Kan du holde dig fra slik, kage, sodavand mm i 1 måned?

Brugeravatar
uptowngirl
Indlæg: 125
Tilmeldt: 5. feb 2017, 21:12
Kort karma: 21
Likede indlæg: 178

Kan du holde dig fra slik, kage, sodavand mm i 1 måned?

Indlægaf uptowngirl » 25. feb 2018, 20:06

Jeg er sukkerafhængig og næsten dagligt ryger der en pose vingummier/popcorn/chips/kage mm. ned. Vægten er stille og roligt krøbet 10 kg op og min fedtprocent er nu nået 35! (Jeg er desværre tyndfed).
Én ting er vægten - en anden er sundheden, den bekymrer mig altså en del, da jeg efter mange års "misbrug" ligger i forhøjet risiko for diabetes gruppen!
Derfor vil jeg give mig i kast med et lille vaneeksperiment/bryd afhængigheden: jeg vil holde mig fra sukker, kage, popcorn, chips, is og sodavand den næste måned - lad os sige frem til 1. april for at gøre det let at huske.

Hvem er med mig?

Jeg er spændt på resultaterne.

Mine startmål er:
Vægt:53,9 kg
Fedtprocent: 34,9 %

:panik:
0
Chloecat
Indlæg: 130
Tilmeldt: 26. dec 2015, 07:39
Kort karma: 8
Likede indlæg: 154

Re: Kan du holde dig fra slik, kage, sodavand mm i 1 måned?

Indlægaf Chloecat » 25. feb 2018, 20:32

Jeg er med.
Efter et rygestop, da er jeg blevet virkelig sukkersulten, spiser uanede mængder søde sager i hver weekenden og kommer jeg forbi en butik skovler jeg op i kurven.

Jeg er også i tyndfed kategorien, måske efter rygestoppet buttet, jeg vejer 71,6 og har en fedt procent på 32,5% vil gerne ned på 25%.
1
Brugeravatar
uptowngirl
Indlæg: 125
Tilmeldt: 5. feb 2017, 21:12
Kort karma: 21
Likede indlæg: 178

Re: Kan du holde dig fra slik, kage, sodavand mm i 1 måned?

Indlægaf uptowngirl » 25. feb 2018, 20:41

Chloecat skrev:Jeg er med.
Efter et rygestop, da er jeg blevet virkelig sukkersulten, spiser uanede mængder søde sager i hver weekenden og kommer jeg forbi en butik skovler jeg op i kurven.

Jeg er også i tyndfed kategorien, måske efter rygestoppet buttet, jeg vejer 71,6 og har en fedt procent på 32,5% vil gerne ned på 25%.


Jeg kender det alt for godt (minus rygningen+rygestoppet), jeg tror at dem, der siger man ikke kan blive afhængig af sukker bestemt ikke har den last!
Jeg kan godt forstå du gerne vil ned på 25 % - jeg vil selv gerne derned af. Min FitnessWorld app siger i hvert fald at man i min alder skal ligge i intervallet 21-33 for at have en sund vægt :)
Lad os stå sammen og motivere hinanden! :klap:

Og pige1987 - tak for opbakningen!
0
godtnavn
Indlæg: 11091
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1088
Likede indlæg: 12836

Re: Kan du holde dig fra slik, kage, sodavand mm i 1 måned?

Indlægaf godtnavn » 26. feb 2018, 00:14

Jeg gjorde det delvis i januar, dvs. jeg stoppede med at spise sukker men ahvde to dage i januar hvor jeg godt måtte. I februar har jeg spist sukker 4 gange, og nu er det faktisk ikke ngoet jeg tænker over mere. Egentlig var det kun svært den første uge, og så dagen der er dumme (eller når jeg får mens, hvorfor bliver man sukkertrængende af det?) men selv de dage er det mest når jeg handler det er svært, er jeg hjemme og ser ikke sukker tænker jeg ikke over det. Det hjælper nok at kæresten også er stoppet med hverdags-sukker, så der er ikke sukker i hjemmet :)
0
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6480
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14341

Re: Kan du holde dig fra slik, kage, sodavand mm i 1 måned?

