Marts 2018 - Fællestråd

Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6480
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14341

Re: Marts 2018 - Fællestråd

Indlægaf Mangoness » 12. mar 2018, 18:18

LadyFox skrev:
Mangoness skrev:
LadyFox skrev:Jeg tror jeg melder mig til her :D Efter at være begyndt at uddanne mig til Social og Sundhedsassistent er jeg blevet pinlig bevidst om hvor usundt jeg egentlig er. Altså ikke at jeg ikke vidste det i forvejen, men jeg tænkte måske bare ikke så meget over det.

Jeg tror jeg starter i det små. Denne uges mål er:
- Gå 40 km på mine eftermiddags ture.
- Tage cyklen i skole hver dag UANSET vejr.
- Lave noget hjemmetræning 2 gange.
- Spise enten frokost eller morgenmad 3 dage.
- Drikke 2 glas vand hver dag.


40 km? :shock:

Det er småting. Det kan jeg godt se :lol:


Altså på hele ugen ik? Ikke om dagen :genert:


Det giver meget bedre mening :blush: (suk altså..når man læser det, man gerne vil læse :stoned: :lol: )
0
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19587
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2437
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46021

Re: Marts 2018 - Fællestråd

Indlægaf LadyFox » 12. mar 2018, 18:25

Mangoness skrev:
LadyFox skrev:
Mangoness skrev:
LadyFox skrev:Jeg tror jeg melder mig til her :D Efter at være begyndt at uddanne mig til Social og Sundhedsassistent er jeg blevet pinlig bevidst om hvor usundt jeg egentlig er. Altså ikke at jeg ikke vidste det i forvejen, men jeg tænkte måske bare ikke så meget over det.

Jeg tror jeg starter i det små. Denne uges mål er:
- Gå 40 km på mine eftermiddags ture.
- Tage cyklen i skole hver dag UANSET vejr.
- Lave noget hjemmetræning 2 gange.
- Spise enten frokost eller morgenmad 3 dage.
- Drikke 2 glas vand hver dag.


40 km? :shock:

Det er småting. Det kan jeg godt se :lol:


Altså på hele ugen ik? Ikke om dagen :genert:


Det giver meget bedre mening :blush: (suk altså..når man læser det, man gerne vil læse :stoned: :lol: )


Jeg har også skrevet det dumt :lol:
0
...
godtnavn
Indlæg: 11091
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1088
Likede indlæg: 12836

Re: Marts 2018 - Fællestråd

Indlægaf godtnavn » 12. mar 2018, 23:40

Det går så skidt her :( Efter datterens fødselsdag er jeg bare røget ind i et rigtig dårligt mønster. Har spist sukker flere gange om ugen, får ikke motioneret, og ja, generelt er det hele lidt lort lige nu. Havde også taget på i sidste uge, det var dog forventlig da jeg havde været syg ugen før og vægten derfor var urealistisk lav den uge, men er sgu bange for der er røget endnu mere på siden, og det har jeg ikke rigtig en god undskyldning for, Så tænker at veje mig i morgen så jeg på fredag forhbåentlig kan se at vægten er faldet i forhold til i morgen tidlig :)

Så ingen sukker og masser af motion de næste dage, så skal det nok begynde at gå godt igen :)
0
godtnavn
Indlæg: 11091
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1088
Likede indlæg: 12836

Re: Marts 2018 - Fællestråd

Indlægaf godtnavn » 16. mar 2018, 08:56

100 g fra at have rundet 10 tabte kg. Så jeg satser på jeg ryger over 10 kg tabt i næste uge :D
5
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19587
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2437
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46021

Re: Marts 2018 - Fællestråd

Indlægaf LadyFox » 19. mar 2018, 12:56

LadyFox skrev:Jeg tror jeg melder mig til her :D Efter at være begyndt at uddanne mig til Social og Sundhedsassistent er jeg blevet pinlig bevidst om hvor usundt jeg egentlig er. Altså ikke at jeg ikke vidste det i forvejen, men jeg tænkte måske bare ikke så meget over det.

