Er leggings blevet et no-go?

Er UGG støvler stadig fede? Og hvad skal man købe til vinter? Del dine modetips her.
Brugeravatar
Muuh
Indlæg: 1333
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:31
Kort karma: 250
Likede indlæg: 3607

Re: Er leggings blevet et no-go?

Indlægaf Muuh » 30. maj 2016, 15:20

Fru Sunshine skrev:
Ado skrev:
Lismaens skrev:Altså, jeg tænker på leggings som de der tykke, bomuldsnogle. Eller evt. af andet stof, men stadig fuldt dækkende/ugennemsigtige... Dem er der vel ingen der bruger under kjoler? :gruble:

Jeg gør.

Jeg gør også.


Jeg går ikke i andet om vinteren
1
Time is a great teacher, but unfortunately it kills all it's pupils
én-to-fire
Indlæg: 89
Tilmeldt: 26. maj 2016, 10:51
Kort karma: 8
Likede indlæg: 176

Re: Er leggings blevet et no-go?

Indlægaf én-to-fire » 30. maj 2016, 16:26

Aima skrev:Jer der ikke synes, jeres ben egner sig til at blive flashet: Hvad er det præcist ved dem, der gør det? Farve eller form eller what?

Jeg har aldrig set et par bare ben og tænk, de burde dækkes til :)


Tydelige blodårer/begyndende åreknuder er min grund.
0
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: Er leggings blevet et no-go?

Indlægaf avdotja » 30. maj 2016, 17:13

Den her tråd giver mig lyst til at købe et par 3/4 lange leggings og lystig traske rundt i dem sammen med en nederdel - i samme stil som dengang jeg i en periode konsekvent troppede op med løsthængende, vådt hår på arbejdet :-D

Bruger ikke selv leggings (udover løbetights som åbenbart også benævnes leggings :gruble:) og der er givetvis tøjkombinationer med leggings, som jeg ikke ville synes om, men som udgangspunkt kan jeg ikke se at bare ben/strømpebukser altid skulle være et bedre valg.
3
Brugeravatar
Imahawaiigirl
Indlæg: 105
Tilmeldt: 11. okt 2015, 11:14
Kort karma: 23
Geografisk sted: Taastrup
Likede indlæg: 279

Re: Er leggings blevet et no-go?

Indlægaf Imahawaiigirl » 30. maj 2016, 17:31

Jeg går med leggings når jeg har støvler på, og så er der jo ikke en sjæl der kan se at det er leggings. Mit 'problem' med leggings er der hvor de skærer ved anklen eller læggen. Jeg synes ikke det er pænt... Materialet er jeg ligeglad med.

Hende der er billede af synes jeg er et glimrende eksempel på alt for mange overskæringer; ankelremmene på sandalerne, leggingsne, nederdelen, blusen både i bunden og ved skuldrene. Det er for meget synes jeg.

MEN jeg er fløjtende ligeglad hvad andre går i og synes er smart, og jeg kunne aldrig drømme om at sige noget grimt, hverken om deres leggings eller deres bare ben.

Jeg går altid med lange bukser eller strømpebukser, også fordi mine ben simpelthen er for grimme til at vise frem. Jeg har keratosis pilaris fra lårene og ned til midten af læggen, de er tykke, blege og med appelsinhud, så de er virkelig ikke flashværdige. Ærgerligt, men det er sådan jeg har det..
1
Brugeravatar
Skralde
Indlæg: 2137
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:13
Kort karma: 429
Likede indlæg: 5338

Re: Er leggings blevet et no-go?

Indlægaf Skralde » 30. maj 2016, 17:52

No1 skrev:
Aima skrev:Jer der ikke synes, jeres ben egner sig til at blive flashet: Hvad er det præcist ved dem, der gør det? Farve eller form eller what?

Jeg har aldrig set et par bare ben og tænk, de burde dækkes til :)


Tykke og hvide. Er blevet træt af at høre på, at jeg har stolpeben. ;)


Siger folk virkelig det til dig?! Det er dæleme upassende synes jeg. Jeg har aldrig fået bemærkninger omkring mine ben og der er ellers nok af muligheder for at kommentere negativ på dem.
0
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Er leggings blevet et no-go?

Indlægaf JoyNips » 30. maj 2016, 18:13

Jeg er ca. albino og har cankles og blodsprængninger. Det må folk sgu leve med. De bliver ikke mindre blege af at blive gemt væk jo... Og hvis de kommenterer på hvor hvide mine ben er, så giver jeg dem ret. Mine ben ER meget hvide.
5
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Skralde
Indlæg: 2137
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:13
Kort karma: 429
Likede indlæg: 5338

Re: Er leggings blevet et no-go?

