Januar 2018 - fællestråd

Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2959
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 620
Likede indlæg: 6578

Re: Januar 2018 - fællestråd

Indlægaf Sophaya » 20. jan 2018, 11:52

Jeg har spist en del sundere i denne uge, selvom der har været eksamensfejring og fest på mit frivillige arbejde, hvor jeg ikke holdt mig tilbage. Til gengæld spiste jeg heller ikke bare for at spise, som jeg måske ville have gjort før.

Jeg har nedlagt veto mod mig selv ifht at veje mig. Jeg kan ikke håndtere det, og kommer alt for hurtigt til at veje mig hver dag og slå mig selv i hovedet, når vægten står stille. Derfor må jeg måle mig en gang om ugen, og tænker det skal være søndag.
1
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
avdotja
Indlæg: 4929
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 536
Likede indlæg: 14679

Re: Januar 2018 - fællestråd

Indlægaf avdotja » 21. jan 2018, 12:07

Status uge 3:
avdotja skrev:Mål for uge 3:
  • 2x1 times træning med PT Yep
  • 1 intervalpas (~1½ time) Yep
  • 2 timers fri træning Yep - 2½ timer faktisk
  • 7 timers bevægelse udover motion og transport Nope
  • Madpakke 4 dage ud af 5 Nope 2/5, men kun den ene ikke-madpakke var usund (burger)
  • Ingen køb af slik/kage/takeaway til derhjemme Yep
Vægt: 68,8 kg 68,1

Alt i alt er jeg ret tilfreds :) Er især virkelig glad for at jeg (endelig!) har fået intervaltræningen op at køre igen efter flere års pause. Ikke bare kan jeg allerede mærke at det går lettere end for 3 uger siden, jeg er også langt mere tilfreds min krop når jeg træner "rigtigt" (og så stor en forskel kan de 1,2 kg jeg har smidt i alt, altså ikke gøre rent visuelt, så det må i høj grad være psykisk).
0
avdotja
Indlæg: 4929
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 536
Likede indlæg: 14679

Re: Januar 2018 - fællestråd

Indlægaf avdotja » 21. jan 2018, 12:10

og jeg vil da også lige prale med at jeg nu har haft flere pakker chokolade liggende i over en uge uden at røre nogen af dem!

De er ganske vist til en gave, men det plejer nu ikke at holde mig tilbage :D
4
avdotja
Indlæg: 4929
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 536
Likede indlæg: 14679

Re: Januar 2018 - fællestråd

Indlægaf avdotja » 21. jan 2018, 12:19

Men jeg synes mine muskler har været trætte og jeg ved ikke om det skyldes en generel øgning af træningsmængden eller om min krop måske mangler noget. Jeg har aldrig været kulhydratforskrækket (da jeg fortrinsvis løber længere distancer; har absolut ingen interesse i ikke-fyldte kulhydratdepoter) og spiser derfor både havregryn, brød, kartofler m.m. så tænker at jeg er dækket ind der. Til gengæld har jeg et begrænset kødindtag og har aldrig været specielt opmærksom på vegetabilske proteinkilder, så overvejer om min krop måske får for lidt protein :gruble: Så vidt jeg kan kan læse mig til, skal den have 90g på daglig basis og det er jeg bestemt ikke sikker på at den får. Nu har jeg handlet ind til at jeg kan få 100-200 g kød hver aften den næste uges tid.

