Nu skal det være!

Brugeravatar
Tricolette
Indlæg: 1674
Tilmeldt: 7. sep 2015, 09:58
Kort karma: 390
Geografisk sted: Himmerland
Likede indlæg: 3883

Nu skal det være!

Indlægaf Tricolette » 2. jan 2018, 07:51

2018 må være året, hvor det lykkes for mig at komme af med de 12 kg, som generer mig lidt for meget!

Min startvægt er 89,8 kg - jeg håber på at lande på 78 kg en eller anden dag ude i fremtiden. (VILDT grænseoverskridende for mig at skrive min startvægt)

Jeg træner allerede i Loop - eller det vil sige at jeg har et abonnement der, men det er vist kun brugt 3 gange i december :gruble: , så dette skal genoptages fra nu af!

Planen er i første omgang at få styr på min sukkertrang og indtagelse af cola light. Desuden sætter jeg fokus på min mad ved hjælp af appen MyFitnessPal.

Herudover er jeg lige begyndt at læse om Sense-metoden og tror måske dette skal forsøges indarbejdet i min hverdag. Skal nok bare lige læse lidt mere om det inden.

2/1: 89,8 kg :8:
8/1: 89,2 kg - minus 0,6 kg
16/1: 88,9 kg - minus 0,3 kg
27/1: 88,5 kg - minus 0,4 kg - ialt minus 1,3 kg
10/2: 87,9 kg - minus 0,6 kg
2/3: 87,4 kg - minus 0,5 kg
18/3: 87,2 kg - minus 0,2 kg
15/4: 87,0 kg - minus 0,2 kg
14/8: 87,8 kg - plus 0,8 kg - ialt minus 2,0 kg :dance:

NYTÅR = ny begyndelse.... 2019 er nu i gang
1/1: 89,9 kg
7/1: 88,4 kg
14/1; 88,0
28/1: 87,0 = minus 2,9 siden 1/1 2019 :gogo:
Senest rettet af Tricolette 28. jan 2019, 08:51, rettet i alt 11 gange.
8
Brugeravatar
Tricolette
Indlæg: 1674
Tilmeldt: 7. sep 2015, 09:58
Kort karma: 390
Geografisk sted: Himmerland
Likede indlæg: 3883

Re: Nu skal det være!

Indlægaf Tricolette » 5. jan 2018, 07:54

Pflfp - opstart er sgi noget svært noget! :tie:

Har næsten fået mit colaforbrug skåret ned til ingenting = lige nu er der ingen colaer i hjemmet/på kontoret. :gogo:
Har været i Loop 2 gange (tirsdag og torsdag) og gik en tur på 4 km onsdag - så træningen/motionen er der kommet gang i. Har desuden en aftale med en veninde om at træne sammen i morgen (lørdag). :gogo:

Men det der med at holde styr på maden og begrænse hvad jeg spiser - det er ikke helt lykkes endnu. :boo:

Læser stadigvæk om Sensemetoden, og regner med at sætte noget af det igang om meget snart. Skal bare liiiige have lidt mere overblik over tingene. :gruble:

Men jeg har dog ikke opgivet håbet endnu ;)
3
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5378
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 698
Likede indlæg: 10391

Re: Nu skal det være!

Indlægaf lillebjoern » 5. jan 2018, 12:37

Flot med motionen! Det synes jeg altså er det sværeste at komme igang med. Og det giver også forbrændingen et kæmpe skub i den rigtige retning :)
1
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Lykke
Indlæg: 6927
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Nu skal det være!

Indlægaf Lykke » 5. jan 2018, 12:39

Jeg vil bare lige anbefale Morten Elsøe. Han har lavet en podcast som hedder Slut med forbudt, og en bog af samme navn.
5
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5338
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Nu skal det være!

Indlægaf Studsgaard » 5. jan 2018, 12:43

Jeg syntes det er så sejt du får motioneret. Og colaen må da også være et super skridt.
Jeg syntes der er så svært at skære ned på colaen.
1
Brugeravatar
Tricolette
Indlæg: 1674
Tilmeldt: 7. sep 2015, 09:58
Kort karma: 390
Geografisk sted: Himmerland
Likede indlæg: 3883

Re: Nu skal det være!

Indlægaf Tricolette » 6. jan 2018, 13:40

Jeg er glad for, at jeg er igang med motionen. Har også været afsted til morgen. :gogo:

Jeg købte en sodastreamer igår, for at give vandet lidt mere liv. Og det virker godt. Kom selvfølgelig også til at købe colaekstrat :tie: Men har trods alt drukket mere end 1 liter vand i dag, og kun et glas cola. Så jeg er på vej.

