November 2017 - Fællestråd

Brugeravatar
Afskylia
Indlæg: 529
Tilmeldt: 7. jan 2016, 12:07
Kort karma: 62
Likede indlæg: 1295

Re: November 2017 - Fællestråd

Indlægaf Afskylia » 13. nov 2017, 09:24

Ally skrev:Den indeværende uge er såmænd gået fint; dog præget af træthed og forkølelse, hvorfor træningen ikke blev til så meget. To gåture og en PT-træning, men jeg satser på, at det bliver bedre i den kommende uge.

Her til aften har jeg mailet med PT'eren. Det vil, for os begge, gøre det hele nemmere, at vi har nogle faste dage, hvor vi træner sammen. Så - den næste måned skal vi ses minimum to gange om ugen.

Næste uges mål
- Drikke vand
- Neglepleje
- Mindst 2 x træning i FW - evt. svømning og gåture
- Huske fiskeolie, multivitamin og kreatin
- Minimere sukker


Var der ikke noget med at du har været på date :fløjt: ?
0
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4691
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: November 2017 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 13. nov 2017, 09:53

Afskylia skrev:Var der ikke noget med at du har været på date :fløjt: ?

Jo :genert: Det gik godt. Han virkede sød og jeg følte mig tilpas i hans selskab. Jeg ved bare ikke, om jeg er klar til dates m.m. Det er kun lidt over et halvt år siden, at jeg kom ud af et meget langt forhold. Jeg kan mærke, at jeg har brug for at finde mig selv.
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Afskylia
Indlæg: 529
Tilmeldt: 7. jan 2016, 12:07
Kort karma: 62
Likede indlæg: 1295

Re: November 2017 - Fællestråd

Indlægaf Afskylia » 13. nov 2017, 10:01

Ally skrev:
Afskylia skrev:Var der ikke noget med at du har været på date :fløjt: ?

Jo :genert: Det gik godt. Han virkede sød og jeg følte mig tilpas i hans selskab. Jeg ved bare ikke, om jeg er klar til dates m.m. Det er kun lidt over et halvt år siden, at jeg kom ud af et meget langt forhold. Jeg kan mærke, at jeg har brug for at finde mig selv.


Det lyder som en god idé at lytte til din mavefornemmelse. :) hvad med ham, ville han ses igen?
0
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4691
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: November 2017 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 13. nov 2017, 10:15

Afskylia skrev:Det lyder som en god idé at lytte til din mavefornemmelse. :) hvad med ham, ville han ses igen?

Tak :kys: Det ved jeg ikke. Vi aftalte, at vi skulle skrives ved, men det er ikke sket (endnu).
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
godtnavn
Indlæg: 11092
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1088
Likede indlæg: 12838

Re: November 2017 - Fællestråd

Indlægaf godtnavn » 13. nov 2017, 10:45

Denne uges mål afhænger af hvor længe jeg er syg. Men da jeg allerede har det bedre end i går regner jeg med at have de kommende mål, men vil min krop ikke blive frisk så er målet bare at komme igennem ugen og give Luna nogle gode dage trods manglende energi :)

Men hey, jeg er rask i morgen, ik?

Mål:

- Kun drikke vand (gælder fra jeg er rask, tager med fuldt overlæg en juice med hjem når jeg handler senere)
- Tabe 700 g (lykkes det så er der røget 1 BMI point på 4 uger :banan: )
- Lave madplan (og følge den)
0
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: November 2017 - Fællestråd

Indlægaf Stitch » 16. nov 2017, 08:46

Jeg skal til at holde fokus. Det har jeg overhovedet ikke gjort denne uge. Har haft møgtravlt og været nede og træne i myldretiden :forvirret2: Fanme det dummeste man kan gøre.

Men ja.. Skal tage mig sammen.
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
FrøkenM
Indlæg: 6626
Tilmeldt: 10. okt 2015, 09:05
Kort karma: 1180
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9490

Re: November 2017 - Fællestråd

Indlægaf FrøkenM » 16. nov 2017, 09:08

Jeg overvejer at melde mig helt ud af november :genert:

Smerter og eksamensstress er en virkelig elendig kombination. Jeg har ikke trænet. Overhovedet. Maden er nogenlunde men kunne være bedre. Men jeg får da i det mindste hjemmelavet mad så det må være et lille plus.
1
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4691
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: November 2017 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 16. nov 2017, 12:08

Hele sidste uge var jeg forkølet og havde på fornemmelsen, at der var sygdom på vej. Ganske rigtigt. Søndag-onsdag var jeg syg og raskmeldte mig i morges. Ingen undervisning gjorde, at jeg kunne arbejde hjemme - og træne sammen med PT'eren. Han er intet mindre end fantastisk! Motiverende og fuld af rosende ord. I love it! :love:

Resten af måneden står på et "Ryd ud i skabe og fryser"-projekt. Jeg har lavet madplan ud fra det, jeg har liggende i fryseren og køkkenskabene. Personligt gør det mig intet at spise fx. kylling i karry eller lasagne flere dage i træk, men jeg kan godt mærke, at det kræver tilvænning ikke at have to indkomster og være fælles om udgifterne :s
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Afskylia
Indlæg: 529
Tilmeldt: 7. jan 2016, 12:07
Kort karma: 62
Likede indlæg: 1295

