Sophies-mor's tråd.

Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 3828
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 436
Likede indlæg: 3435

Sophies-mor's tråd.

Indlægaf Sophies-mor » 2. mar 2018, 11:27

Så...
Lidt grænseoverskridende, men startede træning i går. Efter mange års pause.
Jeg er vild med at det kun er teknik, ingen maskiner. Altså hvad grundtræningen angår.

Mål:
Bedre kondi og mere tonet krop.
Minus 15 kilo som minimum, men vil hellere se på mål og tøjstørrelser end vægt.
Være I stand til at deltage i Royal Run 21.maj sammen med min datter. Uden at falde besvimet om efter 100 meter :lol:

Så har jeg tænkt mig at prøve nogle forskellige hold for at finde, det/ de hold der giver mig et kick.
Mandag er det mave balle lår.
Og næste mandag er det tabata.

Og... foreløbig er der skåret sodavand fra i hverdagen. Jeg er ikke glad for zero/ sødestofholdige varer, så vand.

Jeg tænker, at denne tråd skal være en form for dagbog for mig selv, så jeg har en mulighed for at holde øje med, hvornår jeg synes det bliver for træls, svært osv, så jeg kan spotte mine fejl og mangler - og se, hvor jeg kan rette op.
Senest rettet af Sophies-mor 6. mar 2018, 10:14, rettet i alt 1 gang.
4
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 3828
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 436
Likede indlæg: 3435

Re: Sophies-mor's tråd.

Indlægaf Sophies-mor » 2. mar 2018, 12:07

Og har lige fået træningstøj af manden.
Han så et godt tilbud og heldigvis kunne jeg passe det, de havde det her I byen og det er super behageligt at have på I stedet for min T-shirt og gamle træningsbukser.
1
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 3828
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 436
Likede indlæg: 3435

Re: Sophies-mor's tråd.

Indlægaf Sophies-mor » 3. mar 2018, 10:48

Dagens træning overstået.
På nær bænkpres og dødløft var der forbedring over hele linjen.
Faktisk hvis squat er lige så nemt de næste 2-3 gange, skal jeg have mere vægt på.
Yes!

I øvrigt er den nye træningsbluse fantastisk at have på til træning. Bortset fra det irriterende mærke i nakken.
Meget bedre fornemmelse end hvad jeg ellers har trænet i.
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 3828
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 436
Likede indlæg: 3435

Re: Sophies-mor's tråd.

Indlægaf Sophies-mor » 4. mar 2018, 09:58

Ok. Hovedpine efter at have droppet sodavand og gået over på vand.
Er gået fra vandet og over til saftevand med lidt sukker i, det linder lidt.

Er jeg den eneste, der oplever hovedpine efter stop af sodavand?
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 3828
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 436
Likede indlæg: 3435

Re: Sophies-mor's tråd.

Indlægaf Sophies-mor » 5. mar 2018, 18:25

Fik trænet i dag igen.
Mit hold var blevet aflyst, så i stedet for at træne her til aften, var jeg derude i eftermiddags. Fik lidt hjælp til teknikken i bænkpres, da den drillede mig sidst. Det viste sig, at jeg lå 4 cm for langt oppe på bænken :stoned:
Da først jeg blev rykket de 4 cm, sad teknikken lige i skabet. Så det må jeg huske at være opmærksom på :genert:

Har sjovt nok ikke haft de vildeste cravings, stadig lidt hovedpine, men det har lindet, at jeg lige får noget saftevand med sukker. Det er stadig 70% mindre sukker end før, og jeg satser på at skære saftevandet ned også.
Til morgen fik jeg - for første gang i lang tid - en god portion havregryn med mælk og kun et nip sukker i forhold til før - jep, jeg har været en sukkergris og ryger nemt i :gris: så der er skruet kraftigt ned.

Samtidig, så var jeg på løbebånd i dag i stedet for crosstraineren.
Færre kalorier og kortere distance nået. Men til gengæld svedte jeg meget mere :gruble:
Hvad bruger I evt af svedbånd?
Det svier pænt meget, når sveden ryger i øjnene :tie: :cuss:
1
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 3828
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 436
Likede indlæg: 3435

Re: Sophies-mor's tråd.