Næste punkt er så sukkerforbruget - opdagede desværre lige en æske chokolade i skuffen.og det går ganske simpelt ikke her at den ligger urørt :genert:

I morgen må jeg bare op på hesten igen! :gruble:
0
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5392
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 658
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13851

Re: Nu skal det være!

Indlægaf RavenClaw » 7. jan 2018, 09:17

:pompom: :pompom: :pompom:
0
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 8977
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1010
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21796

Re: Nu skal det være!

Indlægaf Purple Haze » 7. jan 2018, 09:20

Sodastream er vildt godt!
Har også anskaffet mig en. Og når lun vand bliver for trist, så kan man supplere med noget saftevand.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16942
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3549
Likede indlæg: 41157

Re: Nu skal det være!

Indlægaf LaMariposa » 7. jan 2018, 09:37

Tricolette skrev:Jeg er glad for, at jeg er igang med motionen. Har også været afsted til morgen. :gogo:

Jeg købte en sodastreamer igår, for at give vandet lidt mere liv. Og det virker godt. Kom selvfølgelig også til at købe colaekstrat :tie: Men har trods alt drukket mere end 1 liter vand i dag, og kun et glas cola. Så jeg er på vej.

Næste punkt er så sukkerforbruget - opdagede desværre lige en æske chokolade i skuffen.og det går ganske simpelt ikke her at den ligger urørt :genert:

I morgen må jeg bare op på hesten igen! :gruble:


Smid den ud? Jeg savner ikke chokolade, når det ikke er der, men det er vildt svært at lade det stå, når det er der.

Da jeg boede alene havde jeg det kun i huset, når det var ok at spise det.
Senest rettet af LaMariposa 7. jan 2018, 09:46, rettet i alt 1 gang.
1
:lun: Be brave
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 8977
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1010
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21796

Re: Nu skal det være!

Indlægaf Purple Haze » 7. jan 2018, 09:39

LaMariposa skrev:
Tricolette skrev:Jeg er glad for, at jeg er igang med motionen. Har også været afsted til morgen. :gogo:

Jeg købte en sodastreamer igår, for at give vandet lidt mere liv. Og det virker godt. Kom selvfølgelig også til at købe colaekstrat :tie: Men har trods alt drukket mere end 1 liter vand i dag, og kun et glas cola. Så jeg er på vej.

Næste punkt er så sukkerforbruget - opdagede desværre lige en æske chokolade i skuffen.og det går ganske simpelt ikke her at den ligger urørt :genert:

I morgen må jeg bare op på hesten igen! :gruble:


Smid den ud? Jeg savner ikke chokolade, når det ikke er der, men det er vildt svært at lade det stå, når det er der.

Da jeg boede alene havde jeg det kun i huset, når du var ok at spise det.


Det, eller tage det med når man skal besøge nogen/
Tage det frem når der er gæster.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Tricolette
Indlæg: 1674
Tilmeldt: 7. sep 2015, 09:58
Kort karma: 390
Geografisk sted: Himmerland
Likede indlæg: 3883

Re: Nu skal det være!

Indlægaf Tricolette » 8. jan 2018, 07:23

Første uge er genneført - dog ikke med bravour.

Men har dog tabt 600 g - det er da en start. :banan:

Min Sodastreamer er næsten på overarbejde, men det hjælper at drikke vand med bobler i i stedet for mit store indtag af Coca Cola light - der har jeg virkelig været storforbruger :fløjt:

Bliver bedre til at holde fokus på maden, selvom der sker svipsere ind imellem - men det har jeg så også tilladt mig selv, at der må ske. Bare jeg er tilbage på sporet til næste måltid.

Træningen kører - har taget træningstøjet med på arbejde, så kører direktet til træning efter arbejde i dag. :gogo:
4
Brugeravatar
Tricolette
Indlæg: 1674
Tilmeldt: 7. sep 2015, 09:58
Kort karma: 390
Geografisk sted: Himmerland
Likede indlæg: 3883

Re: Nu skal det være!

Indlægaf Tricolette » 11. jan 2018, 07:26

Jeg tror, jeg er ved at have rimeligt overblik over det der Senes-noget. Har i hvert fald forsøgt at leve efter det siden mandag. Og det går faktisk godt - overraskende godt. Er mæt hele dagen osv.
MEN om aftenen, sådan lige inden sengetid, så keder min mund sig, og jeg falder gerne i med et eller andet.
I går var det 2 nybagte grovboller, en med lidt smør og en med et stykke pålægschokolade ved siden af. Jeg vil dog så sige, at der før ville have været mere end dobbelt så meget smør og pålægschokolade på begge boller.
Så lidt fremskridt er der trods alt.

