Spørgsmål, anmeldelser og efterlysninger

Er UGG støvler stadig fede? Og hvad skal man købe til vinter? Del dine modetips her.
Brugeravatar
Spjaerten
Kort karma: 1235
Likede indlæg: 4466

Re: Spørgsmål, anmeldelser og efterlysninger

Indlægaf Spjaerten » 22. apr 2018, 21:50

No1 skrev:Hvordan pakker I jeres garderobe ned, når I flytter?
Er det i kasser, sække, tasker .. noget fjerde?

Tasker & kufferter.
Alt på bøjler er flyttet på bøjler. Direkte ind på bagsæde i en bil, og direkte ind i skab eller på tøjstativ.
1
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
Filipai
Kort karma: 618
Likede indlæg: 4566

Indlægaf Filipai » 22. apr 2018, 22:03

Sko bliver pakket i billige badehætter fra eBay, tøjet på bøjler får smidt en stor pose omkring sig og flyttet direkte.
Resterende bliver pakket i kufferter/tasker, og enkelte ting i ikea poser.
Og så altid pakke en lille taske med det fra garderoben man skal bruge de første dage, hvis man ikke orker at pakke ud lige efter flytningen :genert:
1
Brugeravatar
Juki
Kort karma: 783
Likede indlæg: 14749

Indlægaf Juki » 22. apr 2018, 22:53

Jeg synes flyttekasser er lettest at håndtere og stable/pakke. Det er også ret nemt at putte skoæsker direkte ned i fx.

Men drejer det sig om en mindre mængde, der ikke fylder mere end et par sække, eller det skal kunne transporteres i en bil så er en affaldssæk måske mere handy. Når jeg giver tøj og sko til genbrug så pakker jeg det bare i sække, men det er som regel heller ikke så mange af gangen, men jeg hader også at bære fyldte, tunge plastiksække fordi det er besværligt pga. den manglende hank eller lignende :genert:

Er det flyttemænd der skal pakke og flytte? Jeg synes de plejer at foretrække flyttekasser :)
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Little_Woman
Kort karma: 341
Likede indlæg: 3037

Indlægaf Little_Woman » 23. apr 2018, 05:15

Når jeg selv flytter i kolonihaven/retur smider jeg altid tøj i IKEA-poser. De er nemme at bære pga skulderstroppen.
1
Nu med fugl
Brugeravatar
Pandesteg
Kort karma: 617
Likede indlæg: 6335

Indlægaf Pandesteg » 23. apr 2018, 06:35

Fylder alt hvad vi har af kufferter, sportstasker osv. Resten ryger i flyttekasser. Sorte sække er uhandy og går nemt i stykker. Er min erfaring i hvert fald.
1
I don't follow rules. I follow dogs. On Instagram.
Brugeravatar
Sustentaculum
Kort karma: 42
Likede indlæg: 507

Indlægaf Sustentaculum » 23. apr 2018, 07:19

Jeg så en pige med en kjole, og den var simpelthen så fin, men jeg aner ikke hvordan jeg skal finde ud af hvor den er fra. Måske i kan hjælpe?

Den er mørkeblå/sort går til lige over knæet, og har korte ærmer, og så er den lidt løs i det med "elastik" i taljen. Stoffet er tyndt og små gennemsigtigt, og så er der trykt forholdvis store (en-krone str.) guld prikker, der er er forbundet med linier..

... Siger det jer noget som helst?
0
Brugeravatar
Neenah
Kort karma: 302
Likede indlæg: 3156

Indlægaf Neenah » 23. apr 2018, 10:15

Sustentaculum skrev:Jeg så en pige med en kjole, og den var simpelthen så fin, men jeg aner ikke hvordan jeg skal finde ud af hvor den er fra. Måske i kan hjælpe?

Den er mørkeblå/sort går til lige over knæet, og har korte ærmer, og så er den lidt løs i det med "elastik" i taljen. Stoffet er tyndt og små gennemsigtigt, og så er der trykt forholdvis store (en-krone str.) guld prikker, der er er forbundet med linier..