Indlægaf Skralde » 30. maj 2016, 18:15

No1 skrev:
Skralde skrev:
No1 skrev:
Aima skrev:Jer der ikke synes, jeres ben egner sig til at blive flashet: Hvad er det præcist ved dem, der gør det? Farve eller form eller what?

Jeg har aldrig set et par bare ben og tænk, de burde dækkes til :)


Tykke og hvide. Er blevet træt af at høre på, at jeg har stolpeben. ;)


Siger folk virkelig det til dig?! Det er dæleme upassende synes jeg. Jeg har aldrig fået bemærkninger omkring mine ben og der er ellers nok af muligheder for at kommentere negativ på dem.


Det er kun sket en gang eller to. Tror egentlig de fleste mennesker ret ligeglade. Jeg kan bare ikke faa mig selv til at gaa med bare ben. :)


Så længe at det er dit valgt og ikke fordi du vil undgå negative kommentarer, for det er dæleme ikke fair :kys:
0
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: Er leggings blevet et no-go?

Indlægaf avdotja » 30. maj 2016, 18:32

Ennovy skrev:
avdotja skrev:Den her tråd giver mig lyst til at købe et par 3/4 lange leggings og lystig traske rundt i dem sammen med en nederdel - i samme stil som dengang jeg i en periode konsekvent troppede op med løsthængende, vådt hår på arbejdet :-D

Bruger ikke selv leggings (udover løbetights som åbenbart også benævnes leggings :gruble:) og der er givetvis tøjkombinationer med leggings, som jeg ikke ville synes om, men som udgangspunkt kan jeg ikke se at bare ben/strømpebukser altid skulle være et bedre valg.



Må man ikke arbejde med vådt løst hår?

I visse kredse anses det som upassende sjusk at troppe op med vådt hår - fandt jeg ud af efter en længere tråd på den gamle debat - var meget overrasket over den opdagelse :D
4
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Er leggings blevet et no-go?

Indlægaf Fru Sunshine » 30. maj 2016, 18:35

avdotja skrev:
Ennovy skrev:
avdotja skrev:Den her tråd giver mig lyst til at købe et par 3/4 lange leggings og lystig traske rundt i dem sammen med en nederdel - i samme stil som dengang jeg i en periode konsekvent troppede op med løsthængende, vådt hår på arbejdet :-D

Bruger ikke selv leggings (udover løbetights som åbenbart også benævnes leggings :gruble:) og der er givetvis tøjkombinationer med leggings, som jeg ikke ville synes om, men som udgangspunkt kan jeg ikke se at bare ben/strømpebukser altid skulle være et bedre valg.



Må man ikke arbejde med vådt løst hår?

I visse kredse anses det som upassende sjusk at troppe op med vådt hår - fandt jeg ud af efter en længere tråd på den gamle debat - var meget overrasket over den opdagelse :D

Jeg bliver da mere og mere kikset :lol:
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36729

Re: Er leggings blevet et no-go?

Indlægaf Daine » 30. maj 2016, 19:13

Fru Sunshine skrev:
avdotja skrev:
Ennovy skrev:
avdotja skrev:Den her tråd giver mig lyst til at købe et par 3/4 lange leggings og lystig traske rundt i dem sammen med en nederdel - i samme stil som dengang jeg i en periode konsekvent troppede op med løsthængende, vådt hår på arbejdet :-D

Bruger ikke selv leggings (udover løbetights som åbenbart også benævnes leggings :gruble:) og der er givetvis tøjkombinationer med leggings, som jeg ikke ville synes om, men som udgangspunkt kan jeg ikke se at bare ben/strømpebukser altid skulle være et bedre valg.



Må man ikke arbejde med vådt løst hår?

I visse kredse anses det som upassende sjusk at troppe op med vådt hår - fandt jeg ud af efter en længere tråd på den gamle debat - var meget overrasket over den opdagelse :D

Jeg bliver da mere og mere kikset :lol:

Det var også min første tanke. Altså ikke at du var kikset, Sunshine, men at jeg var det :lol:
Om sommeren møder jeg ofter op på arbejde i caprileggins og med fugtigt hår. Jeg har som oftest også sandaler, nederdel og arbejdst-shirt på. Der er mange overskæringer *gys* :lol:
5
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Er leggings blevet et no-go?

Indlægaf Karkluden » 30. maj 2016, 21:35

JoyNips skrev:Jeg er ca. albino og har cankles og blodsprængninger. Det må folk sgu leve med. De bliver ikke mindre blege af at blive gemt væk jo... Og hvis de kommenterer på hvor hvide mine ben er, så giver jeg dem ret. Mine ben ER meget hvide.

