Plussize-tråden

Er UGG støvler stadig fede? Og hvad skal man købe til vinter? Del dine modetips her.
Brugeravatar
ulviforklæder
Indlæg: 93
Tilmeldt: 30. dec 2015, 17:05
Kort karma: 14
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 86

Plussize-tråden

Indlægaf ulviforklæder » 30. dec 2015, 17:59

Er der stemning for, at der bliver oprettet en plussize-tråd? Jeg kan nemlig umiddelbart ikke lige finde én herinde :)

Jeg tænker, at det kan være alt fra dagens outfit, gode tips og tricks, webshops, hjælp til styling etc.
2
Brugeravatar
ulviforklæder
Indlæg: 93
Tilmeldt: 30. dec 2015, 17:05
Kort karma: 14
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 86

Re: Plussize-tråden

Indlægaf ulviforklæder » 30. dec 2015, 20:07

Jeg er i perioder ret glad for ASOS Curve og Dorothy Perkins, men min stil er efterhånden blevet lidt 50'er-inspireret, så nu shopper jeg ofte på ladyvlondon.com :)

Jeg er en størrelse 48, som så småt er ved at affinde mig med - og endda nogle gange at kunne lide - at jeg er den størrelse, jeg er. For mig gælder det "bare" om at klæde mig efter min størrelse, synes jeg. Og det betyder IKKE, at man skal gemme sig, men derimod flytte fokus hen på ens gode features :pompom: Fx har jeg ret tykke og lige-op-og-ned lår, så jeg går ALTID i kjole eller nederdel, så man kun kan se mine lægge.
0
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8874
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25434

Re: Plussize-tråden

Indlægaf Madam Pomfrey » 30. dec 2015, 20:47

Marott skrev:
Dikus skrev:Jeg er ikke som sådan plussize - men hvor ville jeg ønske, de lavede tøj, der netop klædte min størrelse noget mere.

Jeg har rigtigt tykke lår og er meget bred over bagen, så vil SÅ gerne have kjoler, der går ned over knæet og sidder ind under brystet/ved maven og så går ud skater/A-line.

Det er virkeligt få kjoler, der er så lange, så de går over knæene. Men æv for det.



Hvorfor er alle plussize kjoler enten til anklerne (i mit tilfælde til under fødderne) eller hulkort? Og jeg er ikke engang specielt høj, så det er meget meget sært. :ticks:



Virkeligt godt spørgsmål, og ja de er nemlig for korte mange af kjolerne...
Hvor svært kan det være at lave noget i knælængde. - De glemmer at der altså er noget bagdel, som kjolen ligesom glider op over når man f.x. bukker sig. :stoned:
2
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
ulviforklæder
Indlæg: 93
Tilmeldt: 30. dec 2015, 17:05
Kort karma: 14
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 86

Re: Plussize-tråden

Indlægaf ulviforklæder » 30. dec 2015, 20:50

Jeg har før haft held med at finde kjoler i "ned-under-knæene"-længde hos både ASOS og Dorothy Perkins, så prøv at se, om de har det, som I søger :)
0
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15605
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20969

Re: Plussize-tråden

Indlægaf 2SHY » 30. dec 2015, 21:05

Uh her vil jeg gerne være med :)

Min største udfordring lige pt er at finde nogle sorte bukser. Det lyder simpelt men grænser til mission impossible. Næsten alt der er fremme er de der psykopat stramme nogle, der både kræver glidecreme og skohorn for at få på :boo:

Jeg leder efter noget i stil med dem her men i ensfarvede sort. Jeg har snart været gennem samtlige på Ellos' side men enten har de ikke den rigtige størrelse, lommerne sidder uheldigt, stoffet er skod eller for tyndt, de er for dyre eller noget helt andet :(

Jeans savner jeg også men det har jeg opgivet efterhånden. Jeg har virkelig store lægge så selv sådan noget som bootcut synes jeg bliver for stramt :(

