Kan du holde dig fra slik, kage, sodavand mm i 1 måned?

Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Kan du holde dig fra slik, kage, sodavand mm i 1 måned?

Indlægaf Hunkat » 1. mar 2018, 16:57

Jeg har været syg i små 4 dage så det går ikke ret godt :D Masser af varm saft og "har ondt af mig selv" sødt. Jeg må lige prøve igen når jeg er kommet lidt ovenpå.
0
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24604
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3192
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36689

Re: Kan du holde dig fra slik, kage, sodavand mm i 1 måned?

Indlægaf Daine » 1. mar 2018, 17:33

Det er gået okay, omend jeg ikke har holdt det 100%. Men jeg har spist mindre end jeg normalt ville, og har flere gange fravalgt slik. Det er store ting for mig :D
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
limitededition
Indlæg: 1668
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:56
Kort karma: 147
Likede indlæg: 1782

Re: Kan du holde dig fra slik, kage, sodavand mm i 1 måned?

Indlægaf limitededition » 1. mar 2018, 18:00

Jeg er startet i dag, og har sagt nej tak til kage to gange på arbejdet :) :yay:
1
Brugeravatar
Sustentaculum
Indlæg: 861
Tilmeldt: 27. aug 2015, 16:53
Kort karma: 140
Likede indlæg: 1034

Re: Kan du holde dig fra slik, kage, sodavand mm i 1 måned?

Indlægaf Sustentaculum » 1. mar 2018, 18:30

Uhh. Jeg vil også gerne være med. Jeg er blevet rigtig god til at spise slik i min barsel. Nu er barslen slut, og slikket er blevet en dum vane.

Mine 62 kilo giver mig et BMI som rammer 25, og dermed lægger mig i kategori som overvægtig. Jeg vil rigtig gerne ned på min ideal vægt på omkring 55-57 kg, og med nul slik i marts, og en nyindkøbt cykel tror jeg nok det skal gå.

Jeg rammer min første udfordring i morgen, hvor vi får gæster til Canasta og rødvin. Men jeg må købe rigeligt med 90'er snacks ala gulerødder med dip :D
1
Brugeravatar
uptowngirl
Indlæg: 125
Tilmeldt: 5. feb 2017, 21:12
Kort karma: 21
Likede indlæg: 178

Re: Kan du holde dig fra slik, kage, sodavand mm i 1 måned?

Indlægaf uptowngirl » 2. mar 2018, 07:15

Hvor er I gode! Synes faktisk den her tråd hjælper mig rigtig godt. Jeg har endnu ikke spist noget "forbudt" og det er den længste periode i månedsvis (lidt ynkeligt ja).
Det sværeste synes jeg næsten er når man er gæst. Jeg skal tilbringe weekenden med 2 veninder, så håber ikke de tilbyder alt for meget slik, kage mm :)
Men jeg er sikker på at det nok skal gå. Og jeg glæder mig til at fokusere mere på samværet end hvad jeg næste gang skal spise :D
0
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Kan du holde dig fra slik, kage, sodavand mm i 1 måned?

Indlægaf Hunkat » 2. mar 2018, 07:32

uptowngirl skrev:Hvor er I gode! Synes faktisk den her tråd hjælper mig rigtig godt. Jeg har endnu ikke spist noget "forbudt" og det er den længste periode i månedsvis (lidt ynkeligt ja).
Det sværeste synes jeg næsten er når man er gæst. Jeg skal tilbringe weekenden med 2 veninder, så håber ikke de tilbyder alt for meget slik, kage mm :)
Men jeg er sikker på at det nok skal gå. Og jeg glæder mig til at fokusere mere på samværet end hvad jeg næste gang skal spise :D


Jeg synes generelt folk er rigtig søde til at respektere hvis man siger at man prøver at skære lidt ned. Det er jo en ærlig sag og de fleste kan sagtens genkende den der med at man kom til at spise en pose slik mellem hjemkomst fra arbejdet og aftensmaden fordi man liiiige manglede noget i farten.
Når jeg er gæst har jeg lidt løsere regler end når jeg bare er mig selv, så vi mødes på midten så at sige. Det plejer at fungere fint.
0
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
uptowngirl
Indlæg: 125
Tilmeldt: 5. feb 2017, 21:12
Kort karma: 21
Likede indlæg: 178

Re: Kan du holde dig fra slik, kage, sodavand mm i 1 måned?

Indlægaf uptowngirl » 2. mar 2018, 09:47

Hunkat skrev:
uptowngirl skrev:Hvor er I gode! Synes faktisk den her tråd hjælper mig rigtig godt. Jeg har endnu ikke spist noget "forbudt" og det er den længste periode i månedsvis (lidt ynkeligt ja).
Det sværeste synes jeg næsten er når man er gæst. Jeg skal tilbringe weekenden med 2 veninder, så håber ikke de tilbyder alt for meget slik, kage mm :)
Men jeg er sikker på at det nok skal gå. Og jeg glæder mig til at fokusere mere på samværet end hvad jeg næste gang skal spise :D


Jeg synes generelt folk er rigtig søde til at respektere hvis man siger at man prøver at skære lidt ned. Det er jo en ærlig sag og de fleste kan sagtens genkende den der med at man kom til at spise en pose slik mellem hjemkomst fra arbejdet og aftensmaden fordi man liiiige manglede noget i farten.
Når jeg er gæst har jeg lidt løsere regler end når jeg bare er mig selv, så vi mødes på midten så at sige. Det plejer at fungere fint.


