Sophies-mor's tråd.

Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9481
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7799

Re: Sophies-mor's tråd.

Indlægaf Sophies-mor » 16. apr 2018, 08:50

Efter dagens træning:
Det ender ski nok med en løbefys... :whine:
Denne gang fik jeg krampe i hele benet, ikke kun læggen som "normalt". Roning gik også mindre godt, havde simpelthen ikke energien til det helt store.
Til gengæld var der så noget af teknikken, der faldt på plads.
En lidt ...la la dag, hvad træning angår.
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9481
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7799

Re: Sophies-mor's tråd.

Indlægaf Sophies-mor » 23. apr 2018, 11:13

Sidste uge, minus mandag...
En generel nedgang i træningskapacitet på løbebånd, såvel som crosstrainer, men til gengæld har roning og maskine fungeret.
I dag, 1,7 km gang i så hurtigt tempo, som jeg kunne uden at fremprovokere krampe - noget hurtigere end "normalt" - hurra!
Roning, 1 km i moderat tempo.
Har en masse på kalenderen i dag, så valgte at sige, at lidt er bedre end ingenting.
I morgen skal jeg ekseptionelt tidligt op og afsted, og kommer nok sent hjem, så jeg håber på, at jeg ikke er totalt smadret onsdag, så jeg kan komme derud igen.
Føler mig stadig ret... "doven" til sammenligning med nogle af de andre derude, som både kan løbe og alt muligt.

Talte i telefonen med løbefys'en i fredags forresten, skrev en mail til dem, hvad de tænkte, kunne anbefale osv.
Hans anbefaling var, at jeg primært bruger crosstrainer og gang på løbebånd, plus teknik med vægte, og når jeg så er kommet en 10 kilo ned i vægt, kan det være, at vi skal se på en scanning af ve.ben.
Jeg må gerne komme før, hvis jeg har lyst til at bruge penge, som han sagde, men fagligt kunne han ikke begrunde, at jeg blev tjekket endnu, da vægten i sig selv kan være fremprovokerende hvad krampen angår.
Hvorfor så kun venstre, det fik jeg ikke nogen forklaring på.

Maden, jeg drak sukkerholdig sodavand i weekenden.
Og jeg har ikke den "behov"-trang, som før, derfor røg der også væsentligt mindre ned end tidligere.
Det er jo godt nok.
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9481
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7799

Re: Sophies-mor's tråd.

Indlægaf Sophies-mor » 27. apr 2018, 18:41

I dag havde jeg så lige nogle dæmoner, der skulle jages, så jeg fik 5 km på romaskinen, uden at jeg føler mig totalt smadret nu.
Noget sker der dog med mentaliteten, lige nu har jeg sukkerflip, men mht. mad, så er appetitten gået ned, og jeg har heller ikke med sukkerindtag den samme mængde-trang som ellers.
Så jeg har vedtaget, at her i weekenden må jeg gå lidt amok, for første gang siden 1.3, hvor jeg begyndte, for jeg synes, at forbud er en dårlig løsning.
Så hellere stramme op og rette ind på mandag igen.
1
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9481
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7799

Re: Sophies-mor's tråd.

Indlægaf Sophies-mor » 30. apr 2018, 17:25

Sidste træning var i går.
Intet virkede.
Så det blev kun til lidt over 2 km rask gang på løbebåndet.

Jeg tror nok, at jeg er ved at have fået sat nogle dæmoner på plads, dér, hvor de hører hjemme. Alt i alt føler jeg mig i hvert fald mere afklaret omkring de ting, der væltede læsset.
Reelt set aner jeg stadig ikke, hvor jeg står med det. Men lige pt er det ikke noget helt dårligt sted, selv om jeg ikke ved, hvilken retning, det kan ryge i.
1
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9481
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7799

Re: Sophies-mor's tråd.

Indlægaf Sophies-mor » 9. maj 2018, 08:55

Jeg har haft trænet flere gange siden sidste indlæg, men glemmer at skrive.
Jeg kan stadig ikke løbe...
Suk.