Og er stadigvæk superglad for min Sodastreamer - overvejer endda at anskaffe en til kontoret, så jeg ikke skal slæbe 1½ l med hjemmefra hver dag. :gruble:
1
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3978
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5196

Re: Nu skal det være!

Indlægaf girl_beat » 11. jan 2018, 07:50

Tricolette skrev:Jeg tror, jeg er ved at have rimeligt overblik over det der Senes-noget. Har i hvert fald forsøgt at leve efter det siden mandag. Og det går faktisk godt - overraskende godt. Er mæt hele dagen osv.
MEN om aftenen, sådan lige inden sengetid, så keder min mund sig, og jeg falder gerne i med et eller andet.
I går var det 2 nybagte grovboller, en med lidt smør og en med et stykke pålægschokolade ved siden af. Jeg vil dog så sige, at der før ville have været mere end dobbelt så meget smør og pålægschokolade på begge boller.
Så lidt fremskridt er der trods alt.

Og er stadigvæk superglad for min Sodastreamer - overvejer endda at anskaffe en til kontoret, så jeg ikke skal slæbe 1½ l med hjemmefra hver dag. :gruble:

Her kunne tyggegummi måske hjælpe? Kender godt fornemmelsen af at man 'mangler' noget eller trænger til smag af ét-eller-andet, men det er sjældent godt for fordøjelsen at spise lige inden sengetid. Så noget godt tyggegummi eller bolsjer? :)
2
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Akehurst2
Indlæg: 14128
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40535

Re: Nu skal det være!

Indlægaf Akehurst2 » 11. jan 2018, 09:10

girl_beat skrev:
Tricolette skrev:Jeg tror, jeg er ved at have rimeligt overblik over det der Senes-noget. Har i hvert fald forsøgt at leve efter det siden mandag. Og det går faktisk godt - overraskende godt. Er mæt hele dagen osv.
MEN om aftenen, sådan lige inden sengetid, så keder min mund sig, og jeg falder gerne i med et eller andet.
I går var det 2 nybagte grovboller, en med lidt smør og en med et stykke pålægschokolade ved siden af. Jeg vil dog så sige, at der før ville have været mere end dobbelt så meget smør og pålægschokolade på begge boller.
Så lidt fremskridt er der trods alt.

Og er stadigvæk superglad for min Sodastreamer - overvejer endda at anskaffe en til kontoret, så jeg ikke skal slæbe 1½ l med hjemmefra hver dag. :gruble:

Her kunne tyggegummi måske hjælpe? Kender godt fornemmelsen af at man 'mangler' noget eller trænger til smag af ét-eller-andet, men det er sjældent godt for fordøjelsen at spise lige inden sengetid. Så noget godt tyggegummi eller bolsjer? :)


Ja, eller evt. børste tænder efter aftensmaden, så man ligesom ødelægger det ved at spise igen og for at signalere over for sig selv, at dagens spisning er slut.

I forhold til at falde i er min mand ikke sen til at påpege at en rigtig god start er at sørge for at det usunde ikke er i huset. Hvis der ikke ER noget chokolade, så kan man ikke falde i. Det er selvfølgelig sværere når man ikke bor alene, men alligevel en meget god huskeregel.
1
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5378
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 698
Likede indlæg: 10391

Re: Nu skal det være!

Indlægaf lillebjoern » 11. jan 2018, 09:52

Tricolette skrev:Jeg tror, jeg er ved at have rimeligt overblik over det der Senes-noget. Har i hvert fald forsøgt at leve efter det siden mandag. Og det går faktisk godt - overraskende godt. Er mæt hele dagen osv.
MEN om aftenen, sådan lige inden sengetid, så keder min mund sig, og jeg falder gerne i med et eller andet.
I går var det 2 nybagte grovboller, en med lidt smør og en med et stykke pålægschokolade ved siden af. Jeg vil dog så sige, at der før ville have været mere end dobbelt så meget smør og pålægschokolade på begge boller.
Så lidt fremskridt er der trods alt.

Og er stadigvæk superglad for min Sodastreamer - overvejer endda at anskaffe en til kontoret, så jeg ikke skal slæbe 1½ l med hjemmefra hver dag. :gruble:


Er det ikke en idé ikke at købe noget, så? Og evt. smide pålægschokolade, slik osv. ud. Hvis det ikke er i huset så kan man ikke spise det. Det hjælper i hvert fald her... Hvis der ligger en Ritter Sport i skabet så er den spist på 0,5, men jeg gider ikke slæbe mit korpus 15 meter ned til kiosken for at købe noget.
1
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:

Tilbage til "Sund og/eller slank"