Jeg tror jeg starter i det små. Denne uges mål er:
- Gå 40 km på mine eftermiddags ture.
- Tage cyklen i skole hver dag UANSET vejr.
- Lave noget hjemmetræning 2 gange.
- Spise enten frokost eller morgenmad 3 dage.
- Drikke 2 glas vand hver dag.


Det er til gengæld gået helt håbløst. Ikke et eneste mål er opnået.
Jeg er gået 30,5 km, cyklet alle dage undtagen fredag, hjemmetræning en dag, morgenmad eller frokost 3 dage, og så har jeg drukket tre glas vand på hele ugen.

Mine mål for denne uge er målene det samme, bortset fra at cykle alle dage undtagen mandag.
0
...
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19587
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2437
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46021

Re: Marts 2018 - Fællestråd

Indlægaf LadyFox » 19. mar 2018, 15:36

pige1987 skrev:
LadyFox skrev:
LadyFox skrev:Jeg tror jeg melder mig til her :D Efter at være begyndt at uddanne mig til Social og Sundhedsassistent er jeg blevet pinlig bevidst om hvor usundt jeg egentlig er. Altså ikke at jeg ikke vidste det i forvejen, men jeg tænkte måske bare ikke så meget over det.

Jeg tror jeg starter i det små. Denne uges mål er:
- Gå 40 km på mine eftermiddags ture.
- Tage cyklen i skole hver dag UANSET vejr.
- Lave noget hjemmetræning 2 gange.
- Spise enten frokost eller morgenmad 3 dage.
- Drikke 2 glas vand hver dag.


Det er til gengæld gået helt håbløst. Ikke et eneste mål er opnået.
Jeg er gået 30,5 km, cyklet alle dage undtagen fredag, hjemmetræning en dag, morgenmad eller frokost 3 dage, og så har jeg drukket tre glas vand på hele ugen.

Mine mål for denne uge er målene det samme, bortset fra at cykle alle dage undtagen mandag.


3 glas vand på en uge? Du drikker vel andet så???

Ja, selvfølgelig.
0
...
Brugeravatar
Vixen
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 16. aug 2015, 08:53
Kort karma: 339
Likede indlæg: 2834

Re: Marts 2018 - Fællestråd

Indlægaf Vixen » 19. mar 2018, 15:40

Jeg er kommet ind i en god rutine, hvor jeg træner mindst en gang om ugen. Det er så godt for mig og mit mentale velvære, kan jeg mærke. Jeg er i øvrigt overraskende fan af holdtræning i FW. Det er altså dejlig motiverende med søde instruktører, og man får virkelig svedt igennem. Og så har jeg tabt et kilo, så nu er jeg under 60, hvilket er skønt! Der er dog langt ned til 55 kg, kan jeg fornemme på tempoet.

På lørdag skal jeg på min første bytur siden i sommers (hvor jeg jo ikke drak alkohol fordi jeg var gravid) og jeg glæder mig helt vildt :banan: Jeg skal bare føle mig toplækker den aften, så jeg har booket to gange BodyFit i løbet af ugen og vil forsøge at skrue (endnu) mere ned for mit sukkerindtag. Så håber jeg bare, at min lille datter er i nemt humør, så jeg ikke bliver ringet hjem af en frustreret kæreste ;)
1
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4691
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Marts 2018 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 19. mar 2018, 17:58

Ally skrev:
Den kommende uge
- 3 x FW
- Ingen kage, slik, is eller chips
- Skrue op for proteinindtaget


Det blev til 4 x FW og 1 x gåtur, så motionsmæssigt er jeg rigtig godt tilfreds. De to andre mål skal jeg lige have lidt mere fokus på :genert:
1
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Grissebassen
Indlæg: 1997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:42
Kort karma: 163
Likede indlæg: 3425