Indlægaf Mangoness » 26. feb 2018, 01:39

Jeg er med! :-D

Mit problem er, at jeg nemt bliver fristet af junk food og chips. Specielt når jeg er sulten. Så er det altså lidt fristende lige at smutte ind på McDonalds, Bogø eller Nadias. :blush: Jeg frygter også lidt, at medarbejderne er begyndt at kunne genkende mig :blush:

Til gengæld er jeg fuldstændig ligeglad med slik, popcorn og kage. Så hvis jeg bare kan skrue ned til én gang om ugen, så er jeg en glad gås :genert:
1
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Kan du holde dig fra slik, kage, sodavand mm i 1 måned?

Indlægaf Hunkat » 26. feb 2018, 05:39

Jeg er med, lidt :blush: Jeg har generelt prøvet at skære ned på sukker i min kost og jeg oplever faktisk at når jeg spiser slik så bliver jeg enten dårlig hvis jeg spise det jeg plejede at kunne spise eller også mister jeg lysten efter en 5-10 stykker og lægger det væk.

Jeg har ikke som sådan noget mål om at tabe mig, jeg vejer 65 kg (fedtprocent i den lave ende uden at jeg dog kender den præcist) men ønsker som sagt at skære ned i videst muligt omfang. Jeg stopper nok ikke helt og min te (med sukker) er fredet :D
1
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
limitededition
Indlæg: 1668
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:56
Kort karma: 147
Likede indlæg: 1782

Re: Kan du holde dig fra slik, kage, sodavand mm i 1 måned?

Indlægaf limitededition » 26. feb 2018, 06:14

Jeg vil gerne være med, dog med det men, at jeg godt må drikke Pepsi Max :)
Tænkte faktisk igår at jeg havde brug for at holde en fri måned.
1
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 8977
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1010
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21796

Re: Kan du holde dig fra slik, kage, sodavand mm i 1 måned?

Indlægaf Purple Haze » 26. feb 2018, 07:12

Jeg er med.
Sådan da, saftevand, alkohol og popcorn (skal i biffen) er også OK.

Så må vi se om jeg glemmer det - har det med at glemme den slags - men har heller ikke det store problem.
1
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
uptowngirl
Indlæg: 125
Tilmeldt: 5. feb 2017, 21:12
Kort karma: 21
Likede indlæg: 178

Re: Kan du holde dig fra slik, kage, sodavand mm i 1 måned?

Indlægaf uptowngirl » 26. feb 2018, 08:21

Hvor er I seje!
Blev helt glad, da jeg vågnede og så, hvor mange der er med på den. Jeg har seriøst brug for en rygrad med det her (jeg ved det efter så mange mislykkede forsøg), så det er fedt og motiverende at man nærmest har lovet et helt forum, at selvfølgelig kan man klare den!
Jeg tænker, at folk sætter deres egne kriterier for succes :) Hvis man synes at et er ok at spise popcorn, så gør man bare det.
Personligt skærer jeg bare ting fra, jeg ved trigger min afhængighed.
Jeg kan mærke det bliver en god måned :ivrig:
1
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24604
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3192
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36688

Re: Kan du holde dig fra slik, kage, sodavand mm i 1 måned?

Indlægaf Daine » 26. feb 2018, 08:38

Jeg vil også gerne prøve at være med. Slik er en kæmpe akilleshæl hos mig, specielt nu hvor jeg går hjemme og synes det er lidt op af bakke. Så er det en ret stor trøst at kværne en pose vingummier :genert:

Sodavand har jeg skåret væk, jeg drikker sukkerfri saftevand i stedet. Jeg drikker et glas cola i forbindelse med restaurantbesøg, det er ok, dem er der ikke så mange af :)
Jeg drikker også en del te, og der kan jeg ikke undvære sødetabletter og honning, så det er fredet. Omend jeg vil tænke over mængden jeg putter i.

