Er leggings blevet et no-go?

Er UGG støvler stadig fede? Og hvad skal man købe til vinter? Del dine modetips her.
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Er leggings blevet et no-go?

Indlægaf Karkluden » 28. maj 2016, 18:21

Fru Sunshine skrev:
Karkluden skrev:Til gengæld går jeg ikke, og går op i hvad andre har på i en grad, hvor jeg fortæller dem om det. Jeg syntes ikke, min mors leggings+kjole-kombi til bryllup var så pæn. Hun hader til gengæld 50-kjoler, udringninger og lukkede høje hæle; ting jeg elsker. Vi har bare konstateret, at udover basistøj så skal vi ikke dele garderobe og fint for det :D
Man skal jo gøre, hvad man synes, er pænt.

Min mor synes også, at mine kjoler liger noget, min farmor ville have gået i.
Jeg ville nu nok også vælge noget andet til et stort, fancy bryllup :lol:

Præcis. Spørger du min mor, så skal kvinder over str 34 heller ikke gå i stramme jeans. Det er hun velkommen itl at synes - hun er også selv over str 34. Jeg er bare uenig. Jeg synes ikke hendes lyseblå frakke i sådan noget fløjl er så pæn heller, men hun er glad for den. Sådan er der jo så meget med tøj :lol: :D
1
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Er leggings blevet et no-go?

Indlægaf Karkluden » 28. maj 2016, 18:22

englishchannel skrev:Jeg kender ingen, der går i leggins længere. I min omgangskreds har yogabukser erstattet leggins som afslapningstøj, og leggins under kjoler forbinder jeg mest med at være teenager i midt-00'erne.

Men som Karkluden siger, kan jeg godt se, at det kan være praktisk til tider - det er bare ikke specielt pænt i mine øjne, og jeg ville aldrig selv gå med dem.

Altså når jeg siger leggings som hjemmetøj, så mener jeg heller ikke dem i bomuld, men sådan nogle træningsleggings. Dem Nike og sådan nogle laver. Dem ser jeg nu stadig mange bruge, men netop kun i fitness, som hjemmetøj eller i Netto søndag formiddag :lol: Men ser også mange i yogabukser, og har også selv købt en del :love:

(vi fik faktisk lige forleden en god griner over, at vi for ti år siden gik i leggings og D&G-tshirts, mig og en veninde. Til vores forsvar var vi 14...)
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Er leggings blevet et no-go?

Indlægaf Sangius » 28. maj 2016, 18:28

Jeg går i leggins dagligt, stort set. Med en tunika ud over, eller blot en top der er lang nok til at gå ned over røven.

Vidste ikke jeg skulle være selvbevidst om det. Jeg ser desuden altid sindssyg godt ud. :afro:
14
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15286
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25607

Re: Er leggings blevet et no-go?

Indlægaf Delfin » 28. maj 2016, 18:37

Er det nu, der skal hamstres?
1
14 11 14
HappyHippo
Indlæg: 2530
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:16
Kort karma: 170
Likede indlæg: 4383

Re: Er leggings blevet et no-go?

Indlægaf HappyHippo » 28. maj 2016, 18:59

Hvad er yogabukser? Iflg Google er det både leggings og sweatpants...
1
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34771

Re: Er leggings blevet et no-go?

Indlægaf Dirtylittledevil » 28. maj 2016, 19:45

Så længe Bilka har leggins til 129 kr er dét min foretrukne benbeklædning (Hvilket så også er en god indikator på at det er dybt umoderne).
0
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
lulu-p
Indlæg: 1778
Tilmeldt: 20. aug 2015, 08:05
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2237

Re: Er leggings blevet et no-go?

Indlægaf lulu-p » 28. maj 2016, 20:55

Nu bliver jeg lidt i tvivl om hvad leggings er? Det jeg kalder leggings er et par regulære strømpebukser uden fod. De vil aldrig kunne gøre det ud for et par bukser...eller en t-shirt ud over. Det er jo tæt på at gå i kategorien undertøj.
2
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Er leggings blevet et no-go?

Indlægaf Fru Sunshine » 28. maj 2016, 21:59

lulu-p skrev:Nu bliver jeg lidt i tvivl om hvad leggings er? Det jeg kalder leggings er et par regulære strømpebukser uden fod. De vil aldrig kunne gøre det ud for et par bukser...eller en t-shirt ud over. Det er jo tæt på at gå i kategorien undertøj.

Det er også dem, jeg kalder leggings - og så den model , der stopper midt på læggen.

De er set brugt som bukser.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Er leggings blevet et no-go?

Indlægaf Sangius » 29. maj 2016, 05:25

Når jeg skriver leggings, så mener jeg som regel dem af bomuld :)
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Er leggings blevet et no-go?