Re: Marts 2018 - Fællestråd

Indlægaf Grissebassen » 21. mar 2018, 18:20

Jeg har freaking tabt 5 kg siden første januar!!! :pompom:
Jeg har godt nok også strammet op på kosten og skåret den helt ind til benet. Så det kommer bag på mig, at det ikke er mere, og jeg har også været noget demotiveret under vejs over, at vægten blev ved med at stå stille det første lange stykke tid. Men skidt pyt, jeg er allerede halvvejs, og det skulle vist være noget med, at det er sundt at tabe sig langsomt, ikk'? :D
6
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4691
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Marts 2018 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 23. mar 2018, 09:29

Træning med PT'eren i går aftes. Masser af dødløft - 3 sæt med 70 kg og hhv. 5 og 6 repetitioner. Seriøst, mine arme var smadrede :lol: :love:
2
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
godtnavn
Indlæg: 11091
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1088
Likede indlæg: 12836

Re: Marts 2018 - Fællestråd

Indlægaf godtnavn » 23. mar 2018, 18:08

Sidste uge var jeg 100 g fra at have tabt 10 kg, denne uge er jeg 100 g fra at have tabt 10 kg :rulle: Men jeg har mens og er konstant sulten disse dage. Satser på at runde 10 kg næste uge :)
1
Brugeravatar
Wendydarling
Indlæg: 26
Tilmeldt: 3. jan 2017, 17:07
Kort karma: 1
Likede indlæg: 45

Re: Marts 2018 - Fællestråd

Indlægaf Wendydarling » 26. mar 2018, 16:04

Jeg melder mig lige ind i tråden. :) Jeg vil gerne tabe 5 kg. Jeg er 168 cm høj og vejer 69 kg, og har for 2 år siden haft succes med at cutte sukkeret alle dage om ugen, på nær fredag. Da tabte jeg mig fra 72 til 63 kg.

Siden har en presset arbejdssituation i kombination med familielivet (jeg har 2 små børn) resulteret i trøstespisning. Det ku' være gået værre, men jeg har - ligesom dengang - heldigvis nogle gode træningsrutiner. Jeg har kun tid til at træne 3 gange om ugen, men er i pænt god form alligevel. Jeg ville dog ønske, at jeg var smallere om hofterne, lårene og taljen, så jeg igen kan passe de bukser, der sad så godt på mig, da jeg vejede omkring 63 kg. Desuden vil jeg vældig gerne have strammet mine arme op.

Jeg starter ikke med en kold tyrker. Det virker ikke for mig. I stedet er mit første mål at erstatte aften-slikket med skyr med æbletern (hvis jeg da i det hele taget er sulten).

Jeg har løbet i dag i 65 min. Jeg vil træne mindst 2 gange til i denne uge.

Det var dét, for nu. Ih, jeg håber, at det vil hjælpe på min motivation at tjekke ind i tråden her, hver uge. :)
1
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4691
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Marts 2018 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 27. mar 2018, 12:15

Sidste uge gik fint, men jeg kan udmærket se, at der altså skal sættes ind hvad angår måltiderne. De fleste er sunde og varierede, men jeg skal have mere fokus på at undlade de søde sager.

I morges stod jeg, trods påskeferie, tidligt op og kørte i FW. Gav den gas med upper body-workout og satser på en cardio-workout i morgen. Torsdag har jeg PT-træning, hvilket jeg glæder mig til!
1
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
godtnavn
Indlæg: 11091
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1088
Likede indlæg: 12836

Re: Marts 2018 - Fællestråd

Indlægaf godtnavn » 28. mar 2018, 16:15

Vejede mig i dag selvom jeg normalt kun vejer mig én gang om ugen, men havde bare brug for at se jeg havde rundet de 10 kg, og det har jeg :banan: Der er røget ½ kg siden fredag, altså har jeg tabt 10,4 kg nu :banan: Skal dog til en fødselsdag i morgen så satser bare på vægten ikke stiger og regner ikke med at tabe mig yderligere inden fredag :)
2
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6480
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14341

Re: Marts 2018 - Fællestråd

Indlægaf Mangoness » 29. mar 2018, 11:35

Hvor tit træner i andre, og hvilken form for træning laver I? :gruble:
0
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede

Tilbage til "Sund og/eller slank"