Spørgsmål, anmeldelser og efterlysninger

Er UGG støvler stadig fede? Og hvad skal man købe til vinter? Del dine modetips her.
Brugeravatar
flicka
Indlæg: 2205
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:08
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3224

Re: Spørgsmål, anmeldelser og efterlysninger

Indlægaf flicka » 3. jan 2018, 15:42

Daine skrev:
ina skrev:Muligvis et dumt spørgsmål, men..

Jeg har kig på et par (vandre)sko, som er på tilbud online. Der er en størrelsesvejledning på siden med mål på fod vs. størrelse på sko. Min fod er lige knap 24 cm, måske 23,8 eller 23,9. Størrelsen er enten 24 cm eller 24,5 cm. Skal jeg ikke vælge den der er 24,5? :genert:

Det ville jeg klart gøre, hellere en lille smule for stor end en hvor tåen rammer snuden. Og der er sikkert snører i skoen (?), så du kan stramme den fint til omkring foden.


Dette. Og vandrestøvler skal helst være lidt for store, ellers kan det hurtigt blive en mindre behagelig tur ned af bakke, hvor tåen kan støde imod snuden, hvis støvlerne er lidt for små. Og det kan give blå tånegle, i værste fald løse negle.
2
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn


A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Spørgsmål, anmeldelser og efterlysninger

Indlægaf ina » 3. jan 2018, 17:04

flicka skrev:
Daine skrev:
ina skrev:Muligvis et dumt spørgsmål, men..

Jeg har kig på et par (vandre)sko, som er på tilbud online. Der er en størrelsesvejledning på siden med mål på fod vs. størrelse på sko. Min fod er lige knap 24 cm, måske 23,8 eller 23,9. Størrelsen er enten 24 cm eller 24,5 cm. Skal jeg ikke vælge den der er 24,5? :genert:

Det ville jeg klart gøre, hellere en lille smule for stor end en hvor tåen rammer snuden. Og der er sikkert snører i skoen (?), så du kan stramme den fint til omkring foden.


Dette. Og vandrestøvler skal helst være lidt for store, ellers kan det hurtigt blive en mindre behagelig tur ned af bakke, hvor tåen kan støde imod snuden, hvis støvlerne er lidt for små. Og det kan give blå tånegle, i værste fald løse negle.


Tak for svar, begge to! :)
2
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Spørgsmål, anmeldelser og efterlysninger

Indlægaf girl_beat » 3. jan 2018, 18:25

Lisma skrev:
girl_beat skrev:Er Gardenias ankelstøvler lige så lækre, som jeg bilder mig ind? :genert: Har luret på nogen tidligere og nu er der jo udsalg rundt omkring, så måske jeg skulle springe ud i det...

Ja. Eller, synes de er som Billi Bi i kvaliteten, men dem er jeg også svært glad for.

Tak for input :gogo:

Nu har jeg klikket et par hjem, som jeg er meget spændt på!
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21755

Re: Spørgsmål, anmeldelser og efterlysninger

Indlægaf Pandesteg » 4. jan 2018, 09:28

Jeg har ca. 1400 kr på et gavekort til Magasin og jeg ville gerne købe en ny taske, som jeg kan bruge på mit nye arbejde, hvor jeg skal have en bærbar med mig.

Så leder altså efter en taske, som kan indeholde en bærbar PC samt lidt andre fornødenheder og gerne med opdelte rum, så det hele ikke ligger og roder. Og så skal den være i ægte læder og sart i farven.

Jeg er virkelig en klovn til at købe nye ting, så er der nogle, der har nogle gode bud på mærker/evt. modeller jeg skal kikke efter?
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9824
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1859
Likede indlæg: 9560

Re: Spørgsmål, anmeldelser og efterlysninger

Indlægaf Spjaerten » 4. jan 2018, 09:44

Pandesteg skrev:Jeg har ca. 1400 kr på et gavekort til Magasin og jeg ville gerne købe en ny taske, som jeg kan bruge på mit nye arbejde, hvor jeg skal have en bærbar med mig.

Så leder altså efter en taske, som kan indeholde en bærbar PC samt lidt andre fornødenheder og gerne med opdelte rum, så det hele ikke ligger og roder. Og så skal den være i ægte læder og sart i farven.

Jeg er virkelig en klovn til at købe nye ting, så er der nogle, der har nogle gode bud på mærker/evt. modeller jeg skal kikke efter?


