Marts 2018 - Fællestråd

MånedstrådTS
Indlæg: 94
Tilmeldt: 9. apr 2016, 09:54
Kort karma: 0
Likede indlæg: 48

Marts 2018 - Fællestråd

Indlægaf MånedstrådTS » 27. feb 2018, 08:07

Her er tråden for marts 2018 :banan:

Siden januar 2015 har vi hver måned haft en sundhedstråd, hvor man kunne byde ind med sine individuelle mål for hver uge. Så skal du have sat træningen i system, eller vil du prøve at undvære sukker i en måned? Cykle lidt mere eller sætte mål om at blive bedre til at slappe af, når du ikke er på arbejdet eller studiet? Det bestemmer du helt selv, intet mål er for småt eller for uambitiøst :D

Vi plejer at have det skidehyggeligt, og der er plads til alle :kys:

Sæt i gang! :pompom:
0
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Marts 2018 - Fællestråd

Indlægaf Nuttede-Nuser » 27. feb 2018, 10:06

Jeg vil gerne være med denne her gang. Efter graviditet, barsel og stress ser min krop mildest talt forfærdelig ud.

Mål uge 1
Mandag-onsdag-fredag Træning i fitnessworld.
Tirsdag-torsdag gåtur på løbebåndet.
MAX 1 sodavand om dagen.
Kun slik lørdag når vi har gæster og en fastelavnsbolle søndag til fastelavn på brandstationen.
Spise sundt resten af ugen.
0
godtnavn
Indlæg: 11091
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1088
Likede indlæg: 12836

Re: Marts 2018 - Fællestråd

Indlægaf godtnavn » 1. mar 2018, 19:45

Februar sluttede med noget maveværk med opkast, så de sidste dag ehar jeg drukket cola for første gang i år, hurtig energi jeg nåede at optage før jeg kastede op. Det lader til jeg er igennem det nu, men lørdag skal vi holde 1 års fødselsdag, så tænker at fra søndag vil jeg være 100% sukkerfri i en uge og derefter tilbage til sukker maks 1 gang ugentligt :) Og så er målet at få mere gang i motionen i marts.

Så overordnet bliver martsmålet
- Kun drikke vand - juice dog tidligt i festlige anledninger (et par fødselsdage)
- Cykle til og fra uni (11 km hver vej)
- Svømme 1 gang om ugen
- Kun spise sukker 3-6 gange fordelt på hele måneden
- VIl gerne smide 3,3 kg da jeg så når et rigtig stort delmål, men smider jeg 2 kg eller mere er jeg tilfreds :)
0
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4691
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Marts 2018 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 1. mar 2018, 20:18

Generelt gik februar fint for mig. Altså, jeg var tilfreds - og især med antallet af træninger i FW, der endte på 11 fordelt på hele måneden, men jeg vil rigtig gerne slå det antal gange, når marts er omme.

I eftermiddag var jeg i FW og træne med PT'eren. En masse upper body-øvelser og dødløft - sidstnævnte med bl.a. 70 kg. og aftalen med PT'eren om, at målet er 100 kg. i dødløft :D

Den kommende uge skal jeg stramme op, da jeg (torsdag i næste uge) skal måles, vejes og lave styrketest, når PT'eren og jeg igen ses. Og jeg VIL altså kunne præstere et vægttab samt positive ændringer i målingerne. Det sker naturligvis ikke bare på en uge, det er jeg udmærket klar over, men til den tid er det også halvanden måneds tid siden sidste vejning/måling/styrketest.
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Daphne
Indlæg: 2377
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:19
Kort karma: 575
Likede indlæg: 3529

