April 2018 - Fællestråd

MånedstrådTS
Indlæg: 94
Tilmeldt: 9. apr 2016, 09:54
Kort karma: 0
Likede indlæg: 48

April 2018 - Fællestråd

Indlægaf MånedstrådTS » 31. mar 2018, 19:19

Her er tråden for april 2018 :banan:

Siden januar 2015 har vi hver måned haft en sundhedstråd, hvor man kunne byde ind med sine individuelle mål for hver uge. Så skal du have sat træningen i system, eller vil du prøve at undvære sukker i en måned? Cykle lidt mere eller sætte mål om at blive bedre til at slappe af, når du ikke er på arbejdet eller studiet? Det bestemmer du helt selv, intet mål er for småt eller for uambitiøst :D

Vi plejer at have det skidehyggeligt, og der er plads til alle :kys:

Sæt i gang! :pompom:
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5644
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: April 2018 - Fællestråd

Indlægaf FruKuk » 1. apr 2018, 09:06

Jeg var med tilbage i 2015, hvor jeg lykkedes med at få gang i noget træning og ordentlig kost, jeg smed 12 kilo og lod så stå til... så nu er de 8 kilo retur :wacko:

Så jeg prøver at melde mig unde fanerne igen. Dog mindre ambitiøs end sidst, da jeg bare må erkende, at jeg ikke kan holde en så streng trænings og kostplan.

Mål for første uge;
- Træne 2 gange
- Spise grøntsager til alle aftensmåltider
- Droppe aftens slikket/kagen
1
D.itsen
Indlæg: 3287
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 561
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8871

Re: April 2018 - Fællestråd

Indlægaf D.itsen » 1. apr 2018, 09:31

Jeg vil gerne være med en måned eller to. Det er sådan set ikke fordi jeg trænger til at tabe mig, men et par kilo mindre skulle gerne kunne ses på løbetiderne og gøre det nemmere at få røven over forhindringerne (jeg dyrker OCR). Og så er det lidt mere forpligtende at være med i en tråd

Jeg træner temmelig meget, og det er væsentligt vigtigere for mig end at være tynd, så det må ikke gå ud over min træning. Jeg har en del muskelmasse som jeg meget gerne vil bevare.
Vægten sagde 68,2 i dag og 81 cm om maven. Målet er 65 kg.
Jeg tror ikke på forbud men på tilvalg.

Mål for første uge:
- frugt eller grønt til alle hovedmåltider
- mindst to liter væske om dagen
- sørge for mulighed for mindst 7 timers søvn (altså at komme i seng rettidigt)
- træningsfri fredag (årets første konkurrence er lørdag. 11 km trailløb)
- 2-2,5 g protein pr kg kropsvægt. Det bliver i første omgang på slum, jeg gider ikke rigtigt tracke min mad, så det kommer kun til at ske, hvis vægten står helt stille)
- være bevidst om hvad jeg putter i munden
2
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16938
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3549
Likede indlæg: 41157

Re: April 2018 - Fællestråd

Indlægaf LaMariposa » 1. apr 2018, 11:23

Jeg vil også gerne være med igen. Skal giftes lige om lidt og kunne godt bruge lidt disciplin her de sidste par måneder før den store dag.

Jeg er med i en 30 days plank challenge på arbejde, så det skal jeg selvfølgelig. Men ellers er mit mål for måneden fokus på fornuftig kost og styrketræning to gange om ugen.
3
:lun: Be brave
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24604
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3192
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36688

Re: April 2018 - Fællestråd

Indlægaf Daine » 1. apr 2018, 14:23

Jeg er vist så småt klar til at være med igen, nu synes jeg overskuddet er ved at være der igen :) De sidste par måneder har været noget lort, jeg har være sygemeldt og meget inaktiv og har samtidig både spist og trøstespist alt for meget. Så vægten er ved at være kritisk, grænsende til slemt. Jeg var på vægten i dag og vil veje mig hver uge.

Mine mål for april hedder:
- Begræns indtag af usunde ting. Jeg kan ikke holde en 100% sukkerfri måned, det ved jeg. Men jeg vil begrænse det til weekender, hvis jeg kan.
- Motion hver dag. Enten en lang gåtur (min 1 time) eller en cykeltur på 30 min.
- Grøntsager hver dag, enten til måltiderne eller som snack (eller begge dele).
- Sørge for at få spist de vitaminer og mineraler jeg har indkøbt, som supplement til kosten.
- Tænke positive tanker :)
3
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6480
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14341

Re: April 2018 - Fællestråd

Indlægaf Mangoness » 1. apr 2018, 16:48

Umiddelbare mål:
- Styrketræne 2-3 gange om ugen
- Gå til holdtræning 2-3 gange om ugen (primært kondition)
- Skrue ned for fast food - både for min krop og pengepungens skyld (i marts spiste jeg fast food 9 gange, og det var 10 gange i februar :tie: )
2
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4691
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: April 2018 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 1. apr 2018, 16:55

Trods et par måneder med travlt på jobbet, har jeg stadig fået trænet mere eller mindre det, jeg gerne vil - også selv om det fx. har betydet, at jeg skulle stå op kl. 0430 for at træne. Derimod er mit projekt med kun at spise slik m.m. hveranden fredag gået knapt så godt. Men det ændrer jeg på. Starting now.