Fik 2,5 km på romaskinen og 3,2 km rask gang i nogenlunde tempo, plus lidt teknik.
Jeg havde ikke helt fået dæmonerne helt derhen, hvor de hører hjemme og det har jeg så kunnet mærke i de forløbne to ugers tid. Umiddelbart ved jeg heller ikke, om de ER på plads (og det tror jeg aldrig, at de kommer 100% - dertil er påvirkningen på mig for stor), men i det mindste går det bedre.
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9481
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7799

Re: Sophies-mor's tråd.

Indlægaf Sophies-mor » 22. maj 2018, 15:54

Er gået i stå på sin vis, men var til Royal Run i går.
At jeg er gået i stå, har nogle gode valide grunde og de har taget al min energi og få sat på plads.
Men selv om jeg har spist forkert og ikke har rørt mig, så er jeg indtil videre heldig, at de 6 kilo der ER røget, ikke er røget på igen.

Til Royal Run, der måtte jeg hive barnet op og "kom, så løber vi lidt - lige rundt om hjørnet, hør hvor de hepper på os, skal vi give den gas?" Og selv om tiden absolut ikke var imponerende, så kom vi igennem og havde en dejlig dag.
Derfor vil vi gerne begge to løbe mere, sammen.
Så.. lidt sker der :)
2
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9481
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7799

Re: Sophies-mor's tråd.

Indlægaf Sophies-mor » 23. maj 2018, 14:55

Så er jeg nogenlunde tilbage på sporet.
Intervalløbetræning i dag. Kom højere op i fart i dag, inden krampen satte ind og fik et okay resultat.
Teknik gik fint, og romaskine med øget belastning, så kortere distance.
Barnet og jeg har aftalt en løbetur på lørdag, og hun er helt med på, at vi melder os til et løb mere af en art.
4
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9481
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7799

Re: Sophies-mor's tråd.

Indlægaf Sophies-mor » 24. maj 2018, 20:04

Og okay: :8:
En tidligere kollega er gået i gang med et projekt. Det projekt, det vil hun gerne have mig med til.
Hun giver en sodavand og en is, når løbet er overstået :lol: - og vi mødes inden, og efter løbet....

Næste års Lillebælt Halvmaraton :panik: :gisp: :shock:

Foreløbig har jeg disse mål - under forudsætning af, at jeg kan få styr på kramperne i mit ben:
* 5 km løb inden august.
* 10 km løb inden jul.
Og så måske Lillebælt halvmaraton til maj næste år.

Jeg har undersøgt en masse omkring det, og iflg. alle eksperter, så burde det kunne lade sig gøre at træne sig op på 30 uger.
Men igen, jeg aner intet om hvor godt eller skidt det kommer til at gå med min krampe-halløj. Foreløbig sætter jeg det som mål, så jeg har noget at arbejde hen imod.
Så kan det sagtens være, at jeg skubber det til Lillebælt 2020 :lol:
2
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9481
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7799

Re: Sophies-mor's tråd.

Indlægaf Sophies-mor » 30. maj 2018, 09:00

Så fik jeg trænet første interval-trænings-program til halvmaraton.
Det gik faktisk fint.

De andre i centret (var på løbebånd, der kan jeg bedre kontrollere tiden - og skal ikke fokusere på trafik og rute osv.) var målløse.
Et citat var: "Hvor længe var du på? Jeg ville dø efter 10 minutter. Bare dét er rigeligt for mig, selv om det er hurtig gang. Jeg kan bedst med cyklen." :lol:
Føler mig nu ikke stærk-mands-agtig eller sej, bare ...endelig godt til mode igen.

Jeg kan godt se, at det er nemmere at løbe og skifte tempo i det fri/ ikke på løbebånd, for at skifte tempo på løbebåndet, det tager alligevel sin tid, så jeg kan ikke helt afgøre med mig selv, hvad jeg mest er til.
Ville egentlig ønske, at jeg kunne indstille løbebåndet til lige nøjagtigt de intervaller, jeg har brug for, så den selv skiftede, tænker at det ville gøre mig mere "fri", når jeg løber?
:gruble:

