Plussize-tråden

Er UGG støvler stadig fede? Og hvad skal man købe til vinter? Del dine modetips her.
Finidut
Indlæg: 1171
Tilmeldt: 26. feb 2016, 12:32
Kort karma: 142
Likede indlæg: 1790

Re: Plussize-tråden

Indlægaf Finidut » 29. jun 2018, 18:44

Tilly skrev:Hvad er det nu sådan nogle korte leggings shorts hedder? Mangler nogle lårskånere, jeg kan bruge under nogle af mine sommerkjoler her i varmen :) Og har I evt anbefalinger?


Jeg har nogle fra H&M+ (som ligner disse bare i større størrelser). Jeg købte dem forrige og sidste år (har 2 par af hver farve) og de passer perfekt til mit behov. Jeg synes at have set dem også i år, men nu kan jeg selvfølgelig ikke lige finde dem på hjemmesiden. Jeg har netop bestilt shapetrusserne i samme “serie”, fordi jeg er så glad for shortsene. Lårene skånes, de former, men er ikke for stramme til, at man kan have dem på i varmen en hel dag, de er uden blonder, man kan ikke se dem under ens tøj, de kravler ikke ned, der er ikke sådan noget silikone-hejs i benet, de dækker et stykke op af maven, de er i relativt tyndt stof og syningerne er tilnærmelsesvis “usynlige”. Ulemperne ved dem er, at de godt kan sige en lidt mærkelig lyd, når lårene gnider mod hinanden, og så kravler benene ofte op og skal lige hives ned igen.
1
Finidut
Indlæg: 1171
Tilmeldt: 26. feb 2016, 12:32
Kort karma: 142
Likede indlæg: 1790

Re: Plussize-tråden

Indlægaf Finidut » 29. jun 2018, 18:52

Er der nogen af jer, der kan anbefale nogle helt almindelige t-shirts i en ordentlig kvalitet? Jeg plejer at købe dem fra H&M, men jeg er så monstertræt af, at de får mærkelige former og huller efter vask. Jeg ved godt, at de heller ikke koster særligt meget, så meget mere kan man nok ikke forvente. Jeg kunne godt tænke mig nogle i en ordentlig kvalitet og så er det faktisk ligemeget, hvad de koster. Jeg vil gerne have en i hvid, en i lysegrå og en i sort. Jeg bruger størrelse 48, hvis det betyder noget.
0
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5062
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 497
Likede indlæg: 9797

Re: Plussize-tråden

Indlægaf Tilly » 29. jun 2018, 19:07

Finidut skrev:Er der nogen af jer, der kan anbefale nogle helt almindelige t-shirts i en ordentlig kvalitet? Jeg plejer at købe dem fra H&M, men jeg er så monstertræt af, at de får mærkelige former og huller efter vask. Jeg ved godt, at de heller ikke koster særligt meget, så meget mere kan man nok ikke forvente. Jeg kunne godt tænke mig nogle i en ordentlig kvalitet og så er det faktisk ligemeget, hvad de koster. Jeg vil gerne have en i hvid, en i lysegrå og en i sort. Jeg bruger størrelse 48, hvis det betyder noget.

Jeg har har nogle basis t-shirts i bomuld fra Junarose, de holder formen rigtig godt. Jeg kan dog ikke lige finde de nøjagtige model på deres hjemmeside, men mener de var fra deres “basis” serie.
1
Finidut
Indlæg: 1171
Tilmeldt: 26. feb 2016, 12:32
Kort karma: 142
Likede indlæg: 1790

Re: Plussize-tråden

Indlægaf Finidut » 29. jun 2018, 19:29

Tilly skrev:Jeg har har nogle basis t-shirts i bomuld fra Junarose, de holder formen rigtig godt. Jeg kan dog ikke lige finde de nøjagtige model på deres hjemmeside, men mener de var fra deres “basis” serie.


