Spørgsmål, anmeldelser og efterlysninger

Er UGG støvler stadig fede? Og hvad skal man købe til vinter? Del dine modetips her.
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4428
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7305

Re: Spørgsmål, anmeldelser og efterlysninger

Indlægaf Neenah » 23. apr 2018, 10:15

Sustentaculum skrev:Jeg så en pige med en kjole, og den var simpelthen så fin, men jeg aner ikke hvordan jeg skal finde ud af hvor den er fra. Måske i kan hjælpe?

Den er mørkeblå/sort går til lige over knæet, og har korte ærmer, og så er den lidt løs i det med "elastik" i taljen. Stoffet er tyndt og små gennemsigtigt, og så er der trykt forholdvis store (en-krone str.) guld prikker, der er er forbundet med linier..

... Siger det jer noget som helst?

Mbym? https://goo.gl/images/GGntm7
2
Brugeravatar
Sustentaculum
Indlæg: 861
Tilmeldt: 27. aug 2015, 16:53
Kort karma: 140
Likede indlæg: 1034

Re: Spørgsmål, anmeldelser og efterlysninger

Indlægaf Sustentaculum » 23. apr 2018, 10:35

Neenah skrev:
Sustentaculum skrev:Jeg så en pige med en kjole, og den var simpelthen så fin, men jeg aner ikke hvordan jeg skal finde ud af hvor den er fra. Måske i kan hjælpe?

Den er mørkeblå/sort går til lige over knæet, og har korte ærmer, og så er den lidt løs i det med "elastik" i taljen. Stoffet er tyndt og små gennemsigtigt, og så er der trykt forholdvis store (en-krone str.) guld prikker, der er er forbundet med linier..

... Siger det jer noget som helst?

Mbym? https://goo.gl/images/GGntm7


:klap:

Hvor er du god. Jeg har googlet mig gul og grøn uden resultat :D
0
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4428
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7305

Re: Spørgsmål, anmeldelser og efterlysninger

Indlægaf Neenah » 23. apr 2018, 10:54

Sustentaculum skrev:
Neenah skrev:
Sustentaculum skrev:Jeg så en pige med en kjole, og den var simpelthen så fin, men jeg aner ikke hvordan jeg skal finde ud af hvor den er fra. Måske i kan hjælpe?

Den er mørkeblå/sort går til lige over knæet, og har korte ærmer, og så er den lidt løs i det med "elastik" i taljen. Stoffet er tyndt og små gennemsigtigt, og så er der trykt forholdvis store (en-krone str.) guld prikker, der er er forbundet med linier..

... Siger det jer noget som helst?

Mbym? https://goo.gl/images/GGntm7


:klap:

Hvor er du god. Jeg har googlet mig gul og grøn uden resultat :D

Jeg har selv savlet over den i flere måneder :-D
0
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15158

Re: Spørgsmål, anmeldelser og efterlysninger

Indlægaf Zonta » 23. apr 2018, 11:02

Lige et pip omkring H&M-returnering... Man får nu (som H&M Club kunde) gratis fragt OG retur på online køb :banan: Da der sidste år blev indført ny app og hjemmeside, blev der samtidig skiftet system hos dem, så man fremover skulle medbringe kvitteringen, som man får på mail, hvis man skulle returnere i butik. Og de er vist blevet ret så strikse med returneringer ude i butikkerne.

Nå, men når I sender noget tilbage, så sørg for jeres egen skyld for at få en kvittering på, at den er sendt! Enten som indleveringskvittering fra postbutikken (der er et felt, der hedder "Returpakke", hvor man blot skriver sit pakkenummer og så får et stempel på den. Eller aflever i en pakkeboks og få en kvittering der. Der scanner man bare stregkoden, smider pakken i den boks, der åbner og så kan man få kvittering udprintet eller på mail. Det koster i øvrigt ikke noget.
Grunden til det her er, at pakken er kundens ansvar indtil H&M har modtaget den retur - og hvis PostNord smider den væk, er det kunden selv, der skal gøre krav mod PostNord og det kan være noget værre bøvl. Desuden er der ikke meget H&Ms kundeservice kan gøre, hvis man står med en pakke, der aldrig er nået til H&M. Jeg stoppede med at arbejde derinde (i kundeservice) i november, så jeg ved ikke om der er indført strengere regler ligesom i butikkerne, men det er bare så ærgerligt at have sendt en masse retur og så man ikke kan få pengene for det.
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
Sustentaculum
Indlæg: 861
Tilmeldt: 27. aug 2015, 16:53
Kort karma: 140
Likede indlæg: 1034

