Fælles vægttabstråd

Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf MyGirl » 25. jun 2019, 06:00

Min dag i går var god!

Morgen: havregrød
Frokost: salat, lidt rejer og noget grønt i tomatsovs
Eftermiddag: 1 pære
Aften: 1 kyllingeoverlår med pastasalat
Sen aften: 1 brevcappuchino

Sædvanlige 12 km på cykel
2
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf MyGirl » 25. jun 2019, 06:04

FruKuk skrev:Jeg undrer mig dog over, at jeg faktisk ikke synes, at jeg kan se, at jeg har tabt mig. Ej heller mærke det på mit tøj. Hvor meget mon man skal tabe sig for at gå en størrelse ned?


Hvor er det sejt, du er ved at være i mål med 2. delmål :banan:

Tror det er MEGET forskelligt, hvor meget og hvornår man rykker i størrelser. Jeg tror, jeg har tabt i omegnen af 15-20 kg, og jeg er 2-3 størrelser nede i jeans, men i nogle toppe f.eks. er jeg stadig i samme størrelse. Det kommer vildt meget an på snit osv. (Og så nok også ens størrelse og bygning, da man startede.)

Hvor meget er det, du har tabt indtil videre?
1
HappyHippo
Indlæg: 2538
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:16
Kort karma: 171
Likede indlæg: 4394

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf HappyHippo » 25. jun 2019, 10:13

Jeg har måtte indse, jeg ikke skal tabe mig, tværtimod, så derfor er jeg ikke aktiv længere. Men jeg følger stadig lidt med og hepper på jer andre.
2
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3441
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 273
Likede indlæg: 3074

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Alphilia » 25. jun 2019, 10:36

FruKuk skrev:Jeg undrer mig dog over, at jeg faktisk ikke synes, at jeg kan se, at jeg har tabt mig. Ej heller mærke det på mit tøj. Hvor meget mon man skal tabe sig for at gå en størrelse ned?


Jeg begyndte først at gå ned i tøjstørrelse omkring de 5-10 tabte kg, men kunne mærke det før.
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf MyGirl » 25. jun 2019, 11:10

Det er lige gået op for mig, at der er under 2,5 måned tilbage til bryllup, og hvor 3 af ugerne er ferie :shock: :shock: :shock:

Det er jo INGEN tid!
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf FruKuk » 25. jun 2019, 11:25

MyGirl skrev:
FruKuk skrev:Jeg undrer mig dog over, at jeg faktisk ikke synes, at jeg kan se, at jeg har tabt mig. Ej heller mærke det på mit tøj. Hvor meget mon man skal tabe sig for at gå en størrelse ned?


Hvor er det sejt, du er ved at være i mål med 2. delmål :banan:

Tror det er MEGET forskelligt, hvor meget og hvornår man rykker i størrelser. Jeg tror, jeg har tabt i omegnen af 15-20 kg, og jeg er 2-3 størrelser nede i jeans, men i nogle toppe f.eks. er jeg stadig i samme størrelse. Det kommer vildt meget an på snit osv. (Og så nok også ens størrelse og bygning, da man startede.)

Hvor meget er det, du har tabt indtil videre?


9 kg, så synes jo egentlig, at det både burde kunne ses og mærkes på tøjet.
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf MyGirl » 25. jun 2019, 12:05

FruKuk skrev:
MyGirl skrev:
FruKuk skrev:Jeg undrer mig dog over, at jeg faktisk ikke synes, at jeg kan se, at jeg har tabt mig. Ej heller mærke det på mit tøj. Hvor meget mon man skal tabe sig for at gå en størrelse ned?


Hvor er det sejt, du er ved at være i mål med 2. delmål :banan:

Tror det er MEGET forskelligt, hvor meget og hvornår man rykker i størrelser. Jeg tror, jeg har tabt i omegnen af 15-20 kg, og jeg er 2-3 størrelser nede i jeans, men i nogle toppe f.eks. er jeg stadig i samme størrelse. Det kommer vildt meget an på snit osv. (Og så nok også ens størrelse og bygning, da man startede.)

