Kan du holde dig fra slik, kage, sodavand mm i 1 måned?

Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16938
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3549
Likede indlæg: 41157

Re: Kan du holde dig fra slik, kage, sodavand mm i 1 måned?

Indlægaf LaMariposa » 15. mar 2018, 11:10

^^ Det er faktisk et rigtig godt svar :) Tak for input.
1
:lun: Be brave
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1953
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 418
Likede indlæg: 4809

Re: Kan du holde dig fra slik, kage, sodavand mm i 1 måned?

Indlægaf milisa » 15. mar 2018, 18:42

LaMariposa skrev:^^ Det er faktisk et rigtig godt svar :) Tak for input.


Og noget mere diplomatisk end mit slet skjulte passiv-aggressive, sure opstød!! :lol:

Men jeg bliver syg TRÆT af den slags kommentarer. Nå.

Uptowngirl, mht vægten, nu ved jeg ikke, hvordan du takler det her fy-fy-sukker, men som jeg skrev tidligere, så betyder den slags for mig, at jeg spiser mere i den første tid - jeg spiser bare ikke sukker. Det betyder også, at jeg først taber mig, når jeg begynder at skære måltiderne/portionsstørrelsen ned. Jeg kan bare ikke gøre tingene omvendt. Jeg skal have sukkeret ud ad kroppen, før jeg kan begynde at kigge på portionsstørrelser. Hvis jeg både sulter OG craver sukker er det dømt til at gå galt. Om end jeg faktisk forsøger på det lige nu, hvilket forklarer hvorfor mine aftener er så stride. Jeg kommer kun igennem, fordi kæresten bakker op og sørger for ikke at have noget i huset...

Nå anyways pointen: Kan du måske komme til at spise lidt mere end du plejer for at holde cravings i skak?
1
Tally-ho
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16938
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3549
Likede indlæg: 41157

Re: Kan du holde dig fra slik, kage, sodavand mm i 1 måned?

Indlægaf LaMariposa » 16. mar 2018, 05:22

Jeg sagde nej tak til dessert i går, da jeg var i byen og spise :banan: Og det var faktisk ikke en gang svært... Nu venter så den store test i weekenden.
2
:lun: Be brave
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1953
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 418
Likede indlæg: 4809

Re: Kan du holde dig fra slik, kage, sodavand mm i 1 måned?

Indlægaf milisa » 27. mar 2018, 20:05

For effing sake, så faldt jeg i!!!!! Med FIRE dage igen!!! AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARGH!!! Men der var chokoladekage..... af den melfrie slags....... med RIGTIG chokolade og ikke kakao.......... Og der var lakridser................ Og der var jordbær med flødeskum....... Og jeg var sulten..... Piz oz. På den igen....
2
Tally-ho
Brugeravatar
uptowngirl
Indlæg: 125
Tilmeldt: 5. feb 2017, 21:12
Kort karma: 21
Likede indlæg: 178

Re: Kan du holde dig fra slik, kage, sodavand mm i 1 måned?

Indlægaf uptowngirl » 28. mar 2018, 19:47

milisa skrev:
LaMariposa skrev:^^ Det er faktisk et rigtig godt svar :) Tak for input.


Og noget mere diplomatisk end mit slet skjulte passiv-aggressive, sure opstød!! :lol:

Men jeg bliver syg TRÆT af den slags kommentarer. Nå.

Uptowngirl, mht vægten, nu ved jeg ikke, hvordan du takler det her fy-fy-sukker, men som jeg skrev tidligere, så betyder den slags for mig, at jeg spiser mere i den første tid - jeg spiser bare ikke sukker. Det betyder også, at jeg først taber mig, når jeg begynder at skære måltiderne/portionsstørrelsen ned. Jeg kan bare ikke gøre tingene omvendt. Jeg skal have sukkeret ud ad kroppen, før jeg kan begynde at kigge på portionsstørrelser. Hvis jeg både sulter OG craver sukker er det dømt til at gå galt. Om end jeg faktisk forsøger på det lige nu, hvilket forklarer hvorfor mine aftener er så stride. Jeg kommer kun igennem, fordi kæresten bakker op og sørger for ikke at have noget i huset...

Nå anyways pointen: Kan du måske komme til at spise lidt mere end du plejer for at holde cravings i skak?


Noget sen respons herfra, har været i lidt af et "jeg har vældig ondt af mig selv hul" med masser af trøstespisning DAMNIT! Heldigvis vendte det, da jeg fik tilbudt job sidste fredag og skal begynde sidste uge i maj :banan:

Jeg spiser også mere, og da jeg er på LCHF pga. mit blodsukker, er det bare rigtig slemt for vægten, hvis jeg "fejler" og får kørt nogle kulhydrater ind. Dog er min plan pt. at jeg har lavet et ugeskema, hvor dagens snack står anført (også for at få struktur på hverdagen). Dagens snack er relativt LCHF venlig, så det ikke bliver så meget fy-fy, du må heller ikke spise dette og dette, men faktisk vendt til, hov du må jo gerne få din bærsmoothie i dag, den kop the i morgen (lækker the) eller en kop varm kakao.
Så har jeg fået den ekstra udfordring at jeg skal løbe et OCR løb om 2 måneder (helt uforudset), så det er virkelig vigtigt at jeg holder min kostplan nu, for ellers er det for hårdt at træne.

