April 2018 - Fællestråd

Pityt
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5053

Re: April 2018 - Fællestråd

Indlægaf Pityt » 18. apr 2018, 08:03

Jeg tror, at det lykkedes Trænerbarnet at slå mine arme/skuldre/ryg næsten ihjel i morges :nerve:
Samtlige muskler i min krop "summer" stadig på trods af, at træningen sluttede 7.30.
Det er så fedt :lol:
5
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12991
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21751

Re: April 2018 - Fællestråd

Indlægaf Pandesteg » 18. apr 2018, 08:06

Pityt skrev:Jeg tror, at det lykkedes Trænerbarnet at slå mine arme/skuldre/ryg næsten ihjel i morges :nerve:
Samtlige muskler i min krop "summer" stadig på trods af, at træningen sluttede 7.30.
Det er så fedt :lol:


Man kan blive helt afhængig af den fornemmelse :love: Jeg elsker når man virkelig kan mærke, at musklerne er blevet tæsket godt og grundigt igennem. For et par uger siden trænede vi dødløft og det tror jeg er flere måneder siden vi sidst har gjort det. Jeg tror der gik en uge før jeg ikke var øm længere :lol:
3
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Pityt
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5053

Re: April 2018 - Fællestråd

Indlægaf Pityt » 18. apr 2018, 08:12

Pandesteg skrev:
Pityt skrev:Jeg tror, at det lykkedes Trænerbarnet at slå mine arme/skuldre/ryg næsten ihjel i morges :nerve:
Samtlige muskler i min krop "summer" stadig på trods af, at træningen sluttede 7.30.
Det er så fedt :lol:


Man kan blive helt afhængig af den fornemmelse :love: Jeg elsker når man virkelig kan mærke, at musklerne er blevet tæsket godt og grundigt igennem. For et par uger siden trænede vi dødløft og det tror jeg er flere måneder siden vi sidst har gjort det. Jeg tror der gik en uge før jeg ikke var øm længere :lol:


Det ER nemlig så fed en fornemmelse. Også selvom jeg blev smådårlig efter træningen og lige måtte sidde lidt og spise en halv proteinbar :blush:
0
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4691
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: April 2018 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 18. apr 2018, 08:48

Jeg lavede en helvedes masse dødløft og squats i mandags og det kan stadig mærkes i dag. Jeg ELSKER den følelse :love: Når jeg træner med PT'eren, formår han i den grad også at presse mig så meget i de forskellige øvelser, at jeg de følgende dage kan mærke, at jeg har trænet :lol:
4
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Pityt
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5053

Re: April 2018 - Fællestråd

Indlægaf Pityt » 18. apr 2018, 09:02

Alkaia skrev:I går var jeg til træning for første gang i en uge.
Jeg har personlig træner, så der er ikke noget med at være lad på den. Det er virkelig motiverende at have en der står og hepper.
Jeg vil gerne kunne trække mig op i armene, jeg kan med elastik, men jeg vil gerne være en af de der rå typer der være hopper op og tager ti gentagelser. Og der er pænt lang vej endnu.

Jeg har ikke prøvet, men umiddelbart tror jeg ikke engang at jeg kan lave dem med elastik :blush: men jeg har aftalt med Trænerbarnet, at det er et af mine mål (mine arme og skuldre er helt klart mit svageste område).
0
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12991
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21751

Re: April 2018 - Fællestråd

Indlægaf Pandesteg » 18. apr 2018, 09:03

Alkaia skrev:I går var jeg til træning for første gang i en uge.
Jeg har personlig træner, så der er ikke noget med at være lad på den. Det er virkelig motiverende at have en der står og hepper.
Jeg vil gerne kunne trække mig op i armene, jeg kan med elastik, men jeg vil gerne være en af de der rå typer der være hopper op og tager ti gentagelser. Og der er pænt lang vej endnu.


Altså pull ups og chin ups? Det vil jeg også på et tidspunkt. Desværre har jeg ikke øvet, siden vi flyttede og overgik til hjemmetræning istedet for træning i centeret. Men når vi får vores rack sat op i vores hjemmegym, så skal den ikke have for lidt! Også toes to bar, dem er jeg ikke sikker på jeg kan lave en eneste af længere :tie:
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24604
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3192
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36688

Re: April 2018 - Fællestråd

Indlægaf Daine » 18. apr 2018, 13:42

Jeg er ikke helt så sej som jer andre, men jeg er lige kommet hjem efter en to timers gåtur i rask trav. Mine ben og ryg er godt nok trætte, men det er en god følelse :)
4
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5062
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 497
Likede indlæg: 9796

Re: April 2018 - Fællestråd

Indlægaf Tilly » 18. apr 2018, 14:55

Daine skrev:Jeg er ikke helt så sej som jer andre, men jeg er lige kommet hjem efter en to timers gåtur i rask trav. Mine ben og ryg er godt nok trætte, men det er en god følelse :)

Jeg synes nu at du er ret sej ift til at gå nogle ret lange ture. Mine gåture er som regel kun omkring ½ time lange. Det er ikke så spændende at gå inde i Herning, men jeg har overvejet om jeg måske skulle køre ud til Løvbakkerne af og til, og gå en lidt længere tur. Men jeg er nok lidt bange for at møde en ulv :ninja: :D