Har også overvejet om jeg skulle få foretaget en måling af det (hvis man kan den slags?) hvor de kigger på om man mangler jern, vitaminer, protein osv. Er der nogen der har prøvet det?
0
avdotja
Indlæg: 4929
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 536
Likede indlæg: 14679

Re: Januar 2018 - fællestråd

Indlægaf avdotja » 21. jan 2018, 12:19

Mål for uge 4:
  • 2x1 times træning med PT
  • 1 intervalpas (~1½ time)
  • 2 timers fri træning
  • 3,5 timers bevægelse udover motion og transport
  • Madpakke 4 dage ud af 5
  • Ingen køb af slik/kage/takeaway til derhjemme
Vægt: 68,1 kg
0
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2959
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 620
Likede indlæg: 6578

Re: Januar 2018 - fællestråd

Indlægaf Sophaya » 21. jan 2018, 12:40

Nå, mine mål for ugen var:
- Skriv mad ned hver dag
- Lav en madplan, der er sundere end det vi har spist den sidste uge
- Drik mere vand
- Ikke have dårlig samvittighed over den usunde middag vi skal spise, når jeg forhåbentlig består min eksamen


Jeg fik skrevet alt, jeg spiste ned, fik købt sundere ind og lavet sundere mad end sidste uge. Jeg har også drukket meget mere vand. Jeg havde det lidt skidt med maden, jeg spiste efter eksamen, men måske mest fordi den ikke var særlig velsmagende og derfor måske ikke helt føltes som værende kalorierne værd. Og så var jeg til en fest fredag, hvor den ikke fik for lidt med alkohol, mad og chips :8: til gengæld havde jeg det vildt sjovt.
Jeg har tabt 1 cm i taljen og 1 cm på hvert ben siden tirsdag. Det er ingenting, men i det mindste har jeg ikke lagt mig ud :)


Mål for næste uge er:

- Skriv mad ned hver dag
- Drik meget vand
- Lav en sund madplan
- Sørg for at få fornuftig mad, selvom jeg er i praktik
- Gå mindst to lange ture
1
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2959
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 620
Likede indlæg: 6578

Re: Januar 2018 - fællestråd

Indlægaf Sophaya » 21. jan 2018, 12:54

avdotja skrev:Men jeg synes mine muskler har været trætte og jeg ved ikke om det skyldes en generel øgning af træningsmængden eller om min krop måske mangler noget. Jeg har aldrig været kulhydratforskrækket (da jeg fortrinsvis løber længere distancer; har absolut ingen interesse i ikke-fyldte kulhydratdepoter) og spiser derfor både havregryn, brød, kartofler m.m. så tænker at jeg er dækket ind der. Til gengæld har jeg et begrænset kødindtag og har aldrig været specielt opmærksom på vegetabilske proteinkilder, så overvejer om min krop måske får for lidt protein :gruble: Så vidt jeg kan kan læse mig til, skal den have 90g på daglig basis og det er jeg bestemt ikke sikker på at den får. Nu har jeg handlet ind til at jeg kan få 100-200 g kød hver aften den næste uges tid.

Har også overvejet om jeg skulle få foretaget en måling af det (hvis man kan den slags?) hvor de kigger på om man mangler jern, vitaminer, protein osv. Er der nogen der har prøvet det?


Jeg er ikke så meget inde i den slags, men min søster fik lavet nogle blodprøve tests og fandt ud af, at hun ikke selv kan optage nok b12 vitamin fra mad, og hun får derfor tilskud. Det blev undersøgt fordi hun var træt/følte sig “tung”.
0
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
didas
Indlæg: 2144
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:28
Kort karma: 404
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 5792

Re: Januar 2018 - fællestråd

Indlægaf didas » 21. jan 2018, 13:38

Uge 3 er gået godt. Jeg var til fødselsdag i går og holdt mig til en bolle, et lille stykke lagkage og en halv kop kakao uden flødeskum. Målet med 2 liter vand om dagen er misset et par dage, men har stadig fået langt mere end jeg plejer. Der er blevet trænet hver dag og på en uge har jeg tabt 2,6 kg og 0,9% kropsfedt.
1
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2816
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3437

Re: Januar 2018 - fællestråd

Indlægaf Torn » 21. jan 2018, 14:02

Træningen for uge 3 er klaret. Det gik ikke helt godt i hverdagene. Jeg var ikke så motiveret, som jeg plejer at være. Til gengæld har jeg virkelig trænet hårdt både lørdag og i dag (søndag). Så lidt til den positive side også.

