Spørgsmål, anmeldelser og efterlysninger

Er UGG støvler stadig fede? Og hvad skal man købe til vinter? Del dine modetips her.
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5380
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 698
Likede indlæg: 10394

Re: Spørgsmål, anmeldelser og efterlysninger

Indlægaf lillebjoern » 19. aug 2018, 20:02

FruKuk skrev:Nogle anbefalinger på et lækkert halstørklæde? Gerne uld (må dog ikke kradse) og helst ikke for “vildt” i farver og mønstre.


Nia-tørklædet fra Moss Copenhagen. Har haft det i fire år og det er ligeså lækkert som nyindkøbt selvom det er faktisk en del omgange. Og de har fået mange smukke farver efterhånden:

Billede
1
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
englishchannel
Indlæg: 1815
Tilmeldt: 28. aug 2015, 23:37
Kort karma: 632
Likede indlæg: 8534

Re: Spørgsmål, anmeldelser og efterlysninger

Indlægaf englishchannel » 8. sep 2018, 05:12

DenSyngendeLussing skrev:
ajnaM skrev:
DenSyngendeLussing skrev:Er jeg den eneste, der har svært ved at finde nye hverdagskjoler for tiden? Jeg er virkelig ikke pjattet med den dér blomsterprint/wrapkjole/flæse/blondemode, der er ALLE steder i butikkerne, og jeg synes, det er rigtig svært at finde et alternativ til enten dét eller sort-i-sort kontordame. :(


Hvad kan du godt lide? :D

Jeg synes, der har været ret meget fint den seneste tid. Jeg er heller ikke til blomster, men synes der har været mange fine print, egentlig, og også mange gode farver. Men ellers er jeg altid stor fan af klassiske silkekjoler, og nærmest halvdelen af min kjole-garderobe er herfra: https://www.kokoon.dk/collections/dresses-kokoon


Jamen det er muligvis bare mig, der er vanskelig. Jeg synes bare, at alle kjoler i butikkerne for tiden enten er variationer over noget blomstret og flæset, gerne i wrap-stil, eller også er de, ja, enten for spraglede (f.eks. Stine Goya), for eksperimenterende, for konservativt eller formløst til min smag. :genert:

Jeg synes, det er ligegyldigt, om jeg kigger på high street mærker eller lidt dyrere brands, jeg har virkelig svært ved at finde noget, som jeg kan lide - det plejer jeg ellers ikke at bøvle ret meget med. Jeg kan ellers godt lide feminine silhouetter, der fremhæver den kvindelige form, og også farver og gerne prints - dog ikke dyreprints og kun blomsterprint, så længe det ikke er storblomstret. Men den ultra-pigede stil med flæser og blonder og blomster over det hele a la vedhæftede billeder, det er slet, slet ikke mig. Anyways, det var bare et lille, frustreret suk.


Jeg er meget glad for kjoler fra Closet London (https://www.closetlondon.com/ og ellers er der også en del på ASOS). De har mange forskellige snit, heriblandt pencil, skater, tulip og bodycon, og de har en bred vifte af prints, der ikke er for tuttenuttede. Og så er prisen rimelig i forhold til Goya og Ganni, og kvaliteten er rigtig fin :)
1
Brugeravatar
englishchannel
Indlæg: 1815
Tilmeldt: 28. aug 2015, 23:37
Kort karma: 632
Likede indlæg: 8534

Re: Spørgsmål, anmeldelser og efterlysninger

Indlægaf englishchannel » 8. sep 2018, 05:18

Apropos Ganni, hvad er så jeres erfaring med deres kvalitet, nærmere bestemt af deres viscose-ting?

Jeg ejede den fineste kjole sidste år, men måtte returnere den efter 4 måneder da den var krøbet ca. 25% og der var kommet huller i stoffet flere steder :forvirret2: Nu har jeg købt en ny kjole, men jeg er bekymret for at den også kryber så meget (jeg kunne returnere den forrige grundet hullerne, ikke krybningen).

Det skal siges at jeg er meget pertentlig med altid at vaske mit tøj efter anvisningerne.
0
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36730

Re: Spørgsmål, anmeldelser og efterlysninger

Indlægaf Daine » 8. sep 2018, 16:25

Vira skrev:Kan man få pengene retur hvis man har et tilgodebevis fra H&M?