Re: Marts 2018 - Fællestråd

Indlægaf Daphne » 4. mar 2018, 11:38

Jeg vil gerne være med - gik i gang med sundere kost sidst i januar, og der er da røget nogle kilo, men der er meget at tage af, og vægten svinger op og ned. Er lidt træt af det lige nu, men ja...
Jeg havde et klart mål inden min fødselsdag i denne måned....det har jeg for så vidt stadigvæk, men lige nu rykker vægten sig altså bare ikke det store, og nu begynder det altså at blive urealistisk med den fart, der er på og de dage, der er tilbage. Og jeg fatter det ikke. Passer på hver dag, tæller kalorier men synes ikke det batter.
Til gengæld føler jeg mig sundere, men vægten måtte altså godt følge med, synes jeg. Synes ikke jeg plejer at have SÅ svært ved at tabe mig - mon jeg bare er blevet gammel? :D

Havde gerne set, at der var røget 3 kg fra dagens vægt om 14 dage, men fordi den jo netop er hoppet op på den måde (for 2-3 dage siden manglede der kun 2 kg), såååå.... Men det SKAL altså være sket inden udgangen af måneden!

Og så er det vigtigt for mig at det fortsætter med masser af grønt og frugt - vil gerne skære endnu mere ned på frugten i min morgenmadsjuice. Men nu er der også eksperimenteret frem til nogle kombier med grøntsager efterhånden, at det gerne skulle blive nemmere og nemmere.

Og så ellers fortsætte med mindre kød - det er gået rigtigt godt i februar. Har flere kødfrie dage eller med meget lidt kylling og fisk. Regner med at jeg skal have prøvet nogle linsedeller af snart.

Og så kunne det være fint at få lidt motion indbygget i hverdagen. :)
0
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4691
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Marts 2018 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 4. mar 2018, 18:38

Jeg er netop kommet hjem fra FW. Ugens tredje træning. Det er OK, men kunne godt være bedre - særligt fordi planen fra PT'eren siger fem gange træning om ugen :genert:

Madmæssigt er det gået fint. Jeg forsøger virkelig at skære ned på indtaget af kage, slik og chips - og drikke meget mere vand og flere grove grøntsager. Det må være målet for den kommende uge.
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Pyjamas
Indlæg: 1185
Tilmeldt: 25. dec 2015, 23:15
Kort karma: 194
Likede indlæg: 3307

Re: Marts 2018 - Fællestråd

Indlægaf Pyjamas » 5. mar 2018, 15:21

Jeg har længe bemærket, at jeg da er blevet noget større, og i morges fik jeg det bekræftet for værste vis - jeg var på vægten, og jeg har stille og rolig taget 9 kg på siden engang i sommer :tie: :tie:
Det er ret typiske grunde - jeg er stoppet med at ryge, og jeg har været gået i vinterhi med dyner og hyggespisning. Jeg lider ligeledes af for højt stofskifte, som jeg er velmedicineret for pt, ergo hjælper det ikke med at holde kiloene væk, desværre :lol2:

Jeg arbejder i en kantine og har adgang til mad og søde sager hver dag. Og det har jeg benyttet mig af, den har stået på kage hver eftermiddag. Plus hyggeslik om aftenen. No wonder at jeg er tyk :lol:

Jeg lægger blødt ud. Mit delmål er at stoppe med kage på jobbet og herhjemme. Jeg vil skifte det ud med sundere alternativer, såsom frugt i stedet for kage. Fredag må jeg gerne, der er jo Disney Sjov!

Jeg glæder mig til at følges med jer.
0
Mirabella
Indlæg: 254
Tilmeldt: 2. nov 2016, 20:30
Kort karma: 18
Likede indlæg: 183

Re: Marts 2018 - Fællestråd

Indlægaf Mirabella » 5. mar 2018, 16:18

Jeg har været på sund livstil kur siden den 21januar og har indtil videre tabt knap 6kg mangler dog 7 endnu

Kuren er ansporet af at jeg ikke kan passe mit tøj mere, at jeg gerne vil have barn og jeg med dårlig lænd er bange for hvad det vil betyde med 13kg ekstra+ babyvægt+ en graviditet på chokolade og cola og så at kæresten udtrykte tvivl om det nu ville lykkes denne gang :genert:

Ugen startede godt ud med at jeg kom ned i motionscenteret - for så at opdage jeg havde glemt skoene derhjemme :fløjt:

