En lækker Lathyrus

Brugeravatar
Lathyrus
Kort karma: 67
Likede indlæg: 1589

Re: En lækker Lathyrus

Indlægaf Lathyrus » 16. nov 2018, 14:31

15 km gåtur er tilbagelagt - så i aften vil jeg smide mig i sofaen med rigtig go samvittighed :)
6
Brugeravatar
Lathyrus

Indlægaf Lathyrus » 18. nov 2018, 13:15

I går tog jeg en pause fra træning - besøgte min gamle mormor og hyggede med mand og børn.

Men det blir jo ikk ved med at gå, så i dag slæbte jeg min søn med på en 8 km løbetur hvor han cyklede ved siden af mig.
Jeg løb 5 km uden pause/gå, så gik jeg 1 km op af en meget lang og sej bakke og løb derefter de sidste 2 km hjem. Det er flere år siden jeg har kunnet løbe så langt uden pause og løbe så mange km samlet.

Føler mig ret sej :pompom:
9
Brugeravatar
Lathyrus

Indlægaf Lathyrus » 19. nov 2018, 05:15

I dag er det præcist 4 uger siden jeg startede på mit vægttab.

Det er blevet til 6,4 kg :D

Og jeg er kommet igennem weekenden uden at tage på :banan:

Startvægt: 80,7
Vægt efter 4 uger: 74,3

Delmål pr 1/12: 73,5
Målvægt: 70,0
5
Brugeravatar
Lathyrus

Indlægaf Lathyrus » 19. nov 2018, 14:54

Sagde nej tak til kage på arbejde i dag - åh hvor jeg synes de situationer er svære!!

Jeg kan sagtens undlade at købe slik og kage, men det er så svært at sige nej når jeg bliver budt. Både fordi det står der og frister og fordi jeg nødigt vil såre giveren og også nødigt vil påkalde mig opmærksomhed ved at skille mig ud fra de andre.

Hader de der situationer og der bliver kun flere af dem som julen nærmer sig :mellow:
0
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Kort karma: 166
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 2404

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 19. nov 2018, 20:02

Jeg tror nogle gange er det vigtigt at "glemme" vægten lidt under et vægttab og fokusere på præcis hvor meget godt man rent faktisk gør for sig selv, bare ved at ændre motionsvaner og tænke mere over hvad man putter i munden.

Ved at gå i moderat tempo 30 minutter om dagen har du 50% mindre risiko for alvorlige livsstilssydomme. Det er altså meget du gør for dig selv (og derved indirekte din familie) bare ved at motionere lidt mere. Det er ikke noget der nødvendigvis kommer til at vise sig på din vægt, hverken i fedtprocent eller muskelmasse. Du kan ikke tage og føle på det - men du har stadig gjort noget super godt for din krop!

Så hvis du kører lidt træt i vægten, så synes jeg virkelig du skal holde fast i at bare det at gøre en indsats allerede har gjort en kæmpe forskel - også selvom du stadig har et par kilo tilbage før du når dit mål :)

Derudover vil jeg bare sige godt gået, 6.4 kg er et godt stykke af vejen :banan:
6
Brugeravatar
Lathyrus

Indlægaf Lathyrus » 19. nov 2018, 20:08

TakeAChanceOnMe skrev:Jeg tror nogle gange er det vigtigt at "glemme" vægten lidt under et vægttab og fokusere på præcis hvor meget godt man rent faktisk gør for sig selv, bare ved at ændre motionsvaner og tænke mere over hvad man putter i munden.

Ved at gå i moderat tempo 30 minutter om dagen har du 50% mindre risiko for alvorlige livsstilssydomme. Det er altså meget du gør for dig selv (og derved indirekte din familie) bare ved at motionere lidt mere. Det er ikke noget der nødvendigvis kommer til at vise sig på din vægt, hverken i fedtprocent eller muskelmasse. Du kan ikke tage og føle på det - men du har stadig gjort noget super godt for din krop!

Så hvis du kører lidt træt i vægten, så synes jeg virkelig du skal holde fast i at bare det at gøre en indsats allerede har gjort en kæmpe forskel - også selvom du stadig har et par kilo tilbage før du når dit mål :)

Derudover vil jeg bare sige godt gået, 6.4 kg er et godt stykke af vejen :banan:

Tak :kys: Det var et dejligt indlæg.

Du har helt ret! Jeg er super fokuseret på vægten fordi jeg er træt af min mavedelle og bukser der er for stramme. Og jeg vil bare af med de kilo nu nu NU og få en pæn figur igen.
Men du har jo helt ret i at helbreddet er det vigtigste i bund og grund - det skal jeg huske når vægten står stille.
0
Brugeravatar
Lathyrus

Indlægaf Lathyrus » 21. nov 2018, 05:18

Så nåede jeg mit delmål :banan: :banan: :banan:

Jeg havde sat mig for at nå 73,5 d. 1 december.