Mit bedste bud er nok decadent. De virker som rigtig god kvalitet og meget klassiske. Liebeskind er heller ikke et dårlig bud, men synes de har en tendens til at lave “bløde” tasker.
2
Tryk på * :slem:
Deluca
Indlæg: 11
Tilmeldt: 30. dec 2017, 14:11
Kort karma: 0
Likede indlæg: 15

Re: Spørgsmål, anmeldelser og efterlysninger

Indlægaf Deluca » 5. jan 2018, 13:39

No1 skrev:Jeg har en Chanel jumbo i caviar, som jeg overvejer at sælge. Der er dog kommet nogle små rifter på tasken. Ikke synligt, medmindre man ser tæt på. Hvor stort et værditab vil I mene, at det giver? Jeg kan ikke finde ud af, hvad der er rimeligt. Hjælp. :genert:



Hvor gammel er tasken og er den ellers velholdt og plejet? Jeg ville nok søge råd ved en 3 brugtsælger selvom de selfølgelig skal have kommission.

Og så ville jeg ellers gemme tasken væk i et år eller mere før jeg ville beslutte mig for at sælge sådan en klassiker :love2:
0
This too shall pass
Deluca
Indlæg: 11
Tilmeldt: 30. dec 2017, 14:11
Kort karma: 0
Likede indlæg: 15

Re: Spørgsmål, anmeldelser og efterlysninger

Indlægaf Deluca » 5. jan 2018, 14:50

Att no.1
Ja det er mange penge. Skriv endelig hvordan det går med det
0
This too shall pass
Brugeravatar
Chachacha
Indlæg: 705
Tilmeldt: 3. sep 2015, 00:51
Kort karma: 104
Likede indlæg: 2116

Re: Spørgsmål, anmeldelser og efterlysninger

Indlægaf Chachacha » 5. jan 2018, 22:49

De perfekte "girlfriend jeans" - findes de? Jeg tænker noget i stil med https://www.freepeople.com/shop/501-ski ... &color=040

Men kunne godt bruge nogle erfaringer... Især fra andre petite under 165 :P

@StripesAddict var det ikke dig, der havde købt et par pæne fra Levi's?
0
StripesAddict
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 2. sep 2015, 15:58
Kort karma: 128
Likede indlæg: 1046

Re: Spørgsmål, anmeldelser og efterlysninger

Indlægaf StripesAddict » 6. jan 2018, 07:59

Chachacha skrev:De perfekte "girlfriend jeans" - findes de? Jeg tænker noget i stil med https://www.freepeople.com/shop/501-ski ... &color=040

Men kunne godt bruge nogle erfaringer... Især fra andre petite under 165 :P

@StripesAddict var det ikke dig, der havde købt et par pæne fra Levi's?


Jo! Vil klart anbefale 501 skinny modellen. De klassiske var håbløse på mig. Og så vil jeg anbefale dig at få vejledning i butikken på Amagertorv, de er dygtige. Mener også de lægger op derinde.
1
Brugeravatar
Chachacha
Indlæg: 705
Tilmeldt: 3. sep 2015, 00:51
Kort karma: 104
Likede indlæg: 2116

Re: Spørgsmål, anmeldelser og efterlysninger

Indlægaf Chachacha » 6. jan 2018, 09:21

StripesAddict skrev:
Chachacha skrev:De perfekte "girlfriend jeans" - findes de? Jeg tænker noget i stil med https://www.freepeople.com/shop/501-ski ... &color=040

Men kunne godt bruge nogle erfaringer... Især fra andre petite under 165 :P

@StripesAddict var det ikke dig, der havde købt et par pæne fra Levi's?


Jo! Vil klart anbefale 501 skinny modellen. De klassiske var håbløse på mig. Og så vil jeg anbefale dig at få vejledning i butikken på Amagertorv, de er dygtige. Mener også de lægger op derinde.