Natbukser bør jeg også snart kigge efter :gruble:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
ulviforklæder
Indlæg: 93
Tilmeldt: 30. dec 2015, 17:05
Kort karma: 14
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 86

Re: Plussize-tråden

Indlægaf ulviforklæder » 30. dec 2015, 21:08

Dikus skrev:
ulviforklæder skrev:Jeg har før haft held med at finde kjoler i "ned-under-knæene"-længde hos både ASOS og Dorothy Perkins, så prøv at se, om de har det, som I søger :)


Jeg har stort set kun ASOS kjoler i mit skab. Men det sidste stykke tid, har de virkeligt været dårlige til at lave nogen, jeg kunne lide :blush:

Men fandt lige denne her, som ser god ud som hverdagskjole:

http://ladyvlondon.com/Navy-Ella-Jersey ... oRG6I3luM8

Så den tager jeg i lidt farver. For de sidste mange, mange ASOS kjoler har kun været sorte... Og det er sådan lidt kedeligt i længden.


Den er nemlig rigtig fin!
0
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8874
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25434

Re: Plussize-tråden

Indlægaf Madam Pomfrey » 30. dec 2015, 21:27

Dikus skrev:
ulviforklæder skrev:Jeg har før haft held med at finde kjoler i "ned-under-knæene"-længde hos både ASOS og Dorothy Perkins, så prøv at se, om de har det, som I søger :)


Jeg har stort set kun ASOS kjoler i mit skab. Men det sidste stykke tid, har de virkeligt været dårlige til at lave nogen, jeg kunne lide :blush:

Men fandt lige denne her, som ser god ud som hverdagskjole:

http://ladyvlondon.com/Navy-Ella-Jersey ... oRG6I3luM8

Så den tager jeg i lidt farver. For de sidste mange, mange ASOS kjoler har kun været sorte... Og det er sådan lidt kedeligt i længden.


den her er også virkelig flot, lækker farve :lun:
http://ladyvlondon.com/Grape-Lyra-Dress/#.VoRMGBXhDIU
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2959
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 620
Likede indlæg: 6578

Re: Plussize-tråden

Indlægaf Sophaya » 30. dec 2015, 21:34

Jeg har opgivet bukser for mange år siden :lol:

Problemet med hulkorte kjoler har jeg også. Jeg har et par Natascha swing kjoler fra missmartins.dk i deres plussize - nok den eneste kjole jeg kunne finde på at købe derfra, det er godt nok ikke min stil ellers da. Nå, men den swing kjole er jeg sgu ret glad for - også selvom den er hulkort. Så skid hul i, hvor uanstændig jeg er :D jeg har dog en underkjole på også, i tilfælde af at jeg skal bukke mig bare en smule forover. Jeg forstår simpelthen ikke, at man ikke lige tænker sig om og rent faktisk laver noget tøj der ikke bare er det større, men også tager højde for nogle af de problemer man har som tyk pige.
0
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15605
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20969

Re: Plussize-tråden

Indlægaf 2SHY » 30. dec 2015, 21:34

Jeg føler mig ikke ret godt tilpas i kjoler og de er absolut no go i arbejdsøjemed indenfor mit fag. Det duer simpelthen ikke at skulle forsøge at få det til at fungere med kjole eller nederdel når man roder rundt på gulvet og tit sidder i mildest talt akavede stillinger og meget tæt på fremmede mennesker

Så bukser er et must for mig. Men hold nu kæft hvor er det bare svært at finde :(
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15605
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20969

Re: Plussize-tråden

Indlægaf 2SHY » 30. dec 2015, 21:38

Dikus skrev:
2SHY skrev:Jeg føler mig ikke ret godt tilpas i kjoler og de er absolut no go i arbejdsøjemed indenfor mit fag. Det duer simpelthen ikke at skulle forsøge at få det til at fungere med kjole eller nederdel når man roder rundt på gulvet og tit sidder i mildest talt akavede stillinger og meget tæt på fremmede mennesker

Så bukser er et must for mig. Men hold nu kæft hvor er det bare svært at finde :(


:lol: Nej. Det ville være ret akavet :D

Jeg kan lige høre for mig hvordan en hjerneskadet der er ramt i frontallappen nok skulle komme med nogle mere eller mindre spændende kommentarer :tie: Nok hører man en ting eller to men der er ingen grund til at invitere til det
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8874
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25434

Re: Plussize-tråden

Indlægaf Madam Pomfrey » 30. dec 2015, 21:40

Jeg er på jagt efter en skijakke, str. 52.
Alternativt en fin og lækker vinterjakke af mere praktisk karakter.