Det tvivler jeg på, det kan man sjældent i de store kæder.
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Spørgsmål, anmeldelser og efterlysninger

Indlægaf girl_beat » 8. sep 2018, 16:49

englishchannel skrev:Jeg er meget glad for kjoler fra Closet London (https://www.closetlondon.com/ og ellers er der også en del på ASOS). De har mange forskellige snit, heriblandt pencil, skater, tulip og bodycon, og de har en bred vifte af prints, der ikke er for tuttenuttede. Og så er prisen rimelig i forhold til Goya og Ganni, og kvaliteten er rigtig fin :)

Nøj, der er mange fine! :love2:

Er det typisk viscose/bomuldsmateriale eller polyester? Og hvordan er de i størrelsen? Jeg scrollede bare lige ned over udvalget og konstaterede, at jeg må vende tilbage og blive (mere) fristet efter graviditeten...
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36730

Re: Spørgsmål, anmeldelser og efterlysninger

Indlægaf Daine » 8. sep 2018, 17:59

Vira skrev:
Daine skrev:
Vira skrev:Kan man få pengene retur hvis man har et tilgodebevis fra H&M?

Det tvivler jeg på, det kan man sjældent i de store kæder.

Jeg spørger kun fordi jeg ved de udbetaler gavekort :D

Hmm, ja så skal jeg ikke være helt skråsikker. Men TROR nok der er noget med, virksomheder skal udbetale gavekort hvis et-eller-andet krav er opfyldt.

Men så vidt jeg ved giver H&M ikke penge retur, hvis man ikke har en bon/faktura med, og derfor får man så et tilgodebevis. Så ville det være underligt, hvis de efterfølgende gerne vil udbetale tilgodebeviset :)
Men jeg har aldrig testet det :D
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
englishchannel
Indlæg: 1815
Tilmeldt: 28. aug 2015, 23:37
Kort karma: 632
Likede indlæg: 8534

Re: Spørgsmål, anmeldelser og efterlysninger

Indlægaf englishchannel » 9. sep 2018, 04:34

girl_beat skrev:
englishchannel skrev:Jeg er meget glad for kjoler fra Closet London (https://www.closetlondon.com/ og ellers er der også en del på ASOS). De har mange forskellige snit, heriblandt pencil, skater, tulip og bodycon, og de har en bred vifte af prints, der ikke er for tuttenuttede. Og så er prisen rimelig i forhold til Goya og Ganni, og kvaliteten er rigtig fin :)

Nøj, der er mange fine! :love2:

Er det typisk viscose/bomuldsmateriale eller polyester? Og hvordan er de i størrelsen? Jeg scrollede bare lige ned over udvalget og konstaterede, at jeg må vende tilbage og blive (mere) fristet efter graviditeten...


De fleste er en blanding af 95% polyester og 5% elastan, men det varierer fra style til style. Jeg tror dig ikke, at jeg har set viscose derinde endnu. Alle deres ting skal vaskes på 30 grader, og jeg har endnu ikke oplevet at noget mister form eller farve.

Jeg svinger mellem en 36 og 38 i Danmark, og deres 10 passer perfekt. Så de er rimelig normale i størrelsen, men hvis du svinger mellem to størrelser, ville jeg tage den største :)
1
StripesAddict
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 2. sep 2015, 15:58
Kort karma: 128
Likede indlæg: 1046

Re: Spørgsmål, anmeldelser og efterlysninger

Indlægaf StripesAddict » 9. sep 2018, 12:38

englishchannel skrev:Apropos Ganni, hvad er så jeres erfaring med deres kvalitet, nærmere bestemt af deres viscose-ting?

Jeg ejede den fineste kjole sidste år, men måtte returnere den efter 4 måneder da den var krøbet ca. 25% og der var kommet huller i stoffet flere steder :forvirret2: Nu har jeg købt en ny kjole, men jeg er bekymret for at den også kryber så meget (jeg kunne returnere den forrige grundet hullerne, ikke krybningen).

Det skal siges at jeg er meget pertentlig med altid at vaske mit tøj efter anvisningerne.


Jeg har en del Ganni (og primært i viskose). Jeg har ikke haft nogen problemer med det. Det kryber, ja (dog ikke så meget som du beskriver), men jeg synes holdbarheden er rigtig god. Én af dem har jeg haft i 3 år og den har været i brug flere gange ugentligt i al den tid. Er det deres viscose-crepe eller den tykkere variant? Synes sidstnævnte er mere holdbar.

