Forskel, business / business casual.

Er UGG støvler stadig fede? Og hvad skal man købe til vinter? Del dine modetips her.
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9573
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 788
Likede indlæg: 7865

Re: Forskel, business / business casual.

Indlægaf Sophies-mor » 18. feb 2024, 13:52

Personligt er jeg så meget (jobmæssigt) af den gamle skole, at man fx ikke går på arbejde (hvis man arbejder på kontor med adgang for fx sælgere, kunder og andre) iført ærmeløse toppe/ stroptoppe og kjoler/ nederdele der er meget korte. Dvs. mere korte end til lige over knæet.
Jeg ved godt, at det er gammeldags.
Men man kan vise hud, når man har fri. Ikke på job.
Blandt andet derfor mener jeg, at den førnævnte chiffonbluse slet ikke hører til på en arbejdsplads.

:mimre: i know :sarkasme: :lol:
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9573
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 788
Likede indlæg: 7865

Re: Forskel, business / business casual.

Indlægaf Sophies-mor » 18. feb 2024, 13:53

.Magic. skrev:Jeg vil sige forskellen primært er fodtøjet og valget af tøjets stof. Sneakers og jeans er mere afslappet - men stadig “kontor-agtigt”.

Den slags jeans hører IMO til på en relativt afslappet arbejdsplads.
De virker lidt "sloppy"- i mangel af bedre udtryk :gruble:
1
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Ata
Indlæg: 6351
Tilmeldt: 19. sep 2018, 18:25
Kort karma: 755
Likede indlæg: 15048

Re: Forskel, business / business casual.

Indlægaf Ata » 18. feb 2024, 14:18

Sophies-mor skrev:Personligt er jeg så meget (jobmæssigt) af den gamle skole, at man fx ikke går på arbejde (hvis man arbejder på kontor med adgang for fx sælgere, kunder og andre) iført ærmeløse toppe/ stroptoppe og kjoler/ nederdele der er meget korte. Dvs. mere korte end til lige over knæet.
Jeg ved godt, at det er gammeldags.
Men man kan vise hud, når man har fri. Ikke på job.
Blandt andet derfor mener jeg, at den førnævnte chiffonbluse slet ikke hører til på en arbejdsplads.

:mimre: i know :sarkasme: :lol:

Jeg er egentlig enig i dine "regler", men synes nu, at når man har en chiffonbluse over, så har man ikke bare arme længere. :)
0
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9573
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 788
Likede indlæg: 7865

Re: Forskel, business / business casual.

Indlægaf Sophies-mor » 18. feb 2024, 15:38

Ata skrev:
Sophies-mor skrev:Personligt er jeg så meget (jobmæssigt) af den gamle skole, at man fx ikke går på arbejde (hvis man arbejder på kontor med adgang for fx sælgere, kunder og andre) iført ærmeløse toppe/ stroptoppe og kjoler/ nederdele der er meget korte. Dvs. mere korte end til lige over knæet.
Jeg ved godt, at det er gammeldags.
Men man kan vise hud, når man har fri. Ikke på job.
Blandt andet derfor mener jeg, at den førnævnte chiffonbluse slet ikke hører til på en arbejdsplads.

:mimre: i know :sarkasme: :lol:

Jeg er egentlig enig i dine "regler", men synes nu, at når man har en chiffonbluse over, så har man ikke bare arme længere. :)

Chiffonbluser er ikke aebejdstøj, men festtøj. IMO.
:-D
0
Hæklerier på hjernen :cool:
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6682

Re: Forskel, business / business casual.

Indlægaf 1234 » 18. feb 2024, 16:21

Sophies-mor skrev:
.Magic. skrev:Jeg vil sige forskellen primært er fodtøjet og valget af tøjets stof. Sneakers og jeans er mere afslappet - men stadig “kontor-agtigt”.

Den slags jeans hører IMO til på en relativt afslappet arbejdsplads.
De virker lidt "sloppy"- i mangel af bedre udtryk :gruble:

Virkelig? Så har jeg kun været på noget afslappede arbejdspladser. Heldigvis :D
4
Cbas
Indlæg: 531
Tilmeldt: 30. apr 2016, 17:41
Kort karma: 15
Likede indlæg: 216

Re: Forskel, business / business casual.

Indlægaf Cbas » 18. feb 2024, 17:06

Jeg arbejder i en meget konservativ branche og jeg synes dresscoden er rimelig fri.

Har du møder med den øverste ledelse, har du pænt tøj på (jakkesæt for mænd og pænt (kedeligt) for kvinder. Men til hverdag er der ikke de store krav.

Men jeg var dog overrasket, da jeg så en af mine nye kollegaer - han har rastahår, mange (store og meget synlige) tatoveringer og piercinger og meget afslappet klædt. Men han er super sød og knald dygtig - og et dejligt frisk input :-)
2

Tilbage til "Mode"