Januar 2018 - fællestråd

MånedstrådTS
Indlæg: 94
Tilmeldt: 9. apr 2016, 09:54
Kort karma: 0
Likede indlæg: 48

Januar 2018 - fællestråd

Indlægaf MånedstrådTS » 2. jan 2018, 07:19

Her er tråden for januar 2018 :banan:

Siden januar 2015 har vi hver måned haft en sundhedstråd, hvor man kunne byde ind med sine individuelle mål for hver uge. Så skal du have sat træningen i system, eller vil du prøve at undvære sukker i en måned? Cykle lidt mere eller sætte mål om at blive bedre til at slappe af, når du ikke er på arbejdet eller studiet? Det bestemmer du helt selv, intet mål er for småt eller for uambitiøst :D

Vi plejer at have det skidehyggeligt, og der er plads til alle :kys:

Sæt i gang! :pompom:
1
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Januar 2018 - fællestråd

Indlægaf Ally » 2. jan 2018, 07:27

Jeg startede 2018 med en træning med PT'eren :rock: Det var hårdt - i særdeleshed efter to ugers sygdom, men det var stadig rigtig lækkert! I morges var træningen primært dødløft og diverse øvelser for arme og skuldre. Det kan mærkes i kroppen. Vi mødes igen på torsdag og jeg glæder mig :-D

Denne uges mål
- Vand, fiskeolie, mulitivitamin og kreatin
- Logge mad på app
- Generelt minimere søde sager
- Cutte brød, kartofler, ris og pasta
- En ugentlig cheat day
Senest rettet af Ally 3. jan 2018, 12:31, rettet i alt 1 gang.
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Tricolette
Indlæg: 1674
Tilmeldt: 7. sep 2015, 09:58
Kort karma: 390
Geografisk sted: Himmerland
Likede indlæg: 3883

Re: Januar 2018 - fællestråd

Indlægaf Tricolette » 2. jan 2018, 07:44

Jeg forsøger at hoppe med på vognen.

Mål for uge 1:
Minimere mit colaforbrug
Minimere mit sukkerforbrug
Træne 3 gang i Loop
Brug Myfitnesspal-appen til at holde styr på mit madforbrug
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Januar 2018 - fællestråd

Indlægaf Bøtte » 2. jan 2018, 08:47

Jeg hopper også med efter et par års ‘barsel’ fra tråden. Det er på tide at komme i gang igen. :tie:

- Skære alt slik ud af hverdagen
- Gå min 3 ture på 30 min
- Bruge madlog
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12376

Re: Januar 2018 - fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 2. jan 2018, 09:49

Nu er det vist på tide, jeg finder herind igen.

Jeg har haft et lorteefterår, hvor jeg grundet hektisk aktivitet på arbejdet (der sker afsindigt meget udover den almindelige undervisning i 9. klasse, hvilket har presset mit behov for struktur og dybdeborende undervisning alt for meget) og manden eksamensopgaver har været max presset. Jeg har ikke trænet siden september, jeg har simpelthen ikke haft tid i hverdagen og overskuddet har manglet i weekenderne. Jeg blev også pludselig uvenner med fastedagene ovenpå sommerferien - jeg syntes, jeg fik ondt i maven, selvom jeg aldrig har haft problemer med det før.

I november steg jeg på vægten. 6 kg havde sneget sig på siden juli. Jeg var tilbage på 70 kg. Et tal, jeg havde forsvoret, jeg aldrig skulle op på igen! (Min maxvægt var 84, men da jeg nåede de 62, gav jeg mig selv lov til at have udsving til max 65. Noget gik galt...) Jeg har taget ret meget på omkring maven (typisk stresssymptom), så alle mine bukser strammer og jeg har fået den skide muffintop tilbage, hvilket gør, jeg er tilbage i de store, posede bluser/tunikaer. Jeg følte/føler mig tung og slasket igen og jeg er så træt af de tilbagevendte gardiner på ryggen :cuss:

Da jeg hoppede af vægten besluttede jeg, at jeg skulle bestemme over fastedagene, ikke min mave. Og vupti - jeg kan pludselig faste helt til aftensmad, hvilket jeg aldrig magtede før. 2½ kg røg på tre uger - så blev det december. Jeg har ikke været på vægten endnu, men jeg tør godt gætte på, de er tilbage +/-. Så NU skal jeg have styr på mit liv!

Jeg roder meget med følelsesspektret både i privatlivet og på arbejde. Det må jeg have styr på. Jeg håber, det i privatlivet ændrer sig lidt, når manden skal i praktik her på øen i tre måneder fra februar, i stedet for at køre til Odense hver dag. Det dræner os både samværsmæssigt og økonomisk.Han er gudskelov færdig med uddannelsen til sommer, så skal han bare have arbejde - vi krydser for, praktikfirmaet vil antage ham fast.