Re: Spørgsmål, anmeldelser og efterlysninger

Indlægaf Sustentaculum » 23. apr 2018, 11:04

Neenah skrev:
Sustentaculum skrev:
Neenah skrev:
Sustentaculum skrev:Jeg så en pige med en kjole, og den var simpelthen så fin, men jeg aner ikke hvordan jeg skal finde ud af hvor den er fra. Måske i kan hjælpe?

Den er mørkeblå/sort går til lige over knæet, og har korte ærmer, og så er den lidt løs i det med "elastik" i taljen. Stoffet er tyndt og små gennemsigtigt, og så er der trykt forholdvis store (en-krone str.) guld prikker, der er er forbundet med linier..

... Siger det jer noget som helst?

Mbym? https://goo.gl/images/GGntm7


:klap:

Hvor er du god. Jeg har googlet mig gul og grøn uden resultat :D

Jeg har selv savlet over den i flere måneder :-D


Den er også så flot. Men tilsyneladende udsolgt alle vegne :cuss: Sig til hvis du finder den et sted :D
0
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Spørgsmål, anmeldelser og efterlysninger

Indlægaf Juki » 23. apr 2018, 15:27

Zonta skrev:Lige et pip omkring H&M-returnering... Man får nu (som H&M Club kunde) gratis fragt OG retur på online køb :banan: Da der sidste år blev indført ny app og hjemmeside, blev der samtidig skiftet system hos dem, så man fremover skulle medbringe kvitteringen, som man får på mail, hvis man skulle returnere i butik. Og de er vist blevet ret så strikse med returneringer ude i butikkerne.

Nå, men når I sender noget tilbage, så sørg for jeres egen skyld for at få en kvittering på, at den er sendt! Enten som indleveringskvittering fra postbutikken (der er et felt, der hedder "Returpakke", hvor man blot skriver sit pakkenummer og så får et stempel på den. Eller aflever i en pakkeboks og få en kvittering der. Der scanner man bare stregkoden, smider pakken i den boks, der åbner og så kan man få kvittering udprintet eller på mail. Det koster i øvrigt ikke noget.
Grunden til det her er, at pakken er kundens ansvar indtil H&M har modtaget den retur - og hvis PostNord smider den væk, er det kunden selv, der skal gøre krav mod PostNord og det kan være noget værre bøvl. Desuden er der ikke meget H&Ms kundeservice kan gøre, hvis man står med en pakke, der aldrig er nået til H&M. Jeg stoppede med at arbejde derinde (i kundeservice) i november, så jeg ved ikke om der er indført strengere regler ligesom i butikkerne, men det er bare så ærgerligt at have sendt en masse retur og så man ikke kan få pengene for det.

Tak for tippet med gratis fragt og retur :klap:

Ang. det med retur så er det værd at være opmærksom på uanset hvad man sender retur og hvortil :)
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Spørgsmål, anmeldelser og efterlysninger

Indlægaf Juki » 24. apr 2018, 16:38

Den her type bluse/krave, har den et dansk navn? Jeg stoler ikke helt på Googles forslag om at søge på "fisse bue" :lol2: De var vældig populære for år tilbage. Jeg har søgt på forskellige navne på kraver, men det er jo en hel videnskab i sig selv. Et sted stod der det hed en "Ascot krave", men der kommer mest charmeklude og lignende frem.

Billede

Billede

Billede

Billede
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40586

Re: Spørgsmål, anmeldelser og efterlysninger

Indlægaf Akehurst2 » 24. apr 2018, 17:25

Jeg skulle mene at "pussy bow" skulle finde tilsvarende bluser.
0
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Spørgsmål, anmeldelser og efterlysninger

Indlægaf Juki » 24. apr 2018, 21:54

Akehurst2 skrev:Jeg skulle mene at "pussy bow" skulle finde tilsvarende bluser.