Så opdagede jeg i dag, hvor jeg stadig slås med kramper, at jo, krampen sidder i læggen, men den opstår primært, når jeg er "tung"/ "øm" i venstre hofte, så jeg er ret sikker på:
a) at det skyldes min gamle skade
b) at det vil blive nemmere, når jeg kommer ned i vægt
c) at jeg nok ikke kan nøjes med løbesokker med kompression, men bør købe løbetights med kompression i stedet og håbe på, at jeg mentalt overlever, at jeg ligner en indsnøret ukogt skinke :rulle:

Men, det blev til 4,3 km på 45 min, hovedsageligt gang i rask tempo som foreskrevet i programmet og jo, jeg svedte - første gang ever, at jeg har bemærket, at jeg svedte fra kravebenet.
Normalt sveder jeg alle andre steder fra :lol:

Teknik var til gengæld pivhårdt i dag ...
Memo til mig selv: Når jeg træner andre steder end i centret, så er det en idé, at jeg laver tilsvarende tekniske øvelser også. Nøj, det var hårdt! Var nødt til at gå minus 2,5 kilo på den vigtigste af teknikkerne, fordi jeg syrede til efter 5!!! Fem repetitioner.
Så er der langt til 36! (12 x 3 sæt)
:lol:

Men føler mig meget bedre tilpas end længe :lun:
2
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9481
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7799

Re: Sophies-mor's tråd.

Indlægaf Sophies-mor » 1. jun 2018, 08:11

Gentog interval programmet fra forleden. Fik vist enda et interval rep for meget med.
Men fremgang og mere sved til trods for lavere temperatur :lol:

Styrke... bedre. Det kan i hvert fald mærkes ;)
1
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9481
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7799

Re: Sophies-mor's tråd.

Indlægaf Sophies-mor » 25. sep 2018, 14:30

Nå..
Sommerferie i juni, nyt arbejde og arbejdsskade har gjort, at jeg ikke har trænet.
Stressen i forbindelse med arbejdet har væltet mig helt omkuld.
Heldigvis har jeg en god fagforening, og nu er fristen d.8.10.
Reagerer han ikke dér, ryger det videre til juridisk afdeling og i retten.
Desværre er jeg så blevet ledig igen, så søger også andet arbejde - dvs når min sygemelding udløber.

På torsdag skal jeg have lagt et nyt program i centret, så det tager hensyn til min skadede hånd.
Jeg har været ved kiropraktor i dag og det viste sig, at jeg var låst i venstre bækkenled.
Nu er det foreløbigt løsnet, men hun regner med at jeg kan mærke forskel med det samme næste gang, jeg løber - og det kan jeg faktisk allerede bare ved at gå.

Hvis det virkelig har været årsag til hele miseren, skulle jeg have vidst det noget før :genert:
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9481
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7799

Re: Sophies-mor's tråd.

Indlægaf Sophies-mor » 22. okt 2018, 21:21

Har nu endelig fået booket tid til ny programlægning.
Så på torsdag skal jeg i gang igen.
Fagforeningssagen kører videre og er overgået til juridisk afdeling. Så, det er 99 procent sikkert, at vi ender i retten.
Det tager altså en del energi.
Heldigvis sker der andre positive ting, så dem prøver jeg at fokusere på.
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9481
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7799

Re: Sophies-mor's tråd.

Indlægaf Sophies-mor » 5. nov 2018, 07:44

Første træning med det nye program.
Ud over at jeg er blevet slatten :trist: så glæder jeg mig til at jeg kan komme tilbage til normalt program.
Det er ret kedeligt, men tager hensyn til min håndklæde, samtidig med at jeg styrker kernemuskulaturen.
Glæder mig til at jeg kan ro igen.
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9481
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7799

Re: Sophies-mor's tråd.

Indlægaf Sophies-mor » 13. jan 2019, 18:56

Kom endelig i gang. Er blevet opereret i benet og har fået kiropraktik for at få rettet op på et låst bækken.

Status efter kiropraktor er, at jeg indtil videre har kunnet løbe uden kramper i benet.
Ikke langt, for lungerne giver op :lol: , men jeg har kunnet løbe hurtigere og mere stabilt end før behandlingen.
Så.. Jeg er på den igen og tager det stille og roligt fremad
0
Hæklerier på hjernen :cool:

Tilbage til "Sund og/eller slank"