Re: November 2017 - Fællestråd

Indlægaf Afskylia » 17. nov 2017, 06:44

Ally skrev:Hele sidste uge var jeg forkølet og havde på fornemmelsen, at der var sygdom på vej. Ganske rigtigt. Søndag-onsdag var jeg syg og raskmeldte mig i morges. Ingen undervisning gjorde, at jeg kunne arbejde hjemme - og træne sammen med PT'eren. Han er intet mindre end fantastisk! Motiverende og fuld af rosende ord. I love it! :love:

Resten af måneden står på et "Ryd ud i skabe og fryser"-projekt. Jeg har lavet madplan ud fra det, jeg har liggende i fryseren og køkkenskabene. Personligt gør det mig intet at spise fx. kylling i karry eller lasagne flere dage i træk, men jeg kan godt mærke, at det kræver tilvænning ikke at have to indkomster og være fælles om udgifterne :s


Fedt med den personlige træner. Det er jeg godt nok lidt misundelig på og fedt du er rask igen :)
0
Brugeravatar
Afskylia
Indlæg: 529
Tilmeldt: 7. jan 2016, 12:07
Kort karma: 62
Likede indlæg: 1295

Re: November 2017 - Fællestråd

Indlægaf Afskylia » 17. nov 2017, 06:55

Jeg Var på vægten i morges og den har tget et lille nyk ned igen. Nu er jeg halvejs. Jeg har tabt 4,2 og mangler 4,2 kg. Det har godt nok været nogle stædige kg og det har taget laaang tid. :/ For 8 mdr siden startede jeg nyt arbejde med mere stillesiddende arbejde og kantineordning og i jeg tog 4-5 kg på i løbet af 2 mdr. :s

Jeg ved heller ikke om jeg kommer helt i mål, da målet måske var lidt for ambitiøst. Jeg ligger også inden for normalt BMI og det kan også være det er derfor kiloene sidder så godt fast.
0
godtnavn
Indlæg: 11092
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1088
Likede indlæg: 12838

Re: November 2017 - Fællestråd

Indlægaf godtnavn » 17. nov 2017, 11:05

Jeg har taget ½ kg på denne uge... Men jeg spiste også usundt i lørdags, men den klarer forventning at resten af ugen ville kører sundt og med masser af bevægelse, men lagde mig syg søndag og er stadig ikke 100% på toppen endnu, så det har været en skod uge både madmæssigt men især motionsmæssigt, nu begynder det dog at være bedre og jeg har gået en lang tur i dag med barnevognen, planen er at jeg taber det halve kg og mere til i næste uge. Optimalt smider jeg 1,3 så jeg kan få rundet et BMI point men det er nok liiiige ambitiøst nok på en uge, så jeg tænker 800 g må være næste uges mål (jeg vejer mig fredag, så vægtmæssigt er mål fredag-fredag).
0
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: November 2017 - Fællestråd

Indlægaf ManicNinja » 17. nov 2017, 12:33

Her går det fortsat godt med mad og motion - bortset fra nogle usædvanligt lækre smørbagte og cremefyldte dobbeltsmåkager forleden, er jeg en artig dreng :D Vægten står lidt stille lige nu - men den gør det et pænt sted, så no probs.

Jeg har i øvrigt lige knoklet med rengøring inden familiebesøg - er gennemsvedt. Mon ikke det kunne tælle for en ekstra træning? :D
0
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
godtnavn
Indlæg: 11092
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1088
Likede indlæg: 12838

Re: November 2017 - Fællestråd

Indlægaf godtnavn » 18. nov 2017, 16:44

Nå, jeg har fået mens, og jeg kan huske fra sidst jeg havde normal mens (1½ år siden grundet graviditet og amning) at jeg normalt tog 1-2 kg på som så forsvandt igen, så måske er det slet ikke så slemt at vægten sagde +½ kg.

I dag har jeg fået cyklet en lang tur og maden har været god. Så nu skal jeg bare fortsætte i dette spor så bliver det godt at veje mig på fredag :D
1
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4691
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: November 2017 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 19. nov 2017, 10:24

Den snart forgangne uge har været præget af sygdom, hvorfor opdateringen af nedenstående mål heller ikke just er noget at råbe hurra for.

Opdatering
- Drikke vand Nej. Bare nej.
- Neglepleje Heller ikke...
- Mindst 2 x træning i FW - evt. svømning og gåture Tjek! 2 x PT-træning og gåtur
- Huske fiskeolie, multivitamin og kreatin Tjek!
- Minimere sukker Nej. Bare nej.

***

Arbejde, arbejde og mere arbejde kommer til at præge den kommende uge. Og 2 x træning med PT'eren :klap: Målene for den kommende uge bliver de samme som de sidste mange uger, så der er ikke rigtig grund til at skrive dem op.
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
godtnavn
Indlæg: 11092
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1088
Likede indlæg: 12838

Re: November 2017 - Fællestråd

Indlægaf godtnavn » 19. nov 2017, 18:29

Mål den næste uge:

KUN drikke vand (og nok)
Huske vitaminpiller
Cykle tur med baby hver dag (undtagen torsdag)
Kun spise sukker onsdag hvor jeg har en kage-date med kæresten (vi kalder det bryllupsforberelse)
Tabe 1 kg
0

Tilbage til "Sund og/eller slank"