Kan du holde dig fra slik, kage, sodavand mm i 1 måned?

Brugeravatar
uptowngirl
Kort karma: 13
Likede indlæg: 86

Re: Kan du holde dig fra slik, kage, sodavand mm i 1 måned?

Indlægaf uptowngirl » 2. mar 2018, 12:37

Jeg definerer det som ting jeg craver. Til dagligt craver jeg mest slik og chips. Fjerner jeg disse ting begynder jeg også at crave popcorn, is og sodavand, så det må jeg heller ikke spise.
Jeg spiser frugt i moderate mængder 1-2 stk om dagen og ingen kiks (det er jo nærmest en minikage :D )
Hvis helt strikt virker, så er det det man gør. Hvis det virker at man spiser én gang om ugen er det jo det man gør - imo. :)
1
Brugeravatar
Mistermor
Kort karma: 171
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 3267

Indlægaf Mistermor » 2. mar 2018, 13:13

Jeg holder mig også "bare" fra det, som er det overflødige. Dvs ingen slik, ingen chips, ingen kage eller kiks og ingen is/dessert.
Jeg ved, der er sukker i marmelade, men en gang i mellem tager jeg en smule figenmarmelade på min ostemad, og jeg spiser måske også noget fedtfattigt frugtyoghurt.

De to ting får mig til at føle, at jeg godt må få noget, som kan kategoriseres som sødt, og det hjælper mig til at holde mig fra f.eks. de der lækre kiks med karamel på!!!!!

Ellers hjælper det mig at spise noget der er saltagtigt, f.eks. røgede madvarer.

Jeg ved godt, at man i teorien også skal passe på med tørret frugt og frisk frugt. Men jeg spiser rosiner på min havregryn hver dag, og jeg spiser vindruer.

For jeg ved, at det er de ting, jeg holder mig fra, jeg har spist i for store mængder, og som får mig og min vægt på afveje.
1
kartoffelpizza
Kort karma: 52
Likede indlæg: 1198

Indlægaf kartoffelpizza » 2. mar 2018, 14:00

Her går det også utroligt godt faktisk.
Jeg har besluttet, at alkohol og kiks går ind under, men ikke marmelade, ketchup, BBQ-sovs, frugt osv.
Det er altsammen noget jeg spiser meget lidt af - som i 1-2 tsk ketchup eller marmelade pr måned. Næppe et problem. Og lidt frugt hver dag er heller ikke et problem.
1
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 514
Likede indlæg: 8514

Indlægaf Lemonella » 2. mar 2018, 15:46

Jeg hepper også på jer allesammen. Jeg er ikke sukkerafhængig, men nogen gange, er jeg afhængig af popcorn og dem må man faktisk gerne spise. :)
https://dk.newsner.com/smag/7-uventede- ... t-tage-pa/
0
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
LaMariposa
Kort karma: 225
Likede indlæg: 4276

Indlægaf LaMariposa » 2. mar 2018, 15:49

Kan jeg være med fra i morgen? :)
1
:lun: Be brave...

When it all goes wrong, I'll pull myself together, keep on holding on...
Brugeravatar
Sustentaculum
Kort karma: 40
Likede indlæg: 492

Indlægaf Sustentaculum » 2. mar 2018, 15:51

I er seje :D I har ret, det er en glide bane. Jeg tror jeg må have noget cheat food, som ikke er alt for slemt. Popcorn måske! Og så må marmelade/ frugtgrød og kiks også ryge. :D
0
pige1987
Kort karma: 7
Likede indlæg: 196

Indlægaf pige1987 » 2. mar 2018, 18:13

Lemonella skrev:Jeg hepper også på jer allesammen. Jeg er ikke sukkerafhængig, men nogen gange, er jeg afhængig af popcorn og dem må man faktisk gerne spise. :)

Haha - popcorn indeholder ca 450 kcal pr 100 g så du skal nok ikke bare spise løs.. :lol2: http://www.myfitnesspal.com/da/food/calories/76677276
0
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 514
Likede indlæg: 8514

