Januar 2018 - fællestråd

Brugeravatar
Tricolette
Indlæg: 1674
Tilmeldt: 7. sep 2015, 09:58
Kort karma: 390
Geografisk sted: Himmerland
Likede indlæg: 3883

Re: Januar 2018 - fællestråd

Indlægaf Tricolette » 15. jan 2018, 07:41

Tricolette skrev:Mål for uge 2:
Fortsat fokus på mit colaforbrug - hjælper meget at jeg nu har købt en Sodastreamer til at gøre alm. vand lidt sjovere med.
Forsøger stille og roligt at leve/spise efter Sensemetoden - på grund af en gastric bypass kan jeg dog ikke nøjes med de 3 måltider om dagen, men skal have mindre og flere måltider, men det skal jeg nok få styr på
Igen 3 x træning i Loop - og gerne nogle gode gåture ved siden af.


Uge 2 gik lidt blandet.
Har stort set ikke drukket cola - igen er bare så glad for min Sodastreamer, så nu har jeg købt en til kontoret også :lol:
Sensemetoden har gjort sit indtog - dog ikke 100% her i weekenden, da jeg var oppe hos kæresten, som ikke har så mange grøntsager i sit køleskab, men jeg forsøger at påvirke ham i rigtig retning, da han også trænger meget til at gå ned i vægt.
Kom i Loop 3 gange :gogo: og fik gået et par ture ved siden af :gogo:

Mål for uge 3:
Ugen virker umiddelbart lidt travl fra starten af, så det vigtigste bliver at nå i Loop 3 gange, og kan der suppleres op med en gåtur eller 2 vil det bare være godt.
Colaforbruget føler jeg ikke jeg skal fokusere så meget på længere.
Det store fokus bliver på kosten og at følge Sensemetoden. Første prøve bliver allerede i aften, hvor jeg skal i biografen. Her plejer den at stå på cola, popcorn og slik. I dag må det blive vand og en lille smule mørk chokolade.
0
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Januar 2018 - fællestråd

Indlægaf Ficus » 15. jan 2018, 09:37

Ficus skrev:Jeg er på barsel ca 3 måneder endnu og nu hvor min søn er blevet lidt mere interesseret i at ligge for sig selv og jeg ikke længere sover, når han sover, så må det være tid til at få rørt kroppen lidt og få nogle mere voksen-hverdagsvenlige vaner. Jeg har været sengeliggende (og gravid) marts-juli og siden juli har jeg ikke rigtig gjort noget, udover at trille med barnevognen, så starter mildt ud med træningen.

Mål for uge 2:
- Mindst 6 x 45 min træning hjemme (pilates/yoga/PIIT28(de øvelser der ikke får min dårlige ankel til at spasse ud)) nærmest done 5 x 45-50 min 1 x 35 min
- Mindst 3 ture på over en time med barnevognen, alle skal gå forbi “den onde bakke” done tirsdag, torsdag og søndag
- Overkomme mine issues og møde op til babysvømning torsdag :genert: det blev aflyst
- Ingen sodavand og slik/kage i hverdagene done, men det var pissesvært. Barsel uden kage/slik er bare ikke det samme!



I uge 3:

- 5 x hjemmetræning
- 3 x gåture på mere end 1 time
- afsted til babysvømning torsdag
- ingen sodavand, slik osv i hverdagene
0
Brugeravatar
didas
Indlæg: 2144
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:28
Kort karma: 404
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 5792

Re: Januar 2018 - fællestråd

Indlægaf didas » 15. jan 2018, 10:40

Evaluering af uge 2:

-Spise kombineret med hhv. Ren protein/ren protein + grøntsager hver 2. dag Semi-tjek, blev ikke overholdt lørdag og søndag fik jeg noget salat til aftensmaden, det skulle have været en ren proteindag
- Drikke minimum 2 liter vand om dagen Igen, blev ikke overholdt lørdag og søndag fik jeg 1,4 liter, men er stadig fint tilfreds
- Træne 4 gange (1 times cardio + vægttræning) Tjek
- Ikke gå alt for meget amok i kage og søde sager, når vi skal til børnefødselsdag på lørdag.[/quote] Det gik ikke helt så godt :lol: Fik pålægslagkage, boller, slik og kakao med flødeskum

Ugen er alt i alt gået som forventet/håbet og "straffen" for lørdagens fødselsdag var +1 kilo på vægten og +0,1 i fedtprocent. Jeg satser på at være tilbage på status quo indenfor 2-3 dage.

Målet for uge 3 er de samme som ovenstående, har endnu en fødselsdag lørdag. Jeg træner hver anden dag, så i denne uge skal jeg nå 3 gange.
0
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16938
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3549
Likede indlæg: 41157

Re: Januar 2018 - fællestråd

Indlægaf LaMariposa » 15. jan 2018, 19:21

Jeg fortsætter mit ingen-kød-projekt (bortset fra lørdag aften, hvor jeg simpelthen glemte det og spiste en lille smule kylling :stoned:). Det er sjovt, for savner det overhovedet ikke. Det til gengæld ikke for godt med at undvære sukker i sidste uge - er simpelthen så dårlig til at sige nej, når jeg er til sociale arrangementer (og i øvrigt ikke fylder så meget, at det er naturligt for andre, at jeg siger fra :genert:).