No1 skrev:Ville helt klart søge på pussy Bow :)

Jamen også på dansk?

Jeg ved godt det er det engelske navn for den type bluser, men det er det eventuelle danske ord jeg mangler. Og ikke "fisse bue" som Google tror jeg leder efter.. :D
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5380
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 698
Likede indlæg: 10395

Re: Spørgsmål, anmeldelser og efterlysninger

Indlægaf lillebjoern » 25. apr 2018, 06:57

Billede

Hvordan ville I style ovenstående kjole - med særligt fokus på sko? Jeg skal til bryllup i næste uge, og jeg aner ikke, hvilke sko, jeg kan tage på. Og er den kjole overhovedet fin nok til et bryllup? Er den for lille-pige-agtig? :genert:
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14706
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Spørgsmål, anmeldelser og efterlysninger

Indlægaf sigge » 25. apr 2018, 09:45

Juki skrev:
Akehurst2 skrev:Jeg skulle mene at "pussy bow" skulle finde tilsvarende bluser.

No1 skrev:Ville helt klart søge på pussy Bow :)

Jamen også på dansk?

Jeg ved godt det er det engelske navn for den type bluser, men det er det eventuelle danske ord jeg mangler. Og ikke "fisse bue" som Google tror jeg leder efter.. :D


Sløjfe krave eller krave sløjfe giver lidt resultater. Jeg har ikke prøvet fisse sløjfe. :lol:
1
You can't spell awesome without me.
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40586

Re: Spørgsmål, anmeldelser og efterlysninger

Indlægaf Akehurst2 » 25. apr 2018, 09:51

sigge skrev:
Juki skrev:
Akehurst2 skrev:Jeg skulle mene at "pussy bow" skulle finde tilsvarende bluser.

No1 skrev:Ville helt klart søge på pussy Bow :)

Jamen også på dansk?

Jeg ved godt det er det engelske navn for den type bluser, men det er det eventuelle danske ord jeg mangler. Og ikke "fisse bue" som Google tror jeg leder efter.. :D


Sløjfe krave eller krave sløjfe giver lidt resultater. Jeg har ikke prøvet fisse sløjfe. :lol:


Politiken kalder dem sløjfebluser: https://politiken.dk/kultur/art6458312/ ... B8jfebluse i omtalen af det svenske initiativ med at bruge dem til statements: https://www.dagensmedia.se/marknadsfori ... sm-6910473

På svensk hedder det en knytblus :-D

Det blev lidt politisk for mode-forummet, men håber det måske hjælper i søgningen.
1
Brugeravatar
Kruspersille
Indlæg: 679
Tilmeldt: 6. nov 2015, 14:13
Kort karma: 35
Likede indlæg: 770

Re: Spørgsmål, anmeldelser og efterlysninger

Indlægaf Kruspersille » 25. apr 2018, 16:01

Jeg skal bruge et termosæt til mig selv (voksen kvinde), altså sådan et helt plain blåt et med ‘rude’mønster. Det skal findes i en fysisk butik i Kbh. Men hvor? Synes jeg har været alle tænkelige steder, men ingen har det.
0
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Spørgsmål, anmeldelser og efterlysninger

Indlægaf girl_beat » 26. apr 2018, 13:04

Bedste nude/usynlige strømpebukser? :)

Jeg havde engang et helt perfekt par, men de gik i stykker, og det lykkedes mig aldrig at finde dem igen...
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40586

Re: Spørgsmål, anmeldelser og efterlysninger

Indlægaf Akehurst2 » 26. apr 2018, 13:14

girl_beat skrev:Bedste nude/usynlige strømpebukser? :)

Jeg havde engang et helt perfekt par, men de gik i stykker, og det lykkedes mig aldrig at finde dem igen...


Jeg sværger til de her fra Wolford: http://www.wolfordshop.com/hosiery/tigh ... 18378.html

De er let skinnende, men ikke for meget og holder virkelig godt. Jeg bruger dem i farven Sand og har selv ret lyse ben.
1

Tilbage til "Mode"