Indlægaf Sophies-mor » 6. mar 2018, 10:18

I dag havde jeg en buff på, som svedbånd.
Jeg sveder så åbenbart også på øjenlågene :stoned: for problemet er ikke helt løst, men dog en kraftig forbedring :banan:

Træningen gik så ikke så godt, jeg følte mig tung, skulle hele tiden tisse og det hele drillede bare.
Jeg tog cirka 20 minutter på løbebåndet og kom højere op i tempo end sidst, og i længere tid, så det gik trods alt ok fremad.
Men i stedet for at lade min irritation gå mig på og ødelægge min træning helt, valgte jeg at tage før hjem end planlagt, mens jeg stadig synes, at det trods alt havde givet noget positivt.

Næste træningsdag bliver ikke før torsdag, grundet møder her og der og alle vegne, og barnets karatetræning. Som ligger i en anden by. Jeg kan ikke sætte hende af, køre ud og træne og komme tilbage til hun er færdig. Det er tiden for stram til.
Så ...torsdag.
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 3828
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 436
Likede indlæg: 3435

Re: Sophies-mor's tråd.

Indlægaf Sophies-mor » 6. mar 2018, 11:01

Dikus skrev:Hvor er du sej!

:blush: Tak :genert:
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 3828
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 436
Likede indlæg: 3435

Re: Sophies-mor's tråd.

Indlægaf Sophies-mor » 7. mar 2018, 12:19

Undrer mig lidt over, om det kun er mit mindset/ eller andre faktorer:

Tog til Viborg i går for at besøge min far på VCR, for at få lidt alenetid, nu han var indlagt til intensiv træning. Så jeg havde ham på tomandshånd, da hans kæreste så heldigvis ikke var der.
Da jeg kørte hjemmefra glemte jeg at få vand med, så jeg gik i Netto for at købe en halv liter vand - men det havde de ikke??? :gruble: Jeg kunne købe 2 liter, og jeg tænkte at det var i overkanten at sidde og drikke af, mens jeg kørte. Ikke mindst med hensyn til trafiksikkerhed.

Så jeg nåede konklusionen:
Gider ikke være sund i dag - endte med at købe ½ liter ananas sodavand, 1 ps. vingummi til min far og så 1 ps. vingummi (dark mix fra Haribo) til mig selv.
Det der så undrede mig allermest var, at jeg spiste 2 stykker af min vingummi, mens jeg kørte til Viborg og 2 stykker hjem. Det smagte mig faktisk ikke.
Og den halve liter ananas, der var under en fjerdedel drukket, da jeg kom hjem kl 22.30.
:gruble:

Faktisk så er ananas'en stort set urørt, også i dag.
Kæmper lidt med den mentale trang til at gå hen og tømme den i et hug, og har pøset mere sukker på mine havregryn end i de sidste par dage. Så kan være, at jeg æder løs af sukker i dag, men det er ikke noget, jeg orker at slå mig selv oven i hovedet med.

Et møde, mand og jeg skulle til i dag, er aflyst, da manden nu er ved at blive syg/ eller bare er pænt skidtmads, så en stille tulledag. Ikke mindst fordi barnets karatetræning er aflyst pga. renovering af salen.

Umiddelbart påtænker jeg, at jeg i morgen begynder intervaltræning på løbebånd - fandt et 8 ugers program til løbetræning. Tilbage på sporet.
:gruble:
1
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 3828
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 436
Likede indlæg: 3435

Re: Sophies-mor's tråd.

Indlægaf Sophies-mor » 8. mar 2018, 14:11

Sophies-mor skrev:Så jeg nåede konklusionen:
Gider ikke være sund i dag - endte med at købe ½ liter ananas sodavand, 1 ps. vingummi til min far og så 1 ps. vingummi (dark mix fra Haribo) til mig selv.
Det der så undrede mig allermest var, at jeg spiste 2 stykker af min vingummi, mens jeg kørte til Viborg og 2 stykker hjem. Det smagte mig faktisk ikke.
Og den halve liter ananas, der var under en fjerdedel drukket, da jeg kom hjem kl 22.30.
:gruble:

Faktisk så er ananas'en stort set urørt, også i dag.
Kæmper lidt med den mentale trang til at gå hen og tømme den i et hug, og har pøset mere sukker på mine havregryn end i de sidste par dage. Så kan være, at jeg æder løs af sukker i dag, men det er ikke noget, jeg orker at slå mig selv oven i hovedet med.

