseren og jeg har ikke plads :P
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4495
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 940
Likede indlæg: 4728

Re: Statisk elektricitet i tøj

Indlægaf Panton » 13. jan 2019, 11:23

Minou skrev:Jeg har også positive erfaringer med at lægge tøjet i fryseren i 10-15 minutter :)



Det bliver testet efter skyllemiddels tricket, hvis det ikke virker optimalt, tak
1
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16840
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20890

Re: Statisk elektricitet i tøj

Indlægaf Misantropen » 13. jan 2019, 14:41

Panton skrev:
Misantropen skrev:Man kan få sprays til at modvirke det. Jeg gætter på det har samme virkning som hårlak, men bare er "sundere"? https://texcare.dk/vare/texcare-antista ... gJ-EfD_BwE

Er der andre på holdet der har samme problem for så er det måske måden stoffet er behandlet på. Hvis det er et generelt problem for alle kan I overveje andre trøjer.

Tør hud kan vist også gøre det værre, men hvis han har en undertrøje eller T-shirt på som mellemlag gør det nok ingen forskel.


sprayen er indkøbt, den gør ikke tricket. Det virker 5 min og så klistre den igen!! Han vil ikke spørge andre på holdet om deres trøjer også er sådan, han er teenager og sådan noget spørger man ikke sine kammerater om :D jeg kender ikke forældrene, så jeg kan ikke forhøre mig den mig.

Det med en trøje indenunder, evt. en form for sportsundertrøje, det kunne måske gå, jeg ved bare ikke om han vil det, eller om han vil føle sig hæmmet af det. Det er boksetræning og de sveder MEGET!

tak for dit forslag

Uha nej :-D

På et tidspunkt læste jeg nogle opskrifter på hvordan man kunne lave sit eget vaskemiddel hvis man fx gerne ville undgå parfume eller andet der irriterer ens hud. Jeg har dog ikke selv testet det og jeg kan ikke huske om der også var en opskrift på skyllemiddel, men det kan du måske undersøge.

Jeg vil gerne prøve at se om jeg stadig har linket på min computer senere.
1
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4495
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 940
Likede indlæg: 4728

Re: Statisk elektricitet i tøj

Indlægaf Panton » 13. jan 2019, 19:05

Lavede fejl indlæg
Senest rettet af Panton 13. jan 2019, 19:08, rettet i alt 1 gang.
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4495
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 940
Likede indlæg: 4728

Re: Statisk elektricitet i tøj

Indlægaf Panton » 13. jan 2019, 19:07

Misantropen skrev:
Panton skrev:
Misantropen skrev:Man kan få sprays til at modvirke det. Jeg gætter på det har samme virkning som hårlak, men bare er "sundere"? https://texcare.dk/vare/texcare-antista ... gJ-EfD_BwE

Er der andre på holdet der har samme problem for så er det måske måden stoffet er behandlet på. Hvis det er et generelt problem for alle kan I overveje andre trøjer.

Tør hud kan vist også gøre det værre, men hvis han har en undertrøje eller T-shirt på som mellemlag gør det nok ingen forskel.


sprayen er indkøbt, den gør ikke tricket. Det virker 5 min og så klistre den igen!! Han vil ikke spørge andre på holdet om deres trøjer også er sådan, han er teenager og sådan noget spørger man ikke sine kammerater om :D jeg kender ikke forældrene, så jeg kan ikke forhøre mig den mig.

Det med en trøje indenunder, evt. en form for sportsundertrøje, det kunne måske gå, jeg ved bare ikke om han vil det, eller om han vil føle sig hæmmet af det. Det er boksetræning og de sveder MEGET!

tak for dit forslag

Uha nej :-D
Jeg vil gerne prøve at se om jeg stadig har linket på min computer senere.



Jeg vil prøve imorgen at finde noget uden duft. Jeg tænker at neutral må lave noget uden duft, men han tåler ikke deres vaskepulver, så er det spørgsmålet om han tåler skyllemidlet.

Kender andre nogen mærker uden perfume i skylkemiddel hører jeg gerne om det. Jeg har først lært i denne tråd at der findes skyllemiddel uden duft af perfume.
1
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14670
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24663

Re: Statisk elektricitet i tøj

Indlægaf sigge » 15. jan 2019, 13:03

Panton skrev:
Kender andre nogen mærker uden perfume i skylkemiddel hører jeg gerne om det. Jeg har først lært i denne tråd at der findes skyllemiddel uden duft af perfume.


Änglamark, som forhandles i Coop's butikker har også parfumefri skyllemiddel.

Jeg bruger sjældent skyllemiddel selv, men her om vinteren kan det være nødvendigt til nogle af mine trøjer for at nedsætte statisk elektricitet. Og jeg bruger altid det uden parfume, for jeg kan ikke holde stanken af de andre ud.
1
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Statisk elektricitet i tøj

Indlægaf HappyPaww » 15. jan 2019, 13:14

Rema har også en parfumefri skyllemiddel, det samme med Levevis (Bilka/Føtex).

Det findes i mange mærker :)
1
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4495
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 940
Likede indlæg: 4728

Re: Statisk elektricitet i tøj

Indlægaf Panton » 15. jan 2019, 19:04

Jeg købte den fra Rema og tøjet er vasket. Det bliver spændende imorgen når der er træning igen igen, om det rent faktisk gør tricket.

Tak til alle :kys:
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win

Tilbage til "Mode"