Hvad synes du om udklædningsfester?

Er UGG støvler stadig fede? Og hvad skal man købe til vinter? Del dine modetips her.

Hvad synes du om tema-/udklædningsfester?

Elsker det!
41
28%
Hader det!
57
39%
Sådan neutral-midtimellem
5
3%
Det afhænger lidt af temaet...
41
28%
Ved ikke
1
1%
 
Afgivne stemmer: 145
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7493
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 829
Likede indlæg: 19617

Re: Hvad synes du om udklædningsfester?

Indlægaf Animi » 17. feb 2019, 10:01

Jeg fucking hader det. Og hvis jeg bliver inviteret til fastelavnsfest eller lignende, så køber jeg en tryllestav og så er det det!

Det er så bestemt ikke, fordi jeg har glemt, hvordan man leger. Jeg elsker at lege. Men jeg hader stadig udklædning.
2
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6344
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 771
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14592

Re: Hvad synes du om udklædningsfester?

Indlægaf Pjeps » 17. feb 2019, 10:13

Jeg er ikke fan af udklædningsfester.
0
:ninja:
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19646
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46291

Re: Hvad synes du om udklædningsfester?

Indlægaf LadyFox » 17. feb 2019, 10:23

Jeg ææælsker udklædningsfester. Jo grimmere temaet byder en at være, jo bedre. Desværre er der virkelig langt mellem at jeg bliver inviteret til udklædningsfest.
1
...
Brugeravatar
Pyjamas
Indlæg: 1185
Tilmeldt: 25. dec 2015, 23:15
Kort karma: 194
Likede indlæg: 3307

Re: Hvad synes du om udklædningsfester?

Indlægaf Pyjamas » 17. feb 2019, 10:25

Ata skrev:
Daine skrev:Jeg hader det, jeg kan slet ikke se hvad der er sjovt ved at klæde sig ud. Men jeg brød mig heller ikke om det som barn, så det har sikkert bare hængt ved.

Jeg er heldigvis kun én gang blevet inviteret til temafest, hvor jeg endte med at melde afbud. Alle gik så voldsomt op i udklædningen, at jeg synes det gik ud over hyggen ved at vi skulle ses. Ellers har udklædning aldrig været brugt, hverken i familie-, venne- eller arbejdslag.

Een gang?

Jeg må være uheldig. Kan seriøst komme i tanke om mindst 20 forskellige udklædningsfester. Og nu er de fandme også begyndt på det til forældrefester i børnenes klasser! :whine:


Som forælder til en i 0. klasse: Er forældrefester nu også en ting? Så fester uden børn, hvor I oven i købet skal være udklædte? Det lyder som mit værste mareridt :panik:

Jeg har kun været til én udklædningsfest som voksen, det var hos min daværende kærestes forældres vennepar. Det var rædselsfuldt at sidde der og ikke kende nogen, mens jeg havde en stor glorie på hovedet.
Jeg gider ikke rigtig temafester generelt.
0
Brugeravatar
A 7
Indlæg: 813
Tilmeldt: 27. aug 2015, 06:35
Kort karma: 35
Likede indlæg: 797

Re: Hvad synes du om udklædningsfester?

Indlægaf A 7 » 17. feb 2019, 10:30

Meget afhængigt af omstændighederne. Kan være supersjovt, hvis temaet er sjovt, folk går med på det, og når det ikke sker for tit. Og falde totalt til jorden, hvis nogle af deltagerne ikke gider, eller temaet er sært.
0
Brugeravatar
Elvispop
Indlæg: 2407
Tilmeldt: 14. aug 2015, 16:37
Kort karma: 263
Geografisk sted: 9900
Likede indlæg: 4555

Re: Hvad synes du om udklædningsfester?

Indlægaf Elvispop » 17. feb 2019, 10:31

Jeg Eeeeelsker det.
Har desværre kun været til det én gang.
0
Så tænd dog for helvede de baglygter
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9081
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1018
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21923

Re: Hvad synes du om udklædningsfester?

Indlægaf Purple Haze » 17. feb 2019, 10:33

Synes egentlig ofte helt almindelige fester også tangere udklædningsfester.

