At skulle genstarte sin garderobe, når man synes "alt" tøj er grimt ellert forkert

Er UGG støvler stadig fede? Og hvad skal man købe til vinter? Del dine modetips her.
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: At skulle genstarte sin garderobe, når man synes "alt" tøj er grimt ellert forkert

Indlægaf Annione » 27. mar 2016, 21:36

Nu ved jeg ikke hvilken form for dresscode der er på dit praktisksted, men man kommer langt med et sort pencil-skirt og en hvid skjorte, og så mikser lidt med tørklæde, toppe og cardigans.

Jeg synes forøvrigt ikke at hverken London eller Paris er vildere shoppingsteder end København.
0
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7483
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1762
Likede indlæg: 24474

Re: At skulle genstarte sin garderobe, når man synes "alt" tøj er grimt ellert forkert

Indlægaf Moxy-lady » 27. mar 2016, 21:48

Måske skulle du smide nogle billeder med de (dyre) ting du kan lide, så kan det være at nogen af dem der har forstand på den slags kan finde tøj i samme stil til lidt bedre pris.
2
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: At skulle genstarte sin garderobe, når man synes "alt" tøj er grimt ellert forkert

Indlægaf DetSorteCirkus » 27. mar 2016, 21:52

Jeg har lidt det samme problem som dig, eller rettere; det kan jeg få, da jeg også finder tidens tøj vældig grimt, og min garderobe jo ikke kan holde for evigt. Jeg har derfor tænkt, at løsningen må blive at få syet kopier af de, til den tid, slidte stykker tøj, som det evt. ikke er muligt at købe noget i stil med.
1
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: At skulle genstarte sin garderobe, når man synes "alt" tøj er grimt ellert forkert

Indlægaf Annione » 27. mar 2016, 22:28

Ålborg synes jeg nu også er en meget fed shoppingby, men det er godtnok nogen år siden jeg sidst har været der.

Jeg er en sucker for tørklæder, de kan pifte selv et let kedeligt outfit op. Men det er jo smag og behag. Jeg har ikke under 50 tørklæder :genert:
2
Brugeravatar
Imahawaiigirl
Indlæg: 105
Tilmeldt: 11. okt 2015, 11:14
Kort karma: 23
Geografisk sted: Taastrup
Likede indlæg: 279

Re: At skulle genstarte sin garderobe, når man synes "alt" tøj er grimt ellert forkert

Indlægaf Imahawaiigirl » 28. mar 2016, 06:36

Til pænere kontorbrug (som jeg fornemmer det er?), der tænker jeg at der kan klares en del i H&M til en fornuftig penge. Jeg ved godt at deres 'almindelige' linie kan have nogle spøjse prints og lidt for 'afslappede' looks, men deres modern classics synes jeg altid er pænt og netop klassisk, med blazere, enkle nederdele og pæne skjorter. Det tror jeg kunne være et godt sted at starte med de helt klassiske 'kontor-items' :)

God fornøjelse - selvom det ikke interesserer dig så meget længere.
4
StripesAddict
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 2. sep 2015, 15:58
Kort karma: 128
Likede indlæg: 1046

Re: At skulle genstarte sin garderobe, når man synes "alt" tøj er grimt ellert forkert

Indlægaf StripesAddict » 28. mar 2016, 07:01

Jeg tænker også at du kan komme langt med en pæn nederdel (pencilskirt eller a-line), en blazer eller boucléjakke, og et par pæne bluser/skjorter. Som Imahawaiigirl er inde på burde det snildt kunne findes hos H&M - og evt. Zara, men det ved jeg ikke, om I har i Aalborg. Alternativt kan du kigge på Zalando - de har fri fragt og fri retur, og de har også den slags ting, til ok penge. Hvis du i forvejen har et par habitbukser tænker jeg at de få ting sat sammen på kryds og tværs kan få dig langt.

Derudover ville jeg investere i et par pæne lædersko, hvis ikke du allerede har. Måske du er heldig at finde nogle på tilbud, men ellers synes jeg den slags er værd at kaste lidt ekstra penge efter - jeg synes det gør en ret stor forskel ift. det oveordnede udtryk.
1
Brugeravatar
englishchannel
Indlæg: 1833
Tilmeldt: 28. aug 2015, 23:37
Kort karma: 636
Likede indlæg: 8693

Re: At skulle genstarte sin garderobe, når man synes "alt" tøj er grimt ellert forkert

Indlægaf englishchannel » 28. mar 2016, 09:53

Hvor formelt skal det være?

