Januar 2018 - fællestråd

Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17175
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3570
Likede indlæg: 41733

Re: Januar 2018 - fællestråd

Indlægaf LaMariposa » 23. jan 2018, 15:17

Lykke skrev:
LaMariposa skrev:
Mangoness skrev:
LaMariposa skrev:Ved simpelhen ikke, hvad jeg skal gøre for at motivere mig selv til bedre kost. Det går altid godt til omkring torsdag, hvor jeg så falder i med et eller andet og så bare fortsætter henover weekenden. Med forstoppelse til følge...

Fatter ikke, at jeg ikke bare kan lade være, når det nu ikke er godt for mig.

Træningen i sidste uge gik fantastisk, fem gange dejlig hård træning plus et par gode gåture. Og har også allerede trænet to gange i denne uge.

Kan bare ikke lure, hvad der skal til for at få kosten med :gruble:


Selv har jeg nemmest ved at overholde det med kosten, hvis jeg laver mad til flere dage i træk eller har noget i fryseren, som jeg hurtigt kan varme op :genert:


Det er ikke så meget den almindelige mad, den kører ok. Men min kæreste spiser slik eller chips eller i sidste uge, hvor jeg bagte kage i forbindelse med fødselsdag. Og sociale arrangementer... Det er SÅ svært at sige nej, når folk har lavet noget lækkert.

Edit: Ikke at ovenstående skal være en undskyldning... :genert: Det var for at forklare, hvis kæden hopper af.


Jeg holder fokus på at det er det sociale som er hyggeligt - ikke maden.
Her i weekenden har der været to fødselsdage. Så tager jeg et lille stykke kage. Eller et stort stykke og spiser mindre til frokost/aftensmad.

Når jeg har besluttet mig for, at i dag spiser jeg lidt af det hele. Også når manden åbner en pose Chips. Så tager jeg en lille skål og snupper 10 Chips og drikker en light sodavand til. Hvis jeg har lyst.
Så får jeg heller ikke følelsen af at falde i og at det hele kan være lige meget.

Er det mængder for dig, eller fordi du ikke vil spise kage/slik/Chips overhovedet?


Der er flere ting i det, men der er noget i at begrænse mængderne. Men faktisk ville jeg allerhelst bare kunne lade være. Som det vigtigste kan min mave ikke tåle det. Har verdens sløveste tarmsystem og f.eks. en halv pose saltlakrids kan resultere i, at jeg bliver oppustet, får ondt og ikke kommer på toilettet i flere dage. Derudover sætter alt usundt sig på mine hofter, hvilket har irriteret mig grænseløst de sidste 15-20 år :genert: Endelig synes jeg, at det er en uskik at spise usundt flere gange om ugen, og jeg ville gerne af med den vane en gang for alle.

Får rigtig rigtig tit "du kan tåle det"-bemærkningen, og det gør bare, at jeg ikke altid står fast ved at sige nej, når jeg er ude blandt folk.
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
Muuh
Indlæg: 1333
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:31
Kort karma: 250
Likede indlæg: 3607

Re: Januar 2018 - fællestråd

Indlægaf Muuh » 23. jan 2018, 15:59

Det gik helt galt for mig i weekenden, lørdag var vi inviteret til fødselsdag på en kinesisk restaurant, prøvede dog at holde mig til kylling og grønt, men faldt i da de andre begyndte på dessert :genert:

Søndag ville min søn så bage kage og igen faldt jeg i :blush: Nu er der heldigvis snart ikke mere kage tilbage, som jeg kan gå at blive fristet af
0
Time is a great teacher, but unfortunately it kills all it's pupils
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4696
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7690

Re: Januar 2018 - fællestråd

Indlægaf Ally » 23. jan 2018, 16:30

Kl. 7.30 i morges trænede jeg med PT'eren. Vi startede med tre runder EMOM (for benene), efterfulgt af en helvedes masse runder med Prowleren + 20-60 kg. ekstra vægt, rumænsk dødløft og afsluttede med coretræning. I most definitely felt the burn - særligt i formiddags :lol:

Vi skal træne sammen igen på lørdag, men derefter er det meningen, at vi "kun" skal træne sammen én gang om ugen, hvilket også betyder, at jeg skal træne 2-3 gange ugentligt selv. Dog lovede PT'eren at lave et ugeskema til mig, så jeg helt præcist vidste, hvilke øvelser, jeg skulle træne på hvilke dage. I've said it before, men han er i den grad pengene værd og jeg er virkelig glad for, at jeg valgte at få ham som PT'er.
Senest rettet af Ally 23. jan 2018, 19:37, rettet i alt 1 gang.
2
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
avdotja
Indlæg: 4945
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 538
Likede indlæg: 14767