I april vil jeg ikke have ugemål, men månedsmål og når måneden er slut, laver jeg en opdatering på nedenstående mål:
- Slik m.m. er kun hveranden fredag dvs. den 6. og den 20. april
- Mindst 15 x træning i FW, men gerne mere
- Gåture og svømning ad libitum
- Tænke positive tanker
3
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Sorenspige
Indlæg: 7047
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 966
Likede indlæg: 9300

Re: April 2018 - Fællestråd

Indlægaf Sorenspige » 1. apr 2018, 18:55

Jeg vil gerne være med igen, da min vægt desværre går den forkerte vej.

Mine mål for den kommende uge er:

Ingen kage bortset fra til barnedåb.
Max 1/2 liter cola.
2 gåture.
3
godtnavn
Indlæg: 11091
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1088
Likede indlæg: 12836

Re: April 2018 - Fællestråd

Indlægaf godtnavn » 2. apr 2018, 00:46

Da jeg helst ikke må tabe mig for meget i maj/juni (min brudekjole skal til skrædder i slutnignen af april og skulle gerne også passe til brylluppet i juni ;) ) så vil jeg gerne give vægten et godt nøk ned her i april. Jeg satser optimistisk på 3 kg :) Jeg ville optimalt gerne have tabt endnu mere inden vi igen vil prøve at få barn efter brylluppet, men må indse at jeg ikke når at tabe så meget som ville være godt, men jeg er stolt af det der er røget, og så må jeg bare sørge for ikke at tage for meget på i graviditeten hvis jeg bliver hurtigt gravid, og tager det tid kan jeg jo nå at tabe mere inden :)

Overvejer at kører april helt sukkerfri, men i første omgang tager jeg første uge og så ser jeg på det :)

Derudover skal jeg i svømmehallen en gang i denne uge, cykle til DTU (det bliver kun 3 dage denne uge) kun drikke vand (det giver vel sig selv uden sukker) og så skal vi lave en madplan :)
3
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16938
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3549
Likede indlæg: 41157

Re: April 2018 - Fællestråd

Indlægaf LaMariposa » 2. apr 2018, 06:26

Jeg er lige straks på vej til ugens første træning :banan:
4
:lun: Be brave
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24604
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3192
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36688

Re: April 2018 - Fællestråd

Indlægaf Daine » 2. apr 2018, 08:17

Jeg var ude at gå 1 1/2 time i går morges og det var bare SÅ skønt! Fuglesang og morgensol, alt var dejligt.

Her til morgen ville jeg så cykle en tur. I efteråret cyklede jeg en del og var i okay god form til det. Det er jeg så SLET ikke mere :tie: Jeg cyklede i dag ca 5 km på 30 min og jeg troede seriøst at jeg skulle besvime flere gange, så meget pustede, stønnede og hev jeg efter vejret. Og altså, der er kun små lette bakker her i byen.
Men jeg gennemførte og sidder nu og sveder som et svin mens jeg skriver her. Og jeg nyder at jeg ikke skal cykle mere i dag :lol:
3
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Pityt
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5053

Re: April 2018 - Fællestråd

Indlægaf Pityt » 2. apr 2018, 08:46

Jeg vil gerne være med :)

I sidste måned begyndte jeg at træne i FW. Har trænet i et andet center før, men har ikke haft energi siden jul, så det har været lidt hårdt (mest mentalt) at komme i gang igen. Jeg har valgt at investere nogle penge i timer med en PT for at få teknikken på plads.

Samtidig kan jeg godt se, at alder og for meget slik og kage har sat sine spor, så der skal gerne svedes lidt fedt væk :genert:

Mål for måneden:
•Træne 3 gange om ugen (mandag/onsdag/fredag inden arbejde)
•Begrænse slik- og kageindtag til om lørdagen
•Gå til/fra arbejde (3,5 km hver vej) når vejret tillader det
3
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16938
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3549
Likede indlæg: 41157

Re: April 2018 - Fællestråd

Indlægaf LaMariposa » 2. apr 2018, 10:03

Nå, men det er vel ikke sket, hvis det ikke er på debatten :lol: Rimelig hård "jeg har sved i øjnene og det føles skønt"-formiddagscardiotræning :love:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
4
:lun: Be brave
godtnavn
Indlæg: 11091
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1088
Likede indlæg: 12836

Re: April 2018 - Fællestråd

Indlægaf godtnavn » 2. apr 2018, 21:50

Det er ret nemt at holde sig fra sukker når man laver milkshake is til datteren, det burde være forbudt at kunne alve noget så lækkert uden sukker! Jeg har vidst spist liiiidt for meget :genert:
1
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16938
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3549
Likede indlæg: 41157

Re: April 2018 - Fællestråd

Indlægaf LaMariposa » 3. apr 2018, 16:49

Ugens anden træning done - styrketrænede for første gang i en måned tror jeg :genert:

Har derudover også talt kalorier i dag, og det er som altid noget af en øjenåbner :8: Håber jeg kan holde der gode takter...
4
:lun: Be brave

Tilbage til "Sund og/eller slank"