Indlægaf Lemonella » 2. mar 2018, 20:08

pige1987 skrev:
Lemonella skrev:Jeg hepper også på jer allesammen. Jeg er ikke sukkerafhængig, men nogen gange, er jeg afhængig af popcorn og dem må man faktisk gerne spise. :)

Haha - popcorn indeholder ca 450 kcal pr 100 g så du skal nok ikke bare spise løs.. :lol2: http://www.myfitnesspal.com/da/food/calories/76677276

Det kommer så lidt an på, hvordan man tilbereder sine popcorn. :)
http://livsstil.tv2.dk/articlemad/id-49201904
0
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
milisa
Kort karma: 230
Likede indlæg: 2516

Indlægaf milisa » 2. mar 2018, 22:39

Popcorn, med mindre det er amerikanske sukker-popcorn selvfølgelig, indeholder jo begrænset mængder sukker, så i denne tråds ånd, er de vel ok? Altså, hvis det bare handler om at undgå sukker, og ikke at undgå kalorier.

Jeg vil gerne være med, om end lettere forsinket og først fra på mandag. Jeg skal lige have en weekend, hvor trøstespisning er helt ok...!
1
Tally-ho
kartoffelpizza

Indlægaf kartoffelpizza » 2. mar 2018, 23:28

milisa skrev:Popcorn, med mindre det er amerikanske sukker-popcorn selvfølgelig, indeholder jo begrænset mængder sukker, så i denne tråds ånd, er de vel ok? Altså, hvis det bare handler om at undgå sukker, og ikke at undgå kalorier.

Jeg vil gerne være med, om end lettere forsinket og først fra på mandag. Jeg skal lige have en weekend, hvor trøstespisning er helt ok...!

Præcis. Nu gider jeg ikke spise popcorn, men jeg spiser fx lidt mere rigtig mad end normalt, og jeg har da allerede fra mandag-fredag tabt mig alligevel.
Jeg kender mig selv godt nok til at vide at kombien af 0 sukker og lavt kalorieindtag er svær. Og mit mål er mere at slippe for sukkermonstret...
i den ånd kan popcorn (eller lidt ekstra rigtig mad) jo være temmelig gavnligt.
1
Brugeravatar
milisa

Indlægaf milisa » 3. mar 2018, 00:24

kartoffelpizza skrev:
milisa skrev:Popcorn, med mindre det er amerikanske sukker-popcorn selvfølgelig, indeholder jo begrænset mængder sukker, så i denne tråds ånd, er de vel ok? Altså, hvis det bare handler om at undgå sukker, og ikke at undgå kalorier.

Præcis. Nu gider jeg ikke spise popcorn, men jeg spiser fx lidt mere rigtig mad end normalt, og jeg har da allerede fra mandag-fredag tabt mig alligevel.
Jeg kender mig selv godt nok til at vide at kombien af 0 sukker og lavt kalorieindtag er svær. Og mit mål er mere at slippe for sukkermonstret...

Det er i hvert fald også min plan. Væk med det raffinerede sukker og usunde cravings. Det vil så blive erstattet af lidt mere frugt, lidt flere mellemmåltider osv. Men det fjerner sukkermonsteret, og når det er væk, så er det så meget lettere for mig at kigge på portionsstørrelser og kalorieindtag.
3
Tally-ho
kartoffelpizza

Indlægaf kartoffelpizza » 3. mar 2018, 02:34

milisa skrev:
kartoffelpizza skrev:

Det er i hvert fald også min plan. Væk med det raffinerede sukker og usunde cravings. Det vil så blive erstattet af lidt mere frugt, lidt flere mellemmåltider osv. Men det fjerner sukkermonsteret, og når det er væk, så er det så meget lettere for mig at kigge på portionsstørrelser og kalorieindtag.