Jeg har over de seneste år opbygget en basisbusinessgarderobe for relativt få penge, hvor tingene kan kombineres på kryds og tværs. Det kan være, at det kan give lidt inspiration :)


Neutral skjorte (jeg har den i hvid, lyseblå, lyserød og marine (fra tidligere sæsoner)). Kan bruges for sig selv eller under en cardigan eller blazer: http://www.hm.com/dk/product/93004?article=93004-A

Ærmeløs peplumtop (i sort og hvid) til brug under blazer. Mine er fra en tidligere sæson og lidt mere konservative i snittet: http://www.hm.com/dk/product/40958?arti ... le=40958-B

Hverdagskjole (jeg har den i blå): http://www.hm.com/dk/product/24642?arti ... le=24642-V

Go-to pencilskirt (sort eller grå): http://www.hm.com/dk/product/38264?article=38264-B

Basic "kan gøre ethvert outfit formelt med det samme" blazer (sort): http://www.hm.com/dk/product/95683?arti ... le=95683-D

Afslappet blazer, der omvendt kan dresse outfits ned (pudderrosa): http://www.hm.com/dk/product/37671?article=37671-B

Sorte jeans: http://www.zara.com/dk/da/dame/bukser/s ... 29001.html

Basic cardigan (sort): http://www.zara.com/dk/da/dame/strik/ca ... 84688.html


Afhængigt af stylingen (og skoene) kan det så gøres mere eller mindre formelt. Skal det være f.eks. helt formelt, kan man kombinere det sorte pencilskirt og blazeren til et sæt sammen med den hvide eller lyseblå skjorte. Kjolen og cardiganen kan bruges sammen til et mere casual look. Skal det være lidt stylish og sommeragtigt, går den hvide peplumtop godt sammen med den pudderfarvede blazer og de sorte jeans (og evt. en sød halskæde). Etc. etc. :)
6
Brugeravatar
englishchannel
Indlæg: 1833
Tilmeldt: 28. aug 2015, 23:37
Kort karma: 636
Likede indlæg: 8693

Re: At skulle genstarte sin garderobe, når man synes "alt" tøj er grimt ellert forkert

Indlægaf englishchannel » 28. mar 2016, 10:29

Dikus skrev:Det var godt nok nogle billige blazere fra H&M!

Er kvaliteten ok?


Ja, det synes jeg :) De kan selvfølgelig ikke konkurrere på lækkerhed med nogle, der koster det tidobbelte, men de har en fin pasform og holder sig pænt, selvom jeg vasker dem efter hver anden gangs brug.
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: At skulle genstarte sin garderobe, når man synes "alt" tøj er grimt ellert forkert

Indlægaf Fru Sunshine » 28. mar 2016, 11:44

Annione skrev:Ålborg synes jeg nu også er en meget fed shoppingby, men det er godtnok nogen år siden jeg sidst har været der.

Jeg er en sucker for tørklæder, de kan pifte selv et let kedeligt outfit op. Men det er jo smag og behag. Jeg har ikke under 50 tørklæder :genert:

Det er en glimrende shoppeby.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: At skulle genstarte sin garderobe, når man synes "alt" tøj er grimt ellert forkert

Indlægaf JoyNips » 3. apr 2016, 07:25

Jeg har gjort det, at jeg har sat mig ned og kigget på folk på gaden og ladet mig inspirere. Så har jeg brugt pinterest og lavet et board. Og så har jeg skrevet en liste over ting, jeg mangler og er gået på jagt efter dem. Og nå ja, har ryddet op i garderoben og smidt til genbrug/ud.
1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: At skulle genstarte sin garderobe, når man synes "alt" tøj er grimt ellert forkert

Indlægaf JoyNips » 26. maj 2016, 08:57

Nej hvor fint, så ramte reklameindlæggene også dette site... :rulle:
1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Chloecat
Indlæg: 130
Tilmeldt: 26. dec 2015, 07:39
Kort karma: 8
Likede indlæg: 154

Re: At skulle genstarte sin garderobe, når man synes "alt" tøj er grimt ellert forkert

Indlægaf Chloecat » 26. maj 2016, 18:04

Du bliver nok nød til at finde ud af hvad du gerne vil have, som andre nævner med pinterest osv

Jeg startede selv i en stor organisation sidste år, hvor der var business casual, jeg troede også det virkelig ville være kanten mod suit og jagede stressede rundt. Det viste sig dog der virkelig var fri fortolkning og meget forskelligt hvad folk har på, anden der som udgangspunkt er pænt tøj. Idag er min stil blazer, skjorte og jeans, blazeren er altid afslappet snit ala den fra Hogm, det er rart at arbejde i.

Only har nogle strygefrie skjorte i et lidt loose snit, de er rigtig gode og har redder mig mange gange i vinteren, når der ikke lige var noget strøget. de koster godt nok ala 270 kr men de holder godt, har virkelig brugt mine. Det er dog mere en vinter skjorte, da de er ret kraftige i stoffet.
0

Tilbage til "Mode"