Jeg får rigtig tit kommentaren "du kan jo tåle det", hvilket jeg finder lidt respektløst. Én ting er hvad de subjektivt mener om min vægt, men de glemmer vist at tænke på at der kan være mange grunde til at begrænse sit sukkerindtag. Fx som mig, der er tyndfed (med moderation for jeg synes altså ikke selv jeg er så tynd igen haha), men jeg tager langsomt på - til gengæld ligger jeg i stor risiko for at få diabetes ifølge min læge og mit blodsukker er generelt ustyrligt :(
Så synes det er en ærgerlig kamp man tit skal have. Det gælder ikke så meget veninder, men synes tit at folk i større sammenhænge kommenterer det.
Tænk, hvis alles reaktion var: fedt du prøver at tage hånd om din sundhed! Så ville verden da være et dejligere sted :klap:
0
Brugeravatar
uptowngirl
Indlæg: 125
Tilmeldt: 5. feb 2017, 21:12
Kort karma: 21
Likede indlæg: 178

Re: Kan du holde dig fra slik, kage, sodavand mm i 1 måned?

Indlægaf uptowngirl » 2. mar 2018, 10:59

Denlilleglademy skrev:
Har du overvejet at tage chrom om morgenen for at hækle med at regulere dit blodsukker?


Det er forsøgt engang i tidernes morgen. Det eneste der hjælper er at jeg spiser efter LCHF. Og når jeg så falder ved siden af og indtager for mange kulhydrater går det amok igen :(
Men tak for rådet, tror det har hjulpet andre :)
0
Brugeravatar
Sustentaculum
Indlæg: 861
Tilmeldt: 27. aug 2015, 16:53
Kort karma: 140
Likede indlæg: 1034

Re: Kan du holde dig fra slik, kage, sodavand mm i 1 måned?

Indlægaf Sustentaculum » 2. mar 2018, 11:28

Hvordan definerer i andre hvad i (ikke) spiser?

Jeg er svært ved at finde ud af hvor hård jeg skal være ved mig selv. :lol: Slik og sodavand giver sig selv. Men hvad med alkohol? Frugt? Kiks? og hvis man siger kiks og frugt er der jo ikke langt til morgenbollerne.. Jeg kan hurtigt se at det giver mig problemer. :P

Enten går jeg helt striks, eller også ender det med at jeg giver mig selv lov til at spise chips og popcorn.. og så er vi jo ligevidt :P
0
Brugeravatar
uptowngirl
Indlæg: 125
Tilmeldt: 5. feb 2017, 21:12
Kort karma: 21
Likede indlæg: 178

Re: Kan du holde dig fra slik, kage, sodavand mm i 1 måned?

Indlægaf uptowngirl » 2. mar 2018, 12:37

Jeg definerer det som ting jeg craver. Til dagligt craver jeg mest slik og chips. Fjerner jeg disse ting begynder jeg også at crave popcorn, is og sodavand, så det må jeg heller ikke spise.
Jeg spiser frugt i moderate mængder 1-2 stk om dagen og ingen kiks (det er jo nærmest en minikage :D )
Hvis helt strikt virker, så er det det man gør. Hvis det virker at man spiser én gang om ugen er det jo det man gør - imo. :)
0
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16942
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3549
Likede indlæg: 41157

Re: Kan du holde dig fra slik, kage, sodavand mm i 1 måned?

Indlægaf LaMariposa » 2. mar 2018, 15:49

Kan jeg være med fra i morgen? :)
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
Sustentaculum
Indlæg: 861
Tilmeldt: 27. aug 2015, 16:53
Kort karma: 140
Likede indlæg: 1034

Re: Kan du holde dig fra slik, kage, sodavand mm i 1 måned?

Indlægaf Sustentaculum » 2. mar 2018, 15:51

I er seje :D I har ret, det er en glide bane. Jeg tror jeg må have noget cheat food, som ikke er alt for slemt. Popcorn måske! Og så må marmelade/ frugtgrød og kiks også ryge. :D
0
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1953
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 418
Likede indlæg: 4809

Re: Kan du holde dig fra slik, kage, sodavand mm i 1 måned?

Indlægaf milisa » 2. mar 2018, 22:39

Popcorn, med mindre det er amerikanske sukker-popcorn selvfølgelig, indeholder jo begrænset mængder sukker, så i denne tråds ånd, er de vel ok? Altså, hvis det bare handler om at undgå sukker, og ikke at undgå kalorier.