Vægt i dag: 73,4 :pompom:
10
Brugeravatar
Lathyrus

Indlægaf Lathyrus » 23. nov 2018, 05:17

Så er der gået en måned :)

23/10: 80,7 kg
23/11: 73,3 kg

Jeg har ikke drukket alkohol overhovedet, har kun drukket en halv cola og spist et enkelt stykke kage i den måned.

Og jeg er kommet igang med at træne igen :)

Er meget stolt af mig selv :banan:
11
Brugeravatar
Lathyrus

Indlægaf Lathyrus » 26. nov 2018, 12:21

Weekenden bød på barnedåb med brunch, så det kostede 100 g på vægten. Ok billigt sluppet synes jeg.

I dag har jeg løbet (og gået en lille smule) 8 km på 49komma-noget min. De første 5 km tog 30komma-noget minutter.
Det er ny rekord for mig og føles vildt fedt :D

De samme 8 km tog mig 54 min sidst jeg tog den tur, hvor jeg gik lidt mere.
4
Brugeravatar
Lathyrus

Indlægaf Lathyrus » 1. dec 2018, 07:49

Glædelig 1. december :jule:

Jeg havde jo et delmål som hed 73,5 kg på denne dato.
Og dagens vejning viste 72,2

Samlet vægttab siden 23/10: 8,5 kg :deer:
9
Brugeravatar
Lathyrus

Indlægaf Lathyrus » 6. dec 2018, 06:10

Må lige blære mig lidt - vægten viste 71,3 her til morgen :banan:
Et tab på 9,4 siden 23/10

Mit december-mål er egentlig bare at holde vægten stabil og jeg har givet plads til småkager og æbleskiver i løbet af ugen hvor der har været et par arrangementer. Men har alligevel tabt mig, nok fordi jeg bliver bedre og bedre til at løbe og virkelig kan gi den gas når jeg er afsted.

Weekenden byder på meget mad af den usunde og julede slags og jeg ved det kommer til at påvirke vægten, så det er rart at have et godt stykke op til de 73,5 som var den “stabile julevægt” jeg gerne ville holde i december.

Og en tilføjelse: Har i dag løbet 5,15 km på 29:44 det er ny rekord på tid.
7
Brugeravatar
Lathyrus

Indlægaf Lathyrus » 10. dec 2018, 05:38

Hold nu op jeg er i chok over hvor meget sådan en weekend kan betyde på vægten :shock:

Har været afsted med arbejde fra fredag middag til søndag eftermiddag. Menuen har stået på pizza, 2 retters middag, hotel-morgenmad med hvidt brød og juice, sandwich, slik osv osv.

Jeg drak ikke alkohol, men spiste hvad der blev serveret og i morgenmadsbuffeten spiste jeg efter lyst, ikke efter kalorier.

Resultat: + 2,3 kg :nerve:
0
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 2345
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 22445

Indlægaf kidkomb » 10. dec 2018, 06:18

Lathyrus skrev:Hold nu op jeg er i chok over hvor meget sådan en weekend kan betyde på vægten :shock:

Har været afsted med arbejde fra fredag middag til søndag eftermiddag. Menuen har stået på pizza, 2 retters middag, hotel-morgenmad med hvidt brød og juice, sandwich, slik osv osv.

Jeg drak ikke alkohol, men spiste hvad der blev serveret og i morgenmadsbuffeten spiste jeg efter lyst, ikke efter kalorier.

Du må forsøge at glæde dig over at det primært er væske din krop ophober,.når du tager så meget på, på så kort tid.

Og hvor er det i det hele taget et flot, flot vægttab du har klaret. Super godt gået!
0
Min yndlingsstilling er søstjernen.
Brugeravatar
Lathyrus

Indlægaf Lathyrus » 10. dec 2018, 07:25

kidkomb skrev:
Lathyrus skrev:Hold nu op jeg er i chok over hvor meget sådan en weekend kan betyde på vægten :shock:

Du må forsøge at glæde dig over at det primært er væske din krop ophober,.når du tager så meget på, på så kort tid.

Og hvor er det i det hele taget et flot, flot vægttab du har klaret. Super godt gået!

Tusind tak :)

Jeg ved godt at det heldigvis primært er væske, men er stadig noget overrasket over hvordan 2 døgn med usund mad kan påvirke kroppen.

Men jeg nød at glemme vægt, kalorier og træning for en stund og bare hygge mig. Så ska jeg nok komme tilbage til den sunde livsstil igen fra i dag og få bugt med de kilo det kostede.
0

Tilbage til "Sund og/eller slank"