I uge 4 har jeg meldt mig til træning tirsdag, onsdag, torsdag, fredag og lørdag... jeg skal vist lige aflyse en eller to af de træningstimer, ellers får jeg bare ikke det samme ud af den hårde styrketræning.

Og så skal jeg huske, at løbeturen som opvarmning virkelig er guld værd - jeg er så meget stærkere, når jeg er ordentligt opvarmet.
0
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4691
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Januar 2018 - fællestråd

Indlægaf Ally » 21. jan 2018, 15:45

Opdatering
- Vand, fiskeolie, multivitamin og kreatin Semi-tjek, for jeg har ikke været så god til at huske kreatin og vitaminpiller
- Logge mad på app Tjek!
- Cutte brød, kartofler, ris og pasta Tjek!
- En ugentlig cheat day Semi-tjek!

Det er gået OK. Én træning med PT'eren; han måtte aflyse ugens anden træning og jeg var tydeligvis for sløv til selv at træne. Enten ramte røven sofaen lige så snart jeg kom hjem eller også har der været planer, der har betydet minimalt overskud til at træne om aftenen.

Næste uge
- Vand, fiskeolie, multivitamin og kreatin
- Logge mad på app
- Cutte brød, kartofler, ris og pasta
- En ugentlig cheat day

Den kommende uge byder på undervisning, forberedelse, screening af elever, kvalitetstid med mine to tøsepiger og træning. Sidstnævnte forsøger jeg at få aftalt - as we speak - med PT'eren. Men altså, jeg skal også have planlagt egen træning.
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Muspel
Indlæg: 3876
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 766
Likede indlæg: 10729

Re: Januar 2018 - fællestråd

Indlægaf Muspel » 21. jan 2018, 16:00

Evaluering

;
8000 skridt om dagen tjek tror jeg
2 gange træning en gang ...
Mindst 4 gåture ikke tjek. Øv. Kun en tur i dag
En usund ting i hverdagene tjek. MC d tirsdag. Ellers intet
To usunde ting i weekenden tjek. Vin og cheesecake i går. Totalt det værd!
Sund aftensmad alle dage. tjek. Altså bortset fra tirsdag. Men det var force majeure.

Men faktisk er det helt ok. Er ret stolt af mig selv

Nye mål:
8000 skridt om dagen
2 gange træning
Mindst 3 gåture
En usund ting i hverdagene
To usunde ting i weekenden
Sund aftensmad alle dage.
0
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16941
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3549
Likede indlæg: 41157

Re: Januar 2018 - fællestråd

Indlægaf LaMariposa » 23. jan 2018, 08:20

Ved simpelhen ikke, hvad jeg skal gøre for at motivere mig selv til bedre kost. Det går altid godt til omkring torsdag, hvor jeg så falder i med et eller andet og så bare fortsætter henover weekenden. Med forstoppelse til følge...

Fatter ikke, at jeg ikke bare kan lade være, når det nu ikke er godt for mig.

Træningen i sidste uge gik fantastisk, fem gange dejlig hård træning plus et par gode gåture. Og har også allerede trænet to gange i denne uge.

Kan bare ikke lure, hvad der skal til for at få kosten med :gruble:
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6480
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14343

Re: Januar 2018 - fællestråd

Indlægaf Mangoness » 23. jan 2018, 12:16

LaMariposa skrev:Ved simpelhen ikke, hvad jeg skal gøre for at motivere mig selv til bedre kost. Det går altid godt til omkring torsdag, hvor jeg så falder i med et eller andet og så bare fortsætter henover weekenden. Med forstoppelse til følge...

Fatter ikke, at jeg ikke bare kan lade være, når det nu ikke er godt for mig.