Same. Jeg har bare, med al sandsynlighed, tykkere ben end dig. Jeg er jo noget større end dig, deraf antagelsen.
I don't give a fuck. Jeg bliver ikke brun, har noget bag på mit ene knæ der om 5 år eller en graviditet er en åreknude, og får væskeophobning af at SE på en flyvemaskine-agtigt. Det kan jeg ikke tage mig af.
Jeg har vitterligt aldrig tænkt over, at nogen tænkte noget om at jeg ikke burde have bare ben. Eller at jeg burde tænke noget.

Jeg tænker heller ikke over at andre har leggings på. Andet end når de direkte spørger som min mor gjorde til førnævnte bryllup, og så svarer jeg enten med en hvid løgn (hvis jeg kan se de virkelig bare selv ELSKER deres outfit og er megagodt tilpas i det, det skal min personlige smag ikke ødelægge, for de SER jo godt ud så, når de er så glade) eller diplomatisk, at jeg ikke selv er til leggings, men at jeg elsker kjolen. Fx.
Men jeg står ikke i netto, og tænker "ew" om nogens leggings. Men jeg synes fx billedet i tråden viser en lidt kikset påklædning. Men her taler vi jo også meget i detaljer om det.
2
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Nutellaen
Indlæg: 34
Tilmeldt: 28. mar 2016, 10:21
Kort karma: 0
Likede indlæg: 21

Re: Er leggings blevet et no-go?

Indlægaf Nutellaen » 30. maj 2016, 22:07

Jeg kan simpelthen ikke få leggings til at se pæne ud på mig. Jeg bruger de der cykelshorts under sommerkjoler og så strømpebukser med nederdel/kjole. Men jeg bruger ALTID leggings når jeg flyver (altså længere ture). Bare med en halv lang tshirt og en lang cardi - nærmest brugt som bukser og jeg er helt kold.. :-D
1
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5607
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1484
Likede indlæg: 22867

Re: Er leggings blevet et no-go?

Indlægaf POCKETKITTEN » 31. maj 2016, 07:40

Jeg har virkelig tykke ben. Selv da jeg var undervægtig, var det der, eventuelt fedt satte sig, og min knoglebygning gør, at jeg har virkelig tykke ankler. Dertil kommer strækmærker, appelsinhud og blodsprængninger i et omfang, som ikke er vanvittig typisk i min alder, og jeg er virkelig utilpas med at vise benene frem. Jeg tror ikke, jeg ville have problemer med det, hvis de var lidt slankere, og lidt slankere ser de altså ud i leggings.

Jeg ser det lidt som make-up. Mange mener, at kvinder ser bedre ud uden make-up, og det er der jo også nogle vældigt naturligt smukke kvinder, der virkelig gør. Men nogle af os gør ikke, og derfor bevæger vi os helst ikke ud uden lidt mascara eller pudder.

Selvfølgelig kan jeg godt gå ud uden at dække mit ansigt og mine ben med noget som helst, men det går ud over min selvfølelse, og det har jeg ikke lyst til.
3
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Brugeravatar
Skralde
Indlæg: 2137
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:13
Kort karma: 429
Likede indlæg: 5338

Re: Er leggings blevet et no-go?

Indlægaf Skralde » 31. maj 2016, 07:50

avdotja skrev:
Ennovy skrev:
avdotja skrev:Den her tråd giver mig lyst til at købe et par 3/4 lange leggings og lystig traske rundt i dem sammen med en nederdel - i samme stil som dengang jeg i en periode konsekvent troppede op med løsthængende, vådt hår på arbejdet :-D

Bruger ikke selv leggings (udover løbetights som åbenbart også benævnes leggings :gruble:) og der er givetvis tøjkombinationer med leggings, som jeg ikke ville synes om, men som udgangspunkt kan jeg ikke se at bare ben/strømpebukser altid skulle være et bedre valg.



Må man ikke arbejde med vådt løst hår?

I visse kredse anses det som upassende sjusk at troppe op med vådt hår - fandt jeg ud af efter en længere tråd på den gamle debat - var meget overrasket over den opdagelse :D


Der er godt nok mange "regler" efterhånden. :stoned:
0
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde
Brugeravatar
Whoosh
Indlæg: 2081
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:54
Kort karma: 334
Likede indlæg: 2932

Re: Er leggings blevet et no-go?

Indlægaf Whoosh » 31. maj 2016, 08:43

Mht vådt hår synes jeg der er forskel på om man arbejder i en børnehave eller en bank.
2

Tilbage til "Mode"