Februar 2018 - Fællestråd

MånedstrådTS
Indlæg: 94
Tilmeldt: 9. apr 2016, 09:54
Kort karma: 0
Likede indlæg: 48

Februar 2018 - Fællestråd

Indlægaf MånedstrådTS » 1. feb 2018, 09:09

Her er tråden for februar 2018 :banan:

Siden januar 2015 har vi hver måned haft en sundhedstråd, hvor man kunne byde ind med sine individuelle mål for hver uge. Så skal du have sat træningen i system, eller vil du prøve at undvære sukker i en måned? Cykle lidt mere eller sætte mål om at blive bedre til at slappe af, når du ikke er på arbejdet eller studiet? Det bestemmer du helt selv, intet mål er for småt eller for uambitiøst :D

Vi plejer at have det skidehyggeligt, og der er plads til alle :kys:

Sæt i gang! :pompom:
0
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16942
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3549
Likede indlæg: 41157

Re: Februar 2018 - Fællestråd

Indlægaf LaMariposa » 1. feb 2018, 12:23

Shiiiit, er det TRE år, vi har haft de her tråde kørende?? :klap: :panik: :pompom:
2
:lun: Be brave
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16942
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3549
Likede indlæg: 41157

Re: Februar 2018 - Fællestråd

Indlægaf LaMariposa » 2. feb 2018, 10:33

Nå, men jeg er med igen...

Denne her uge har været hård, så fik ikke trænet i går (til gengæld gik jeg 15.000 skridt) men planen er at træne to gange her i weekenden (den ene er allerede done her til morgen). Det bliver til fire gange i løbet af ugen, desværre uden styrke, men jeg har trods alt trænet trods en uge med omkring 50 timers arbejde.

Er ellers inde i en god stime med kosten, så i dag er fastelavnsbolledag, og så går øvelsen på at holde fast i det sunde resten af weekenden.

Hvad har I andre af mål for de her første dage af februar?
2
:lun: Be brave
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2959
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 620
Likede indlæg: 6578

Re: Februar 2018 - Fællestråd

Indlægaf Sophaya » 2. feb 2018, 11:59

Jeg er også med. Vi har (igen) måtte igennem et sygdomsforløb med en kat, der desværre måtte aflives i dag. Vi fik ham i november, så det har været en kort - og dyr - fornøjelse. Derfor røg jeg helt af sporet med mad, madlog og fornuft. Nu hanker jeg op i mig selv og prøver igen. De næste par dage er mit mål egentlig bare at spise nødder når jeg snacker i stedet for alt muligt crap. Det er ikke optimalt, men det er en start. Jeg har ret sund kost planlagt henover weekenden, så det er okay.
0
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
godtnavn
Indlæg: 11091
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1088
Likede indlæg: 12836

Re: Februar 2018 - Fællestråd

Indlægaf godtnavn » 2. feb 2018, 12:44

Jeg vil også være med igen, der røg 4 kg i januar, jeg er glad hvis der ryger yderligere to i februar, mere er dog også velkomment :)

Har ret overordnede mål i februar jeg ikke tænker ændre sig fra uge til uge:

- Cykle til og fra DTU (11 km hver vej) på elcykel, medmindre der ligger sne her er bus okay
- Kun drikke vand i hverdagen, til festlige ting er en øl eller juice fint, men ingen sodavand
- Svømme en gang om ugen (formentlig onsdag da jeg har fri kl 12 der)
- Lave madplan
- Spise morgenmad før jeg cykler afsted
- Og så selvfølgelig tabe mig 2 kg ;)
0
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4691
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Februar 2018 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 2. feb 2018, 13:50

LaMariposa skrev:Hvad har I andre af mål for de her første dage af februar?

Jeg skal have lavet madplan - og i morgen skal jeg træne med PT'eren. Ugens 4. træning. Derudover slappe af og nyde weekenden med pigerne.

EDIT: Træningen er blevet udskudt til søndag.
1
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4691
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Februar 2018 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 4. feb 2018, 13:28

4 x træning er det blevet til i denne uge. Den sidste var i formiddag, hvor jeg dødløftede 70 kg. :rock: :rock: :rock:

Jeg har, ud fra mad i skabe og fryser, lavet forslag til madplan for resten af måneden. Madpakken til i morgen er mere eller mindre smurt. Generelt har det været en fin uge. Dog skal jeg snacke lidt mindre af de søde sager, men jeg er som sådan ret godt tilfreds!
3
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
FrøkenM
Indlæg: 6626
Tilmeldt: 10. okt 2015, 09:05
Kort karma: 1180
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9490

Re: Februar 2018 - Fællestråd

Indlægaf FrøkenM » 5. feb 2018, 07:42

Jeg er med igen. Januar var sløv :genert:

Mål for ugen

- Lav madplan og overhold den!
- Træning x 3 (Vandgymnastik, Aquafintess eller fitness i FW)
- Hold øje med indtag af slik, kage, chips etc.
- Husk madpakke på studie de dage jeg ikke er hjemme til frokost. Ved morgenforelæsniger skal jeg have noget frugt eller andet med, så jeg ikke bruger bageren på vejen.

Jeg har meldt mig til et hold vandgymnastik i formiddag i håb om at det er træning jeg kan holde til. Jeg har mange smerter for tiden og kan godt mærke at det afholder mig fra at træne i FW sådan som jeg tidligere har praktiseret. (Længe siden, dog) så jeg håber, at det er vejen frem og at jeg kan holde til det. Holdet er beskrevet som godt til mennesker med ledsmerter, så selvom det måske ikke er det vilde træning, så tænker jeg stadig, at jeg får noget godt ud af det.