Når man sidder og spiser og hygger sig med folk man plejer at spise og hygge sig med. Og eneste forskel er at folk (måske) drikker mere alkohol og er “klædt ud” i pænt fest tøj, flot hår og make up.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11309
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1793
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23385

Re: Hvad synes du om udklædningsfester?

Indlægaf Mani » 17. feb 2019, 10:39

Ata skrev:Men jeg synes ikke, det er sjovt. Ludo og udklædning er to ting, jeg er vokset fra med alderen. Det handler ikke om, at jeg er vokset fra sjove ting. Det handler om, at jeg synes det er besværligt og akavet og småpinligt at klæde mig ud. Som en anden skrev, bryder jeg mig ikke om at blive kigget på. Og det er præcis det, som folk der klæder ud, godt kan lide. Har jeg indtryk af.

Jeg kan faktisk ikke fordrage at blive kigget på og bryder mig ikke om at skulle være klædt fint på og til fest. Jeg føler mig akavet og forkert. Til en udklædningsfest kommer jeg som en karakter og ikke mig og det er som regel ok at være skæv og kikset.
3
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Hvad synes du om udklædningsfester?

Indlægaf Fru Sunshine » 17. feb 2019, 10:42

Ata skrev:
Fru Sunshine skrev:Jeg elsker det. Jeg kan slet ikke forstå, at nogen har noget imod det.

Det er faktisk i sådan et tilfælde, at jeg synes "voksen" klinger negativt. Voksne mennesker på over 25 må vel også lave sjove ting.

Men jeg synes ikke, det er sjovt. Ludo og udklædning er to ting, jeg er vokset fra med alderen. Det handler ikke om, at jeg er vokset fra sjove ting. Det handler om, at jeg synes det er besværligt og akavet og småpinligt at klæde mig ud. Som en anden skrev, bryder jeg mig ikke om at blive kigget på. Og det er præcis det, som folk der klæder ud, godt kan lide. Har jeg indtryk af.

Nej. Jeg kan bare godt lide at klæde mig ud. Det er sjovt at lave kostumer, sminke sig og lave ballade med håret. Det behøver ikke være fordi, man vil kigges på.
Og jeg er heller ikke vokset fra Ludo.
Det er sjovt at lege. Det vokser jeg aldrig fra, håber jeg.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Ata
Indlæg: 6310
Tilmeldt: 19. sep 2018, 18:25
Kort karma: 751
Likede indlæg: 14934

Re: Hvad synes du om udklædningsfester?

Indlægaf Ata » 17. feb 2019, 10:48

Fru Sunshine skrev:
Ata skrev:
Fru Sunshine skrev:Jeg elsker det. Jeg kan slet ikke forstå, at nogen har noget imod det.

Det er faktisk i sådan et tilfælde, at jeg synes "voksen" klinger negativt. Voksne mennesker på over 25 må vel også lave sjove ting.

Men jeg synes ikke, det er sjovt. Ludo og udklædning er to ting, jeg er vokset fra med alderen. Det handler ikke om, at jeg er vokset fra sjove ting. Det handler om, at jeg synes det er besværligt og akavet og småpinligt at klæde mig ud. Som en anden skrev, bryder jeg mig ikke om at blive kigget på. Og det er præcis det, som folk der klæder ud, godt kan lide. Har jeg indtryk af.

Nej. Jeg kan bare godt lide at klæde mig ud. Det er sjovt at lave kostumer, sminke sig og lave ballade med håret. Det behøver ikke være fordi, man vil kigges på.
Og jeg er heller ikke vokset fra Ludo.
Det er sjovt at lege. Det vokser jeg aldrig fra, håber jeg.

Hvorfor er det så svært at anerkende, at der er forskel på hvad folk synes er sjovt? :gruble:
7
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Hvad synes du om udklædningsfester?

Indlægaf Slettet bruger » 17. feb 2019, 10:49

Fru Sunshine skrev:
Ata skrev:
Fru Sunshine skrev:Jeg elsker det. Jeg kan slet ikke forstå, at nogen har noget imod det.

Det er faktisk i sådan et tilfælde, at jeg synes "voksen" klinger negativt. Voksne mennesker på over 25 må vel også lave sjove ting.