Re: Januar 2018 - fællestråd

Indlægaf avdotja » 23. jan 2018, 19:22

Nå man i går startede med chips til morgenmad, sandwich til frokost (ikke så mange kalorier, men meget begrænset næring!), chokolade i rigelig mængder om eftermiddagen og (selvfølgelig) pizza til aftensmad - så er ugen ligsom i gang :slem:
2
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Januar 2018 - fællestråd

Indlægaf godtnavn » 23. jan 2018, 19:56

Jeg har fået mens, så jeg når nok ikke mit vægtmål, min vægt stiger altid ved mens. Og så har jeg sygt meget lyst til sukker, chokolade især. Det er faktisk første gang i denne måned det er svært at undvære sukker. hormonerne er ikke min ven lige nu!
0
Lykke
Indlæg: 6936
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6465

Re: Januar 2018 - fællestråd

Indlægaf Lykke » 23. jan 2018, 20:46

avdotja skrev:Nå man i går startede med chips til morgenmad, sandwich til frokost (ikke så mange kalorier, men meget begrænset næring!), chokolade i rigelig mængder om eftermiddagen og (selvfølgelig) pizza til aftensmad - så er ugen ligsom i gang :slem:


:love:
0
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1488
Likede indlæg: 22949

Re: Januar 2018 - fællestråd

Indlægaf POCKETKITTEN » 24. jan 2018, 06:01

POCKETKITTEN skrev:Jeg har taget knapt fire kg på efter at have skejet ud de seneste måneder, så jeg melder mig under fanerne igen.

Vil gerne tabe otte kg inden juli. I første omgang skærer jeg alle uvaner med slik, dessert og cola til aftensmaden væk i hverdagene, og prøver at efterleve min havregrynsregel.

Den går på, at jeg må spise, når jeg er sulten - og må tage en skål havregrød eller havregryn, hvis jeg bliver (lækker)sulten uden for mine hovedmåltider. Har jeg ikke lyst til havregryn, er jeg heller ikke rigtig sulten.

Vægten sagde 69,9 kg i går. Jeg havde ikke held med at komme under 65,6 i mit seneste vægttab, så det er jeg spændt på.

På et tidspunkt vil jeg også gerne træne og stramme op, men det er der slet ikke overskud til i min hverdag lige nu.


Jeg har næsten holdt planen og har fastet temmelig meget. Kom hurtigt ned på 69,0 kg, men jeg er lidt skuffet over, at der ikke er sket mere på 20 dage.

Håber at få et par gode lange gåture i weekenden.
1
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4696
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7690

Re: Januar 2018 - fællestråd

Indlægaf Ally » 24. jan 2018, 06:32

Gårsdagens træning med Prowleren kan mærkes i måsen i dag :genert:

Jeg arbejder hjemmefra i dag; skal have planlagt undervisning til resten af ugen - og til næste uge, hvor jeg starter med undervisning af vores nye elever. Jeg overvejer at tage i svømmehallen i eftermiddag, når jeg er færdig med at arbejde - og inden jeg skal hjem til pigerne...

EDIT: Det blev ikke til svømmehalsbesøg i eftermiddag; gad ikke, da det kom til stykket :genert: Dog pakker jeg træningstøjet i morgen tidlig og tager det med, så jeg kan nå i fitness efter arbejde.
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17175
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3570
Likede indlæg: 41733

Re: Januar 2018 - fællestråd

Indlægaf LaMariposa » 25. jan 2018, 09:11

Ally skrev:Gårsdagens træning med Prowleren kan mærkes i måsen i dag :genert:

Jeg arbejder hjemmefra i dag; skal have planlagt undervisning til resten af ugen - og til næste uge, hvor jeg starter med undervisning af vores nye elever. Jeg overvejer at tage i svømmehallen i eftermiddag, når jeg er færdig med at arbejde - og inden jeg skal hjem til pigerne...

EDIT: Det blev ikke til svømmehalsbesøg i eftermiddag; gad ikke, da det kom til stykket :genert: Dog pakker jeg træningstøjet i morgen tidlig og tager det med, så jeg kan nå i fitness efter arbejde.