Træningen i sidste uge gik fantastisk, fem gange dejlig hård træning plus et par gode gåture. Og har også allerede trænet to gange i denne uge.

Kan bare ikke lure, hvad der skal til for at få kosten med :gruble:


Selv har jeg nemmest ved at overholde det med kosten, hvis jeg laver mad til flere dage i træk eller har noget i fryseren, som jeg hurtigt kan varme op :genert:
0
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16941
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3549
Likede indlæg: 41157

Re: Januar 2018 - fællestråd

Indlægaf LaMariposa » 23. jan 2018, 12:26

Mangoness skrev:
LaMariposa skrev:Ved simpelhen ikke, hvad jeg skal gøre for at motivere mig selv til bedre kost. Det går altid godt til omkring torsdag, hvor jeg så falder i med et eller andet og så bare fortsætter henover weekenden. Med forstoppelse til følge...

Fatter ikke, at jeg ikke bare kan lade være, når det nu ikke er godt for mig.

Træningen i sidste uge gik fantastisk, fem gange dejlig hård træning plus et par gode gåture. Og har også allerede trænet to gange i denne uge.

Kan bare ikke lure, hvad der skal til for at få kosten med :gruble:


Selv har jeg nemmest ved at overholde det med kosten, hvis jeg laver mad til flere dage i træk eller har noget i fryseren, som jeg hurtigt kan varme op :genert:


Det er ikke så meget den almindelige mad, den kører ok. Men min kæreste spiser slik eller chips eller i sidste uge, hvor jeg bagte kage i forbindelse med fødselsdag. Og sociale arrangementer... Det er SÅ svært at sige nej, når folk har lavet noget lækkert.

Edit: Ikke at ovenstående skal være en undskyldning... :genert: Det var for at forklare, hvis kæden hopper af.
0
:lun: Be brave
Lykke
Indlæg: 6927
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Januar 2018 - fællestråd

Indlægaf Lykke » 23. jan 2018, 15:03

LaMariposa skrev:
Mangoness skrev:
LaMariposa skrev:Ved simpelhen ikke, hvad jeg skal gøre for at motivere mig selv til bedre kost. Det går altid godt til omkring torsdag, hvor jeg så falder i med et eller andet og så bare fortsætter henover weekenden. Med forstoppelse til følge...

Fatter ikke, at jeg ikke bare kan lade være, når det nu ikke er godt for mig.

Træningen i sidste uge gik fantastisk, fem gange dejlig hård træning plus et par gode gåture. Og har også allerede trænet to gange i denne uge.

Kan bare ikke lure, hvad der skal til for at få kosten med :gruble:


Selv har jeg nemmest ved at overholde det med kosten, hvis jeg laver mad til flere dage i træk eller har noget i fryseren, som jeg hurtigt kan varme op :genert:


Det er ikke så meget den almindelige mad, den kører ok. Men min kæreste spiser slik eller chips eller i sidste uge, hvor jeg bagte kage i forbindelse med fødselsdag. Og sociale arrangementer... Det er SÅ svært at sige nej, når folk har lavet noget lækkert.

Edit: Ikke at ovenstående skal være en undskyldning... :genert: Det var for at forklare, hvis kæden hopper af.


Jeg holder fokus på at det er det sociale som er hyggeligt - ikke maden.
Her i weekenden har der været to fødselsdage. Så tager jeg et lille stykke kage. Eller et stort stykke og spiser mindre til frokost/aftensmad.

Når jeg har besluttet mig for, at i dag spiser jeg lidt af det hele. Også når manden åbner en pose Chips. Så tager jeg en lille skål og snupper 10 Chips og drikker en light sodavand til. Hvis jeg har lyst.
Så får jeg heller ikke følelsen af at falde i og at det hele kan være lige meget.

Er det mængder for dig, eller fordi du ikke vil spise kage/slik/Chips overhovedet?
1

Tilbage til "Sund og/eller slank"