Jeg fik trænet i formiddags så det var godt. En af de ting jeg træner fast, er at jeg ror 2000 m på romaskine. Og jeg kan da konstatere at det er gået lidt frem siden jeg startede med at få trænet regelmæssigt. Jeg startede på modstand 6 (ud af 10) i starten af året, og nu er jeg da kommet op på 9. Det tager mig lige lidt over 10 min. Mit mål er at kunne gennemføre 2000 m på modstand 10 inden juli. Det burde jeg godt kunne nå :)

Indtil videre har jeg udelukkende trænet selv på maskiner. Men jeg tror jeg til at prøve at melde mig på nogle hold, selvom det er lidt grænseoverskridende for mig. Men jeg tror måske det kunne være godt, så jeg også får lidt mere variation i min træning :)
1
Pityt
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5053

Re: April 2018 - Fællestråd

Indlægaf Pityt » 18. apr 2018, 18:56

Alkaia skrev:
Pityt skrev:Jeg har ikke prøvet, men umiddelbart tror jeg ikke engang at jeg kan lave dem med elastik :blush: men jeg har aftalt med Trænerbarnet, at det er et af mine mål (mine arme og skuldre er helt klart mit svageste område).


Man skal bare have en bred nok elastik kunne jeg forstå på det. :-D
Jeg må prøve...snart :genert:
Pandesteg skrev:Altså pull ups og chin ups? Det vil jeg også på et tidspunkt. Desværre har jeg ikke øvet, siden vi flyttede og overgik til hjemmetræning istedet for træning i centeret. Men når vi får vores rack sat op i vores hjemmegym, så skal den ikke have for lidt! Også toes to bar, dem er jeg ikke sikker på jeg kan lave en eneste af længere :tie:


Sikkert. Jeg ved ikke hvad det hedder. :genert:
0
What's done in the dark will be brought to the light
Sorenspige
Indlæg: 7047
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 966
Likede indlæg: 9300

Re: April 2018 - Fællestråd

Indlægaf Sorenspige » 18. apr 2018, 18:58

Jeg nåede kun 1 af mine 3 mål i sidste uge, nemlig 2 gåture :genert:. Demonstration, sløjhed og prikkerunde på job (hvor jeg dog ikke blev prikket) gjorde, at der røg mere kage og cola ned end planlagt.

I denne uge forsøger jeg bare ikke at gå amok i søde sager. Jeg har lyst til at spise så usundt, at det er pinligt.
0
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16938
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3549
Likede indlæg: 41157

Re: April 2018 - Fællestråd

Indlægaf LaMariposa » 19. apr 2018, 05:53

Ugens anden styrke (fjerde træning i alt) done! :banan: Puha, bliver aldrig vildt fan af styrketræning :genert: Nøj, hvor er det kedeligt. Til gengæld er det hårdt :D
1
:lun: Be brave
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24604
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3192
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36688

Re: April 2018 - Fællestråd

Indlægaf Daine » 19. apr 2018, 09:20

Jeg var ude at gå 5 kvarter i morges. Kæft det var varmt! Der var “kun” 7 grader og en let dis udenfor, så jeg tog jakke og halstørklæde på, for at beskytte min nakke mod morgenkøligheden. Det fortrød jeg 10 min senere :D Men temperaturen steg også meget, den var på 16 grader da jeg kom hjem omkring halv 9. Nu vil jeg ud og have en masse D vitamin og så skal jeg gå igen i eftermiddage/aften :)
4
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5062
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 497
Likede indlæg: 9796

Re: April 2018 - Fællestråd

Indlægaf Tilly » 19. apr 2018, 12:42

Nå, jeg var til at læge i dag for at få fulgt op på mit stofskifte. I løbet af de sidste par måneder er det næsten blevet normalt igen (uden medicin). Min læge mente vist at der kunne være en sammenhæng med at jeg også har/havde stor vitaminmangel, da jeg fik tjekket mit stofskifte første gang. Så de vitaminer jeg har taget fast, kan måske have hjulpet mit stofskifte på vej. Så nu skal jeg først have det tjekket igen om 3 måneder. Så det er jo positivt, selvom jeg jo så ikke kan bebrejde mit lave stofskifte at det ikke går så godt med mit vægttab :-D

Anyway, jeg ser frem til at snart at skulle ud at gå en tur i det fantastiske vejr :sol: I morgen skal ugens tredje (og sidste) gang fitness klares. Jeg har besøg hele weekenden, så jeg SKAL træne i morgen formiddag. Men det skal jeg nu nok klare. Den store udfordring bliver nok at min veninde og jeg nok kommer til at hygge os lidt med usunde sager her i weekenden. Oh well, vi har ikke set hinanden i 2 år, så der skal altså også være plads til noget hygge.
3
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: April 2018 - Fællestråd

Indlægaf Stitch » 19. apr 2018, 13:19

nå men. Her går det knap så godt. Har ikke trænet i næsten en uge. Først var jeg i Spanien fredag til mandag. Altså, trænede fredag morgen og gik da lange ture, men har ikke trænet siden da. Arbejde og privatliv er kommet i vejen. Når det dog forhåbentlig i aften :)

Mad.. ja. Det er faktisk gået okay :)

Alt skal bare lige strammes op.
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4691
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: April 2018 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 19. apr 2018, 18:06

Jeg trænede med PT'eren i dag. Masser af squats og flere sæt med 50 kg. :rock: Derudover sumo-dødløft, flere sæt med Prowleren (den tog næsten livet af mig!) samt wall balls. Det var SÅ fed en træning - og jeg fik masser af ros af PT'eren :love:
2
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?

Tilbage til "Sund og/eller slank"