Ellers er det pt kun Oscar Night natten til mandag, hvor det er tilladt at spise slik/chips. Jeg kan huske fra sidste år, at jeg slet ikke fik spist alt det jeg havde købt, så i år bliver der tænkt lidt mere over det - så der forhåbentlig ikke er nogen rester tilbage, der kan friste.


Min vægt kender jeg (desværre :/ ), men ikke min fedtprocent. Så jeg arbejder kun ud fra den :)
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Muuh
Indlæg: 1333
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:31
Kort karma: 250
Likede indlæg: 3607

Re: Kan du holde dig fra slik, kage, sodavand mm i 1 måned?

Indlægaf Muuh » 26. feb 2018, 16:38

Jeg vil gerne prøve at være med, tænker at Marts for mig skal hedde nul sukker, så har jeg lige et par dage at forberede mig og få mand og børn til at udrydde alt slik, så det ikke ligger og frister.

Jeg skal have købt nogle sunde snack alternativer, til når trangen melder sig

Sødetabletter og honning i teen kan jeg altså heller ikke undvære, men så drikker jeg tilgengæld hverken light saft eller sodavand.
Jeg har købt nogle perfect sødetabs fra easis, som jeg tænker må være lidt bedre end de alm
1
Time is a great teacher, but unfortunately it kills all it's pupils
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7459
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19498

Re: Kan du holde dig fra slik, kage, sodavand mm i 1 måned?

Indlægaf Animi » 26. feb 2018, 17:09

Nej. Men jeg hepper på allesammen :pompom:
2
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 8977
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1010
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21796

Re: Kan du holde dig fra slik, kage, sodavand mm i 1 måned?

Indlægaf Purple Haze » 26. feb 2018, 17:23

Purple Haze skrev:Jeg er med.
Sådan da, saftevand, alkohol og popcorn (skal i biffen) er også OK.

Så må vi se om jeg glemmer det - har det med at glemme den slags - men har heller ikke det store problem.



Var faktisk lige ved at tage et stykke chokolade i dag, fordi det var gratis. Så kom jeg i tanke om tråden, og at det er en dum årsag til at spise sødt.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
uptowngirl
Indlæg: 125
Tilmeldt: 5. feb 2017, 21:12
Kort karma: 21
Likede indlæg: 178

Re: Kan du holde dig fra slik, kage, sodavand mm i 1 måned?

Indlægaf uptowngirl » 27. feb 2018, 09:17

Purple Haze skrev:
Purple Haze skrev:Jeg er med.
Sådan da, saftevand, alkohol og popcorn (skal i biffen) er også OK.

Så må vi se om jeg glemmer det - har det med at glemme den slags - men har heller ikke det store problem.



Var faktisk lige ved at tage et stykke chokolade i dag, fordi det var gratis. Så kom jeg i tanke om tråden, og at det er en dum årsag til at spise sødt.


Det er også fristende, når det ligger lige for næsen af en og samtidig er gratis! Godt du sprang over :)
1
Brugeravatar
uptowngirl
Indlæg: 125
Tilmeldt: 5. feb 2017, 21:12
Kort karma: 21
Likede indlæg: 178

Re: Kan du holde dig fra slik, kage, sodavand mm i 1 måned?

Indlægaf uptowngirl » 1. mar 2018, 16:54

Nå meddebattører. Jeg er spændt på at høre hvordan de første 4 dage er gået.
For mig er det gået over al forventning! Jeg har endnu ikke rørt nogle af mine "forbudte ting" så det er jeg ret lykkelig for. Lidt ynkeligt, men det er den længste periode jeg er gået uden slik mm i meeeeeget lang tid. På en eller anden måde hjælper det, at jeg har lovet jer herinde at jeg opfører mig pænt :engel:

Hvordan går det jer? :banan:
2

Tilbage til "Sund og/eller slank"