Ville I gerne "streame" jeres tøj?

Er UGG støvler stadig fede? Og hvad skal man købe til vinter? Del dine modetips her.
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6485
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14371

Re: Ville I gerne "streame" jeres tøj?

Indlægaf Mangoness » 22. maj 2019, 10:44

Hverdagstøj ville jeg ikke leje. Jeg har generelt svært ved at finde tøj, jeg gider at gå i.

Men jeg kan godt se ideen med at leje en bryllupskjole eller en kjole til en særlig lejlighed, hvis jeg kunne prøve den først.
1
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15289
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25611

Re: Ville I gerne "streame" jeres tøj?

Indlægaf Delfin » 22. maj 2019, 11:57

Nej tak. Når jeg tænker på hvor meget postordretøj, jeg har sendt retur, også når det er købt, hvor jeg er godt kendt med firmaets modeller og størrelser, så tvivler jeg på, at det ville fungere. Det er nu også for dyrt. Så meget køber jeg ikke engang tøj for hver måned
1
14 11 14
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Ville I gerne "streame" jeres tøj?

Indlægaf DenBruneMunk » 22. maj 2019, 12:09

Wizzze skrev:I USA vinder ordninger hvor man lejer tøj på månedsbasis, lidt ala et streaming abonnement, frem.

Hvorfor streame? Det har jo intet med data streaming at gøre men alt med Bibliotek og lån af bøger, som nærmeste, udover det er gratis der, hvis du afleverer til tiden :)

Streaming handler om at noget data leveres i en datapakke og modtager af afspiller uden at gemmes lokalt, hvordan er det tøj?
0
Brugeravatar
heysamaysa
Indlæg: 626
Tilmeldt: 18. dec 2015, 22:52
Kort karma: 77
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 944

Re: Ville I gerne "streame" jeres tøj?

Indlægaf heysamaysa » 22. maj 2019, 12:15

nu gør jeg rent 15 timer om ugen i fleksjob - så der har jeg ikke brug for at se lækker ud i det nyeste kluns



resten af tiden herhjemme ligner jeg noget der er skidt ud af røven på en ko - og det stortrives jeg med :-D


så ingen tøjabonnement til mig :P
0
Sov sødt lille Noah - 03.12.2015 :trist:

En ny stjerne på himlen er blevet født!

"The worst thing a mother goes through is having to give her sweet angel back to heaven"
Brugeravatar
Minionine
Indlæg: 1165
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:28
Kort karma: 207
Likede indlæg: 3302

Re: Ville I gerne "streame" jeres tøj?

Indlægaf Minionine » 22. maj 2019, 12:24

Tjoo.. hvis det var noget tøj der virkelig faldt i min smag kunne jeg godt overveje det. Især hvis der var mulighed for at købe det tøj efter "lejeperioden", som jeg ikke ville af med.
Jeg køber alt for meget tøj, så det ville måske begrænse det lidt.
Jeg arbejder på kontor og elsker at have nyt tøj på! (hvilket også bliver bemærket flittigt af kollegaerne :genert: )
0
MissB
Indlæg: 2338
Tilmeldt: 30. apr 2017, 20:02
Kort karma: 253
Likede indlæg: 2121

Re: Ville I gerne "streame" jeres tøj?

Indlægaf MissB » 25. maj 2019, 09:08

StripesAddict skrev:Det er også på vej til Danmark. Malene Birger har lige lanceret et koncept hvor man kan leje festtøj og Ganni kommer også snart med et lignende koncept.

Jeg har ikke noget problem med at "comitte" til mit hverdagstøj og ville ikke benytte mig af et koncept alá det, der nævnes i startindlægget. Så stor udskiftning har jeg slet ikke brug for. Jeg ville til gengæld gerne kunne leje en kjole til særlige lejligheder. Det ville give langt bedre mening ud fra et ressourceperspektiv.


Helt enig her.
1
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4382

Re: Ville I gerne "streame" jeres tøj?

Indlægaf billiebean » 25. maj 2019, 09:54

Ja, jeg synes faktisk, det er en super god ide. I hvert fald hvis man har et job, hvor man skal være præsentabel.

Til gengæld er det her godt nok fjollet: “..kulturen på sociale medier som Instagram får mange til gerne at ville vise nyt tøj frem på hver statusopdatering“. Huh?! Det ville i hvert fald overhovedet ikke være min motivation. Det ville snarere være ressourcehensyn og at få nyt tøj. Man kan jo stadig snildt have en reduceret ejet basisgarderobe som man så pepper op med lejet tøj.

Det ville være fedt, hvis man kunne leje i mere end 1 måned - og fra flere mærker. Lidt a la Zalando bare leje i forskellige prisklasser og af forskellig varighed. Så tilpasningsmuligheder af abonnementet ville være smart.