Mbym? https://goo.gl/images/GGntm7
3
Brugeravatar
Sustentaculum

Indlægaf Sustentaculum » 23. apr 2018, 10:35

Neenah skrev:
Sustentaculum skrev:Jeg så en pige med en kjole, og den var simpelthen så fin, men jeg aner ikke hvordan jeg skal finde ud af hvor den er fra. Måske i kan hjælpe?

:klap:

Hvor er du god. Jeg har googlet mig gul og grøn uden resultat :D
0
Brugeravatar
Neenah
Kort karma: 302
Likede indlæg: 3156

Indlægaf Neenah » 23. apr 2018, 10:54

Sustentaculum skrev:
Neenah skrev:

Jeg har selv savlet over den i flere måneder :-D
0
Brugeravatar
Zonta
Kort karma: 155
Likede indlæg: 1644

Indlægaf Zonta » 23. apr 2018, 11:02

Lige et pip omkring H&M-returnering... Man får nu (som H&M Club kunde) gratis fragt OG retur på online køb :banan: Da der sidste år blev indført ny app og hjemmeside, blev der samtidig skiftet system hos dem, så man fremover skulle medbringe kvitteringen, som man får på mail, hvis man skulle returnere i butik. Og de er vist blevet ret så strikse med returneringer ude i butikkerne.

Nå, men når I sender noget tilbage, så sørg for jeres egen skyld for at få en kvittering på, at den er sendt! Enten som indleveringskvittering fra postbutikken (der er et felt, der hedder "Returpakke", hvor man blot skriver sit pakkenummer og så får et stempel på den. Eller aflever i en pakkeboks og få en kvittering der. Der scanner man bare stregkoden, smider pakken i den boks, der åbner og så kan man få kvittering udprintet eller på mail. Det koster i øvrigt ikke noget.
Grunden til det her er, at pakken er kundens ansvar indtil H&M har modtaget den retur - og hvis PostNord smider den væk, er det kunden selv, der skal gøre krav mod PostNord og det kan være noget værre bøvl. Desuden er der ikke meget H&Ms kundeservice kan gøre, hvis man står med en pakke, der aldrig er nået til H&M. Jeg stoppede med at arbejde derinde (i kundeservice) i november, så jeg ved ikke om der er indført strengere regler ligesom i butikkerne, men det er bare så ærgerligt at have sendt en masse retur og så man ikke kan få pengene for det.
1
Brugeravatar
Sustentaculum

Indlægaf Sustentaculum » 23. apr 2018, 11:04

Neenah skrev:
Sustentaculum skrev:
Neenah skrev:

Jeg har selv savlet over den i flere måneder :-D

Den er også så flot. Men tilsyneladende udsolgt alle vegne :cuss: Sig til hvis du finder den et sted :D
0
Brugeravatar
Juki

Indlægaf Juki » 23. apr 2018, 15:27

Zonta skrev:Lige et pip omkring H&M-returnering... Man får nu (som H&M Club kunde) gratis fragt OG retur på online køb :banan: Da der sidste år blev indført ny app og hjemmeside, blev der samtidig skiftet system hos dem, så man fremover skulle medbringe kvitteringen, som man får på mail, hvis man skulle returnere i butik. Og de er vist blevet ret så strikse med returneringer ude i butikkerne.

Nå, men når I sender noget tilbage, så sørg for jeres egen skyld for at få en kvittering på, at den er sendt! Enten som indleveringskvittering fra postbutikken (der er et felt, der hedder "Returpakke", hvor man blot skriver sit pakkenummer og så får et stempel på den. Eller aflever i en pakkeboks og få en kvittering der. Der scanner man bare stregkoden, smider pakken i den boks, der åbner og så kan man få kvittering udprintet eller på mail. Det koster i øvrigt ikke noget.
Grunden til det her er, at pakken er kundens ansvar indtil H&M har modtaget den retur - og hvis PostNord smider den væk, er det kunden selv, der skal gøre krav mod PostNord og det kan være noget værre bøvl. Desuden er der ikke meget H&Ms kundeservice kan gøre, hvis man står med en pakke, der aldrig er nået til H&M. Jeg stoppede med at arbejde derinde (i kundeservice) i november, så jeg ved ikke om der er indført strengere regler ligesom i butikkerne, men det er bare så ærgerligt at have sendt en masse retur og så man ikke kan få pengene for det.