Ift. at det trækker sig, så skulle det være almindeligt for viskose, og det retter sig gerne lidt ud igen, når det bliver strøget.
1
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5607
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1484
Likede indlæg: 22868

Re: Spørgsmål, anmeldelser og efterlysninger

Indlægaf POCKETKITTEN » 11. sep 2018, 17:12

Jeg leder rigtig meget efter en hvid/creme sweater, som er lang nok til at dække bagdelen, men ikke en kjole, og som er cozy men ikke overdrevet oversize.

Havde denne fra Zara, som var perfekt. Men den er slidt og nulret, og de har ikke noget lignende i øjeblikket. Synes jeg har været i alle butikker og webshops uden held.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Spørgsmål, anmeldelser og efterlysninger

Indlægaf Wizzze » 12. sep 2018, 11:08

Frk W spørger om nogen har set noget lign. denne, men gerne tættere på 1000-1200kr. frem for 19.000 :tie:

Billede

Billede
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11502
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 909
Likede indlæg: 18523

Re: Spørgsmål, anmeldelser og efterlysninger

Indlægaf PaleSeptember » 12. sep 2018, 15:24

Hvordan er H&M's dyre striktrøjer i kvaliteten og størrelsen?
0
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16996
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41314

Re: Spørgsmål, anmeldelser og efterlysninger

Indlægaf LaMariposa » 12. sep 2018, 18:46

Wizzze skrev:Frk W spørger om nogen har set noget lign. denne, men gerne tættere på 1000-1200kr. frem for 19.000 :tie:

Billede

Billede


Den her poppede lige op på min Facebook. Den er jo rigtigt i stil med den anden, men den er lang og rød og har nogle fine detaljer :)

https://nelly.com/dk/tøj-til-kvinder/tø ... dwodA0UIxQ
1
:lun: Be brave
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16996
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41314

Re: Spørgsmål, anmeldelser og efterlysninger

Indlægaf LaMariposa » 13. sep 2018, 15:55

LaMariposa skrev:
Wizzze skrev:Frk W spørger om nogen har set noget lign. denne, men gerne tættere på 1000-1200kr. frem for 19.000 :tie:

Billede

Billede


Den her poppede lige op på min Facebook. Den er jo rigtigt i stil med den anden, men den er lang og rød og har nogle fine detaljer :)

https://nelly.com/dk/tøj-til-kvinder/tø ... dwodA0UIxQ


Og Facebook fortsætter med de røde kjoler :D

https://nelly.com/dk/tøj-til-kvinder/tø ... dwodApAB0g
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Spørgsmål, anmeldelser og efterlysninger

Indlægaf Wizzze » 13. sep 2018, 15:59

LaMariposa skrev:
LaMariposa skrev:
Wizzze skrev:Frk W spørger om nogen har set noget lign. denne, men gerne tættere på 1000-1200kr. frem for 19.000 :tie:

Billede

Billede


Den her poppede lige op på min Facebook. Den er jo rigtigt i stil med den anden, men den er lang og rød og har nogle fine detaljer :)

https://nelly.com/dk/tøj-til-kvinder/tø ... dwodA0UIxQ


Og Facebook fortsætter med de røde kjoler :D

https://nelly.com/dk/tøj-til-kvinder/tø ... dwodApAB0g


Hvad har du mon søgt på fornylig :lol:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16996
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41314

Re: Spørgsmål, anmeldelser og efterlysninger

Indlægaf LaMariposa » 13. sep 2018, 16:05

Wizzze skrev:
LaMariposa skrev:
LaMariposa skrev:
Wizzze skrev:Frk W spørger om nogen har set noget lign. denne, men gerne tættere på 1000-1200kr. frem for 19.000 :tie:

Billede

Billede


Den her poppede lige op på min Facebook. Den er jo rigtigt i stil med den anden, men den er lang og rød og har nogle fine detaljer :)

https://nelly.com/dk/tøj-til-kvinder/tø ... dwodA0UIxQ


Og Facebook fortsætter med de røde kjoler :D

https://nelly.com/dk/tøj-til-kvinder/tø ... dwodApAB0g


Hvad har du mon søgt på fornylig :lol:


:lol:

Jeg gav det da lige et skud med, om jeg kunne finde noget a la den på billedet. Men det lykkedes ikke rigtigt, og nu tror Facebook, at jeg står og mangler en rød kjole.
0
:lun: Be brave

Tilbage til "Mode"