Kan du holde dig fra slik, kage, sodavand mm i 1 måned?

Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1953
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 418
Likede indlæg: 4809

Re: Kan du holde dig fra slik, kage, sodavand mm i 1 måned?

Indlægaf milisa » 8. mar 2018, 18:08

Det går faktisk ok her. Men hold nu OP, hvor er aftenerne hårde. Jeg skal seriøst have fundet rygraden frem. Men har pt formået at holde det hele på et absolut minimum. Tog 3 - og kun 3!!! - chips i går aftes, fx!!!

Det hele er så også blevet temmelig meget hårdere af, at jeg ikke har fået handlet, så har INGEN mellemmåltider udover dem, der ikke er en option..... (udover 3 chips....)
0
Tally-ho
Brugeravatar
Sustentaculum
Indlæg: 861
Tilmeldt: 27. aug 2015, 16:53
Kort karma: 140
Likede indlæg: 1034

Re: Kan du holde dig fra slik, kage, sodavand mm i 1 måned?

Indlægaf Sustentaculum » 8. mar 2018, 18:26

milisa skrev:Det går faktisk ok her. Men hold nu OP, hvor er aftenerne hårde. Jeg skal seriøst have fundet rygraden frem. Men har pt formået at holde det hele på et absolut minimum. Tog 3 - og kun 3!!! - chips i går aftes, fx!!!

Det hele er så også blevet temmelig meget hårdere af, at jeg ikke har fået handlet, så har INGEN mellemmåltider udover dem, der ikke er en option..... (udover 3 chips....)


Her går det totalt dårligt. Jeg synes det er så svært! Men i det mindste spiser jeg i hvertfald mindre end jeg plejer. Men jeg har rygrad som en regnorm. Jeg glemmer det også tit, og så ender jeg med at synes det er pjattet at sidde og spytte bolchet ud :lol2:
0
limitededition
Indlæg: 1668
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:56
Kort karma: 147
Likede indlæg: 1782

Re: Kan du holde dig fra slik, kage, sodavand mm i 1 måned?

Indlægaf limitededition » 8. mar 2018, 18:33

Jeg kører stadig uden at være faldet i. Jeg har haft lyst 700 gange om dagen. Men jeg gør det ikke :)
4
Brugeravatar
Sustentaculum
Indlæg: 861
Tilmeldt: 27. aug 2015, 16:53
Kort karma: 140
Likede indlæg: 1034

Re: Kan du holde dig fra slik, kage, sodavand mm i 1 måned?

Indlægaf Sustentaculum » 8. mar 2018, 18:34

limitededition skrev:Jeg kører stadig uden at være faldet i. Jeg har haft lyst 700 gange om dagen. Men jeg gør det ikke :)


Hvor er du skide sej :D :klap:
2
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1953
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 418
Likede indlæg: 4809

Re: Kan du holde dig fra slik, kage, sodavand mm i 1 måned?

Indlægaf milisa » 8. mar 2018, 18:41

Sustentaculum skrev:
milisa skrev:Det går faktisk ok her. Men hold nu OP, hvor er aftenerne hårde. Jeg skal seriøst have fundet rygraden frem. Men har pt formået at holde det hele på et absolut minimum. Tog 3 - og kun 3!!! - chips i går aftes, fx!!!

Det hele er så også blevet temmelig meget hårdere af, at jeg ikke har fået handlet, så har INGEN mellemmåltider udover dem, der ikke er en option..... (udover 3 chips....)


Her går det totalt dårligt. Jeg synes det er så svært! Men i det mindste spiser jeg i hvertfald mindre end jeg plejer. Men jeg har rygrad som en regnorm. Jeg glemmer det også tit, og så ender jeg med at synes det er pjattet at sidde og spytte bolchet ud :lol2:


Den første uge er den værste, siger min erfaring mig. Lige pt er jeg i gang med min 5. kop te i aften for ikke at gå i fråde mode....
3
Tally-ho
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1953
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 418
Likede indlæg: 4809

Re: Kan du holde dig fra slik, kage, sodavand mm i 1 måned?

Indlægaf milisa » 13. mar 2018, 20:52

Ej, de der aftener trækker sig stadig tænder ud. Det er da helt vildt!! Dumpede i med 3 chips og et glas rødvin her til aften. Må trøste mig med, at det kunne have været MEGET værre..... Men for høvled det er træls, for det er ren og skær vane og/eller kedsomhed - jeg har intet problem om dagen?!
0
Tally-ho
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 8977
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1010
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21796

Re: Kan du holde dig fra slik, kage, sodavand mm i 1 måned?