Men har startet ugen med sådan helt vildt lækker træning. Det var SÅ fedt, og jeg smiler stadig over det. Vi var nogle stykker, der trænede sammen og pressede hinanden maks, og det var virkelig en god start på ugen.

Mål for resten af ugen er at holde mig mest muligt fra sukker (med undtagelse af fredag) og få trænet mindst fire gange. Det burde være inde for rækkevidde :D
1
:lun: Be brave
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Januar 2018 - fællestråd

Indlægaf Bøtte » 15. jan 2018, 20:06

Bøtte skrev:
Bøtte skrev:Jeg hopper også med efter et par års ‘barsel’ fra tråden. Det er på tide at komme i gang igen. :tie:

- Skære alt slik ud af hverdagen
- Gå min 3 ture på 30 min
- Bruge madlog


Bortset fra et par skumfiduser den ene aften, så har jeg overholdt alle mine mål :banan:


Jeg føler mg i øvrigt rimelig fesen med mine gåture sammenlignet med jeres hårde træning. :genert:

Min krop er ikke til hårdere træning lige nu, jeg er presset af hverdagen med to små børn, arbejde og mit piskesmæld rører lidt for meget på sig i disse dage. Men om en uge starter min mand på nyt job og kommer til at være mere hjemme - jeg glæder mig SÅ meget.

Om en uge starter jeg også til vandaerobic sammen med en veninde (og en flok gamle damer :lol:). Og så håber jeg at starte op på løb igen til marts. Før jeg blev gravid (for snart to år siden) løb jeg en del. Men kunne ikke løbe under graviditeten og er ikke kommet i gang igen. Men det skal jeg altså.


Nå, målene for næste uge:
- 3 gåture på min 30 min ✔️
- Ingen slik i hverdagene (der røg lidt ind)
- Bruge madlog ✔️
- Moderere indtag til fødselsdag lørdag.✔️


Jeg har været lidt presset af cravings i forbindelse med mens :tie: Men synes det er gået ok. Det kunne være bedre men også værre.
Er spændt på hvad vægten siger i morgen. Den steg lidt i sidste uge, formentlig på grund af mens.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Januar 2018 - fællestråd

Indlægaf Bøtte » 15. jan 2018, 20:08

Denne uges mål:

- Vandaerobic mandag
- 2 x gåture på min 30 min
- Ingen slik i hverdagen
- Minimere det usunde til fødselsdag lørdag.
0
Lykke
Indlæg: 6927
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Januar 2018 - fællestråd

Indlægaf Lykke » 16. jan 2018, 11:27

Jeg synes jeg for tiden kæmper med sådan nogle negative tanker om, hvorfor jeg har ladet stå til. Istedet for at fokusere på at nu gør jeg noget. Arg!
Min mand er så god til at være støttende, men det bliver hurtig glemt igen.

Nå, men det positive for tiden er, at jeg nærmest ikke kan undvære de gåture. En god spændende podcast og så trasker jeg derudaf. Maden kører egenligt også nemt. Det der med at jeg jo kan spise alt, bare i rette mængde - gør et eller andet godt for mig. For har jeg virkelig lyst til den kage/bolle/slik ect. Når jeg så prøver at smage efter, så synes jeg egentlig det meste er lidt kedeligt hvad angår snacks. Den der maraboucraving jeg før næsten altid har haft, den er helt væk for tiden. Måske også fordi jeg bare ikke gider have 400 gram chokoladeplade ind i huset.

Nu vil jeg cykle hjem. Spise frokost og få gået en tur inden barnet skal hentes.
2
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2959
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 620
Likede indlæg: 6578

Re: Januar 2018 - fællestråd

Indlægaf Sophaya » 16. jan 2018, 12:32

Jeg melder mig ind her igen, efter med fortvivlelse at have indset over de seneste 4-5 uger, at jeg nok har, hvad der er forspillet til eller måske en let grad af uspecificeret spiseforstyrrelse. Jeg kan simpelthen ikke finde en normal, når det kommer til mad. Jeg har derfor i dag startet en bog, hvor jeg har skrevet ned, hvilke symptomer jeg synes jeg har, og hvilke mål jeg har samt hvilke øvelser jeg vil lave det næste stykke tid. Jeg er præget af overspisninger og forkert spisning, og jeg er bekymret for mit helbred og mit professionelle virke. Mit overordnede mål er derfor at nedsætte antallet af overspisninger, ændre mine kostvaner til det bedre og at tabe cm på kroppen. De øvelser, jeg lige nu sætter mig selv er at nedskrive madindtag samt de følelser, der knytter sig til dem (for jeg spiser klart med mine følelser, og når følelserne er væk holder vanen stadig ved), at købe sundere ind og at måle mig hver uge - uden at snyde med at suge maven ind.