Hvor meget er det, du har tabt indtil videre?


9 kg, så synes jo egentlig, at det både burde kunne ses og mærkes på tøjet.


Ja, det skulle man da faktisk mene! Er sikker på, man også godt KAN se det, hvis man ikke kigger på det med dine kritiske øjne :)
1
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf FruKuk » 25. jun 2019, 12:36

MyGirl skrev:
FruKuk skrev:
MyGirl skrev:
FruKuk skrev:Jeg undrer mig dog over, at jeg faktisk ikke synes, at jeg kan se, at jeg har tabt mig. Ej heller mærke det på mit tøj. Hvor meget mon man skal tabe sig for at gå en størrelse ned?


Hvor er det sejt, du er ved at være i mål med 2. delmål :banan:

Tror det er MEGET forskelligt, hvor meget og hvornår man rykker i størrelser. Jeg tror, jeg har tabt i omegnen af 15-20 kg, og jeg er 2-3 størrelser nede i jeans, men i nogle toppe f.eks. er jeg stadig i samme størrelse. Det kommer vildt meget an på snit osv. (Og så nok også ens størrelse og bygning, da man startede.)

Hvor meget er det, du har tabt indtil videre?


9 kg, så synes jo egentlig, at det både burde kunne ses og mærkes på tøjet.


Ja, det skulle man da faktisk mene! Er sikker på, man også godt KAN se det, hvis man ikke kigger på det med dine kritiske øjne :)


Du har nok ret. Der er bare heller ingen, der har kommenteret det. Men det skyldes måske min til tider lidt “isdronninge-attitude” :-D
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf MyGirl » 25. jun 2019, 12:40

FruKuk skrev:
MyGirl skrev:
FruKuk skrev:
MyGirl skrev:
FruKuk skrev:Jeg undrer mig dog over, at jeg faktisk ikke synes, at jeg kan se, at jeg har tabt mig. Ej heller mærke det på mit tøj. Hvor meget mon man skal tabe sig for at gå en størrelse ned?


Hvor er det sejt, du er ved at være i mål med 2. delmål :banan:

Tror det er MEGET forskelligt, hvor meget og hvornår man rykker i størrelser. Jeg tror, jeg har tabt i omegnen af 15-20 kg, og jeg er 2-3 størrelser nede i jeans, men i nogle toppe f.eks. er jeg stadig i samme størrelse. Det kommer vildt meget an på snit osv. (Og så nok også ens størrelse og bygning, da man startede.)

Hvor meget er det, du har tabt indtil videre?


9 kg, så synes jo egentlig, at det både burde kunne ses og mærkes på tøjet.


Ja, det skulle man da faktisk mene! Er sikker på, man også godt KAN se det, hvis man ikke kigger på det med dine kritiske øjne :)


Du har nok ret. Der er bare heller ingen, der har kommenteret det. Men det skyldes måske min til tider lidt “isdronninge-attitude” :-D


Hvis du har sådan en, hjælper den nok ikke, nej :lol: Og så er det jo et ømtåleligt emne, som mange synes, det er lidt akavet at kommentere.
Og så tænker jeg også, det afhænger lidt af, hvad man selv italesætter. Jeg tror helt sikkert, at mange af de kommentarer, jeg har fået, er kommet fordi folk ved, jeg arbejder på et vægttab. Hvis man holder det lidt mere for sig selv, så er det nok også "sværere for folk" at påtale det.
0
Brugeravatar
Tiger
Indlæg: 1010
Tilmeldt: 12. aug 2015, 15:31
Kort karma: 143
Likede indlæg: 1335

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Tiger » 25. jun 2019, 13:40

Holder I helt “fri” fra vægttab i jeres sommerferie eller hvad er planen?

Jeg magter personligt ikke at tage flere kilo på i ferien, når jeg er så tæt på at komme under 70 kg. Planen er at lave en del sunde måltider dagligt kombineret med lidt spiseri ude. Primært vil det nok være frokost/aftensmad ude nogle dage og så resten af måltiderne i vores feriebolig.