Sådan noget som (vinter)jakker, sweaters til vinter, (festlige) kjoler og tøj der er lidt mere et sats end man normalt ville vælge, ville klart være en fordel at leje. Og man kan jo købe det, hvis man skulle forelske sig.

Til gengæld ville jeg ikke leje jeans/bukser - alt for svært at ramme størrelse og pasform.

Men jeg er klart game, når der kommer en model der er mere tilpasset mit behov!
2
Brugeravatar
Tricolette
Indlæg: 1674
Tilmeldt: 7. sep 2015, 09:58
Kort karma: 390
Geografisk sted: Himmerland
Likede indlæg: 3883

Re: Ville I gerne "streame" jeres tøj?

Indlægaf Tricolette » 25. maj 2019, 14:05

Det findes allerede herhjemme i form af babytøj.
0
StripesAddict
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 2. sep 2015, 15:58
Kort karma: 128
Likede indlæg: 1046

Re: Ville I gerne "streame" jeres tøj?

Indlægaf StripesAddict » 25. maj 2019, 14:57

Tricolette skrev:Det findes allerede herhjemme i form af babytøj.


.. og ventetøj :) begge dele giver i øvrigt enormt god mening.
0
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16879
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20969

Re: Ville I gerne "streame" jeres tøj?

Indlægaf Misantropen » 25. maj 2019, 15:03

StripesAddict skrev:
Tricolette skrev:Det findes allerede herhjemme i form af babytøj.


.. og ventetøj :) begge dele giver i øvrigt enormt god mening.

... Og tøj og designertasker :jule:
1
MOGA
Indlæg: 4032
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 521
Likede indlæg: 7352

Re: Ville I gerne "streame" jeres tøj?

Indlægaf MOGA » 25. maj 2019, 16:33

Jeg ville ikke.

Jeg vil skyde på, at jeg køber/beholder 5% af alt tøj jeg køber/bestiller hjem, enten fordi det ikke passer, sidder forkert, er dårligt syet, ser åndssvagt ud, fremhæver det forkerte, ikke svarer til ønskede farve, er for nedringet eller lignende.
0
Brugeravatar
Minionine
Indlæg: 1165
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:28
Kort karma: 207
Likede indlæg: 3302

Re: Ville I gerne "streame" jeres tøj?

Indlægaf Minionine » 25. maj 2019, 18:23

billiebean skrev:Ja, jeg synes faktisk, det er en super god ide. I hvert fald hvis man har et job, hvor man skal være præsentabel.

Til gengæld er det her godt nok fjollet: “..kulturen på sociale medier som Instagram får mange til gerne at ville vise nyt tøj frem på hver statusopdatering“. Huh?! Det ville i hvert fald overhovedet ikke være min motivation. Det ville snarere være ressourcehensyn og at få nyt tøj. Man kan jo stadig snildt have en reduceret ejet basisgarderobe som man så pepper op med lejet tøj.

Det ville være fedt, hvis man kunne leje i mere end 1 måned - og fra flere mærker. Lidt a la Zalando bare leje i forskellige prisklasser og af forskellig varighed. Så tilpasningsmuligheder af abonnementet ville være smart.

Sådan noget som (vinter)jakker, sweaters til vinter, (festlige) kjoler og tøj der er lidt mere et sats end man normalt ville vælge, ville klart være en fordel at leje. Og man kan jo købe det, hvis man skulle forelske sig.

Til gengæld ville jeg ikke leje jeans/bukser - alt for svært at ramme størrelse og pasform.

Men jeg er klart game, når der kommer en model der er mere tilpasset mit behov!


Det er faktisk et relativt stort problem for nogle online webshops at influencers køber en masse tøj hjem, for at have det på til billeder på instagram, og derefter sende det retur. For den type ville det give super god mening med leje af tøj.
0
Jegvilgerneheddenogetnyt
Indlæg: 1843
Tilmeldt: 26. dec 2015, 11:24
Kort karma: 92
Likede indlæg: 2192

Re: Ville I gerne "streame" jeres tøj?

Indlægaf Jegvilgerneheddenogetnyt » 30. maj 2019, 21:23

Nej
0
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Ville I gerne "streame" jeres tøj?

Indlægaf hotlips » 30. maj 2019, 23:08

Så afgjort nej.

Jeg kan godt lide lækkert tøj til passende lejligheder men jeg gider simpelthen ikke sidde til en eller anden fest og skulle passe ekstra på o jeg gider så afgjort ikke at skulle sende frem og tilbage hver måned, alene portion i Danmark burde man jo nærmest kunne købe en hel del tøj i løbet af overskuelig tid.
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Ville I gerne "streame" jeres tøj?

Indlægaf Fru Sunshine » 31. maj 2019, 05:28

Nej tak. Mine kjoler er mine.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.

Tilbage til "Mode"