Jeg har før fulgt med i månedstrådene og haft stor glæde af stemningen og støtten. Derfor kaster jeg mig lidt forsigtigt ud i ugemål på en tirsdag midt i januar:

- Skriv mad ned hver dag
- Lav en madplan, der er sundere end det vi har spist den sidste uge
- Drik mere vand
- Ikke have dårlig samvittighed over den usunde middag vi skal spise, når jeg forhåbentlig består min eksamen


(Ps- jeg vil gerne, at i ikke citerer dette indlæg. Det er enormt sårbart for mig. Jeg ved også godt, at hvis jeg reelt har en spiseforstyrrelse, skal jeg selvfølgelig ikke behandle mig selv. Så skal jeg have hjælp. Men lige nu er jeg ved at finde hoved og hale i mine dårlige vaner, og vil se om jeg kan komme på ret spor i den proces)
0
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
didas
Indlæg: 2144
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:28
Kort karma: 404
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 5792

Re: Januar 2018 - fællestråd

Indlægaf didas » 16. jan 2018, 12:42

Det lyder som en rigtig god plan, du har lagt Sophaya. Jeg hepper på dig!
0
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2959
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 620
Likede indlæg: 6578

Re: Januar 2018 - fællestråd

Indlægaf Sophaya » 16. jan 2018, 12:48

didas skrev:Det lyder som en rigtig god plan, du har lagt Sophaya. Jeg hepper på dig!


Tusind tak :kys:
0
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4691
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Januar 2018 - fællestråd

Indlægaf Ally » 16. jan 2018, 13:11

Sophaya, jeg hepper også på dig - og er enig med Didas i, at det lyder som en god plan, du har :kys:
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
godtnavn
Indlæg: 11091
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1088
Likede indlæg: 12836

Re: Januar 2018 - fællestråd

Indlægaf godtnavn » 16. jan 2018, 16:25

Åh det går skidt!
I går blev min kassecykel stjålet, resultatet var en masse tuderi og at jeg drak næsten en hel liter juice... Det var ellers en dag jeg skulle have været på en lang cykeltur, i svømmehallen og have lavet lækker mad. Det blev mere til usunde nemme alternativer derhjemme.

Men cyklen kom retur om aftenen :banan: Nu har vi fået installeret en alarm og endnu bedre låse, og prøver at vænne mig til at der har været folk rundt i vores have. Nå, men i morges havde jeg spist sukker to dage i træk (spiste jo også planlagt på bryllupsmessen) så da jeg i dag var i Peter Beier og købe den største æske chokolade til en ven der hjalp mig med at få min cykel retur tænkte jeg ikke og tog i mod en smagsprøve. Så nu skal der altså strammes op! Har indset jeg ikke når mit store delmål denne uge, men det er også okay, håber dog der ryger lidt hvis jeg tager mig sammen de sidste dage frem til fredag.

Kan man genstarte ugen? :genert:
0
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16938
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3549
Likede indlæg: 41157

Re: Januar 2018 - fællestråd

Indlægaf LaMariposa » 16. jan 2018, 16:58

Sophaya skrev: Tag


Jeg ved godt, du skriver, at du lige skal have styr på dig selv og dine vaner, før du skal have hjælp. Men jeg tænker alligevel på, om du kunne have gavn af at få hjælp af en professionel til at få klarlagt præcist, hvad problemet er? Nogle gange hjælper det med et objektivt syn og nye vinkler.

Jeg hepper i øvrigt også :kys:
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4691
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Januar 2018 - fællestråd

Indlægaf Ally » 16. jan 2018, 17:13

Skøn, men hård, træning med PT'eren kl. 7 i morges :love: 3 runder EMOM med øvelser for overkroppen, aaalt for mange runder med prowleren (pull and push) samt planke i TRX. De sidste gange, jeg har trænet med ham, er jeg blevet presset så meget, at jeg har været tæt på at kaste op. Yay! :love: :lol:
2
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16938
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3549
Likede indlæg: 41157

Re: Januar 2018 - fællestråd

Indlægaf LaMariposa » 16. jan 2018, 17:16

Ally skrev:Skøn, men hård, træning med PT'eren kl. 7 i morges :love: 3 runder EMOM med øvelser for overkroppen, aaalt for mange runder med prowleren (pull and push) samt planke i TRX. De sidste gange, jeg har trænet med ham, er jeg blevet presset så meget, at jeg har været tæt på at kaste op. Yay! :love: :lol:


Bliver lidt glad, når jeg læser om andre, der også synes, at hård træning er mega fedt :P
1
:lun: Be brave

Tilbage til "Sund og/eller slank"