Og så har jeg købt en mindre blender vi tager med, så vi ikke skal undvære greenies i flere uger *greenie-addict* :genert: og jeg tager en køletaske med også til ekskursioner.

Der er planlagt besøg på diverse spisesteder, hvor der er god og fed mad. Jeg vil nok bare begrænse mængderne en smule i stedet for at æde mig propmæt som tidligere. Det gør jeg faktisk ikke længere og det er jeg SÅ taknemmelig for. Jeg kan sagtens bare smage en bid af lidt kage eller andet og så ikke tage mere.

Og så drikker jeg ikke alkolhol. Det kan jeg se i denne tråd, at det gør vægttab liiidt nemmere :D

Derudover kommer vi til at gå tonsvis af skridt dagligt, det må også hjælpe lidt.

Hvad er jeres planer?
1
“Den største ære i livet ligger ikke i aldrig at falde, men i at rejse os hver gang vi falder” (Nelson Mandela)
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf MyGirl » 25. jun 2019, 13:48

Tiger skrev:Holder I helt “fri” fra vægttab i jeres sommerferie eller hvad er planen?

Jeg magter personligt ikke at tage flere kilo på i ferien, når jeg er så tæt på at komme under 70 kg. Planen er at lave en del sunde måltider dagligt kombineret med lidt spiseri ude. Primært vil det nok være frokost/aftensmad ude nogle dage og så resten af måltiderne i vores feriebolig.

Og så har jeg købt en mindre blender vi tager med, så vi ikke skal undvære greenies i flere uger *greenie-addict* :genert: og jeg tager en køletaske med også til ekskursioner.

Der er planlagt besøg på diverse spisesteder, hvor der er god og fed mad. Jeg vil nok bare begrænse mængderne en smule i stedet for at æde mig propmæt som tidligere. Det gør jeg faktisk ikke længere og det er jeg SÅ taknemmelig for. Jeg kan sagtens bare smage en bid af lidt kage eller andet og så ikke tage mere.

Og så drikker jeg ikke alkolhol. Det kan jeg se i denne tråd, at det gør vægttab liiidt nemmere :D

Derudover kommer vi til at gå tonsvis af skridt dagligt, det må også hjælpe lidt.

Hvad er jeres planer?


Jeg har den "fordel", at vi grundet bryllup og konf/nonfirmation i år af økonomiske årsager har valgt ikke at lave det store. Tvært imod har vi et stort og hårdt haveprojekt, vi skal igang med. Så jeg satser på ekstra gas i ferien faktisk - god, sund mad og en masse tid til ekstra fysisk aktivitet. Kan godt være, jeg drikker et glas vin eller to ekstra og får en is i ny og næ, men min plan er helt klart at komme ud fra ferien med yderligere vægttab.

.. bortset fra vores uge på Smukfest til august. Der giver jeg helt slip, hvis jeg - som jeg håber, er nået rimelig i mål med det vægttab, jeg gerne vil nå inden bryllup. Og så har jeg lige en lille måned efter det til et sidste ryk.

Meeen, ved også, at de gode intentioner kan være svære at fastholde, når der først er ferie :genert: Håber dog, målet nu er så tæt på, at jeg kan holde næsen i sporet!
2
Brugeravatar
Tiger
Indlæg: 1010
Tilmeldt: 12. aug 2015, 15:31
Kort karma: 143
Likede indlæg: 1335

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Tiger » 25. jun 2019, 13:55

MyGirl skrev:Jeg har den "fordel", at vi grundet bryllup og konf/nonfirmation i år af økonomiske årsager har valgt ikke at lave det store. Tvært imod har vi et stort og hårdt haveprojekt, vi skal igang med. Så jeg satser på ekstra gas i ferien faktisk - god, sund mad og en masse tid til ekstra fysisk aktivitet. Kan godt være, jeg drikker et glas vin eller to ekstra og får en is i ny og næ, men min plan er helt klart at komme ud fra ferien med yderligere vægttab.