Som I nok kan høre, har jeg haft nogle offdage omend er marts måned gået noget bedre end normalt. Så jeg tager da april med!

Andre der er frisk på at fortsætte med mig ind i april måned? :banan: :klap: :panik:
1
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1953
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 418
Likede indlæg: 4809

Re: Kan du holde dig fra slik, kage, sodavand mm i 1 måned?

Indlægaf milisa » 28. mar 2018, 20:57

Jeg er MEGA klar! Jeg synes faktisk, det er gået ok, selvom aftenerne har trukket tænder ud.

Men min kæreste lavede verdens bedste snack den anden dag: Lidt skyr/yoghurt sødes med appelsinsaft fra en appelsin, lidt mango hakkes i tern, ditto med et par vindruer. Der har været max 100 g frugt (og ikke mere end 4-5 vindruer), men det var fantastisk at indtage der en times tid efter aftensmaden, hvor mine sukkercravings er værst. Så det er bare noget a la det, jeg skal have om aftenen, så skal det hele nok blive nemmere!

PS. TILLYKKE MED JOBBET!!! Hvor fedt!!!
0
Tally-ho
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1953
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 418
Likede indlæg: 4809

Re: Kan du holde dig fra slik, kage, sodavand mm i 1 måned?

Indlægaf milisa » 28. mar 2018, 20:59

Mistermor skrev:Jeg fortsætter helt sikkert. Eftersom jeg stadig ikke er rask, må jeg tage forbehold for halspastiller mv - men almindeligt slik og kage(og chips) er stadig forbudt.
Jeg var lige på vægten i dag, og jeg har tabt 2,2 kg siden 21/2 uden at røre mig ud af sofaen/sengen stort set. (men det meste af tiden har jeg heller ikke kunnet smage noget som helst)

Så nu er jeg nede på den vægt, jeg havde som mål, da jeg i sin tid tabte 10 kg.... Så det er først nu, det rigtigt begynder.

Jeg har en klar fornemmelse af, at jeg ikke må falde i, for så bliver det svært. Hvis bare jeg holder den kørende, kan det bedre gå.


Åh jøsses, er du stadig syg?!?! Din stakkel!! Det har da snart stået på i evigheder?
0
Tally-ho
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8698
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7172

Re: Kan du holde dig fra slik, kage, sodavand mm i 1 måned?

Indlægaf Artem » 28. mar 2018, 21:02

Ja det kunne jeg godt. Er ikke noget jeg normalt har i huset og køber privat. Men på job er der onsdags snegl til formiddagskaffen, og om torsdagen på den lange dag er der kage om eftermiddagen. På grund af det sociale osv om det vil jeg være ked af at skulle sige nej til kage de dage. Men kunne som sådan sagtens, og spiser normalt ikke slik.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
uptowngirl
Indlæg: 125
Tilmeldt: 5. feb 2017, 21:12
Kort karma: 21
Likede indlæg: 178

Re: Kan du holde dig fra slik, kage, sodavand mm i 1 måned?

Indlægaf uptowngirl » 29. mar 2018, 07:02

Mistermor skrev:Jeg fortsætter helt sikkert. Eftersom jeg stadig ikke er rask, må jeg tage forbehold for halspastiller mv - men almindeligt slik og kage(og chips) er stadig forbudt.
Jeg var lige på vægten i dag, og jeg har tabt 2,2 kg siden 21/2 uden at røre mig ud af sofaen/sengen stort set. (men det meste af tiden har jeg heller ikke kunnet smage noget som helst)

Så nu er jeg nede på den vægt, jeg havde som mål, da jeg i sin tid tabte 10 kg.... Så det er først nu, det rigtigt begynder.

Jeg har en klar fornemmelse af, at jeg ikke må falde i, for så bliver det svært. Hvis bare jeg holder den kørende, kan det bedre gå.


God bedring, har du været til lægen? Kan ikke huske om du havde influenzasymptomer, men måske er det en god idé lige at udelukke lungebetændelse eller halsbetændelse?

Har det på samme måde. Synes at bare det man falder i én gang, så er man nærmest tilbage til scratch. Men fedt, du også er med fortsat!

milisa skrev:Jeg er MEGA klar! Jeg synes faktisk, det er gået ok, selvom aftenerne har trukket tænder ud.

Men min kæreste lavede verdens bedste snack den anden dag: Lidt skyr/yoghurt sødes med appelsinsaft fra en appelsin, lidt mango hakkes i tern, ditto med et par vindruer. Der har været max 100 g frugt (og ikke mere end 4-5 vindruer), men det var fantastisk at indtage der en times tid efter aftensmaden, hvor mine sukkercravings er værst. Så det er bare noget a la det, jeg skal have om aftenen, så skal det hele nok blive nemmere!

PS. TILLYKKE MED JOBBET!!! Hvor fedt!!!


Juhuu :banan: Så kan vi motivere hinanden :D Aftenerne er så svære. Mest fordi man er vant til at få noget, aftenen er helt tom uden noget at spise jo :D Den der snack lyder virkelig lækker!
Og tak, det bliver simpelthen skønt at starte på job, lige få lidt skub i livet :)
0

Tilbage til "Sund og/eller slank"