Umiddelbart påtænker jeg, at jeg i morgen begynder intervaltræning på løbebånd - fandt et 8 ugers program til løbetræning. Tilbage på sporet.
:gruble:

Det lykkedes mig faktisk at undgå sukker, salt og fedt i større mængder, men NØJ, hvor havde jeg cravings. Jeg var tæt på også at blive en "sur mokke" men endte med at bare være lidt stille og fokusere på noget andet end mad/ drikke/ slik osv.

I dag på løbebåndet:
Jeg brugte intervalprogrammet, jeg fandt andetsteds og nåede op over den (korte, ja) distance, som datteren og jeg skal løbe til maj.
Indrømmet, der skal trænes meget mere, for rent faktisk også at kunne løbe hele distancen, men jeg fik igen presset mig selv og nåede højere op i tempo og afstand.
Det mest irriterende var faktisk at skulle indstille løbebånd op og ned i fart hvert/ hverandet minut, som intervallerne gik.

Grundet en uventet ændring i lørdagens program, så bliver det nok først træning på søndag, men så må jeg se på det intervalprogram, man selv kan opsætte i maskinen.

I øvrigt har jeg opdaget, at jeg løber bedst uden musik i ørerne, også i starten, så sandsynligheden for, at jeg kommer løbende på gader og veje med Iphone-holder på armen og lyttebøffer i/ uanset om det er Apple eller andre tlf.mærker.... Den er RET lille.
Jeg fokuserer simpelthen for meget på musikken og ikke på at finde min rytme i selve løbeflowet.
Samtidig kunne jeg mærke, at den vejrtrækningsteknik, som jeg lærte på Civilforsvarets (nu Beredskabskorpsets) delingsførerskole, den sidder på rygraden, så jeg nåede godt op i puls, men vejrtrækningen var relativ rolig og jeg blev ikke blå i bærret :-D

Igen, næsten fremskridt over hele linjen.
Næste gang kommer der mere vægt på squat, jeg skal arbejde mere med dødløft - for den irriterer mig af én eller anden årsag meget... - og så fik jeg en teknikøvelse mere på i dag.

Desuden er der bestilt svedtransporterende undertøj.
Kom sådan til at fryse over ryg/ lænd, da jeg trænede i dag - faktisk mens jeg trænede - fordi jeg havde bomuld på.
1
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 3828
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 436
Likede indlæg: 3435

Re: Sophies-mor's tråd.

Indlægaf Sophies-mor » 11. mar 2018, 10:52

Træningen i dag gik da helt ad H--- til.
Stod op kl. 7.30 og kørte derud. Havde alle faciliteter for mig selv :rock:
Fik lavet et vrid / smæk i knæet, da jeg stod af løbebåndet, så alle benøvelser måtte jeg droppe, da det simpelthen gjorde for ondt, og min skulder "knækkede" helt vildt, hver gang, jeg løftede vægtstangen.
Så til sidst opgav jeg og tog hjem til brunch.
:sur:

Nå, men det retter sig, går jeg ud fra.
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 3828
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 436
Likede indlæg: 3435

Re: Sophies-mor's tråd.

Indlægaf Sophies-mor » 14. mar 2018, 13:54

Mandag - Jeg skulle til Tabata, men havde fået forkert fat på tidspunktet.
Troede det var 18.30. Det var så 19.30.

Da jeg kom derud mødte jeg en tidligere kollega, så der skulle lige snakkes lidt "hej, længe siden.." ting, så jeg nåede alt i alt at tage 25 min på løbebåndet med længere løbesekvenser end sidst :rock:
Og så 50 min Tabata.

Jeg troede seriøst, at jeg både tissede i bukserne (gjorde jeg dog ikke) og var ved at dø af luftmangel (gjorde jeg dog heller ikke) og må indrømme, at det er benhårdt, men effektivt.
Hele tirsdag hver gang, jeg skulle i bevægelse fra en stille position = Av!
Mand og barn var ved at dø af grin.