Mit mål for denne uge er at gå 50km og at have været i motionscenter 3 gange (i dag tæller selvfølgelig ikke :D )

Det eneste usunde jeg spiser er lidt bolsjer og lidt cacaomælk - og så synder jeg 2 -3 gange pr måned, her i denne måned bliver det en gang nachos med en veninde og ud og spise og få drinks med en anden veninde.
1
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4691
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Marts 2018 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 8. mar 2018, 20:35

I eftermiddag mødtes jeg med PT'eren til måling, vejning og styrketest. Godt nok havde jeg taget 1,3 kg. på, men mens er lige startet. Dog viste vejningen også positive ændringer i muskelmassen, fedtprocenten og mængden af kropsvand. Målingsmæssigt var der ikke de store ændringer, men i styrketesten havde jeg bestemt rykket mig. Generelt er jeg rigtig godt tilfreds.

Vi aftalte, fordi jeg snacker for meget, at fredagsslikket skal begrænses til hver anden fredag og ikke hver fredag. Derudover skal jeg sørge for at få "noget sødt" i forbindelse med aftensmaden, så jeg ikke har behovet for at snacke senere om aftenen. Og så skulle jeg tænke over, hvorfor jeg gerne vil tabe mig. Altså, hvad giver det mig at veje mindre - bedre selvtillid, mere overskud m.m.
1
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4691
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Marts 2018 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 11. mar 2018, 15:42

Det har været en ret god uge. 4 x FW og OK styr på maden :klap:


Den kommende uge
- 3 x FW
- Ingen kage, slik, is eller chips
- Skrue op for proteinindtaget
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12603
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 909
Likede indlæg: 12321

Re: Marts 2018 - Fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 11. mar 2018, 16:42

Nåmenøh...

Min vægt og jeg er blevet uvenner. Jeg har kørt totalt 5:2-stilen i halvanden måned på nøjagtigt samme måde, som da jeg tabte 22 kg, men denne gang har vægten ikke rørt sig ud af flækken. Så jeg startede marts ud med samme vægt som i starten af januar. Hrmpf. Det er egentlig lidt sjovt, for når jeg står op om morgenen, er jeg ret tilfreds med min skikkelse, egentlig. Selvom huden på især maven og lårene er noget slap, som en snart 40-årig kone, der har født to børns krop nu nok ser ud i manges tilfælde, så har jeg stadig en pæn talje og ikke for brede hofter. Men når vi kommer til sengetid, ligner jeg mere en 60-årig mand, der har spænderet lidt for mange timer på den lokale bodega :rulle:

I denne uge har jeg været ret hårdt ramt af arbejde og PMS, så det er ikke blevet til meget faste, dog har jeg to dage holdt mig under 1000 kcal.

I dag fik jeg endelig slæbt mig i fitness. Det var ikke ligefrem lysten, der drev værket, men jeg kom af sted - mest fordi datteren havde gymnastikafslutning samme sted, så jeg slog to fluer med ét smæk. Jeg kan allerede nu mærke, jeg bliver øm i bryst- og rygmuskulaturen i morgen. Sikkert også inderlårene.

Den kommende uge får jeg ikke meget tid til noget som helst, men så går jeg 16 dages ferie i møde. Jeg skal godt nok arbejde noget af den første uge, men jeg tænker, jeg smutter i fitness et par gange, når børnene er afleveret. Eller også drømmer jeg bare. Min selvdisciplin er simpelthen så slap, det gør ondt.
I morgen ved jeg, jeg får svært ved at styre mig - jeg skal på planlægningsseminar på byens universitet med gratis frokost og kage, og det er en syyyygt lækker buffet, så det vil jeg udnytte! Jeg nægter at lægge lænker på mig selv i disse få tilfælde. Så må jeg faste tirsdag.