Ej, men er det ikke bare typisk, at når man finder noget godt og anbefalelsesværdigt, så kan man selvfølgelig ikke lige finde et link til det :stoned:

Jeg har faktisk også haft gode erfaringer med kvaliteten af Junarose, så det er dejligt, du lige gør mig opmærksom på det mærke igen. Jeg synes bare ikke at kunne huske, at de så ofte har haft sådan helt enkle basis-ting uden dikkedarer eller prints. Men jeg vil lige tjekke det på hjemmesiden og i min lokale biks, der sælger Junarose. Tak for reminderen og tippet!
0
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7768

Re: Plussize-tråden

Indlægaf Filipai » 30. jun 2018, 06:23

Grissebassen skrev:Hvad gør i med badetøj? Jeg er ikke som sådan plussize, men min barm er, og det eneste sted, jeg kan finde bikinitoppe i min størrelse til rimelige penge, er change. Og jeg er ikke så vild med udvalget.


Asos. De har rigtig fine bikinier op til J skål mener jeg det er. Har lige købt på udsalg hvor jeg fik 2 hele sæt til 300 kr, og de er flotte med god støtte.
1
Brugeravatar
Muuh
Indlæg: 1333
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:31
Kort karma: 250
Likede indlæg: 3607

Re: Plussize-tråden

Indlægaf Muuh » 9. jul 2018, 14:30

Et måske lidt dumt spørgsmål, men jeg har virkelig ikke styr på det med str og jeg bliver ved med at købe tøj for stort :genert:

Jeg har tabt mig 45kg, men har dog stadig 15kg jeg bør tabe.
Det tror jeg så ikke at det kommer til at ske sådan lige foreløbigt, så jeg vil gerne i gang med at få købt mig noget ordentlig tøj.

Har været i Vero Moda og har købt en sommer kjole i str L, men hvad svare det til ? :blush:
Er det en str 42/44 ? Når jeg kigger på nettet er str. som regel skrevet i numre og jeg aner ikke hvad jeg skal vælge :genert:

Jeg er vant til at shoppe i plussize butikker og der svare str. til noget helt andet
0
Time is a great teacher, but unfortunately it kills all it's pupils
ajnaM
Indlæg: 9908
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1050
Likede indlæg: 27006

Re: Plussize-tråden

Indlægaf ajnaM » 9. jul 2018, 14:49

Muuh skrev:Et måske lidt dumt spørgsmål, men jeg har virkelig ikke styr på det med str og jeg bliver ved med at købe tøj for stort :genert:

Jeg har tabt mig 45kg, men har dog stadig 15kg jeg bør tabe.
Det tror jeg så ikke at det kommer til at ske sådan lige foreløbigt, så jeg vil gerne i gang med at få købt mig noget ordentlig tøj.

Har været i Vero Moda og har købt en sommer kjole i str L, men hvad svare det til ? :blush:
Er det en str 42/44 ? Når jeg kigger på nettet er str. som regel skrevet i numre og jeg aner ikke hvad jeg skal vælge :genert:

Jeg er vant til at shoppe i plussize butikker og der svare str. til noget helt andet


Jeg er en 40/42 og svinger mellem en L og en XL. Nogle gange en medium. Så jeg ville mene, at en L svarer til en 40 eller 42. I hvert fald ikke en 44.
1
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
Muuh
Indlæg: 1333
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:31
Kort karma: 250
Likede indlæg: 3607

Re: Plussize-tråden

Indlægaf Muuh » 9. jul 2018, 15:23

Tak for jeres svar

Har nu målt mig og kan konstatere at jeg har ret brede hofter, hele 12 cm bredere end mit bryst mål :8:

Må prøve og se om jeg så kan finde ud af hvad str jeg skal gå efter. Tøj køb er en helt ny verden for mig :genert:
0
Time is a great teacher, but unfortunately it kills all it's pupils
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8913
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1045
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18041

Re: Plussize-tråden

Indlægaf Mi55y » 9. jul 2018, 17:22

Jeg er en 42-44 og passer en large i kjoler og bluser. Dog 46/xl i bukser pga brede hofter.
1
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9819
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1859
Likede indlæg: 9557

Re: Plussize-tråden

Indlægaf Spjaerten » 16. jul 2018, 15:17

Grissebassen skrev:Hvad gør i med badetøj? Jeg er ikke som sådan plussize, men min barm er, og det eneste sted, jeg kan finde bikinitoppe i min størrelse til rimelige penge, er change. Og jeg er ikke så vild med udvalget.


Har fået en åbenbaring.
Wiki. har købt den skønneste bikini derfra. Fandt overdelen på udsalg i en lokal bh butik. Og har hapset en underdel på nettet.