Derudover skal jeg seriøst have gang i madplan igen. Det er både fordi at jeg tænker det vil være godt for at undgå de hurtige løsninger, men også fordi det vil spare mig for indkøb hver dag, hvilket jeg formentlig ikke har tid til når jeg er på uni.
1
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4691
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Februar 2018 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 6. feb 2018, 06:43

Jeg klapper mig selv på skulderen... I morges stod jeg op kl. 04.30 for at kunne træne inden arbejde. Lækker bentræning :lun: :lun:
3
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Xnaiv
Indlæg: 236
Tilmeldt: 9. okt 2015, 18:54
Kort karma: 32
Likede indlæg: 339

Re: Februar 2018 - Fællestråd

Indlægaf Xnaiv » 6. feb 2018, 06:57

Jeg vil gerne prøve at være med :) Jeg skal ikke som sådan tabe kilo, men jeg prøver at ommøblere lidt og blive stærkere :gogo:
Mål for denne måned er at sætte ny pr i dødløft og squat.

Mål for denne uge:
- Træne minimum 4 dage - styrketræning + lidt kredsløbstræning.
- Ingen Pepsi max hver dag
- Snacks holdes til weekenden
- Madplan overholdes
- 1 lang gåtur med hunden må min. 7 km
1
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2959
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 620
Likede indlæg: 6578

Re: Februar 2018 - Fællestråd

Indlægaf Sophaya » 6. feb 2018, 07:59

Jeg har ikke skejet ud i weekenden, hvilket er en kæmpe sejr for mig! I går fik jeg usund aftensmad, men ellers var det fint.

Mål for denne uge:
- Nogenlunde sund madplan
- Sund mad i praktikken
- Meget vand
- Snacks i så små mængder som muligt
2
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
Tricolette
Indlæg: 1674
Tilmeldt: 7. sep 2015, 09:58
Kort karma: 390
Geografisk sted: Himmerland
Likede indlæg: 3883

Re: Februar 2018 - Fællestråd

Indlægaf Tricolette » 6. feb 2018, 09:13

Jeg er med

Mål for denne uge:
træning 3 x i Loop
gåture 2 x efter arbejde
senseprincipperne skal gennemføres hver dag - hele dagen!
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12603
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 909
Likede indlæg: 12321

Re: Februar 2018 - Fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 6. feb 2018, 10:47

Nå, min januar gik op i arbejde og børnefødselsdag med tilhørende rengøring (!), så jeg nøjes med at være tilfreds med et par fastedage, en enkelt tur i fitness og et vægttab på 2,7 kg.

Nu føler jeg mig mere klar mentalt til at gå all in på 5:2 igen og har også været i fitness første gang i denne måned. Planen er en gang mere, muligvis to i denne uge - der er lige en omgang danske stile, fastelavn i børnehave OG skole og en barnedåb med tilhørende overnattende gæster i weekenden i vejen.

Forrige mandag kom jeg endelig i fitness igen efter en pause på 4 måneder. Jeg tog det roligt med lettere vægte og lidt færre reps, alligevel var jeg sygt øm i arme, bryst og især inderlår i fem dage efter! I søndags skulle jeg så virkelig losse mig selv ufatteligt hårdt i bagpopoen for at komme af sted, men jeg blev sgu grebet af det og endte med at tonse derudaf i knap to timer. Jeg var så nervøs for ømheden i går, men altså - en smuletung i kroppen og lidt ømme triceps, det er alt. WTF?

Jeg ville rigtig gerne af sted igen i morgen, men ovenstående projekter i kalenderen kan godt gøre det til et problem. Så er der heldigvis fredag endnu. Lørdag får vi gæster fra UK om aftenen, så der skal gøres rent. De bliver til tirsdag morgen, så de dage (søn-man) bliver usunde på et højt plan - barnedåb søndag, masser af vin, G&T, Irish Coffee og snask om aftenen, og gode, røde bøffer mandag. So be it :devil:

Min motivationsfaktor er:
* allerede synligt mindre dobbelthage :banan:
* en muffintop, der har udvidet sig til bildæk skal bare væk!
* lårene har rullet sig i appelsiner :sur:

Så:
* faste 2 dage
* træne min. 1 gang
* nøjes med én portion aftensmad
* tænke positivt
1
avdotja
Indlæg: 4929
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 536
Likede indlæg: 14679

Re: Februar 2018 - Fællestråd

Indlægaf avdotja » 6. feb 2018, 17:08

Jeg er med igen, efter at sidste uge stak helt af :rulle: På grund af rejser, kommer mine mål dog til at se lidt anderledes ud.
  • 5 dage med mindst 20.000 skridt (inkl løb)
  • 1 lang løbetur på 15 km
  • 1 intervalpas
  • 3 løbeture/træningspas af valgfri varighed
  • Vægt mandag morgen: 69,5 kg
0
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4691
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Februar 2018 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 8. feb 2018, 19:17

Jeg trænede med PT'eren her til aften. Forrige uge, mener jeg, squattede jeg 30 kg. og i dag squattede jeg sgu 40 kg. :banan: :rock: Derudover lavede jeg split squat med 20 kg. stang - første gang nogensinde! Derudover en masse lunges og to andre øvelser for røv og lår. Skøn og hård træning - og med SÅ meget ros fra PT'eren. I love it!! :love:
1
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?

Tilbage til "Sund og/eller slank"