Mål:
* faste to gange
* beherske mig de andre dage - kun én portion aftensmad!
* træne, hvis det bliver muligt
* gøre klar til (arbejds-)ferie

PS: Hvad gør I andre for motivation, især for træning? Min tidligere motivation er skredet og nægter åbenbart at komme tilbage. Jeg har det supergodt, når jeg har været af sted og jo, NU skal jeg i hvert fald holde fast og sørge for at blive ved - lige til næste morgen/næste mulighed, så naah, jeg er sgu for træt/udkørt/har for lidt tid/whatever, og så bliver det aller til en skid - selvom jeg pakket tasken og taget den med om morgenen.
Det burde være en motivationsfaktor i sig selv, at jeg de seneste tre måneder har revnet tre (!!) par bukser på inderlårene. Hallo!
0
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4691
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Marts 2018 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 11. mar 2018, 16:55

Guilded_Lily skrev:PS: Hvad gør I andre for motivation, især for træning?

Jeg træner enten om morgenen inden arbejde - og jeg ved godt, at du sikkert ikke har samme mulighed pga. børnene - og ellers er det om eftermiddagen inden jeg kører hjem. For jeg ved godt, at det bliver sværere at komme af sted, når jeg først har placeret røven solidt i sofaen. Derudover sætter jeg mig et mål om x-antal gange træning og accepterer, hvis varigheden ikke bliver lige lang, men som regel nyder jeg det, når jeg først er kommet i gang.
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19587
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2437
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46021

Re: Marts 2018 - Fællestråd

Indlægaf LadyFox » 12. mar 2018, 16:18

Jeg tror jeg melder mig til her :D Efter at være begyndt at uddanne mig til Social og Sundhedsassistent er jeg blevet pinlig bevidst om hvor usundt jeg egentlig er. Altså ikke at jeg ikke vidste det i forvejen, men jeg tænkte måske bare ikke så meget over det.

Jeg tror jeg starter i det små. Denne uges mål er:
- Gå 40 km på mine eftermiddags ture.
- Tage cyklen i skole hver dag UANSET vejr.
- Lave noget hjemmetræning 2 gange.
- Spise enten frokost eller morgenmad 3 dage.
- Drikke 2 glas vand hver dag.
0
...
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6480
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14349

Re: Marts 2018 - Fællestråd

Indlægaf Mangoness » 12. mar 2018, 17:36

LadyFox skrev:Jeg tror jeg melder mig til her :D Efter at være begyndt at uddanne mig til Social og Sundhedsassistent er jeg blevet pinlig bevidst om hvor usundt jeg egentlig er. Altså ikke at jeg ikke vidste det i forvejen, men jeg tænkte måske bare ikke så meget over det.

Jeg tror jeg starter i det små. Denne uges mål er:
- Gå 40 km på mine eftermiddags ture.
- Tage cyklen i skole hver dag UANSET vejr.
- Lave noget hjemmetræning 2 gange.
- Spise enten frokost eller morgenmad 3 dage.
- Drikke 2 glas vand hver dag.


40 km? :shock:

Det er småting. Det kan jeg godt se :lol:
0
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19587
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2437
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46021

Re: Marts 2018 - Fællestråd

Indlægaf LadyFox » 12. mar 2018, 17:43

Mangoness skrev:
LadyFox skrev:Jeg tror jeg melder mig til her :D Efter at være begyndt at uddanne mig til Social og Sundhedsassistent er jeg blevet pinlig bevidst om hvor usundt jeg egentlig er. Altså ikke at jeg ikke vidste det i forvejen, men jeg tænkte måske bare ikke så meget over det.

Jeg tror jeg starter i det små. Denne uges mål er:
- Gå 40 km på mine eftermiddags ture.
- Tage cyklen i skole hver dag UANSET vejr.
- Lave noget hjemmetræning 2 gange.
- Spise enten frokost eller morgenmad 3 dage.
- Drikke 2 glas vand hver dag.


40 km? :shock:

Det er småting. Det kan jeg godt se :lol:


Altså på hele ugen ik? Ikke om dagen :genert:
0
...

Tilbage til "Sund og/eller slank"