Indlægaf Purple Haze » 13. mar 2018, 21:09

Ved ikke om dethar været pga. "At det må jeg ikke" men har spist langt mere sødt end jeg plejer.
Så jeg er ude igen, så kan det være jeg kan finde tilbage til normalen.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16942
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3549
Likede indlæg: 41157

Re: Kan du holde dig fra slik, kage, sodavand mm i 1 måned?

Indlægaf LaMariposa » 15. mar 2018, 05:19

Jeg kom virkelig skidt fra start, og turde derfor ikke skrive mere om tråden dem første uges tid :D Men i sidste uge spiste jeg "kun" sukker tre dage, og nu har jeg faktisk holdt det siden i lørdags. Har af en eller anden grund ikke nær så meget lyst til det som normalt :gruble: Så jeg håber jeg kan holde det. Udfordringen bliver klart her i weekenden, hvor jeg skal på weekend med tre "jamen-du-kan-jo-tåle-det"-familiemedlemmer :D
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1953
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 418
Likede indlæg: 4809

Re: Kan du holde dig fra slik, kage, sodavand mm i 1 måned?

Indlægaf milisa » 15. mar 2018, 06:07

LaMariposa skrev:Jeg kom virkelig skidt fra start, og turde derfor ikke skrive mere om tråden dem første uges tid :D Men i sidste uge spiste jeg "kun" sukker tre dage, og nu har jeg faktisk holdt det siden i lørdags. Har af en eller anden grund ikke nær så meget lyst til det som normalt :gruble: Så jeg håber jeg kan holde det. Udfordringen bliver klart her i weekenden, hvor jeg skal på weekend med tre "jamen-du-kan-jo-tåle-det"-familiemedlemmer :D


Du-kan-tåle-det-folk bør skydes...... Mit svar er, st jeg kan tåle det lige så dårligt som alle andre, og at jeg kun ser sådan her ud, fordi jeg siger nej!
3
Tally-ho
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1953
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 418
Likede indlæg: 4809

Re: Kan du holde dig fra slik, kage, sodavand mm i 1 måned?

Indlægaf milisa » 15. mar 2018, 06:53

Mistermor skrev:Jeg kører på anden uge med influenza, så jeg må indrømme, at der ryger en del Läckerol og Halls ned, og sodavand er jeg jo slet ikke stoppet med. Alt er sukkerfrit, men alligevel.....

Men min kæreste kom med misforstået venlighed og ville forære mig ritter chokolade og karamelstænger (min store last), og jeg takkede nej og sendte det med ham hjem! Selvom jeg ærlig talt synes, der er grund til at trøstespise!! - Det er vel også en slags sejr.


Under de omstændigheder synes jeg nu nok, du bør unde dig selv lidt mere kredit og ikke bare sige en "slags" sejr, men en VIRKELIG flot sejr!!
0
Tally-ho
limitededition
Indlæg: 1668
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:56
Kort karma: 147
Likede indlæg: 1782

Re: Kan du holde dig fra slik, kage, sodavand mm i 1 måned?

Indlægaf limitededition » 15. mar 2018, 07:49

Jeg kører stadig uden kage, slik osv :)
Det er skide svært på arbejdet hvor der tit er kage
2
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Kan du holde dig fra slik, kage, sodavand mm i 1 måned?

Indlægaf Hunkat » 15. mar 2018, 08:00

Jeg er nu syg på 3. uge med sygdom nr. 3.... så ja.. jeg har lidt opgivet i denne her måned. Jeg skal tilbage på toppen før jeg prøver sådan seriøst at lave den slags ændringer. Jeg prøver også at lave nogle andre livsstilsændringer og der er sukker bare en rigtig god substitut og jeg kan ikke skære begge dele fra på en gang må jeg bare erkende.
0
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
uptowngirl
Indlæg: 125
Tilmeldt: 5. feb 2017, 21:12
Kort karma: 21
Likede indlæg: 178

Re: Kan du holde dig fra slik, kage, sodavand mm i 1 måned?