Det er et godt trick, det bruger jeg også - enten før eller efter arbejde. Hvis man som mig ikke er helt vild med styrke, så er det med at få det gjort, inden man rammer sofaneseren :lol:
1
:lun: Be brave
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17175
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3570
Likede indlæg: 41733

Re: Januar 2018 - fællestråd

Indlægaf LaMariposa » 25. jan 2018, 09:15

Ugens fjerde træning er i øvrigt done her. Crossfit mandag, styrke tirsdag, cardio onsdag og styrke i dag (vi mangler en smiley, der pruster og sveder :D). Oooog indtil videre har jeg været snorlige med kosten :banan: Jeg håber, at viljestyrken holder :kryds:
2
:lun: Be brave
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4696
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7690

Re: Januar 2018 - fællestråd

Indlægaf Ally » 26. jan 2018, 10:17

LaMariposa skrev:Det er et godt trick, det bruger jeg også - enten før eller efter arbejde. Hvis man som mig ikke er helt vild med styrke, så er det med at få det gjort, inden man rammer sofaneseren :lol:

Særligt at træne om morgenen virker for mig og nok også dét, jeg skal prioritere, når jeg skal træne on my own - for hold nu op, hvor var der mange mennesker i FW i går ved 16-tiden :8:
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Muspel
Indlæg: 3881
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 10761

Re: Januar 2018 - fællestråd

Indlægaf Muspel » 26. jan 2018, 13:21

LaMariposa skrev:
Ally skrev:Gårsdagens træning med Prowleren kan mærkes i måsen i dag :genert:

Jeg arbejder hjemmefra i dag; skal have planlagt undervisning til resten af ugen - og til næste uge, hvor jeg starter med undervisning af vores nye elever. Jeg overvejer at tage i svømmehallen i eftermiddag, når jeg er færdig med at arbejde - og inden jeg skal hjem til pigerne...

EDIT: Det blev ikke til svømmehalsbesøg i eftermiddag; gad ikke, da det kom til stykket :genert: Dog pakker jeg træningstøjet i morgen tidlig og tager det med, så jeg kan nå i fitness efter arbejde.


Det er et godt trick, det bruger jeg også - enten før eller efter arbejde. Hvis man som mig ikke er helt vild med styrke, så er det med at få det gjort, inden man rammer sofaneseren :lol:



Også mit trick. Hvilket forklarer, hvorfor jeg har kørt rundt med træningstøj på forsædet siden i mandags... stadig rent og nyvasket :fløjt:
1
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Januar 2018 - fællestråd

Indlægaf godtnavn » 26. jan 2018, 20:47

Min badevægt påstår jeg har smidt 1,3 kg denne uge... Så 3,8 kg i januar! Jeg ved dog ikke helt om jeg tror på vægten, fik f.eks. heller ikke ordentlig aftensmad i går, hvilket jo påvirker ens vægt om morgenen. Men uanset så er der røget noget, og det er jeg glad for! Så står vægten bare stille den kommende uge er jeg tilfreds :) Jeg skal starte på studie, og jeg frygter lidt hvordna det kommer til at gå med mad osv. nu hvor barslen er slut. Jeg har dog arvet 10.000 kr, de bliver brugt på en elcykel :banan: Så nu kan jeg cykle til go fra studiet, da der er 11 km hver vej fik jeg ikke gjort det før, men tror og håber det vil ske langt de fleste dage når jeg har en elcykel :) Det må også give resultater på vægten :)
0
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Januar 2018 - fællestråd

Indlægaf godtnavn » 27. jan 2018, 19:09

Har kørt 20 km på elkassecykel i dag med mand og barn i :D Bakker hele vejen, så selv med el var det småhårdt. Har tilgengæld også spist friskbagte boller med syltetøj hos kærestens onkel, men tænker det går lige op? Min elcykel er bestilt og kommer tirsdag, så er jeg snart klartil at suse gennem bakkerne til DTU 4 dage om ugen.

Ørj jeg synes jeg var sej i dag!
0
Brugeravatar
didas
Indlæg: 2145
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:28
Kort karma: 404
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 5792

Re: Januar 2018 - fællestråd

Indlægaf didas » 27. jan 2018, 19:14

Jeg har haft influenza i denne uge :( Har været skidt for træningen men har været godt for vægten i og med appetitten var helt væk :lol: Har pt tabt 5,5 kilo siden 3. januar, så er stadig on track.
0
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:

Tilbage til "Sund og/eller slank"