Tak for svar :kys: Jeg vil tage ind i butikken og høre dem ad.
0
Muspel
Indlæg: 3878
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 10745

Re: Spørgsmål, anmeldelser og efterlysninger

Indlægaf Muspel » 6. jan 2018, 10:03

Daine skrev:Okay, måske lidt dumt spørgsmål, men bær over med mig: Hvor tæt skal sko med lidt høje hæle sidde omkring forfoden? :genert:

Jeg har købt et par Ecco sko med 5,5 cm hæl og en lukket ‘snude’. Jeg går sjældent med sko med mere hæl end et par cm. Nu har jeg prøvet de nye sko og jeg synes de klemmer lidt omkring tæerne, men jeg kan også mærke, at mine fødder bliver presset lidt mere frem i skoen qua den lidt højere hæl. Er det bare sådan det skal føles eller kan jeg vinde noget ved at gå en størrelse op? Jeg tænker jo, at foden stadig bliver presset frem og at det bare efterlader et gab ved hælen :gruble:


Jeg er ikke sko-ekspert. Men. Jeg har sådan en gele-forfodssål, som er lidt småklistret- som gør at foden bliver der, hvor den skal. Det gør både, at de ikke gaber ved hælen og ikke klemmer om tæerne. Men det kræver jo så at der er plads til sådan en sål.
0
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36729

Re: Spørgsmål, anmeldelser og efterlysninger

Indlægaf Daine » 6. jan 2018, 10:07

Muspel skrev:
Daine skrev:Okay, måske lidt dumt spørgsmål, men bær over med mig: Hvor tæt skal sko med lidt høje hæle sidde omkring forfoden? :genert:

Jeg har købt et par Ecco sko med 5,5 cm hæl og en lukket ‘snude’. Jeg går sjældent med sko med mere hæl end et par cm. Nu har jeg prøvet de nye sko og jeg synes de klemmer lidt omkring tæerne, men jeg kan også mærke, at mine fødder bliver presset lidt mere frem i skoen qua den lidt højere hæl. Er det bare sådan det skal føles eller kan jeg vinde noget ved at gå en størrelse op? Jeg tænker jo, at foden stadig bliver presset frem og at det bare efterlader et gab ved hælen :gruble:


Jeg er ikke sko-ekspert. Men. Jeg har sådan en gele-forfodssål, som er lidt småklistret- som gør at foden bliver der, hvor den skal. Det gør både, at de ikke gaber ved hælen og ikke klemmer om tæerne. Men det kræver jo så at der er plads til sådan en sål.

Det ville der ikke være plads til i disse sko. De er blevet sendt retur, sko der klemmer tæerne får jeg ikke brugt :)
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Muspel
Indlæg: 3878
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 10745

Re: Spørgsmål, anmeldelser og efterlysninger

Indlægaf Muspel » 6. jan 2018, 11:54

Daine skrev:
Muspel skrev:
Daine skrev:Okay, måske lidt dumt spørgsmål, men bær over med mig: Hvor tæt skal sko med lidt høje hæle sidde omkring forfoden? :genert:

Jeg har købt et par Ecco sko med 5,5 cm hæl og en lukket ‘snude’. Jeg går sjældent med sko med mere hæl end et par cm. Nu har jeg prøvet de nye sko og jeg synes de klemmer lidt omkring tæerne, men jeg kan også mærke, at mine fødder bliver presset lidt mere frem i skoen qua den lidt højere hæl. Er det bare sådan det skal føles eller kan jeg vinde noget ved at gå en størrelse op? Jeg tænker jo, at foden stadig bliver presset frem og at det bare efterlader et gab ved hælen :gruble:


Jeg er ikke sko-ekspert. Men. Jeg har sådan en gele-forfodssål, som er lidt småklistret- som gør at foden bliver der, hvor den skal. Det gør både, at de ikke gaber ved hælen og ikke klemmer om tæerne. Men det kræver jo så at der er plads til sådan en sål.

Det ville der ikke være plads til i disse sko. De er blevet sendt retur, sko der klemmer tæerne får jeg ikke brugt :)


Men hvis du får nummeret større vil det måske gøre du undgik gabet bagtil?
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19608
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46088

Re: Spørgsmål, anmeldelser og efterlysninger

Indlægaf LadyFox » 6. jan 2018, 11:57

Hvor går man hen efter billige solbriller i januar?
0
...
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9824
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1859
Likede indlæg: 9560

Re: Spørgsmål, anmeldelser og efterlysninger

Indlægaf Spjaerten » 6. jan 2018, 12:07

LadyFox skrev:Hvor går man hen efter billige solbriller i januar?

Altså med styrke eller “bare” mærke exvis rayban, Prada etc.?
0
Tryk på * :slem:

Tilbage til "Mode"