Præcis samme her.
Og jeg skal være helt ærlig og indrømme: jeg er ikke overvægtig pga frugt, knækbrød eller a38.
Det er jeg grundet mange års skjult (og åbenlys social) overspisning af slik, kage, chokolade, Chips osv kombineret med lav omsætning.
Og der er intet galt i at spise slik. Men der er noget galt når ens tanker allerede kredser om det om morgenen og man skipper sin frokost for det :stoned:
3
Brugeravatar
uptowngirl
Kort karma: 13
Likede indlæg: 86

Indlægaf uptowngirl » 8. mar 2018, 15:34

kartoffelpizza skrev:
milisa skrev:
kartoffelpizza skrev:

Præcis samme her.
Og jeg skal være helt ærlig og indrømme: jeg er ikke overvægtig pga frugt, knækbrød eller a38.
Det er jeg grundet mange års skjult (og åbenlys social) overspisning af slik, kage, chokolade, Chips osv kombineret med lav omsætning.
Og der er intet galt i at spise slik. Men der er noget galt når ens tanker allerede kredser om det om morgenen og man skipper sin frokost for det :stoned:

Haha, elsker lidt din kommentar om at du ikke er overvægtig pga. frugt, knækbrød eller a38. Kan så godt følge dig, det er jo ikke de små ting i hverdagen (medmindre man vitterlig indtager 10 stk frugt dagligt og æder en pakke knækbrød), men alt hvad sukkermonsteret bringer med sig.

Som en rigtig sukkerafhængig kender jeg det med kredsende tanker. For mig er det nogengange til sociale aftaler. Der kan det blive så slemt at jeg egentlig bare vil køre hjem så jeg kan tømme et supermarked på vejen og sidde alene i sengen og æde det ene efter det andet. Det gør altså sociale aftaler mindre sjove!

Her går det dog ok. Jeg har ikke spist slik, men jeg har cravet helt vanvittigt de seneste 3 dage og det har været hårdt. Tror det hænger sammen med noget psykisk - synes ugen har været mentalt udfordrende med jobsamtaler mm.
Nu tager jeg ned og træner i dag og spiser salat til aftensmad, så kommer motivationen forhåbentlig tilbage.

Btw så har jeg luret, hvordan man lynhurtigt taber sig fra fedtprocent 35 til 23! Man køber en ny vægt, der tydeligvis ikke aner hvad den snakker om :lol:
2
Brugeravatar
milisa

Indlægaf milisa » 8. mar 2018, 18:08

Det går faktisk ok her. Men hold nu OP, hvor er aftenerne hårde. Jeg skal seriøst have fundet rygraden frem. Men har pt formået at holde det hele på et absolut minimum. Tog 3 - og kun 3!!! - chips i går aftes, fx!!!

Det hele er så også blevet temmelig meget hårdere af, at jeg ikke har fået handlet, så har INGEN mellemmåltider udover dem, der ikke er en option..... (udover 3 chips....)
0
Tally-ho
Brugeravatar
Sustentaculum
Kort karma: 40
Likede indlæg: 492

Indlægaf Sustentaculum » 8. mar 2018, 18:26

milisa skrev:Det går faktisk ok her. Men hold nu OP, hvor er aftenerne hårde. Jeg skal seriøst have fundet rygraden frem. Men har pt formået at holde det hele på et absolut minimum. Tog 3 - og kun 3!!! - chips i går aftes, fx!!!

Det hele er så også blevet temmelig meget hårdere af, at jeg ikke har fået handlet, så har INGEN mellemmåltider udover dem, der ikke er en option..... (udover 3 chips....)

Her går det totalt dårligt. Jeg synes det er så svært! Men i det mindste spiser jeg i hvertfald mindre end jeg plejer. Men jeg har rygrad som en regnorm. Jeg glemmer det også tit, og så ender jeg med at synes det er pjattet at sidde og spytte bolchet ud :lol2:
0

Tilbage til "Sund og/eller slank"