Jeg er blevet doven. Sådan helt igennem ugidelig. Min krop siger fra, men jeg kan ikke blive ved med at leve sådan her. Så, babysteps her i januar.
Målet for måneden er, at jeg får styr på kosten igen (økonomien er stram her oven på julen og nytåret, så fryseren skal virkelig tømmes, om vi så gider spise det eller ej!), jeg skal have forbindelserne i hovedet til at finde hinanden igen, så overblikket genskabes (her håber jeg at få gang i den bullet journal, jeg købte i starten af oktober og siden har købt/fået fine redskaber til, men ikke har haft åbnet siden uge 42.)
Og så skal jeg forsøge at komme i fitness igen. Bare en gang om ugen er målet her i starten. Det er sgu sure penge at komme af med ellers. Og det gør jo noget godt for mig, selvom jeg ikke ligefrem skriger af lyst. Mit overskud, mit humør og generelle velbefindende har det bare så meget bedre, når jeg har det godt med min krop.

Målet for den første uge her:
* faste 1-2 gange.
* træne en gang i weekenden
* få planlagt og forberedt denne og næste uge på arbejde
* finde tre positive ting hver dag (hændelser, tanker, følelser, samtaler, whatever)
* få gang i min bullet journal

Jeg drikker stadig pr. automatik 2 liter vand om dagen og på arbejdsdage går jeg mellem 15000 og 21000 skridt, så der behøver jeg ikke længere have mit fokus.

Jeg glæder mig til at komme i gang igen :)
2
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Januar 2018 - fællestråd

Indlægaf Rapfisk » 2. jan 2018, 09:57

Jeg har én eller anden blokade, som gør, at jeg går i baglås over for ting, jeg sætter mig for. Derfor bliver det ganske små ting til at starte med:

* Spise salat mindst én gang pr. dag (evt. med tracking i "Hvad har du spist i dag"-tråden)
* Træne med veninde én gang (torsdag)

Jeg har også tænkt mig at gå i gang med et 21-dages yogaprogram, men jeg stresser ikke over det.
2
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16996
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41312

Re: Januar 2018 - fællestråd

Indlægaf LaMariposa » 2. jan 2018, 14:09

Rapfisk skrev:[Jeg har én eller anden blokade, som gør, at jeg går i baglås over for ting, jeg sætter mig for. Derfor bliver det ganske små ting til at starte med:

* Spise salat mindst én gang pr. dag (evt. med tracking i "Hvad har du spist i dag"-tråden)
* Træne med veninde én gang (torsdag)

Jeg har også tænkt mig at gå i gang med et 21-dages yogaprogram, men jeg stresser ikke over det.


Sådan har jeg også haft det det meste af efteråret. Har grublet længe over hvorfor uden at komme frem til noget konkret :gruble:
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16996
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41312

Re: Januar 2018 - fællestråd

Indlægaf LaMariposa » 2. jan 2018, 14:18

Jeg er med igen efter en pause i december, hvor jeg var så presset på job, at jeg for første gang nogensinde måtte skære ned på træningen for at følge med på job. Det endte dog med, at jeg fik landet jobbet et godt sted og holdt en god juleferie (hvor jeg lige måtte afsone et par dage med den sædvanlige hovedpine, som ofte rammer mig efter en periode med stress).

Træningen er ikke noget problem (er i gang med at træne op til en event i weekenden), så kommer til at træne mindst fem gange i den her uge. Men kosten trænger gevaldigt til at blive stammet op. Så vil prøve at holde mig fra sukker resten af ugen.
0
:lun: Be brave
Muspel
Indlæg: 3878
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 10745

Re: Januar 2018 - fællestråd

Indlægaf Muspel » 2. jan 2018, 18:49

Jeg vil også gerne være med. Min vægt er ikke alarmerende høj- lige på den anden side af 70, men mit taljemål! Jeg målte det i går til 100 cm. Een meter!!! :nej:

Da man ikke kan punktslanke må jeg jo... ja. Tage mig sammen.

Jeg træner alt for lidt. Og jeg spiser for usundt. Jeg er udfordret af at spise frokost på arbejde, og at vi får fed mad. Og det er en kostskole, så kan ikke lige tage madpakke med i stedet. Men. Selvfølgelig er det jo ikke alene grunden. Det er nærmere summen af mange usunde ting.


