Syning gået i foer på jakke

Er UGG støvler stadig fede? Og hvad skal man købe til vinter? Del dine modetips her.
StripesAddict
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 2. sep 2015, 15:58
Kort karma: 128
Likede indlæg: 1046

Syning gået i foer på jakke

Indlægaf StripesAddict » 1. jun 2016, 05:07

Jeg købte en jakke sidste år i september, og nu er der gået en syning i foeret midt på ryggen.

Er der nogen der ved hvad jeg har krav på (om noget), fra firmaet, i form af f.eks. at få den repareret?
0
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Syning gået i foer på jakke

Indlægaf JoyNips » 1. jun 2016, 07:41

Forudsat at der er tale om en mangel og det ikke skyldes almindeligt slid, så vil du have krav på afhjælpning, ombytning, afslag i pris eller, såfremt manglen ikke er uvæsentlig, ophævelse.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
StripesAddict
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 2. sep 2015, 15:58
Kort karma: 128
Likede indlæg: 1046

Re: Syning gået i foer på jakke

Indlægaf StripesAddict » 1. jun 2016, 14:49

JoyNips skrev:Forudsat at der er tale om en mangel og det ikke skyldes almindeligt slid, så vil du have krav på afhjælpning, ombytning, afslag i pris eller, såfremt manglen ikke er uvæsentlig, ophævelse.


Tak, Nips, jeg håbede du ville se tråden.

Jeg synes jo ikke at en gået syning i en jakke der er fra september sidste år (og ikke er brugt hele vinteren) er almindeligt slid, men hvordan står jeg hvis firmaet er af en anden mening?
0
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Syning gået i foer på jakke

Indlægaf JoyNips » 1. jun 2016, 17:57

StripesAddict skrev:
JoyNips skrev:Forudsat at der er tale om en mangel og det ikke skyldes almindeligt slid, så vil du have krav på afhjælpning, ombytning, afslag i pris eller, såfremt manglen ikke er uvæsentlig, ophævelse.


Tak, Nips, jeg håbede du ville se tråden.

Jeg synes jo ikke at en gået syning i en jakke der er fra september sidste år (og ikke er brugt hele vinteren) er almindeligt slid, men hvordan står jeg hvis firmaet er af en anden mening?


Hvis de slet ikke er til at hugge og stikke i, så klager du til center for klageløsning. Koster 100 kr., som du ikke får igen. De hjælper med at finde en forligsmæssig løsning. Kan et forlig ikke opnås kan du klage videre til forbrugerklagenævnet og så kommer en sagkyndig til at undersøge om det er slid eller en materiale- eller produktionsfejl. Det koster 400 kr. at klage til forbrugerklagenævnet og dem får du tilbage hvis du får medhold i klagen.
1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje

Tilbage til "Mode"