.. bortset fra vores uge på Smukfest til august. Der giver jeg helt slip, hvis jeg - som jeg håber, er nået rimelig i mål med det vægttab, jeg gerne vil nå inden bryllup. Og så har jeg lige en lille måned efter det til et sidste ryk.

Meeen, ved også, at de gode intentioner kan være svære at fastholde, når der først er ferie :genert: Håber dog, målet nu er så tæt på, at jeg kan holde næsen i sporet!


Det lyder som en god plan :) Smukfest ville også være et lidt trist oplevelse, hvis man ikke kunne slå sig løs med mad og drikke tænker jeg :D Jeg er sikker på, du har tabt dig nok, til at kunne holde lidt fri :gogo:
1
“Den største ære i livet ligger ikke i aldrig at falde, men i at rejse os hver gang vi falder” (Nelson Mandela)
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf MyGirl » 25. jun 2019, 14:10

Tiger skrev:
MyGirl skrev:Jeg har den "fordel", at vi grundet bryllup og konf/nonfirmation i år af økonomiske årsager har valgt ikke at lave det store. Tvært imod har vi et stort og hårdt haveprojekt, vi skal igang med. Så jeg satser på ekstra gas i ferien faktisk - god, sund mad og en masse tid til ekstra fysisk aktivitet. Kan godt være, jeg drikker et glas vin eller to ekstra og får en is i ny og næ, men min plan er helt klart at komme ud fra ferien med yderligere vægttab.

.. bortset fra vores uge på Smukfest til august. Der giver jeg helt slip, hvis jeg - som jeg håber, er nået rimelig i mål med det vægttab, jeg gerne vil nå inden bryllup. Og så har jeg lige en lille måned efter det til et sidste ryk.

Meeen, ved også, at de gode intentioner kan være svære at fastholde, når der først er ferie :genert: Håber dog, målet nu er så tæt på, at jeg kan holde næsen i sporet!


Det lyder som en god plan :) Smukfest ville også være et lidt trist oplevelse, hvis man ikke kunne slå sig løs med mad og drikke tænker jeg :D Jeg er sikker på, du har tabt dig nok, til at kunne holde lidt fri :gogo:


Har faktisk - inspireret af dig - besluttet mig for at skifte morgenmaden ud med en Greenie - i hvert fald på testbasis- den næste tid i håb om at spare lidt kalorier og få lidt ekstra sundhed ind :D
0
Brugeravatar
Tiger
Indlæg: 1010
Tilmeldt: 12. aug 2015, 15:31
Kort karma: 143
Likede indlæg: 1335

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Tiger » 25. jun 2019, 14:16

MyGirl skrev:Har faktisk - inspireret af dig - besluttet mig for at skifte morgenmaden ud med en Greenie - i hvert fald på testbasis- den næste tid i håb om at spare lidt kalorier og få lidt ekstra sundhed ind :D


Jeg glæder mig til at høre, om det fungerer for dig. Hvis du bliver sulten for hurtigt, så kombiner med lidt fisk/kød/ost ved siden af :)
0
“Den største ære i livet ligger ikke i aldrig at falde, men i at rejse os hver gang vi falder” (Nelson Mandela)
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf MyGirl » 25. jun 2019, 14:21

Tiger skrev:
MyGirl skrev:Har faktisk - inspireret af dig - besluttet mig for at skifte morgenmaden ud med en Greenie - i hvert fald på testbasis- den næste tid i håb om at spare lidt kalorier og få lidt ekstra sundhed ind :D


Jeg glæder mig til at høre, om det fungerer for dig. Hvis du bliver sulten for hurtigt, så kombiner med lidt fisk/kød/ost ved siden af :)


Tak for tip, men er som regel ikke så sulten først på dagen, så tror sagtens, det går :)

Starter i morgen tidlig, hvis kæresten har nået at handle!
1

Tilbage til "Sund og/eller slank"