Sætpris ligger de omkring 600kr.
Jeg fik mit ned på 429kr inkl Porto fordi jeg fandt overdelen kraftigt sat ned.
Kan se der er udsalg på meget af det rundt omkring i netshops.
Str er true to size
1
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
Anne Droid
Indlæg: 2142
Tilmeldt: 28. sep 2015, 07:28
Kort karma: 125
Likede indlæg: 4971

Re: Plussize-tråden

Indlægaf Anne Droid » 18. jul 2018, 04:31

Spjaerten skrev:
Grissebassen skrev:Hvad gør i med badetøj? Jeg er ikke som sådan plussize, men min barm er, og det eneste sted, jeg kan finde bikinitoppe i min størrelse til rimelige penge, er change. Og jeg er ikke så vild med udvalget.


Har fået en åbenbaring.
Wiki. har købt den skønneste bikini derfra. Fandt overdelen på udsalg i en lokal bh butik. Og har hapset en underdel på nettet.

Sætpris ligger de omkring 600kr.
Jeg fik mit ned på 429kr inkl Porto fordi jeg fandt overdelen kraftigt sat ned.
Kan se der er udsalg på meget af det rundt omkring i netshops.
Str er true to size


De har mange flotte bikinier. Jeg skal en skålstørrelse op for at mine bryster kan være i dem, fra 80D til 80E.
0
Klimatosse
MOGA
Indlæg: 4024
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 521
Likede indlæg: 7348

Re: Plussize-tråden

Indlægaf MOGA » 18. jul 2018, 08:10

Jeg har også en bikini fra Wiki og er rigtig glad for den. For første gang har jeg fået en bikini, hvor overdelen ikke føles “usikker”.

Jeg købte den i en fysisk butik og mener, jeg hav omkring 500.
0
Brugeravatar
Thitida-No-Chey
Indlæg: 506
Tilmeldt: 11. apr 2016, 18:41
Kort karma: 67
Likede indlæg: 1532

Re: Plussize-tråden

Indlægaf Thitida-No-Chey » 18. jul 2018, 09:31

Jeg er i den noget sære situation, at jeg er for stor til normal size og for lille til plussize :genert:

Jeg er i den allersærere situation, at alt afhængigt af hvilket mærke, jeg køber, så varierer jeg i toppe fra M-XL, bund fra L-XXL, kjoler fra L til XXL :stoned:

Og hvad er endnu værre.... jeg aner ikke, hvordan jeg klæder mig hverdagsagtigt...
0
It's a shark
shaking his tail
in his pink speedos....
What's not to like??
Billede
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3433
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 272
Likede indlæg: 3060

Re: Plussize-tråden

Indlægaf Alphilia » 18. jul 2018, 10:00

Thitida-No-Chey skrev:Jeg er i den noget sære situation, at jeg er for stor til normal size og for lille til plussize :genert:

Jeg er i den allersærere situation, at alt afhængigt af hvilket mærke, jeg køber, så varierer jeg i toppe fra M-XL, bund fra L-XXL, kjoler fra L til XXL :stoned:

Og hvad er endnu værre.... jeg aner ikke, hvordan jeg klæder mig hverdagsagtigt...


Dét kender jeg godt og det gør det svært fx at netshoppe synes jeg
1
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8913
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1045
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18041

Re: Plussize-tråden

Indlægaf Mi55y » 18. jul 2018, 11:36

Thitida-No-Chey skrev:Jeg er i den noget sære situation, at jeg er for stor til normal size og for lille til plussize :genert:

Jeg er i den allersærere situation, at alt afhængigt af hvilket mærke, jeg køber, så varierer jeg i toppe fra M-XL, bund fra L-XXL, kjoler fra L til XXL :stoned:

Og hvad er endnu værre.... jeg aner ikke, hvordan jeg klæder mig hverdagsagtigt...


Jeg er ret bred over røven men rimelig slank om taljen, så jeg kender også til problemet. Og det er derfor, jeg næsten udelukkende går i kjoler, da jeg så ikke behøver bøvle med bukser, der skal være så store om lårene, at de er mindst 2 numre for store i taljen.
2
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:

Tilbage til "Mode"