Prisside 1000 kr - så skulle en af jer på en udsalgs surfetur være stødt på en sådan, så smid endelig links :)
- jeg har en stor tyk northface polarjakke, men den er for stor, varm og klodset til skiferie.
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2959
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 620
Likede indlæg: 6578

Re: Plussize-tråden

Indlægaf Sophaya » 30. dec 2015, 21:44

Jeg forstår ikke, hvorfor man ikke bruger en model der er lidt større når det er plus size man sælger - jeg ved jo godt, at kjolen ikke sidder sådan der på mig. http://www.asos.com/ASOS-Curve/ASOS-CUR ... gridsize=3
0
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2959
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 620
Likede indlæg: 6578

Re: Plussize-tråden

Indlægaf Sophaya » 30. dec 2015, 21:55

Dikus skrev:
Sophaya skrev:Jeg forstår ikke, hvorfor man ikke bruger en model der er lidt større når det er plus size man sælger - jeg ved jo godt, at kjolen ikke sidder sådan der på mig. http://www.asos.com/ASOS-Curve/ASOS-CUR ... gridsize=3


Hende der er jo ikke plus-size i andet end modelverden. Tror hun er 38/40. Hun ligner mig, når jeg er str. 38.


Lige præcis. Jeg så gerne, at de havde en model der rent faktisk VAR stor. Så man ligesom havde et billede, der var tættere på hvordan det vil se ud på en selv. Især nu det ikke er tøj man kan prøve før man køber det.

Hvilket leder mig til endnu et af mine problemer. Hver gang jeg bestiller tøj, så svømmer kjolerne i taljen, hvor jeg er alt for smal til dem, mens jeg slet ikke kan få dem ned over min brede bag. Man skal åbenbart ha en lille røv selvom man er tyk. Jeg bestiller sjældent online mere :(
0
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15605
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20969

Re: Plussize-tråden

Indlægaf 2SHY » 30. dec 2015, 21:59

Tykke mennesker har i øvrigt ikke tykke arme :rulle: I hvert fald har jeg opgivet at finde en pæn sommer jakke med plads til mine overarme
1
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
ulviforklæder
Indlæg: 93
Tilmeldt: 30. dec 2015, 17:05
Kort karma: 14
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 86

Re: Plussize-tråden

Indlægaf ulviforklæder » 30. dec 2015, 21:59

Marott skrev:
Dikus skrev:
ulviforklæder skrev:Jeg har før haft held med at finde kjoler i "ned-under-knæene"-længde hos både ASOS og Dorothy Perkins, så prøv at se, om de har det, som I søger :)


Jeg har stort set kun ASOS kjoler i mit skab. Men det sidste stykke tid, har de virkeligt været dårlige til at lave nogen, jeg kunne lide :blush:

Men fandt lige denne her, som ser god ud som hverdagskjole:

http://ladyvlondon.com/Navy-Ella-Jersey ... oRG6I3luM8

Så den tager jeg i lidt farver. For de sidste mange, mange ASOS kjoler har kun været sorte... Og det er sådan lidt kedeligt i længden.



Hvor lang er den kjole? Jeg stinker til alt andet end cm. :genert:


Min omregner siger, at kjolen er 106cm fra skulder til "bund" i størrelse. Du kan også se målene i cm i deres size chart :)

Screenshot_2015-12-30-22-57-32.png
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0

Tilbage til "Mode"