Låner I jeres tøj/sko/tasker ud?

Er UGG støvler stadig fede? Og hvad skal man købe til vinter? Del dine modetips her.
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8938
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18165

Re: Låner I jeres tøj/sko/tasker ud?

Indlægaf Mi55y » 5. apr 2016, 13:25

Dem jeg kender, der bruger min størrelse, har en hel anden kropsform end mig, så det er ikke rigtig relevant.

Sko låner jeg dog ikke ud mere, da jeg har oplevet at få et par tilbage, hvor hun tydeligvis havde gået på sømmene i længere tid, så begge hæle var flækkede, og desuden manglede ankelbåndene. Så stod hun bare der og rakte dem til mig, som om intet var hændt :stoned:
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
FrøkenM
Indlæg: 6644
Tilmeldt: 10. okt 2015, 09:05
Kort karma: 1182
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9549

Re: Låner I jeres tøj/sko/tasker ud?

Indlægaf FrøkenM » 5. apr 2016, 13:25

Jeg har det stramt med at låne tøj/tasker ud. Sko er totalt no-go!

Jeg har relativt dyrt tøj og dyre tasker og er meget øm om det, så jeg låner helst ikke ud. Som Kattefjæs skriver, så er tøj noget personligt. Jeg har gjort det tidligere uden den store succes og mangler på den konto nogle ret fine ting, så det har jeg lært af, på den hårde måde

Dog skal det siges, at min mor til tider kommer forbi med ønske om at låne. Som regel får hun lov, men det er også KUN fordi jeg ved, at hun passer godt på det og hvis der skulle ske noget, så finder vi også en løsning på det. Der er dog enkelte ting, som hun heller ikke får lov at låne.
0
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Brugeravatar
Chachacha
Indlæg: 705
Tilmeldt: 3. sep 2015, 00:51
Kort karma: 104
Likede indlæg: 2116

Re: Låner I jeres tøj/sko/tasker ud?

Indlægaf Chachacha » 5. apr 2016, 14:34

...
Senest rettet af Chachacha 10. aug 2016, 23:42, rettet i alt 4 gange.
0
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Låner I jeres tøj/sko/tasker ud?

Indlægaf Persnikedy » 5. apr 2016, 15:00

Sko ville jeg ikke låne ud, mine futter er nærtagende med nye omgivelser og hvis en veninde brugte mine sko ville jeg være for nervøs for at de blev trådt til på en ny måde.

En taste, en kjole eller en jakke ville ikke røre mig
Heldigvis så har det aldrig været aktuelt for mine veninder er alle størrelse small eller medium, og jeg er i hvert fald i 50kg tungere end de fleste.
0
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
Anne Droid
Indlæg: 2145
Tilmeldt: 28. sep 2015, 07:28
Kort karma: 125
Likede indlæg: 4979

Re: Låner I jeres tøj/sko/tasker ud?

Indlægaf Anne Droid » 5. apr 2016, 15:22

Helst ikke. I hvert fald kun noget jeg ikke ville blive ked af at miste. Og slet ikke sko og tasker.
0
Klimatosse
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Låner I jeres tøj/sko/tasker ud?

Indlægaf JoyNips » 5. apr 2016, 17:27

Ja. Selvfølgelig afhængig af, hvem der spørger og hvad de spørger om.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Pityt
Indlæg: 2608
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5055

Re: Låner I jeres tøj/sko/tasker ud?

Indlægaf Pityt » 5. apr 2016, 18:17

Min tætteste veninde og jeg bruger nogenlunde samme størrelse i tøj, så vi låner indimellem noget af hinanden.
Jeg ville ikke låne sko ud (og så er det jo heldigt, at jeg har så store fødder, at ingen af mine veninder kan passe mine sko :fløjt: )
Hvis en kollega spurgte mig om hun måtte låne noget tøj af mig, ville jeg undre mig en del...men jeg tror nok at jeg ville sige ja :gruble:
0
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
lulu-p
Indlæg: 1778
Tilmeldt: 20. aug 2015, 08:05
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2237

Re: Låner I jeres tøj/sko/tasker ud?

Indlægaf lulu-p » 5. apr 2016, 20:10

Helst ikke. Jeg er også kun meget sjældent blevet spurgt. Jeg er en splejs, så de færreste kan passe mit tøj. Min ældste datter kan dog passe en del efterhånden. Hun må gerne låne, hun skal bare spørge først.
0
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: Låner I jeres tøj/sko/tasker ud?

Indlægaf avdotja » 5. apr 2016, 21:11

flicka skrev:
avdotja skrev:
flicka skrev:Og et eller andet sted er det vel at smykke sig med lånte fjer, når man låner tøj og sko istedet for at selv investere i det?

(Hvis man ikke har goder som celebrities, der rask væk kan låne diverse mod at være reklamesøjle)

Fair nok hvis vedkommende er helt flad og virkelig gerne vil have mulighed for at have pænt tøj på til en særlig lejlighed, men det er ikke lige det indtryk jeg har her, når der er tale om en kollega. Og jeg ville have svært ved det uanset hvad, når det er noget, jeg selv har købt og er glad for.

Ej, det er da en mærkelig holdning. Når jeg tager et sæt tøj på, er det ikke for at signalere "se hvad jeg har råd til /har hængende i skabet" men fordi jeg synes det vil se godt ud til lejligheden.