Nu kører jeg derud om lidt og tager, hvad jeg kan få af træning. Er ikke vildt motiveret i dag, men skal afsted.
Har stadig et løb, hvor der er bestilt og betalt for startnumre, så der skal jeg bare være i stand til at kunne deltage.
Basta!!
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 3828
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 436
Likede indlæg: 3435

Re: Sophies-mor's tråd.

Indlægaf Sophies-mor » 14. mar 2018, 17:31

Sophies-mor skrev:Mandag - Jeg skulle til Tabata, men havde fået forkert fat på tidspunktet.
Troede det var 18.30. Det var så 19.30.

Da jeg kom derud mødte jeg en tidligere kollega, så der skulle lige snakkes lidt "hej, længe siden.." ting, så jeg nåede alt i alt at tage 25 min på løbebåndet med længere løbesekvenser end sidst :rock:
Og så 50 min Tabata.

Jeg troede seriøst, at jeg både tissede i bukserne (gjorde jeg dog ikke) og var ved at dø af luftmangel (gjorde jeg dog heller ikke) og må indrømme, at det er benhårdt, men effektivt.
Hele tirsdag hver gang, jeg skulle i bevægelse fra en stille position = Av!
Mand og barn var ved at dø af grin.

Nu kører jeg derud om lidt og tager, hvad jeg kan få af træning. Er ikke vildt motiveret i dag, men skal afsted.
Har stadig et løb, hvor der er bestilt og betalt for startnumre, så der skal jeg bare være i stand til at kunne deltage.
Basta!!

Træningen i dag:
De første 10 minutter inklusiv opvarmning gik fint. Fik løbet op mod 3 minutter. Yay!
Resten gik i fisk.
Hver gang jeg kom over 6,5 km/t fik jeg massiv krampe i venstre læg. Så jeg endte med at gå i lidt højere tempo end ellers.
I alt 25 min på gå-bånd ;)
0
Hæklerier på hjernen :cool:
D.itsen
Indlæg: 1410
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 277
Geografisk sted: Vest-Sjælland
Likede indlæg: 2963

Re: Sophies-mor's tråd.

Indlægaf D.itsen » 14. mar 2018, 17:47

Det er godt gået.
Men husk at passe på dig selv, du lægger hårdt ud og sener og led skal også kunne nå at følge med. Især på løb. Overbelastningsskader er bare så umotiverende
0
UH UH UH UH KORT :love:
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 3828
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 436
Likede indlæg: 3435

Re: Sophies-mor's tråd.

Indlægaf Sophies-mor » 14. mar 2018, 17:52

D.itsen skrev:Det er godt gået.
Men husk at passe på dig selv, du lægger hårdt ud og sener og led skal også kunne nå at følge med. Især på løb. Overbelastningsskader er bare så umotiverende

Du kan tro, at jeg lytter efter min krop.
Forsøger at presse mig selv blidt hver gang, men hvis kroppen giver et faresignal, så lytter jeg også.
Og tak :)
0
Hæklerier på hjernen :cool:
D.itsen
Indlæg: 1410
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 277
Geografisk sted: Vest-Sjælland
Likede indlæg: 2963

Re: Sophies-mor's tråd.

Indlægaf D.itsen » 14. mar 2018, 18:18

Sophies-mor skrev:
D.itsen skrev:Det er godt gået.
Men husk at passe på dig selv, du lægger hårdt ud og sener og led skal også kunne nå at følge med. Især på løb. Overbelastningsskader er bare så umotiverende

Du kan tro, at jeg lytter efter min krop.
Forsøger at presse mig selv blidt hver gang, men hvis kroppen giver et faresignal, så lytter jeg også.
Og tak :)

Overbelastning har bare en tendens til at komme snigende og tage cirka 100 år at komme af med. Men vare du er opmærksom på risikoen, der er jo desværre en klassisker at folk får startet for hårdt ud og så bliver skadet
1
UH UH UH UH KORT :love:

Tilbage til "Sund og/eller slank"