Men jeg synes ikke, det er sjovt. Ludo og udklædning er to ting, jeg er vokset fra med alderen. Det handler ikke om, at jeg er vokset fra sjove ting. Det handler om, at jeg synes det er besværligt og akavet og småpinligt at klæde mig ud. Som en anden skrev, bryder jeg mig ikke om at blive kigget på. Og det er præcis det, som folk der klæder ud, godt kan lide. Har jeg indtryk af.

Nej. Jeg kan bare godt lide at klæde mig ud. Det er sjovt at lave kostumer, sminke sig og lave ballade med håret. Det behøver ikke være fordi, man vil kigges på.
Og jeg er heller ikke vokset fra Ludo.
Det er sjovt at lege. Det vokser jeg aldrig fra, håber jeg.


Du har i andre tråde skrevet om at du hader sport. Andre kunne vel med samme vinkel beskylde dig for at være sådan en kedelig type der er blevet for voksen til at lege, fordi du ikke gider deltage i en fodboldkamp.
8
Brugeravatar
Ata
Indlæg: 6310
Tilmeldt: 19. sep 2018, 18:25
Kort karma: 751
Likede indlæg: 14934

Re: Hvad synes du om udklædningsfester?

Indlægaf Ata » 17. feb 2019, 10:49

Purple Haze skrev:Synes egentlig ofte helt almindelige fester også tangere udklædningsfester.

Når man sidder og spiser og hygger sig med folk man plejer at spise og hygge sig med. Og eneste forskel er at folk (måske) drikker mere alkohol og er “klædt ud” i pænt fest tøj, flot hår og make up.

Men der kan man bedre selv vælge noget man er tilpas i. Når temaet er Superhelte er det straks sværere. Plus at det er dyrt og besværligt.
1
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 13002
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55904
Kontakt:

Re: Hvad synes du om udklædningsfester?

Indlægaf Ado » 17. feb 2019, 10:50

Det kommer an på temaet. Virkelig meget!

Men min kæreste og jeg har planer om at holde en havefest på et tidspunkt, hvor temaet skal være 80'ernes grisefester til Mallorca. Det kan jeg godt se det sjove i. Et svin på en gril, trillebører med dåsebajere, farverige drinks, kassettebånd, stor oppustelig pool med grimme oppustelige palmer og lign. og selvfølgelig med det rigtige tøj, som burde kunne findes til små penge i genbrugsbutikker. Selv planlægger jeg at køre total Yvonne-stil med blomstret kjole og kæmpe hat. Los koteletos, los colas osv.
4
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Hvad synes du om udklædningsfester?

Indlægaf Planten » 17. feb 2019, 11:19

Fru Sunshine skrev:
Ata skrev:
Fru Sunshine skrev:Jeg elsker det. Jeg kan slet ikke forstå, at nogen har noget imod det.

Det er faktisk i sådan et tilfælde, at jeg synes "voksen" klinger negativt. Voksne mennesker på over 25 må vel også lave sjove ting.

Men jeg synes ikke, det er sjovt. Ludo og udklædning er to ting, jeg er vokset fra med alderen. Det handler ikke om, at jeg er vokset fra sjove ting. Det handler om, at jeg synes det er besværligt og akavet og småpinligt at klæde mig ud. Som en anden skrev, bryder jeg mig ikke om at blive kigget på. Og det er præcis det, som folk der klæder ud, godt kan lide. Har jeg indtryk af.

Nej. Jeg kan bare godt lide at klæde mig ud. Det er sjovt at lave kostumer, sminke sig og lave ballade med håret. Det behøver ikke være fordi, man vil kigges på.
Og jeg er heller ikke vokset fra Ludo.
Det er sjovt at lege. Det vokser jeg aldrig fra, håber jeg.

Er du gal, jeg er vild med at lege og fjolle :) bare ikke udklædt. Jeg vokser aldrig fra at fjolle, hvis jeg bliver ved med at ligne mine fjollede forældre :)
3
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12731
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 919
Likede indlæg: 12467

Re: Hvad synes du om udklædningsfester?

Indlægaf Guilded_Lily » 17. feb 2019, 11:29

Jeg hader udklædningsfester. Eller - det kommer måske lidt an på temaet. Mine afgangselever i sommers hørte mig fortælle, at jeg afskyr tyrolerfester, og jeg aldrig i livet ville iføre mig en dirndl. Gæt, hvad jeg blev klædt ud som til sidste skoledag....
1

Tilbage til "Mode"