Indlægaf HappyPaww » 29. maj 2016, 06:00

Nu holder jeg det ikke ud længere :devil2: :

Leggings til lange bluser, tunikaer osv.: Dem i bomuld både ankel- og Capri-længde.

Leggings til kjoler: Dem i nylon/mikrofiber a la strømpebukser uden fod. Både ankel- og Capri-længde.

Begge er Leggings men bruges forskelligt (håber jeg :lol:).

Længere oppe referes vist til Bilkas Jeggings (altså jeans leggings) - de duer som bukser og ville se virkelig tossede ud under kjoler. De ligner helt almindelige skinny jeans og bliver vel som sådan ikke umoderne.

Der findes også treggings som er Leggings i kraftigere bomuldsstof a la sweatpants/joggingbukser.

:deer: Så er den ged vist barberet!


Jeg bruger i øvrigt gerne kjolevarianten til lidt uformelle lejligheder, ferie osv., under kjoler jeg enten synes er for korte, eller som nu hvor mine ben bare er for fede og blege til at vises frem. Bomuldsvarianten bruges som søndags- og afslapningstøj, men jeg tør også godt have dem på i Netto ;)

Jeggings bruges flere gange ugentligt også på arbejde - kan ikke lide almindelige jeans (Bilkas ER i øvrigt fantastiske til prisen - især fordi man bare kan skifte dem ud når de bliver forvaskede :gogo:)!
Senest rettet af HappyPaww 29. maj 2016, 06:05, rettet i alt 2 gange.
2
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Er leggings blevet et no-go?

Indlægaf HappyPaww » 29. maj 2016, 06:07

Ennovy skrev:Det er lidt sjovt at flere giver udtryk for at bomuldsleggings under kjole er nogo - så stor er forskellen jo heller ikke på et par strømpebukser

IMO jo. Det tykke stof er lidt for kraftigt under det typisk lette look ved en kjole som ofte heller ikke falder pænt. Det ligner lidt 90-er trenden med kjole uden på bukser.
2
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Er leggings blevet et no-go?

Indlægaf HappyPaww » 29. maj 2016, 07:15

Lathyrus skrev:Bruger gerne dem i microfiber i capri-længde under kjoler hvis det er lige koldt nok til helt bare ben.

Dem i bomuld, både capri og lange, bruges kun som hygge/afslapnings tøj med en tunika ell sweatkjole udover.

De der cykelshorts synes jeg tilgengæld jeg har set stikke ud under kjoler her på det sidste - og det er dælme kikset!! Det er fint nok hvis kjolen dækker og man bare bruger dem for at være garderet mod at flashe trusser i blæst, men at bruge dem under en så kort kjole at de ses, det er altså grimt.


Det er vel endnu en 90'er dille der er kommet frem :( Husker I ikke den lille stribede top med en stropkjole ud over og cykelshorts indenunder :slem:
0
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Er leggings blevet et no-go?

Indlægaf JoyNips » 29. maj 2016, 07:40

Ennovy skrev:Det er lidt sjovt at flere giver udtryk for at bomuldsleggings under kjole er nogo - så stor er forskellen jo heller ikke på et par strømpebukser


Jo. Det er jo det, vi i 90'erne kaldte gamacher.
5
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
lulu-p
Indlæg: 1778
Tilmeldt: 20. aug 2015, 08:05
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2237

Re: Er leggings blevet et no-go?

Indlægaf lulu-p » 29. maj 2016, 08:16

Ennovy skrev:Det er lidt sjovt at flere giver udtryk for at bomuldsleggings under kjole er nogo - så stor er forskellen jo heller ikke på et par strømpebukser


Jeg synes forskellen er væsentlig. Bomuld kommer let til at se forvasket ud, og det giver sig ofte lidt i stoffet. Kjoler falder heller ikke glat over bomuld, som fx over microfiber.

Nå..men måske er jeg lidt klogere på "leggings". Men nogle kalder også "løbetights eller træningsbukser" for leggings. Dem kunne jeg aldrig finde på at gå i. De er til løb jo.
5
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Er leggings blevet et no-go?

Indlægaf godtnavn » 29. maj 2016, 08:19

Jeg bliver glad ved med at være kikset indtil nogen laver strømpebukser i min længde og vel og mærke nogle der ikke går i stykker ved første brug. Det er simpelthen for dyrt at købe strømpebukser der går i stykker konstant og som er ubehagelige at have på, og i øvrigt kun dur under kjoler der er lange da strømpebukser konstant kravler ned mellem knæene.

Hellere rig og kikset i korte kjoler end fattig og smart i gulvlange :P
3

Tilbage til "Mode"