Mål for denne uge;
Gå gåtur hver dag. Pånær torsdag og søndag, hvor jeg arbejder 8-23 ... der bliver det skisme svært. Søndag kan jeg dog måske lokke elever med ud.

Nå 8000 skridt om dagen.

Spise sund aftensmad. Er startet i dag med fiskedeller med knoldselleri-remoulade til.

Maks en usund ting i løbet af hverdagene.
Maks to usunde ting fredag-søndag.

Træne fredag eller lørdag.
1
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6485
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14371

Re: Januar 2018 - fællestråd

Indlægaf Mangoness » 2. jan 2018, 20:13

Der skal smides noget fedt

Opbygges noget muskelmasse

Jeg starter med fedtet og tager den derfra :blush:
0
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Muspel
Indlæg: 3878
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 10745

Re: Januar 2018 - fællestråd

Indlægaf Muspel » 2. jan 2018, 20:36

Muspel skrev:Jeg vil også gerne være med. Min vægt er ikke alarmerende høj- lige på den anden side af 70, men mit taljemål! Jeg målte det i går til 100 cm. Een meter!!! :nej:

Da man ikke kan punktslanke må jeg jo... ja. Tage mig sammen.

Jeg træner alt for lidt. Og jeg spiser for usundt. Jeg er udfordret af at spise frokost på arbejde, og at vi får fed mad. Og det er en kostskole, så kan ikke lige tage madpakke med i stedet. Men. Selvfølgelig er det jo ikke alene grunden. Det er nærmere summen af mange usunde ting.


Mål for denne uge;
Gå gåtur hver dag. Pånær torsdag og søndag, hvor jeg arbejder 8-23 ... der bliver det skisme svært. Søndag kan jeg dog måske lokke elever med ud.

Nå 8000 skridt om dagen.

Spise sund aftensmad. Er startet i dag med fiskedeller med knoldselleri-remoulade til.

Maks en usund ting i løbet af hverdagene.
Maks to usunde ting fredag-søndag.

Træne fredag eller lørdag.


Og nu har jeg været ude at gå i 40 minutter. Yeay!
4
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Januar 2018 - fællestråd

Indlægaf Bøtte » 2. jan 2018, 20:45

Jeg kæmper med sukkertrangen og har spist et par skumfiduser.
Havde heldigvis plads til det i kcal-regnskabet.
1
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Januar 2018 - fællestråd

Indlægaf godtnavn » 2. jan 2018, 20:51

Fik spist for meget sukker de sidste uger af december :( Så nu har jeg besluttet at tage en kold tyrker, og hovedpine har ramt, det viser jo bare hvor slemt det har været. Savner allerede min juice :lol: Men om et par dage er det forhåbentlig nemmere.

Mål 1. uge:

Ingen sukker
Kun drikke vand (den giver lidt sig selv med det første punkt)
Komme i svømmehallen (og købt nyt årskort)
1
Brugeravatar
didas
Indlæg: 2144
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:28
Kort karma: 404
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 5792

Re: Januar 2018 - fællestråd

Indlægaf didas » 3. jan 2018, 10:11

Jeg vil også gerne være med. Var på vægten i morges for første gang i lang tid og den har sneget sig over 70. 70,2 for at være præcis. Ved sgu ikke helt, hvad der lige er sket, siden jeg har ladet stå sådan til. Tabte mig ned til 58 kilo i 2016 og var så glad og stolt og siden da er kiloene bare kommet på igen og humøret er tilsvarende gået nedad. Så nu skal der ske noget!! Skal til Nicaragua om 5 uger, så tænker det kan være en god motivation for at blive en smule mere bikiniklar + at jeg pt. ikke kan være i det eneste par shorts jeg ejer.

Havde noteret vægten løbende, sidste gang jeg tabte mig, og der fik jeg smidt 6 kilo på 5 uger, så det håber jeg på igen.

Målet for denne uge er at give kroppen en ordentligt kickstart, som jeg tidligere har haft rigtig god erfaring med. Har brug for at se nogle hurtige resultater for at holde gejsten oppe.

Målet bliver således (gældende fra 1/1):

- Spise 100% protein efter Dukan-princippet (mælkeprodukter maks 0,2% fedt, kød maks 10% fedt, æg)
- Drikke minimum 2 liter vand om dagen
- Træne 3 gange (1 times cardio på crosstrainer + vægttræning)
1
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Januar 2018 - fællestråd

Indlægaf Rapfisk » 3. jan 2018, 10:39

Nå, men jeg har fået et bolsje til morgenmad... Tju-hej, hvor det går :rulle:
1
Livslinjen: 70 201 201

Tilbage til "Sund og/eller slank"