Jeg vil gerne være med, om end lettere forsinket og først fra på mandag. Jeg skal lige have en weekend, hvor trøstespisning er helt ok...!
1
Tally-ho
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1953
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 418
Likede indlæg: 4809

Re: Kan du holde dig fra slik, kage, sodavand mm i 1 måned?

Indlægaf milisa » 3. mar 2018, 00:24

kartoffelpizza skrev:
milisa skrev:Popcorn, med mindre det er amerikanske sukker-popcorn selvfølgelig, indeholder jo begrænset mængder sukker, så i denne tråds ånd, er de vel ok? Altså, hvis det bare handler om at undgå sukker, og ikke at undgå kalorier.

Jeg vil gerne være med, om end lettere forsinket og først fra på mandag. Jeg skal lige have en weekend, hvor trøstespisning er helt ok...!

Præcis. Nu gider jeg ikke spise popcorn, men jeg spiser fx lidt mere rigtig mad end normalt, og jeg har da allerede fra mandag-fredag tabt mig alligevel.
Jeg kender mig selv godt nok til at vide at kombien af 0 sukker og lavt kalorieindtag er svær. Og mit mål er mere at slippe for sukkermonstret...
i den ånd kan popcorn (eller lidt ekstra rigtig mad) jo være temmelig gavnligt.


Det er i hvert fald også min plan. Væk med det raffinerede sukker og usunde cravings. Det vil så blive erstattet af lidt mere frugt, lidt flere mellemmåltider osv. Men det fjerner sukkermonsteret, og når det er væk, så er det så meget lettere for mig at kigge på portionsstørrelser og kalorieindtag.
1
Tally-ho
Brugeravatar
uptowngirl
Indlæg: 125
Tilmeldt: 5. feb 2017, 21:12
Kort karma: 21
Likede indlæg: 178

Re: Kan du holde dig fra slik, kage, sodavand mm i 1 måned?

Indlægaf uptowngirl » 8. mar 2018, 15:34

kartoffelpizza skrev:
milisa skrev:
kartoffelpizza skrev:
milisa skrev:Popcorn, med mindre det er amerikanske sukker-popcorn selvfølgelig, indeholder jo begrænset mængder sukker, så i denne tråds ånd, er de vel ok? Altså, hvis det bare handler om at undgå sukker, og ikke at undgå kalorier.

Jeg vil gerne være med, om end lettere forsinket og først fra på mandag. Jeg skal lige have en weekend, hvor trøstespisning er helt ok...!

Præcis. Nu gider jeg ikke spise popcorn, men jeg spiser fx lidt mere rigtig mad end normalt, og jeg har da allerede fra mandag-fredag tabt mig alligevel.
Jeg kender mig selv godt nok til at vide at kombien af 0 sukker og lavt kalorieindtag er svær. Og mit mål er mere at slippe for sukkermonstret...
i den ånd kan popcorn (eller lidt ekstra rigtig mad) jo være temmelig gavnligt.


Det er i hvert fald også min plan. Væk med det raffinerede sukker og usunde cravings. Det vil så blive erstattet af lidt mere frugt, lidt flere mellemmåltider osv. Men det fjerner sukkermonsteret, og når det er væk, så er det så meget lettere for mig at kigge på portionsstørrelser og kalorieindtag.

Præcis samme her.
Og jeg skal være helt ærlig og indrømme: jeg er ikke overvægtig pga frugt, knækbrød eller a38.
Det er jeg grundet mange års skjult (og åbenlys social) overspisning af slik, kage, chokolade, Chips osv kombineret med lav omsætning.
Og der er intet galt i at spise slik. Men der er noget galt når ens tanker allerede kredser om det om morgenen og man skipper sin frokost for det :stoned:


Haha, elsker lidt din kommentar om at du ikke er overvægtig pga. frugt, knækbrød eller a38. Kan så godt følge dig, det er jo ikke de små ting i hverdagen (medmindre man vitterlig indtager 10 stk frugt dagligt og æder en pakke knækbrød), men alt hvad sukkermonsteret bringer med sig.

Som en rigtig sukkerafhængig kender jeg det med kredsende tanker. For mig er det nogengange til sociale aftaler. Der kan det blive så slemt at jeg egentlig bare vil køre hjem så jeg kan tømme et supermarked på vejen og sidde alene i sengen og æde det ene efter det andet. Det gør altså sociale aftaler mindre sjove!

Her går det dog ok. Jeg har ikke spist slik, men jeg har cravet helt vanvittigt de seneste 3 dage og det har været hårdt. Tror det hænger sammen med noget psykisk - synes ugen har været mentalt udfordrende med jobsamtaler mm.
Nu tager jeg ned og træner i dag og spiser salat til aftensmad, så kommer motivationen forhåbentlig tilbage.

Btw så har jeg luret, hvordan man lynhurtigt taber sig fra fedtprocent 35 til 23! Man køber en ny vægt, der tydeligvis ikke aner hvad den snakker om :lol:
1

Tilbage til "Sund og/eller slank"