Jeg låner glad og gerne mit tøj ud, hvis der er nogen som skulle være interesseret, typisk oplever jeg det dog kun hvis jeg har besøg og vi skal videre ud at spise/i byen eller hvis der er nogen som skal noget bestemt og derfor har brug for et "kostume" (og det samme den modsatte vej).

Nu har jeg ikke verdens dyreste garderobe og er generelt ikke særlig øm over for mine beklædningsgenstande; men kan sagtens forstå problematikken i forhold til kostbare og sarte ting. F.eks. hvis jeg af en eller anden årsag havde ejet et par dyre stilletter, er det muligt at kun meget nære venner havde fået lov til at låne dem - for helt ærligt, kan det overhovedet lade sig gøre at have dem på udenfor, uden at der kommer en ekstra ridse eller to?


Det er muligt at det er en sær holdning. Men når man ser et par Louboutins, så ved man også godt, hvad de har kostet, sådan cirka.

MEN - Jeg tager heller ikke tøj på for at signalere hvad jeg har råd til eller hævde mig rent økonomisk. Jeg går efter hvad jeg kan lide og klæder mig. Jeg ville så heller ikke spørge nogen om at specifikt låne deres dyreste tøj/tasker/sko, fordi det føles forkert (for mig) at have noget på, som ikke er mit. Fordi jeg aldrig ville have råd til de ting og derfor ville føle at jeg var en der pyntede mig med lånte fjer.

Mit udsagn var møntet på, hvis en specifikt spurgte om at låne et sæt med mine dyreste items (inkl. sko og taske) - der ville jeg nok lidt føle sådan, for det er ting, jeg har spinket og sparet op til. Eller har fået i gave (hvilket kun er sket een gang). Og ikke har meget af i garderoben. Ja, jeg er en nederen person - som hellere selv vil ødelægge mine ting, hvis det sker - istedet for at ærgre mig gul og blå over at få ødelagt det ved at have lånt det ud. Fordi de ikke nødvendigvis bare kan erstattes.

Men hvis det får mig til at fremstå som en nærig snob, der kun har tøj på for at vise status/hvad jeg har råd til - fred være med det.

Jeg synes såmænd ikke det er sært, ikke at ville låne dyre ting ud fordi man er bange for at det går i stykker. Mit udsagn gik udelukkende på det markerede, netop at det skulle være at smykke sig med lånte fjer at komme i noget man ikke selv havde hængende i garderoben. Som en anden var inde på; hvad så med ting købt på udsalg, brugt eller modtaget som gave? Selv Louboutins kan erhverves til andet end udbudspris fra tid til en anden.
0
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4496
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Låner I jeres tøj/sko/tasker ud?

Indlægaf Panton » 6. apr 2016, 11:19

jeg ville være ok med det, det er ikke mange i min omgangskreds der kan passe mit tøj og eftersom sko nærmest er violinkasser så bliver det nok ikke aktuelt. Men skulle det være nogen der spurgte, så ville jeg sige Ja. Jeg ejer ikke noget sindssygt dyrt og går ikke op i dyre designermærker.
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5380
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 698
Likede indlæg: 10394

Re: Låner I jeres tøj/sko/tasker ud?

Indlægaf lillebjoern » 6. apr 2016, 11:30

Ja, jeg låner meget gerne ud. Som didas også påpeger, synes jeg bare det er fedt at der er nogen der kan lide min stil - og jeg har også lånt en del fra andre veninder. Hvis det er dyrt, ved de godt at det erstattes.
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3755
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 555
Likede indlæg: 8188

Re: Låner I jeres tøj/sko/tasker ud?

Indlægaf Anilara » 7. apr 2016, 07:00

Det kommer an på så meget. Bl.a. hvem personen er, hvad der bliver efterspurgt og hvad anledningen er.
Jeg låner ikke ting ud, som jeg ikke kan "tåle" at miste. Det gælder også penge.
0
OberstNasig
Indlæg: 1405
Tilmeldt: 19. feb 2016, 21:10
Kort karma: 259
Likede indlæg: 2975

Re: Låner I jeres tøj/sko/tasker ud?

Indlægaf OberstNasig » 7. apr 2016, 18:47

Ja, men kun det jeg kan tåle, går i stykker.
0
Brugeravatar
Hurrze
Indlæg: 607
Tilmeldt: 4. sep 2015, 20:05
Kort karma: 46
Geografisk sted: Sønderjylland
Likede indlæg: 429

Re: Låner I jeres tøj/sko/tasker ud?

Indlægaf Hurrze » 8. apr 2016, 23:09

Kommer meget an på til hvem og hvad der skal lånes ud.... Hvis jeg gerne vil låne noget ud til folk tilbyder jeg dem for det meste at de kan låne det, men er kun meget få jeg vil låne ting ud til. Kun dem jeg ved jeg kan stole på fuldt ud. Har tidligere lånt ting ud jeg aldrig har fået tilbage, så er lidt skeptisk nogle gange. Min bedste veninde vil jeg låne alt ud til, lige meget hvad det er. Vi låner også ofte hinanden tøj. Er mere også fordi vi er så tætte, at vi er "søstre", så ved jeg altid kan stole på hende :) :D

Hvis din kæreste ikke vil låne noget ud så skal hun da heller ikke. Synes hun skal gøre det hun har lyst til, og ikke det andre har lyst til hun gør.. :)
0
"Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning to dance in the rain"

Tilbage til "Mode"