Indlægaf uptowngirl » 15. mar 2018, 08:50

Det lyder som om I klarer det rigtig godt, flere af jer! I er seje :D
Jeg har haft 2 off dage, hvor der er røget noget ned :s Jeg går ledig og har lidt for meget tid til egne tanker og trøstespisning, så synes det er meget svært at holde sig fra sukkeret! Jeg prøver at indføre noget morgentræning, tænker det måske kan holde motivationen ved lige. Blev lidt ked af det her i forgårs da jeg opdagede at vægten IKKE havde ændret sig de sidste 14 dage. Finder det unfair, nu hvor jeg faktisk føler jeg har været rigtig god med sukkermængden ellers. Så blev jeg lidt ramt af en, what the hell, så æder jeg det her chokolade.

Men okay, har det også sådan, at man skal ikke dunke sig selv i hovedet over at det ikke gik de 2 dage. Så er det bare op på hesten igen. Motivationen er genfundet og jeg tager til træning om 1 times tid. :banan:
0
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16942
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3549
Likede indlæg: 41157

Re: Kan du holde dig fra slik, kage, sodavand mm i 1 måned?

Indlægaf LaMariposa » 15. mar 2018, 09:49

milisa skrev:
LaMariposa skrev:Jeg kom virkelig skidt fra start, og turde derfor ikke skrive mere om tråden dem første uges tid :D Men i sidste uge spiste jeg "kun" sukker tre dage, og nu har jeg faktisk holdt det siden i lørdags. Har af en eller anden grund ikke nær så meget lyst til det som normalt :gruble: Så jeg håber jeg kan holde det. Udfordringen bliver klart her i weekenden, hvor jeg skal på weekend med tre "jamen-du-kan-jo-tåle-det"-familiemedlemmer :D


Du-kan-tåle-det-folk bør skydes...... Mit svar er, st jeg kan tåle det lige så dårligt som alle andre, og at jeg kun ser sådan her ud, fordi jeg siger nej!


Det kan jeg bare ikke få over mine læber, for tænker, at det må være ret sårende for afsenderen, som sikkert ikke tænker over det - specielt fordi den kommentar så godt som altid kommer fra en, der er meget større end mig :genert: Men jeg har svært ved ikke at lade mig presse af det, måske fordi jeg føler, at jeg ikke rigtigt kan retfærdiggøre at sige nej til søde sager, når jeg nu selv er relativt slank?
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
uptowngirl
Indlæg: 125
Tilmeldt: 5. feb 2017, 21:12
Kort karma: 21
Likede indlæg: 178

Re: Kan du holde dig fra slik, kage, sodavand mm i 1 måned?

Indlægaf uptowngirl » 15. mar 2018, 10:58

LaMariposa skrev:
milisa skrev:
LaMariposa skrev:Jeg kom virkelig skidt fra start, og turde derfor ikke skrive mere om tråden dem første uges tid :D Men i sidste uge spiste jeg "kun" sukker tre dage, og nu har jeg faktisk holdt det siden i lørdags. Har af en eller anden grund ikke nær så meget lyst til det som normalt :gruble: Så jeg håber jeg kan holde det. Udfordringen bliver klart her i weekenden, hvor jeg skal på weekend med tre "jamen-du-kan-jo-tåle-det"-familiemedlemmer :D


Du-kan-tåle-det-folk bør skydes...... Mit svar er, st jeg kan tåle det lige så dårligt som alle andre, og at jeg kun ser sådan her ud, fordi jeg siger nej!


Det kan jeg bare ikke få over mine læber, for tænker, at det må være ret sårende for afsenderen, som sikkert ikke tænker over det - specielt fordi den kommentar så godt som altid kommer fra en, der er meget større end mig :genert: Men jeg har svært ved ikke at lade mig presse af det, måske fordi jeg føler, at jeg ikke rigtigt kan retfærdiggøre at sige nej til søde sager, når jeg nu selv er relativt slank?


Jeg oplever det samme, selvom jeg altså har taget 10-12 kg på og bestemt ikke kan tåle det. Men jeg er stadig relativt slank set med de øjne der kigger på at 50 % af DK's befolkning er overvægtige.
Tror jeg ville svare noget i stil med "det handler ikke så meget om min vægt, jeg prøver bare at blive lidt sundere og undgå for mange søde sager i hverdagen".
For selvom jeg er ked af min vægt handler mit sukkerstop nu mere om mit helbred. Vægten er bare en bonus :D
2

Tilbage til "Sund og/eller slank"