Tak for tippet med gratis fragt og retur :klap:

Ang. det med retur så er det værd at være opmærksom på uanset hvad man sender retur og hvortil :)
1

No1
Kort karma: 139
Likede indlæg: 1921

Indlægaf No1 » 24. apr 2018, 09:00

Tak for al input. :D

Spjaerten skrev:

Tasker & kufferter.
Alt på bøjler er flyttet på bøjler. Direkte ind på bagsæde i en bil, og direkte ind i skab eller på tøjstativ.

Jeg har ikke så mange kufferter, men hælder også til at bøjle så meget op som muligt.. :gruble:

Filipai skrev:

Sko bliver pakket i billige badehætter fra eBay, tøjet på bøjler får smidt en stor pose omkring sig og flyttet direkte.
Resterende bliver pakket i kufferter/tasker, og enkelte ting i ikea poser.
Og så altid pakke en lille taske med det fra garderoben man skal bruge de første dage, hvis man ikke orker at pakke ud lige efter flytningen :genert:

Jeg har vasket hele min garderobe igennem, så vil gerne undgå sække for, at tøjet ikke kommer til at lugte af plastik.

IKEA poser er faktisk et rigtigt godt bud! Dem har jeg rigeligt af... :genert:

Juki skrev:

Jeg synes flyttekasser er lettest at håndtere og stable/pakke. Det er også ret nemt at putte skoæsker direkte ned i fx.

Men drejer det sig om en mindre mængde, der ikke fylder mere end et par sække, eller det skal kunne transporteres i en bil så er en affaldssæk måske mere handy. Når jeg giver tøj og sko til genbrug så pakker jeg det bare i sække, men det er som regel heller ikke så mange af gangen, men jeg hader også at bære fyldte, tunge plastiksække fordi det er besværligt pga. den manglende hank eller lignende :genert:

Er det flyttemænd der skal pakke og flytte? Jeg synes de plejer at foretrække flyttekasser :)

Det er heldigvis et flyttefirma, der skal flytte mine ting denne gang.... Måske det er dét værd at pakke det ned i flyttekasser. :gruble: Skal lige vurdere, hvor meget tøj jeg egentlig har. :D

Little_Woman skrev:

Når jeg selv flytter i kolonihaven/retur smider jeg altid tøj i IKEA-poser. De er nemme at bære pga skulderstroppen.

Super idé også. :)

Pandesteg skrev:

Fylder alt hvad vi har af kufferter, sportstasker osv. Resten ryger i flyttekasser. Sorte sække er uhandy og går nemt i stykker. Er min erfaring i hvert fald.

Ja, tænker også sække er en dårlig idé, medmindre det er til evt. vasketøj. :)
1
Don't get so tolerant that you tolerate intolerance.
Brugeravatar
Juki

Indlægaf Juki » 24. apr 2018, 16:38

Den her type bluse/krave, har den et dansk navn? Jeg stoler ikke helt på Googles forslag om at søge på "fisse bue" :lol2: De var vældig populære for år tilbage. Jeg har søgt på forskellige navne på kraver, men det er jo en hel videnskab i sig selv. Et sted stod der det hed en "Ascot krave", men der kommer mest charmeklude og lignende frem.

Billede

Billede

Billede

Billede
0

Akehurst2
Kort karma: 576
Likede indlæg: 12200

Indlægaf Akehurst2 » 24. apr 2018, 17:25

Jeg skulle mene at "pussy bow" skulle finde tilsvarende bluser.
0

Tilbage til "Mode"